Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:27

Ann schreef:
Over de discussie dood maken en jezelf ongeloofwaardig maken gesproken. Nicolletje, heb je toevallig de brief gelezen waarin Klink schreef waarom hij de onderhandelingen niet meer zag zitten? En dan vooral het gedeelte waarin staat hoe Wilders zich wrsl. gaat opstellen als dat akkoord binnen is. Maar goed, de onderhandelingen gaan vandaag weer verder las ik...

Eerlijk gezegd, niet echt goed. Maar nou moet ik toegeven dat ik Klink nou niet echt als [betrouwbaarste] Politicus van het Jaar zie, dus wat mij betreft mag hij ook wel opstappen ook.

Op de 1 of andere manier denk ik niet dat we straks met een soort dictator opgescheept zitten, als het geen werkbare situatie wordt kan hooguit het kabinet (weer) vallen.

Electra63 schreef:
Natuurlijk heb jij een betrouwbare bron.....
Jij gelooft dat alle VVD-kamerleden blij zijn met Wilders?
Hun grote concurrent op rechts en ex-lid?
Nee, ze hebben een hoop afgekeken van Geert, immers de VVD heeft pas stemmen gewonnen, toen Rutte ook ineens ging roepen over de islam.
Om de macht te grijpen, accepteert de VVD op dit moment de PVV, maar ook dat blijft geen vier jaar goed gaan.

Ik denk zelf dat de VVD de PVV wil gebruiken om de eerste hete kolen uit het vuur te halen.
Straks hebben ze geen PVV meer nodig.

Electra63

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:12

Nicolletje, dat ben ik met je eens.
De VVD maakt gebruik van de PVV en wacht af tot Wilders een grote fout maakt en het publiek hem laat vallen.
Maar Rutte krijgt straks als premier nog een zware dobber aan Wilders.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:38

Electra63 schreef:
Nicolletje, dat ben ik met je eens.
De VVD maakt gebruik van de PVV en wacht af tot Wilders een grote fout maakt en het publiek hem laat vallen.
Maar Rutte krijgt straks als premier nog een zware dobber aan Wilders.

Ja en ik vraag me af of hij en Verhagen en Wilders aan kan, ik geloof er niets van hij heeft zich tot nu toe door Verhagen laten leiden vanaf de dag na de verkiezingen.
Hij kan wel vriendelijk lachen en zwaaien en dat wijzen het publiek in, zeker veel naar Amerikaanse politici gekeken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:40

Dat ben ik met je eens Sarabande.
Ik vind Rutte geen sterke persoonlijkheid.
Maar ik vond het wel weer leuk dat hij toen de tweestrijd won van Rita.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:14

Electra63 schreef:
Maar ik vond het wel weer leuk dat hij toen de tweestrijd won van Rita.

Maar daar had hij zelf weinig toe bijgedragen, hij stond erbij en keek ernaar. Ik vond het dan ook heel verrassend dat hij er voor koos zelf MP te worden. Nou ja hij heeft geen gezin dus hoefde ook niet op vakantie ermee, dat scheelt weer :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:30

Ik weet niet of Wilders 1 (enkele) grote fout gaat maken, maar ik denk dat hij wel de VVD over een bepaalde streep gaat helpen mbt. Islam en immigratie en integratie, zodat het wat bespreekbaarder wordt.

Over een tijdje is er dan naar mijn idee geen Wilders meer nodig want dan heeft de VVD en misschien ook een enkele andere partij 'bewezen' het goed aan te kunnen pakken (en de boeman bij Wilders neergelegd) en dan is Groep Wilders weer niet meer dan een roeptoeter-oppositiepartij maar of ze stand gaan houden?

Wilders nu zo weghouden zal de vraag naar een Wilders alleen maar toe laten nemen denk ik.

En ik vind Rutte juist wel een sterk (en leuk) persoon.

Kijk, de vraag multi culti (1.18), die man spreekt mijn woorden, waarom heb ik niet op hem gestemd eigenlijk :? :')

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 13:59

Het zijn alle 3 heel capabele leiders.
In ieder geval de slimste van de rest.
Als deze al niet slim genoeg zijn, dan moet ik er niet aan denken dat Cohen, Pechtold of Halsema het voor het zeggen zouden krijgen!

Waarbij men in Den Haag er van overtuigd is dat Wilders de slimste is van allemaal.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:07

Zo een opmerking is alleen maar interessant als je daarbij uiteenzet waarom je deze drie wel capabel vind en Cohen, Halsema en Pechtold niet. Anders kan ik niet zoveel met je reactie :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:11

De slimste is niet altijd de beste.
Ik ken hele slimme mensen, maar sommigen zijn contact/sociaal gestoord.
En ... genialiteit en gekte horen bij elkaar ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:20

Pechtold vind ik heel goed. Ik heb ook heel even overwogen om op hem te stemmen maar toch niet gedaan.
Volgens mij had dat te maken met de uitkomsten van stemwijzer, mbt. kilometerheffing.

