Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 18:22

pien_2010 schreef:
Het was pikant daar Kaag minister van Financiën is en dus een blunder van haar stichting waar ze zelf waarschijnlijk geen weet van had .
.....

Dus niemand vergoelijkt iets. Dom is dom, cq nalatig is nalatig.

Als je minister van Financien wordt dan is het toch zaak dat je de bezem door je eigen bedrijfjes haalt om te kijken of daar alles volgens de regels verloopt?
Dan is dit niet alleen maar dom..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 18:26

Cer schreef:
jeezes, een fakkel voor je huis vergelijken met een oorlogsgebied.. ik weet het niet hoor, ik vind daar wel wat van..

Niemand doet dat op die manier... En tegelijkertijd was het wel iets meer dan 1 fakkel, en is het heel anders of je leeft in een situatie met veel gevaar, of als die dreiging heel direct op jou als persoon is gericht.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 18:26

Avalanche schreef:
Er is echt werkelijk niemand die zegt dat fouten niet benoemd mogen worden.

Elisa2 schreef:
Stukje zelfreflectie :+

Want nu liggen zaken ineens wel genuanceerd en bij andere ministers niet. Net hoe het uit komt.. vind het opvallend.

Ik hou niet van meten met twee maten.

ja vooral.

Alsof de fouten van Kaag niet breed uitgemeten zijn, alsof ze niet volledig door het slijk is gehaald.
Daar komt hier de reactie op dat ze haar werk gewoon heel goed heeft gedaan. Hoezo meten met 2 maten, je lokt zelf die reactie uit. Jij bent de enige hier die nogal ongenuanceerd is hierover in mijn ogen.

Zolang ik niet met twee maten meet vind ik het goed. :9

Ze is door het slijk gehaald inderdaad, alleen niet in dit topic waarbij dat bij anderen wel is gebeurd. Daar gaat het om.

Als er dan iets kritisch gezegd wordt over Kaag dan mag dat niet. (en kritisch is niet hetzelfde als door het slijk halen)

Van mij zou geen enkele politicus bedreigd mogen worden. Helaas zijn er meerderen die al jaren zo leven. Denk ook even aan het geweld tegen Baudet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 18:32

Citaat:
jeezes, een fakkel voor je huis vergelijken met een oorlogsgebied.. ik weet het niet hoor, ik vind daar wel wat van..

Daar mag jij van alles van vinden Cer. Ik vind daar ook van alles van.

Ze heeft zelf in oorlogsgebied gewoond en zij zegt dus dat zij zich in Nederland onveiliger voelde als in oorlogsgebied. Zij kan vergelijken.
De haat etc was in Nederland op haar persoonlijk gericht en enorm (niet alleen die fakkel). Dat doet iets met een mens. Blijkbaar is dat enger. Zij mag dit zeggen want zij kent beiden situaties van wonen. Ik schaam me dan voor mijn land als ik dat lees, waar een aantal mensen blijkbaar dit gevoel weten op te roepen.

Babootje, een goede manager delegeert en als je zo druk bent dan kun je niet meer alles zelf doen. Dat geldt voor een minister van een departement maar ook als het om een stichting gaat. Daarbij mag je ook nog eens vertrouwen op de notaris die de regels ook kent en hoort uit te voeren. :o

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 18:37

Sorry Pien, maar dat zijn natuurlijk excuses. Je bent altijd eindverantwoordelijk. Hoe druk je bent is niet relevant. Zou mooi zijn dat je ineens geen verantwoordelijkheid meer hebt op het moment dat je personeel inzet.

Je wéét dat je in dergelijke functies onder een vergrootglas komt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 18:47

996981 schreef:
Sorry Pien, maar dat zijn natuurlijk excuses. Je bent altijd eindverantwoordelijk. Hoe druk je bent is niet relevant. Zou mooi zijn dat je ineens geen verantwoordelijkheid meer hebt op het moment dat je personeel inzet.

Je wéét dat je in dergelijke functies onder een vergrootglas komt.

Dat klopt. Ik praat toch ook over een blunder.

Maar het is geen schandaal. Dat had ze moeten vertrekken. Ik leg uit hoe dat werkt.

