Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikka schreef:Een persfotograaf heeft zijn camera neergelegd en is meteen gaan helpen met reanimeren. Dat kan dus ook.
gekkesies schreef:Ik denk dat het voor een (professionele) fotograaf vaak ook een soort 'reflex' is op dat knopje te blijven drukken als er iets onverwachts gebeurd.
Voor het maken van die foto's kan ik dan ook nog wel enigzins begrip opbrengen, maar ze vervolgens overal open en bloot te laten zien gaat mij echt te ver.
Ik hoef ze iig niet te zien.
rowo schreef:Ik kan bijv. ook niet reanimeren. Zou ik dat gaan doen, lijkt me dat ook niet bepaald verstandig. En ik geloof dat er ook meer zijn die het niet kunnen dan wel.
Morris schreef:Ook al kun je daadwerkelijk niets doen aan de verwondingen, dan kun je toch altijd nog aanwezig blijven bij de gewonde. Proberen te praten, gerust te stellen, of gewoon maar een hand vasthouden.
Polivy schreef:Inderdaad. Plus bedenk je dat je nooit weet hoe je in zo'n situatie reageert. Het is inderdaad (zoals iemand al zei) logisch dat je terugvalt op iets vertrouwds, zoals bv je professie. Je zag ook dat Peter van der Vorst op een gegeven moment echt ging schakelen en ging opnemen. Het is een soort beschermmechanisme van het menselijk lichaam.
Morris schreef:Ook al kun je daadwerkelijk niets doen aan de verwondingen, dan kun je toch altijd nog aanwezig blijven bij de gewonde. Proberen te praten, gerust te stellen, of gewoon maar een hand vasthouden.
Polivy schreef:Morris schreef:Ook al kun je daadwerkelijk niets doen aan de verwondingen, dan kun je toch altijd nog aanwezig blijven bij de gewonde. Proberen te praten, gerust te stellen, of gewoon maar een hand vasthouden.
Ik weet niet of je de beelden gezien hebt, maar echt heel snel waren bij elk slachtoffer professionals aanwezig. Een handje vasthouden, dan loop je alleen maar in de weg.
HenrietteM schreef:gekkesies schreef:Ik denk dat het voor een (professionele) fotograaf vaak ook een soort 'reflex' is op dat knopje te blijven drukken als er iets onverwachts gebeurd.
Voor het maken van die foto's kan ik dan ook nog wel enigzins begrip opbrengen, maar ze vervolgens overal open en bloot te laten zien gaat mij echt te ver.
Ik hoef ze iig niet te zien.
Weet zeker dat heel veel echt gruwelijke foto's van de slachtoffers niet zijn geplaatst. Zelfs niet op internet.
Ga maar na, er gingen daar ter plekke mensen dood. Op een gruwelijke manier. Ledematen eraf, schedels opengebroken. Daar liepen tientallen fotografen tussendoor. Je hoeft niet veel fantasie te hebben om voor je te zien wat er aan fotomateriaal beschikbaar was...