Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:31

Er werd in een ander topic wel gezegd dat er een bokker omgekomen was ook. Dat wist ik nog niet...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:32

Nu zelfs dit in liveblog:

Volgens persbureau Reuters hebben de pro-Russische rebellen niet één, maar twee Oekraïense militaire vliegtuigen neergeschoten. Het zou gaan om twee straaljagers.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:33

Nessah schreef:
Nsky86 schreef:
En ze gaan ook gewoon door he..

Citaat nu.nl
23 juli 2014 13:17
Pro-Russische rebellen zouden vlak bij het rampgebied van vlucht MH17 opnieuw een Oekraïens militair toestel hebben neergeschoten. Dat meldt het Russische persbureau Ria Novosti.Redactie NU.nl

ik kan het niet vinden op nu.nl?

Ik vind dit wel erg bizar.. http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/383 ... deeld.html

Het staat in het liveblog van nu.nl

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:34

chocobroodje schreef:
Het vliegtuig gaat bijna Tsjechisch lucht gebied binnen....
http://www.flightradar24.com/NAF22/3e27566

Moet je nagaan dat je dit zat te bekijken met de beruchte vlucht en dat ie ineens weg is, brrr..

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:35

Nessah schreef:

Volgens persbureau Reuters hebben de pro-Russische rebellen niet één, maar twee Oekraïense militaire vliegtuigen neergeschoten. Het zou gaan om twee straaljagers.

het wordt hoog tijd dat (als het onderzoek e.d. afgerond is) Rusland een keer goed wordt aagepakt. We leven notabene in 2014 en dan nog 'landjepik' spelen.. GRRRRR

Apple

Dat bericht over het omleiden van vluchtroutes is inderdaad wat apart :\ BA bijvoorbeeld vloog al twee weken niet meer over dat gebied. Wat vreemd dat dit dan niet is gedeeld met andere maatschappijen :\

Anoniem

Nsky86 schreef:
Nessah schreef:

het wordt hoog tijd dat (als het onderzoek e.d. afgerond is) Rusland een keer goed wordt aagepakt. We leven notabene in 2014 en dan nog 'landjepik' spelen.. GRRRRR

Net of dit alleen in die regio speelt.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:37

Karin schreef:
Jeroen Akkermans twittert net: Op het station v Torez staat een verzegelde wagon met bagage vd slachoffers.

Al zijn het in de ogen van velen 'maar' spullen, het zijn wel persoonlijke spullen, tastbare herinneringen aan de slachtoffers. Fijn om te lezen dat er toch op de een of andere manier met respect mee wordt omgegaan.

Dat is gisteren ook al op tv getoond en verteld.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:37

23 juli 2014 13:29
De Britse inlichtingendiensten hebben bewijs verzameld dat pro-Russische rebellen hebben gesproken over het verwijderen van lichamen van de plek van de vliegramp in Oekraïne. De rebellen zouden ook hebben gesproken over het verspreiden van wrakstukken om de onderzoekers in verwarring te brengen.

Dat heeft de Britse nieuwszender Sky News woensdag gemeld op basis van bronnen. Er zou ook overleg zijn geweest om de zwarte dozen naar Moskou te sturen. De zwarte dozen zijn in inmiddels in bezit van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV). (ANP)
ShareTwitterFacebookPermalinkRedactie NU.nl

Er zit ook geen beetje fatsoen ik ook he! dat fragment op de tv dat ze daders onderling zeiden: Het is een vakantievlucht.. Oh dan zijn het spionen.. Wie vliegt er nou over een oorlogsgebied heen? Alles wat hier vliegt gaat neer..

En dan te bedenken dat ze het over je familie hebben!!!! :@

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:38

Rowdine schreef:
Nsky86 schreef:

Net of dit alleen in die regio speelt.[/quote]

ongeacht waar het zich afspeelt.. Dit kan echt niet meer. Nergens niet

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:39

fargo schreef:
Karin schreef:
Jeroen Akkermans twittert net: Op het station v Torez staat een verzegelde wagon met bagage vd slachoffers.

Al zijn het in de ogen van velen 'maar' spullen, het zijn wel persoonlijke spullen, tastbare herinneringen aan de slachtoffers. Fijn om te lezen dat er toch op de een of andere manier met respect mee wordt omgegaan.