En even los van Kaag, vind ik het iets van deze tijd dat mensen die er toe doen, door het volk zo graag verontwaardigd aan de hoogste boom opgehangen moeten worden. Hetzij door beschuldigingen van overschrijdend gedrag (is favoriet) zowel mannen als vrouwen maken dat mee of zaken die niet goed gedaan zijn.
Daar vind ik ook al heel lang wat van. De agressie is enorm, kijk naar het gemep en agressie dat Baudet heeft meegemaakt, kijk naar Wilders, kijk naar anderen zoals journalisten die bedreigd worden etc etc.
Het wordt er niet gezelliger op en veel politici zijn oa om die reden af aan het haken.
"Het doe eens lief" lijkt afwezig, integendeel "het volk vanuit de zetel" geniet ervan zo lijkt het, lijkt het normaal te vinden, pookt het op of geeft aan "maar kijk eens wat hij of zij allemaal heeft gedaan". De empathie ontbreekt bij een aantal mensen totaal in dit topic terwijl teveel mensen zoals Wilders, Kaag en anderen hun leven niet zeker zijn of waren.
Dat hoort massaal veroordeeld te worden.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 19:00

Pardon? Empathie ontbreekt? Omdat mensen zaken feitelijker bekijken dan anderen?

Cer is in mijn ogen bijvoorbeeld héél redelijk. Probeert alle kanten te snappen en te belichten zonder haar eigen emotie in de discussie mee te laten spelen. Dat zegt mij niet dat ze niet over empathie zou beschikken.

We verwijten anderen te emotioneel te reageren, maar als je in een discussie bij de feiten probeert te blijven toon je te weinig empathie?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 19:05

996981 schreef:

En aan de andere kant heb je Rutte en de VVD en de Toeslagenaffaire en Groningen.... en dat wordt gewoon geaccepteerd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 19:06

Avalanche schreef:
Daar komt hier de reactie op dat ze haar werk gewoon heel goed heeft gedaan.

Benoem nu eens wat ze goed heeft gedaan?
Die haat t.o.v haar moet toch ergens vandaan komen?

Ik denk dat het niet nakomen van beloften (nieuwe bestuurscultuur) en de afstand tot de gewone man (mensen vonden haar elitair/arrogant) Ook al was ze dat niet, zo kwam ze over. Ze heeft dat zelf niet herkend.
Ik denk dat ze daarmee heeft bijgedragen aan de winst van Wilders. Ze heeft haar kans gehad en gemist.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 19:12

Shadow0 schreef:
996981 schreef:

En aan de andere kant heb je Rutte en de VVD en de Toeslagenaffaire en Groningen.... en dat wordt gewoon geaccepteerd.

Denk je dat de PVV de grootste is geworden omdat men zo tevreden is over het beleid, en het oplossen van door de VVD ontstane problemen?

Benzz

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 19:14

Weet iemand nog hoe die toeslagen affaire begonnen is?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 19:15

Aha, dit was dus nog niet eerder in dit topic ter sprake geweest (aldus de zoekfunctie).
Elisa2 schreef:
Hoezo waren er geen schandalen bij Kaag? Zijn we allemaal collectief het schandaal vergeten wat ze had met de stichting waar ze haar financiën onder had gebracht? Waar ze zelf de regels voor bedacht had maar zichzelf niet aan kon houden. :+

pien_2010 schreef:
Die UBO gegevens waren niet correct beschreven en daardoor was het onduidelijk dat Kaag, belanghebbende was. Ook de notaris is hier de fout ingegaan.

Na onderzoek van RTL is dit naar boven gekomen. Het was een blunder, geen schandaal waarbij een rechter etc bij te pas moet komen daar moedwillig door de minister fraude zou zijn gepleegd.

Citaat:
Het ministerie van Financiën laat verder weten dat de verantwoordelijkheid van een juiste registratie ligt bij Kaags stichting, en niet bij Kaag zelf. "De stichting moet zorgen dat de UBO-gegevens te allen tijde juist en volledig zijn ingeschreven."

Het was pikant daar Kaag minister van Financiën is en dus een blunder van haar stichting waar ze zelf waarschijnlijk geen weet van had .

Normaal wordt de stichting met dit soort foute registratie gewaarschuwd door de Belastingdienst en na controle en niet oplossen van de juiste registratie volgt pas een boete die op kan lopen tot een maximum van €22.500.

Dus niemand vergoelijkt iets. Dom is dom, cq nalatig is nalatig.

Tjonge.
Ik "schandaal" is totaal aan mij voorbij gegaan.

En de beschuldiging van Elisa is dus niet aan de orde.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 19:25

Benzz schreef:
Weet iemand nog hoe die toeslagen affaire begonnen is?

