Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
piezze schreef:Ik zou willen bepleiten dat een asielzoeker die verblijfsvergunning heeft, ook eerst maar moet gaan werken en zijn inboedel bij elkaar moet verdienen.
Citaat:Het is net als met kinderen. Als je die alles altijd maar geeft dan leren ze niks.
Shadow0 schreef:Bij die dure inrichting is het misschien leuk om te kijken wie er nou echt van profiteert. Wellicht niet eens degene die in het huis komt (nieuwe meubels zijn leuk, maar heel veel maakt het niet uit), maar vooral de leverancier van de meubels heeft een gouden deal gesloten. Follow the money: wellicht zitten er hier bestuurders en zakenlieden a la Piet van Pol en Jos van Rey goeie deals te sluiten. Zij het geld, de vluchtelingen de negatieve publiciteit: winwin.
Richt je verontwaardiging op de juiste partijen. Incompetent en corrupt bestuur is een probleem, maar niet een vluchtelingenprobleem.
bruintje123 schreef:Zowel vanuit een tentenkamp met te werk stelling vergunnin als wanneer ze een verblijfsvergunning hebben.
Shadow0 schreef:bruintje123 schreef:Zowel vanuit een tentenkamp met te werk stelling vergunnin als wanneer ze een verblijfsvergunning hebben.
Die goede oude tijd, toen slavernij of horigheid gewoon nog konden!
Of misschien kunnen we een leuk en inspirerend bordje bij het kamp hangen, iets met 'Arbeit macht frei' ofzo.
bruintje123 schreef:Zo snel het woord werken voor wat je krijgt valt wordt er gegrepen naar alles wat maar kan om dat niet te doen.
Eerder schreef je dat ze zich zo verveelde.
Dat staat wel heel haaks op laten werken. Dat zou ze dan toch juist tevreden stellen?
geerke schreef:LadyMadonna schreef:Maar dat is toch krom? Hier in de gemeente was van de week gedoe omdat statushouders een huis toegewezen kregen dat voor €10.000 gemeubileerd werd. Dan denk ik: wat is er mis met de kringloop?
dat snap ik dus ook niet,die mensen worden naar mijn idee voorgetrokken,en dat maakt iedereen zo kwaad.Dat achterlijke knuffel/pamper beleid van onze regering.
bruintje123 schreef:We mochten van de mod niet persoonlijk worden.
Klopt ik ben tegen de hand op houden bij gezonde mensen. Waarvan een deel nog klaagt ook.
Overigens mag de tiende generatie Nederlander ook verplicht worden voor de bijstand te werken.
Er is niets mis met werken voor je geld als je gezond bent.
Daar hebben alleen extreem linkse mensen een hekel aan en profiteurs.
Uiteindelijk zal alles toch betaald moeten worden.
Wat is het probleem dat de groep die het geld nodig heeft daar aan mee te laten werken?
En verplicht is het niet.
Nederland is geen afgesloten kamp met een hekwerk.
Bevalt de werk eis niet.
Vrij om te gaan.
Daarom gaat je vergelijk ook niet op.
bruintje123 schreef:Nou dat had dus mijn volgende opmerking geweest. 1. Je kan die mensen niet in een kaal huis stoppen. (anderzijds hoeveel Nederlanders zijn er niet die elke munt of kringloopwinkel bij elkaar moeten schrapen om een huis ingericht te krijgen, kunnen die ook zo'n lening krijgen?) Dus die lening snap ik *ergens* nog wel, maar als die mensen nooit gaan werken (dan wel omdat ze niet kunnen, niet willen, niks vinden etc) en ze belanden in de bijstand (waarvan in dit topic ook al duidelijk is dat die mensen een vergrote kans hebben om daar in te belanden) dan wordt die 10.000 euro wrs nooit of pas heel langzaam terugbetaald. Maar ja.. moet je daar A vanuit gaan (want anderen willen weer wel heel graag werken en werken zich ook op) en B kom je weer terug bij het begin. Je kan die mensen ook niet in een compleet kaal huis stoppen.En waar moet die 10.000 ooit van terug komen? Meteen elke maand een bedrag van de uitkering af?
bruintje123 schreef:Er zijn hier duizenden Polen die geen Nederlands spreken. Wel werken.
Ik zou zeggen Polen eruit en laat daar de vluchteling maar werken.
Zowel vanuit een tentenkamp met te werk stelling vergunnin als wanneer ze een verblijfsvergunning hebben
geerke schreef:pTcm62 schreef:Shadow jij vind het dus kunnen dat een rijke vluchteling alles gratis krijgt en zijn vermogen mag veiligstellen..en iets meer politiestaat mag er wel komen ja..
Jij en ik zullen daar geen last van hebben maar de lieden uit landen waar een scheet al bestraft wordt is hier hun losgeslagen moraal een walhalla...wat straffen...vingerwijzing met in de schaduw een linkse rakker die meteen op de vingers tikt dat de snielige raddraaier geen blaam mag treffen..
het is ietwat moeilijk controleren wat een asielzoeker bezit....alles ligt daar in puin.
Ik vind wel dat ze een bepaald bedrag mogen houden van het geld wat ze bij zich hebben.(Een klein bedrag,zeg 500 euro)De rest inleveren,ze gaan voorlopig alleen maar erg veel geld kosten.
Bij een Nederlander met een bijstandsuitkering word er ook naar bezit gekeken
gohya schreef:Gedwongen tewerkstellen moeten alle mensen in de bijstand ook hoor.Je word zelfs gedwongen om takken in het park te rapen! dan is het ook nog vrijwilligerswerk,je bent verplicht dat aan te nemen.Doe je dat niet,word je uitkering gekort of zelfs stop gezet.
Shadow0 schreef:gohya schreef:Gedwongen tewerkstellen moeten alle mensen in de bijstand ook hoor.Je word zelfs gedwongen om takken in het park te rapen! dan is het ook nog vrijwilligerswerk,je bent verplicht dat aan te nemen.Doe je dat niet,word je uitkering gekort of zelfs stop gezet.
Daar ben ik dan ook faliekant tegen, ik vind het een beschamende vertoning voor een beschaafd land. En verder geldverslindend en volstrekt zinloos - het leidt namelijk niet tot meer mensen aan het werk, en alleen tot meer armoede.
Absoluut onzinnig en iets waar ik me absoluut niet in kan vinden.