Swah schreef:Nou, zodadelijk het 'Debat over de ruzie in het kabinet over mest'. Dat is ook echt de formele titel, wow..
Lekker niveautje ;')
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Benzz schreef:BigOne schreef:Ik erger me steeds meer aan BBB, van de FvD verwacht je dat ze geen fatsoen hebben en dus gewoon niet opdagen wanneer Zelenskyy spreekt maar BBB is er wel maar blijft zitten en er kon geen applaus af, het is wel een bevriend staatshoofd.
Wat dacht je van dat verhaal mbt digid en de overname van Solvinity. Daar beweerde van Marum ( BBB) dat de Amerikanen geen toegang konden krijgen op onze DIgid gegevens. Bleek ook niet waar te zijn.
Swah schreef:En dan nog op digitalisering... Een van de écht belangrijke onderwerpen als we het hebben over veiligheid.
Wel is hij veelzijdig, dat wel... muskusratten bestrijden, uitvaartondernemer, melken, administratief werk...
juval schreef:gaan jullie lekker?
Is het afgunst of wat? Dit zijn allemaal mensen die met de beste intenties met een nieuwe partij in het kabinet zijn gegaan. Gekozen op democratische wijze. Ik vind het helemaal prima dat deze mensen praktijk ervaring hebben. Ze durven hun nek uit te steken om vanuit hun idealisme iets te bereiken voor Nederland. Dat kan je lang niet van alle politici zeggen.
nps schreef:Voor Nederland? Nederland is véél groter dan de boeren.
Digitalisering is een superbelangrijke post. We hebben DigiD wat naar Amerika gaat, enorm veel bedrijven welke afhankelijk zijn die draaien op Amerikaanse producten, een jeugd die helmaal verslaafd is en beinvloed wordt door social media… en een complete onbetrouwbare gek als president in Amerika. Ik wil heel graag een kundig persoon op deze post. Ook mensen die democratisch verkozen en die goede intenties hebben kunnen blunderen of niet geschikt blijken. Kijk gewoon eens oprecht naar het cv van de man en de post waar hij zit…
Swah schreef:Jaloezie is zeker een bijzondere veronderstelling. Het zijn eerder zorgen, omdat het onderwerp digitalisering en veiligheid zo ontiegelijk belangrijk is.
Kijk dat bijv. Tieman van de BBB op infrastructuur en waterstaat zit is gezien zijn ervaring en achtergrond een stuk beter te plaatsen.
Gisteren toevallig (deels) het debat gekeken, maar dat was echt zonde van mn tijd. Ik vind Van Campen het wel echt goed doen als voorzitter. Die zette Jansen van de PVV even terecht op z'n plek, die met terminologie als 'bang hertje' richting Wiersma sprak, en richting D66 met 'trekker ultralinks kabinet'. Dat gaat natuurlijk nergens over.
juval schreef:gaan jullie lekker?
Is het afgunst of wat? Dit zijn allemaal mensen die met de beste intenties met een nieuwe partij in het kabinet zijn gegaan. Gekozen op democratische wijze. Ik vind het helemaal prima dat deze mensen praktijk ervaring hebben. Ze durven hun nek uit te steken om vanuit hun idealisme iets te bereiken voor Nederland. Dat kan je lang niet van alle politici zeggen.
nps schreef:Voor Nederland? Nederland is véél groter dan de boeren.
Digitalisering is een superbelangrijke post. We hebben DigiD wat naar Amerika gaat, enorm veel bedrijven welke afhankelijk zijn die draaien op Amerikaanse producten, een jeugd die helmaal verslaafd is en beinvloed wordt door social media… en een complete onbetrouwbare gek als president in Amerika. Ik wil heel graag een kundig persoon op deze post. Ook mensen die democratisch verkozen en die goede intenties hebben kunnen blunderen of niet geschikt blijken. Kijk gewoon eens oprecht naar het cv van de man en de post waar hij zit…
fransje23 schreef:Boze boeren in Brussel vanwege de Mercosur-deal.
Is altijd wat dubbel enerzijds hebben de boeren verwachtingen van de EU als het uitkomt zoals handelsbescherming maar verder mogen ze zich binnen de EU niet teveel met dingen bemoeien.
Bij rechten horen toch ook plichten.
Gelukkig is Wiersma wel positief over Mercosur als het in ruil voor wat meer ruimte qua mestbeleid gaat.
Vind ik persoonlijk onbegrijpelijk
juval schreef:dat is toch ook politiek, geven en nemen. Mercosur uitruilen voor derogatie.
Ik hoop echt dat de mercosur niet doorgaat, Waarom zouden we wel mogen importeren en consumeren wat we zelf niet mogen produceren. Dat is toch krom?
Net als met de versnelde toetreding van Oekraïne in de EU. Oekraïne voldoet nog lang niet aan alle regels waar EU boeren zich aan moeten houden (onze verboden legbatterijen draaien daar nu bijvoorbeeld)
Het is overal in Europa hommeles wat de boeren betreft, Groot-Brittannië, Ierland, Griekenland, Frankrijk etc.
Loretta schreef:fransje23 schreef:Boze boeren in Brussel vanwege de Mercosur-deal.
Is altijd wat dubbel enerzijds hebben de boeren verwachtingen van de EU als het uitkomt zoals handelsbescherming maar verder mogen ze zich binnen de EU niet teveel met dingen bemoeien.
Bij rechten horen toch ook plichten.
Gelukkig is Wiersma wel positief over Mercosur als het in ruil voor wat meer ruimte qua mestbeleid gaat.
Vind ik persoonlijk onbegrijpelijk
Toch wel opmerkelijk in een tijd waarin steeds meer duidelijk wordt dat onbeperkte vrijhandel grote risico's kent. En zeker met iets al voedsel moet je toch wel 10 keer nadenken. Daarnaast hebben de boeren wel een punt. Zeker als de regels mbt tot productie in die landen vele malen losser zijn dan kunnen Europese boeren wel inpakken.