wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:55

DE gevestigde orde heeft Wilders nooit serieus genomen en zijn er nooit vanuit gegaan dat de PVV zo groot zou worden dat ze ooit voor zo'n keuze zouden komen staan. De VVD is de eerste die inziet dat ze er eigenlijk niet (meer) omheen kunnen.
PVV is inderdaad democratisch gekozen (tot derde partij) dus ze kunnen er eigenljik niet omheen.

edit dingen toegevoegd tussen haakjes

Electra63

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:01

Ach, zolang Wilders zijn partij regeert als een dictator, vind ik het woord democratie niet toepasselijk op de PVV

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:04

issie zo'n dictator dan? hoe kom je daar bij?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:06

Heino schreef:
jantergouw schreef:
Dan vind jij toch ook dat Erdogan geen premier van Turkije zou mogen zijn? Die heeft zelfs gevangenisstraf gehad vanwege terrorisme tegen de Turkse staat! Dat lijkt me een ernstigere daad dan die waar Wilders van beschuldigd wordt.

We hebben het nu toch over Nederland?

Hoezo? Gelden voor de diverse lidstaten van Europa verschillende normen en waarden in jouw ogen? Ik dacht dat jij zo voor Europa was en je het Wilders juist kwalijk nam dat hij tegen Europa is. Was jij niet een voorstander van het toetreden van Turkije tot de Europese Unie? Een land waar een veroordeelde misdadiger aan het roer staat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:06

Jade15 schreef:
issie zo'n dictator dan? hoe kom je daar bij?

Er is geen ledenraad, geen jeugdafdeling en hij bepaalt wie wat mag zeggen in de media.
Hero Brinkman verzet zich daar nu tegen.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:09

PattyOosten schreef:
Met de PVV valt wel te praten omdat Geert Wilders heel graag wil regeren, en bereid is veel van zijn Stand- en breekpunten te laten varen.

Reden temeer om juist wel met hem te praten. Want dan gaat het argument dat er met hem niet te onderhandelen valt niet meer op.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:11

PattyOosten schreef:
jantergouw schreef:
Die van mij ook. Net zolang tot dat zooitje in Den Haag eindelijk bakzeil haalt en gaat doen wat normaal is in een democratie. Het maakt me niet eens meer uit wat zijn standpunten zijn, het gaat me om de arrogantie die de kop ingedrukt moet worden.

Het is niet ondemocratisch als een partij die 1.5 miljoen stemmen heeft gekregen niet gaat regeren, dan had ie er vijf miljoen moeten krijgen, dan was het ondemocratisch. Acht miljoen mensen zagen het niet zitten met de PVV.

Bijna net zoveel mensen zagen het ook niet in de PVDA zitten. En nog veel minder zagen het in Groenlinks, D66 of sp zitten. Blijkbaar is dat geen argument om ze toch in een regering te willen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:14

Bij de vorige verkiezingen was de SP de grootste winnaar, heeft ook niet mee geregeert.
Zo gaat dat in de politiek.
Er zijn meerdere partijen nodig om een kabinet te vormen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:15

Maar het grote verschil zit hem er natuurlijk wel in dat de PVV vooraf al door heel veel partijen was uitgesloten. En dat heeft Geert natuurlijk aan zichzelf te danken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:18

Ach, volgens mij, wilde de PVV ook absoluut niet regeren met bijv. de PvdA enz.
Dus men kan wel roepen dat de PVV wordt buitengesloten, maar de PVV doet dit zelf ook. Met bepaalde groeperingen in de samenleving en met bepaalde politieke partijen/personen.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:26

Electra63 schreef:
Ach, volgens mij, wilde de PVV ook absoluut niet regeren met bijv. de PvdA enz.
Dus men kan wel roepen dat de PVV wordt buitengesloten, maar de PVV doet dit zelf ook. Met bepaalde groeperingen in de samenleving en met bepaalde politieke partijen/personen.

En toch vind ik het treurig dat het zo moet gaan met de regering...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:32

Dat weet ik niet. Er zijn veel tegenstellingen in de samenleving, dus in de politiek.
Ik vind het wel logisch, dat bepaalde partijen daarom niet samen in een regering kunnen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:35

ik niet :) als wij kiezen, dan bepalen wij toch wie er in de kamer komt??

en dan moeten ze maar leren samenwerken........

anders heeft het hele kiezen gewoon nul zin....

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:37

Maa dan moet je misschien niet op een partij stemmen die al door een groot aantal andere partijen is uitgesloten?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:38

KiWiKo schreef:
ik niet :) als wij kiezen, dan bepalen wij toch wie er in de kamer komt??

en dan moeten ze maar leren samenwerken........

anders heeft het hele kiezen gewoon nul zin....