Dat is gisteren ook al op tv getoond en verteld.

Oh sorry. Akkermans tweette dit zojuist om 12 uur, dan bracht hij blijkbaar ook oud nieuws.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:40

Ik wacht het onderzoek gewoon af. Er wordt nu zoveel onzin geplaatst door de media, ik weet niet meer wat ik moet geloven. Net zoals dat bericht van nu.nl.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:42

Nsky86 schreef:

Dat is wel heel erg 'westers' neergezet. Hoe te denken bijvoorbeeld over de Europese exapansiedrang richting het Oosten? Een president van de Europese Unie die luid en duidelijk loopt te verkondigen dat iedereen zich bij Europa moet kunnen aansluiten? Is dat dan geen 'landjepik'?
Een president van de Oekraïne die niet democratisch is gekozen, maar die door een soort 'machtsgreep' de zittende, democratisch gekozen president heeft vervangen? (dat die democratisch gekozen president toevallig pro-russisch was en de president die er nu zit 'pro-europees' zal daar ook wel iets mee te maken hebben :+ ).

Een president van de Oekraïne die nu zijn eigen burgers aan het bombarderen is in Donetsk? Is dat dan helemaal koosjer?

Berichtgeving die gaat over 'dit is nu een rebellenleider, maar voor dit conflict was hij gewoon postbode'. Hoe zet je het dan even lekker gekleurd neer? Over het algemeen zijn mensen gewoon leraar, vuilnisman, postbode of schoonmaker voordat er een oorlog is en ze een andere rol krijgen.

Met andere woorden: het kan geen kwaad om af en toe de Westerse bril af te zetten en ook een te kijken naar de andere kant. Wij zouden hier ook niet gelukkig worden van spierballentaal uit Moskou waarbij Moskou graag Oost-europa en ook Duitsland toe wil voegen aan een nieuw Oostblok. Dat is een beetje de vergelijking.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:42

Nsky86 schreef:
De Britse inlichtingendiensten hebben bewijs verzameld dat pro-Russische rebellen hebben gesproken over het verwijderen van lichamen van de plek van de vliegramp in Oekraïne. De rebellen zouden ook hebben gesproken over het verspreiden van wrakstukken om de onderzoekers in verwarring te brengen.

Dat heeft de Britse nieuwszender Sky News woensdag gemeld op basis van bronnen. Er zou ook overleg zijn geweest om de zwarte dozen naar Moskou te sturen. De zwarte dozen zijn in inmiddels in bezit van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV). (ANP)

Er zit ook geen beetje fatsoen ik ook he! dat fragment op de tv dat ze daders onderling zeiden: Het is een vakantievlucht.. Oh dan zijn het spionen.. Wie vliegt er nou over een oorlogsgebied heen? Alles wat hier vliegt gaat neer..

Het meeste van dit bericht is toch allang achterhaald.. de lichamen zijn weggehaald maar naar de koeltreinen gebracht en de zwarte dozen zijn allang overhandigd, dus dit lijkt me onnodige stemmingmakerij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:43

Cyella schreef:
Ik wacht het onderzoek gewoon af. Er wordt nu zoveel onzin geplaatst door de media, ik weet niet meer wat ik moet geloven. Net zoals dat bericht van nu.nl.

Dat doe ik ivm een goede bekende in het vliegtuig al dagen. Het veranderd met de minuut.

Vrienden van me gaan zo naar het vliegveld. We wonen er heel dicht bij. Maar dat is me te indrukwekkend. Er worden 1200 mensen verwacht.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:44

http://nos.nl/artikel/678325-politie-st ... pplek.html

De bonden vinden het cruciaal dat er veilig verder kan worden gezocht naar lichamen en bewijsmateriaal in het gebied waar het vliegtuig is neergestort. Van de Kamp zegt dat er wel afspraken moeten worden gemaakt over de veiligheid van de politiemensen.

Vanochtend zei de Oekraïense president Porosjenko dat Nederland bij andere landen aandringt op het sturen van een internationale politiemacht naar de rampplek in het oosten van Oekraïne. De agenten zouden de rampplek moeten beveiligen en een onafhankelijk onderzoek mogelijk moeten maken.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:50

vonneke schreef:
Cyella schreef:

Dat doe ik ivm een goede bekende in het vliegtuig al dagen. Het veranderd met de minuut.

