Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tango1979 schreef:Precies dat wilde ik ook al gaan typen BigOne.
De agrarische industrie levert in verhouding gewoon echt NIET veel op economisch. Maar de schade die het berokkend en de plek die het inneemt, is buitenproportioneel.
Benzz schreef:Tango1979 schreef:Precies dat wilde ik ook al gaan typen BigOne.
De agrarische industrie levert in verhouding gewoon echt NIET veel op economisch. Maar de schade die het berokkend en de plek die het inneemt, is buitenproportioneel.
Plus de bijschade die het levert door het land op slot te houden. 2 grote bedrijven die in de haven vertrekken, meerdere die niet kunnen bouwen. Huizenmarkt op slot......
Tango1979 schreef:Precies dat wilde ik ook al gaan typen BigOne.
juval schreef:Tango1979 schreef:Precies dat wilde ik ook al gaan typen BigOne.
Denk je niet dat de zogenaamde 'schade' veel groter gaat zijn als de productie naar het buitenland verplaatst?
juval schreef:Dat is aan te rekenen aan de overheid, niet aan de agrarische sector
Kinke schreef:juval schreef:Denk je niet dat de zogenaamde 'schade' veel groter gaat zijn als de productie naar het buitenland verplaatst?
tuurlijk, dat is een feit. Productie verhuist naar landen zonder of met veel minder regels. En aangezien de wereldbevolking blijft groeien, groeit dit ook
Benzz schreef:Kinke schreef:
tuurlijk, dat is een feit. Productie verhuist naar landen zonder of met veel minder regels. En aangezien de wereldbevolking blijft groeien, groeit dit ook
Welke schade hebben jullie het dan over? Want ik heb het gevoel dat iedereen het over een ander soort schade heeft.
juval schreef:De stikstof'deken' die ervoor zorgt dat planten, struiken en bomen harder groeien dan de ozo gewenste heideplanten.
Of de methaanuitstoit, wat inderdaad wel een broeikasgas is, maar die al heel flink gereduceert is door andere voermethodes en krimp van de veestapel.
Of de gewasbeschermingmiddelen die in de akkerbouw en tuinbouw worden gebruikt. Die aan heel strenge regels gebonden zijn in Nederland.
Zeg het maar
Benzz schreef:juval schreef:De stikstof'deken' die ervoor zorgt dat planten, struiken en bomen harder groeien dan de ozo gewenste heideplanten.
Of de methaanuitstoit, wat inderdaad wel een broeikasgas is, maar die al heel flink gereduceert is door andere voermethodes en krimp van de veestapel.
Of de gewasbeschermingmiddelen die in de akkerbouw en tuinbouw worden gebruikt. Die aan heel strenge regels gebonden zijn in Nederland.
Zeg het maar
De schade die naar het buitenland gaat, dat argument gebruikte je.
Overigens noem jij een rijtje beursgenoteerde bedrijven.
juval schreef:_San87_ schreef:Ja, de vervuiling van het oppervlaktewater is kattepis, idd.
Kattenpis, hondenpis, mensenpis... en nog heel veel andere stoffen.
juval schreef:Tango1979 schreef:Precies dat wilde ik ook al gaan typen BigOne.
Denk je niet dat de zogenaamde 'schade' veel groter gaat zijn als de productie naar het buitenland verplaatst?
dems75 schreef:Ik heb nog geen antwoord op m'n vraag van twee pagina's terug....waarom lukt het ons wel om 80.miljard aan dieren in de vee jndustrie te vieren maar niet om 8 miljard mensen op aarde van eten te voorzien.
Food for thought....
juval schreef:dems75 schreef:Ik heb nog geen antwoord op m'n vraag van twee pagina's terug....waarom lukt het ons wel om 80.miljard aan dieren in de vee jndustrie te vieren maar niet om 8 miljard mensen op aarde van eten te voorzien.
Food for thought....
Het wereldvoedselprobleem kan ik niet oplossen. Heeft veel te maken met geografie en klimaat neem ik aan.
Dat wij onze dieren kunnen vieren is omdat onze dieren voornamelijk gras eten. Dat is voor mensen minder voedzaam.
Benzz schreef:juval schreef:[
Als de productie naar het buitenland verhuisd is de schade groter.
Kun je dat met feiten en argumenten beargumenteren?
Even een belangrijk ding: Deze discussie is niet persoonlijk Juval, het is niet op jouw als mens.