Nou en of, met de Bulgarenfraude!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 19:26

En zo is zoals alle ministers niet verantwoordelijk voor alle blunders die ze maken. :+ Het wordt steeds leuker hier. :D

Overigens Pien, je hebt daar een heel goed punt. Alleen vind ik de emphatie niet van toepassing op dit topic. Emphatie en inlevingsvermogen werken namelijk beide kanten op. :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 19:46

996981 schreef:
Denk je dat de PVV de grootste is geworden omdat men zo tevreden is over het beleid, en het oplossen van door de VVD ontstane problemen?

Mensen die zich werkelijk druk maken om de toeslagenaffaire komen niet bij de PVV uit. Die heeft in dat hele verhaal werkelijk nog nooit 1 vinger uitgestoken. Dat interesseert de kiezers niet. De PVV is de grootste geworden omdat de VVD hoopte de boel nog te kunnen winnen via hun eigen rechtspopulistische verhaal - en daarin hebben ze verkeerd gegokt.

Maar dat ging al die kiezers niet om daadwerkelijk gevoerd beleid.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 19:47

Elisa2 schreef:
En zo is zoals alle ministers niet verantwoordelijk voor alle blunders die ze maken. :+ Het wordt steeds leuker hier. :D

Overigens Pien, je hebt daar een heel goed punt. Alleen vind ik de emphatie niet van toepassing op dit topic. Emphatie en inlevingsvermogen werken namelijk beide kanten op. :)

Waar het om gaat Elisa, dat ook in dit topic , totaal voorbij wordt en is gegaan aan al die politici die vertrokken zijn . Het klimaat is zo zwaar, dat velen vertrokken zijn (en dan heb ik het niet over politici die 25 jaar of 10 jaar dit werk hebben gedaan). Dat is heel heel ernstig en zorgelijk. Of zoals een journalist opmerkte dat teveel kamer ervaring verdwenen is.

Het zijn niet allemaal Wilders mensen die zo'n leven van beveiliging, bedreiging etc aan kunnen!

Zelfs in dit topic wordt Kaag haar bedreiging en woorden daarover gebagetaliseerd. Terwijl het buitengewoon zorgelijk is dat dit klimaat er is. Ongeacht of je de politica/ politicus nu wel of niet fijn vindt. Vandaar dat ik Wilders en Baudet erbij heb gehaald, want dat klimaat ongeacht wie het overkomt veroordeel ik ten zeerste. Nooit een excuus!!!!!!!!
Die boosheid daarover, die bezorgdheid, mis ik totaal in dit topic.
.en Kaag is wel verantwoordelijk voor haar Blunders. Althans dat vind ik. Dus waar je die conclusie vandaan haalt weet ik niet en begrijp ik gewoon niet.
Dat is althans wat ik voortdurend vertel of wil vertellen.
Alleen plaats ik het gebeuren in zijn context en geef aan dat ze niet veroordeelt is en waarom en hoe officiële instanties die dit soort zaken onderzoeken erop gereageerd hebben.

Dus je conclusies vind ik echt naar!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 19:48

Shadow0 schreef:
996981 schreef:

Mensen die zich werkelijk druk maken om de toeslagenaffaire komen niet bij de PVV uit. Die heeft in dat hele verhaal werkelijk nog nooit 1 vinger uitgestoken. Dat interesseert de kiezers niet. De PVV is de grootste geworden omdat de VVD hoopte de boel nog te kunnen winnen via hun eigen rechtspopulistische verhaal - en daarin hebben ze verkeerd gegokt.

Maar dat ging al die kiezers niet om daadwerkelijk gevoerd beleid.

Ah! We hebben iemand die weet wat er in de hoofden van miljoenen mensen omgaat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 19:50

Citaat:

Zou je ajb inhoudelijk kunnen reageren ipv dit wat niet inhoudelijk is te plaatsen svp?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 19:51

pien_2010 schreef:
Citaat:

Zou je ajb inhoudelijk kunnen reageren ipv dit wat niet inhoudelijk is te plaatsen svp?

Wat moet je in godsnaam zeggen op iemand die zonder enig voorbehoud pretendeert te weten waarom miljoenen mensen op een bepaalde partij gestemd hebben?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 19:57

Shadow zegt dat Wilders nooit die hele openbaarheid van de toeslagenaffaire gesteund heeft . Zover ik weet klopt dat.
Ze komt vervolgens met haar analyse waarom de winst van de PVV zo groot is geworden.