Cohen vind ik niet goed. Het is misschien volgens sommigen een aardige en beleefde man, maar aardige en beleefde mensen zijn meestal niet echt goede leiders.
Ik heb nog veel meer tegen Cohen maar ik heb geen zin om in een discussie verwikkeld te raken.

Halsema, ik hou niet van haar gespleten persoonlijkheid. Politiek het ene zeggen en persoonlijk het andere, vooral mbt. geloof bijvoorbeeld.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:23

Pechtold vind ik ook een goed politicus en ik vond Marijnissen een goede politicus. Even bepaalde politieke standpunten daarbuiten gelaten. Maar ik heb wel eens taktisch op Marijnissen gestemd.
Wat betreft gespleten persoonlijkheid, daar heeft Geert IMO toch ook wel wat van weg.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:29

Electra63 schreef:
Wat betreft gespleten persoonlijkheid, daar heeft Geert IMO toch ook wel wat van weg.

idd, alleen heb ik het idee dat bij Wilders juist een "grote bek" geeft om op te vallen en het onderwerp bespreekbaar te maken en weet dat hij het nooit voor elkaar gaat krijgen... , terwijl naar mijn mening Halsema erg schijnheilig is en juist door zal slaan in regels als je niet uit kijkt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:31

Marijnissen ook ja.
Wilders, dat weet ik nog niet, daarvoor vind ik hem te kort in de regering zitten, hij heeft nog niets echt gedaan verder, behalve een hoop oproer veroorzaken vooral bij zijn tegenstanders ;)

Wat ik bedoel bij Halsema is: zeggen dat ze hoofddoekjes een symbool van onderdrukking vindt maar wel willen stimuleren dat mensen met hoofddoekjes in publieke functies komen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:33

Ik weet niet wat ik van Halsema moet denken.
Ik vind het wel een vrouw met ballen. Ze houdt het toch al een tijdje vol in de Kamer.

Hoe lang zou Geert zijn? Misschien heeft hij wel het Napoleon-syndroom. Dat hij zwaar gefrustreerd is, dat weet ik wel zeker.
Misschien is hij vroeger gepest op school?

En hoofddoek een symbool van onderdrukking vinden, maar het wel toelaten in bepaalde functies, vind ik elkaar niet speciaal bijten.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:37

Nouja, inderdaad dat doorslaan in regels. Ik zoek het even op.

Toetsing aan de grondwet http://tweedekamer.groenlinks.nl/initia ... rondwet-te
En hierbij geeft ze zelf de voorbeelden:

Het wetsvoorstel verleent - voor het eerst sinds 1848 - aan de rechter een beperkte bevoegdheid om wetten te toetsen op hun grondwettigheid. Wettelijke bepalingen die de rechter strijdig acht met één van de vrijheidsrechten van burgers, bijvoorbeeld vrije meningsuiting of vrijheid van onderwijs, kunnen buiten werking worden gesteld.

Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat een dakloze in reactie op de bepaling uit de nieuwe Wet Werk & Bijstand dat zijn uitkering in natura wordt uitbetaald (de zogenaamde broodbonnen) een rechterlijke procedure start op basis van artikel 1 Grondwet (gelijkheidsbeginsel) en artikel 20 lid 3 (recht op sociale bijstand). Als de dakloze in het gelijk wordt gesteld dan dient de overheid deze bepaling buiten werking te stellen.
Een tweede voorbeeld. Een demonstrant die heeft vastgezeten als gevolg van bestuurlijke ophouding voert bij de rechter aan dat dit strijdig is met artikel 113 van de grondwet, waarin bepaald wordt dat vrijheidsbeneming als straf alleen door de rechter kan worden opgelegd. De rechter kan zich dan buigen over de vraag of de bestuurlijke ophouding wel grondwettelijk houdbaar is.

Voor mij is het duidelijk. Belachelijk! Een demonstrant weet dat het risico is dat je opgepakt kan worden.
Zo wordt het één groot doolhof van procederende mensen, dat is nu al zo maar het wordt steeds erger.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:49

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:47

Ok, dan is hij groter dan ik dacht.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:12

Ik had hem ook kleiner ingeschat. 1.80-1.85 ofzo.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:39

Op de een of andere manier heb ik bij Wilders wel het gevoel dat hij precies weet waar hij mee bezig is, en waar hij naartoe wil. En dat werkt gek genoeg erg geruststellend.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:30

Nou, ik weet eerlijk gezegd niet waar Wilders mee bezig is behalve met haat en tweespalt zaaien.
Over echte problemen zoals zorg, werkeloosheid, pensioen, scholing enz. hoor ik hem weining.
En dat vind ik dus niet gerustellend.