Vrienden van me gaan zo naar het vliegveld. We wonen er heel dicht bij. Maar dat is me te indrukwekkend. Er worden 1200 mensen verwacht.

Sterkte met de komende tijd, niet fijn als je op deze manier het onderzoek moet afwachten :n
Zoals ik al plaatste op de site van de telegraaf: misselijkmakend, schandalig en respectloos om zo'n berichten te plaatsen voor de nabestaanden.

Sterkte he! :(:)

rockey

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:54

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:55

.. in één rechte lijn naar huis (voor de meesten dan, voor anderen het begin van hun thuisreis) http://www.flightradar24.com/NAF22/3e27566

Overigens betrap ik me zelf er regelmatig op (sinds 17-7) dat ik vliegtuigen die hier hoog overvliegen volg met het verwarrende gevoel vol ongeloof dat zoiets je maar zou gebeuren ...
Je zou het maar mee moeten maken, als slachtoffer (die naar ik hoop hier de minste weet van hebben), als nabestaande .... maar ook als getuige of hulpverlener :n

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:56

Ook ik merk dat de media het wel anders brengt dan hoe het werkelijk is.
Vanochtend op de radio hoorde ik over geliefden van een slachtoffer die zijn telefoon hebben opgebeld en er werd aan de andere kant door een Oost-Europeaan opgenomen. Volgens de Telegraaf zou dit bewijs zijn dat er inderdaad geplunderd zou zijn.
Dit ging over de bekende van mij, zijn vrienden hebben inderdaad gebeld en er werd inderdaad opgenomen. Van plunderen was geen sprake, de man in Oekraïne wil zelfs zijn spullen opsturen naar thuis.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:56

[/quote]

het wordt hoog tijd dat (als het onderzoek e.d. afgerond is) Rusland een keer goed wordt aagepakt. We leven notabene in 2014 en dan nog 'landjepik' spelen.. GRRRRR[/quote]

Net of dit alleen in die regio speelt.[/quote]

wij willen Rusland gaan aanpakken?Omdat wij willen dat ze het in Rusland net zo gaan doen als in Nederland?
Stel je eens voor dat Poetin Nederland gaat verplichten om het net zo te gaan doen als in Rusland.
Wij moeten eens ophouden met ons eeuwige gebemoei...en ons even realiseren wat we zelf na de oorlog in Indonesie hebben geflikt....Duizenden mensen vermoord...dat waren er geen 300...

En wat Poetin zei toen hij in Nederland was...Rusland heeft geen goedgekeurde pedofielenvereniging(inmiddels verboden,maar weer in hoger beroep)En in Rusland hebben ze geen politieke partij waar vrouwen niet toegelaten worden.Nederland wijst altijd zo leuk naar anderen,maar ondertussen :7

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:57

Inmiddels gaan er berichten dat er journalisten worden ontvoerd uit hotels in Donetsk.

Ik probeer de politieke kant van de zaak maar niet te veel te volgen, dat gaat me toch boven mijn pet en niemand weet wat 'de feiten' zijn. Maar de menselijke kant van deze kwestie raakt mij en daar kan ik mijn ogen helaas niet voor sluiten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:57

Nou ik durf gerust te zeggen dat ik bang word als er een vliegtuig hier overvliegt die een iets anders geluid maakt dan normaal. Ik denk dan echt dat er miss. wel een bom kan vallen.
Voorheen had ik dit nooit,maar heb er nu echt een angst voor gekregen.[of ben ik nu een mietje?] :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:59

En hier maken we geen homo's af..... Dat die poetin zulke uitspraken durft te doen :(
geerke schreef:

[quote geerke]En wat Poetin zei toen hij in Nederland was...Rusland heeft geen goedgekeurde pedofielenvereniging(inmiddels verboden,maar weer in hoger beroep)En in Rusland hebben ze geen politieke partij waar vrouwen niet toegelaten worden.Nederland wijst altijd zo leuk naar anderen,maar ondertussen :7

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:59

Nsky86 schreef:

Het is ook een beetje raar/risicovol om over oorlogsgebied te vliegen.