Daar kun je het wel of niet mee eens zijn.
In feite onttrek jij je aan de discussie door met jouw opmerking te komen terwijl ik denk reageer gewoon met wat jij daarvan vindt. Het is maar een mening van Shadow hé, waar je het wel of niet mee eens kunt zijn. Maar jouw opmerking voegt niets toe vind ik.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:02

pien_2010 schreef:
Shadow zegt dat Wilders nooit die hele openbaarheid van de toeslagenaffaire gesteund heeft . Zover ik weet klopt dat.
Ze komt vervolgens met haar analyse waarom de winst van de PVV zo groot is geworden.

Daar kun je het wel of niet mee eens zijn.
In feite onttrek jij je aan de discussie door met jouw opmerking te komen terwijl ik denk reageer gewoon met wat jij daarvan vindt. Het is maar een mening van Shadow hé, waar je het wel of niet mee eens kunt zijn. Maar jouw opmerking voegt niets toe vind ik.

Laat ze dan haar mening als dusdanig opschrijven en niet als feiten. Zo moeilijk is dat niet, maar voor de lezer wel een stuk duidelijker en fijner discussiëren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:04

Je mag blijkbaar ook alle Nederlanders over 1 kam scheren.. . Heb ik nog niet 1 goed inhoudelijk argument op gehoord .. je kan op het gedrag van een kleine groep schreeuwers toch niet een heel land afrekenen?
Heb ik al meerdere keren naar gevraagd. Vind ik heel naar, dat gegeneraliseer..

Overigens, is Nederland nu wel een fijn rijk westers land waar mensen het heel goed hebben of is het een naar verrot rechts land. Daar is ook niet echt consensus over hè :)

Ik bagataliseren overigens helemaal niks.
Of misschien wel,
Mensen die bijvoorbeeld in ter Apel wonen voelen zich ook niet prettig onder de bedreigingen.. maar weet je wat die moeten?? Gewoon door.. die kunnen niet verhuizen naar een andere top locatie en dit achter zich laten. Die hebben ook schade ..
let wel, ik vind het verschrikkelijk dat het gebeurd .. iedereen (iedereen!) moet zich hier veilig voelen

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:05

Je kunt ook gewoon je bril zo instellen dat je het onderscheidt van een mening en een feit ziet.

Ik vroeg niet voor niets om hoe de toeslagenaffaire is begonnen. Inderdaad bij het Bulgaren verhaal, maar daarna toch echt puur op discriminatie en racisme. Het waren voornamelijk mensen met een migratieachtergrond die in de affaire terecht kwamen. Daarom zie ik niet in waarom, naast de redenen die Shadow aangeeft, waarom PVV stemmers om die reden op de PVV hebben gestemd.

Voor de informatie: Dit is mijn mening.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:07

pien_2010 schreef:
Citaat:

Sinds wanneer bepaal jij eigenlijk hoe een discussie op een openbaar forum moet verlopen?

Mensen mogen altijd nog zelf weten hoe ze dingen opschrijven of verwoorden. Ook als het jou niet zint hoor.

Wat een nare bazige manier van doen zeg..en nee ook met vraagtekens erachter is het geen vraag maar een dirigerende opmerking om de boel te regelen, vind ik ( <- mening)

Ik merk dat ik me weer enorm zit te ergeren, en dat met de feestdagen.. ik laat het er nu echt bij.. :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:13

Waar het om gaat Cer, is dat zelfs op TV n.a.v zoveel vertrek politici (dus ik haal het helemaal weg bij Kaag nu) ook het klimaat rondom politici bijgehaald werd. We praten over ministers en de Tweede kamer, mensen door ons gekozen.
Die kleine groep, zoals jij het noemt, is in staat om behoorlijk wat negatieve effecten op te roepen. Teveel ervaring is weg.
Dat vind ik en ook anderen zoals politici en journalisten een hele zorgelijke tendens. Dat zijn feiten en inderdaad jij en ik en nog een hele grote groep doen daar niet aan mee. Dat heeft niets met generaliseren te maken. Het gaat om het effect van de kleine groep die enorm is. Het enige wat iedereen kan doen is diegene die dat doen als een stel loozers wegzetten want dat zijn het.

DIE bezorgdheid en verontwaardiging mis ik bij teveel mensen ook in dit topic. Er komen alleen maar "ja maar of ....".

Eens Benzz! Ik dacht hetzelfde als jij.