En ik vraag me af of de PVV-stemmers, als ze straks meer moeten betalen voor de zorg, minder pensioen krijgen etc (want er zal bezuinigd moeten worden) nog zo blij zijn dat er misschien minder migranten komen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:10

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:16

christel1857 schreef:
Op de een of andere manier heb ik bij Wilders wel het gevoel dat hij precies weet waar hij mee bezig is, en waar hij naartoe wil. En dat werkt gek genoeg erg geruststellend.

Ik denk ook dat hij wel weet waar hij mee bezig is en waar hij naar toe wil. Het is alleen niet waar ik naar toe wil.

Hoe zit dat bij jou Christel? Waarom vindt je het precies geruststellend dan? :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:52

Waves schreef:
Ik denk ook dat hij wel weet waar hij mee bezig is en waar hij naar toe wil.

Ik betwijfel het. Ik heb de indruk dat het een hele enge tunnelvisie is... dat het niet iemand is die ECHT weet waar hij naartoe wil, maar zich vooral definieert door waar hij vandaan wil. En dat hij een boel ideeen heeft waarvan hij eigenlijk niet echt goed weet hoe hij die wil bereiken, of hoe die werkelijkheid kunnen worden. (Bv de financiering, maar ook de werkverdeling. Het is bv heel makkelijk om te zeggen dat je minder ambtenaren wilt, of dat de zorg efficienter moet gaan werken... maar je moet ook nog bedenken hoe dat dan in praktijk gaat. Op welke manier ga je het aanpakken, en welke cosequenties vind je aanvaardbaar?)
Ik heb in dat opzicht helemaal niet het idee dat Wilders weet waar hij mee bezig is.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:04

Waves schreef:
christel1857 schreef:

Ik denk ook dat hij wel weet waar hij mee bezig is en waar hij naar toe wil. Het is alleen niet waar ik naar toe wil.

Hoe zit dat bij jou Christel? Waarom vindt je het precies geruststellend dan? :)

Ik hou van duidelijkheid. Dat vind ik over het algemeen wel geruststellend. Wil niet zeggen dat ik het overal mee eens ben, maar daar kies je dan voor. Ik weet in ieder geval wel meer waar ik aan toe ben (voor mijn gevoel dan) wanneer ik op wilders stem, dan wanneer ik op Groenlinks stem bijvoorbeeld. Kan zijn dat andere mensen daar weer een heel ander idee bij hebben. Maarja, niet iedereen is hetzelfde gelukkig.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:08

Shadow0 schreef:
Waves schreef:
Ik denk ook dat hij wel weet waar hij mee bezig is en waar hij naar toe wil.

Ik betwijfel het. Ik heb de indruk dat het een hele enge tunnelvisie is... dat het niet iemand is die ECHT weet waar hij naartoe wil, maar zich vooral definieert door waar hij vandaan wil. En dat hij een boel ideeen heeft waarvan hij eigenlijk niet echt goed weet hoe hij die wil bereiken, of hoe die werkelijkheid kunnen worden. (Bv de financiering, maar ook de werkverdeling. Het is bv heel makkelijk om te zeggen dat je minder ambtenaren wilt, of dat de zorg efficienter moet gaan werken... maar je moet ook nog bedenken hoe dat dan in praktijk gaat. Op welke manier ga je het aanpakken, en welke cosequenties vind je aanvaardbaar?)
Ik heb in dat opzicht helemaal niet het idee dat Wilders weet waar hij mee bezig is.

Ik doel meer op het feit dat hij een zeer duidelijk beeld heeft van wat er beter moet in Nederland. Ik denk dat hij in zijn hoofd precies weet hoe hij het spel moet spelen, en dat doet hij verdomd goed. Kun je wel zeggen dat het niet zo is, maar hij is nog steeds in de running om te regeren en Groenlinks bv. ,dus niet. Aan het einde van het liedje heeft Wilders het politiek gewoon veel beter aangepakt, sterk gespeeld, vuil spel gespeeld en uiteindelijk bereikt hij misschien iets. De brutalen hebben de halve wereld, en je moet vechten voor je idealen. En dat is 1 van de dingen die een kiezer van zijn volksvertegenwoordiger wil. Ik wil een partij die keihard vecht om te regeren. Een harde werker. Of je het nou met hem eens bent of niet.