Als jij op de SP gestemd hebt had je in hun programma, of in de TV debatten kunnen zien dat de SP nimmer met de PVV in een regering gaat zitten. Dus als je dat niet wenst had je anders moeten kiezen, maar niet achteraf gaan zeuren.
Het heet kiezen, je hebt een keuze en binnen die keuze kan je de mogelijkheden opzoeken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:39

huh Patty............. volgens mij mag je in Nederland stemmen op wie je wil toch???

al wil ik op de pimpelpaarsmetrodestippenpartij stemmen???

HUN bepalen niet he :) WIJ bepalen........ en het lijkt er ernstig veel op dat HUN toch willen bepalen ook al hebben WIJ anders aangegeven !!!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:40

Kiwiko,
Dan moeten dus de 3 grootste gaan samenwerken: VVD, PvdA en PVV.
Maar hoe zit het dan met de verkiezingsbeloften?
PvdA heeft beloofd niet met de PVV te gaan regeren.
Dat moeten ze dan maar loslaten? Terwijl heel veel mensen PvdA hebben gestemd, juist om die belofte.

En als ze dan toch samen gaan regeren?
Wie moet dan het meeste water bij de wijn doen? Want er zijn teveel tegenstellingen tussen de drie partijen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:41

Saar IK vind dat de partijen gewoon niet het recht hebben zo over de wens van de kiezers heen te walsen..........

En je kan het niet altijd overal mee eens zijn :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:42

Je mag natuurlijk stemmen op wie je wilt. Maar als je wilt dat jou partij gaat regeren, en er niet heel veel coalitie mogenlijkheden voor die partij zijn, moet je achteraf natuurlijk niet miepen dat ze buitengesloten worden. Daar heeft de PVV het zelf naar gemaakt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:42

KiWiKo schreef:
WIJ bepalen........ en het lijkt er ernstig veel op dat HUN toch willen bepalen ook al hebben WIJ anders aangegeven !!!

Nee de kiezers hebben deze verdeling bepaald, daar kunnen HUN niets tot weinig mee alhoewel ze proberen er nog iets van te maken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:45

KiWiKo schreef:
Saar IK vind dat de partijen gewoon niet het recht hebben zo over de wens van de kiezers heen te walsen..........

Er is geen partij die over de wens van de kiezers heen walst, het is het getal dat de uitkomst bepaald + deze keer nog de bijkomstigheid dat veel partijen aangegeven hebben niet met een groepering te willen regeren die binnen de eigen organisatie geen enkele democratie kent en bepaalde groepen binnen onze samenleving discrimineert.
Dat was allemaal van te voren bekend, niets nieuws voor wie zich erin verdiept heeft.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:45

je kan ook gewoon heel stug volhouden en halstarrig blijven over het niet met PVV willen regeren......... maar je kan dat punt ook laten vallen en proberen er het beste van te maken.......

Je poot stijf houden is denk ik niet verstandig in deze...... want dan geef je te kennen dat je gewoon scheit hebt aan wat de stemmers gestemt hebben.......

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:47

KiWiKo schreef:
je kan ook gewoon heel stug volhouden en halstarrig blijven over het niet met PVV willen regeren......... maar je kan dat punt ook laten vallen en proberen er het beste van te maken.......

Je poot stijf houden is denk ik niet verstandig in deze...... want dan geef je te kennen dat je gewoon scheit hebt aan wat de stemmers gestemt hebben.......

Dat heeft niks met halsstarrig of poot stijf houden te maken. Dat zijn afspraken die die partijen met hun kiezers maken.

Wij die op die partijen gestemd hebben willen absoluut niet dat onze partij ons verloochent door die verkiezingsbelofte, die heel zwaar weegt, zomaar te niet te doen.

En wij willen niet dat onze partij scheit aan ons heeft, en nogmaals het is niet aan onze partij om zich de gevoelens van andere kiezers aan te trekken.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 20-06-10 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:48

KiWiKo schreef:

Nee Kiwiko, want voor veel mensen was juist dit de reden om PvdA te stemmen, dus dan bedrief je je eigen kiezers.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:48

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:

Er is geen partij die over de wens van de kiezers heen walst, het is het getal dat de uitkomst bepaald + deze keer nog de bijkomstigheid dat veel partijen aangegeven hebben niet met een groepering te willen regeren die binnen de eigen organisatie geen enkele democratie kent en bepaalde groepen binnen onze samenleving discrimineert.
Dat was allemaal van te voren bekend, niets nieuws voor wie zich erin verdiept heeft.

maar dat is het hem juist Saar........... IK vind dat door de PVV uit te sluiten je gewoon scheit heb aan de nederlandse bevolking welke hem daar wel wil hebben........ en dat, dat heeft NUL, NIKS NADA met democratie te maken........

kwisje....

Hoe noemen ze landen waar bepaalde politieke ideeen niet toegestaan zijn???

a. bananenrepubliek
b. democratie
c. dictatuur