Oekraïne

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 19:49

pien_2010 schreef:
Zonet een vandaag waar Russen vertelden bezig zijn met info voorziening richting Rusland , de mensen en het mobiliseren van machtige mensen met als doel burgers te overtuigen dat er een welvarend Rusland mogelijk is zonder Poetin. Interessant om deze mensen te volgen. Zij zijn verbonden met de oppositiebeweging en haar mensen.

Ik hoop het !

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 19:50

Marigold schreef:
What a time to be alive..

Deze komt meteen in mij op :')

Afbeelding

*gaat terug onder meeleessteen*

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 19:52

enzino schreef:
Ieder zijn eigen mening, maar deze vind ik toch wat ver gezocht:

[ [url=m/Z5pEC5.png]Afbeelding[/url] ]

Zat TV-predikers in Amerika met een talent voor dat soort creatieve verbanden leggen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 19:52

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 19:58

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:02

sureido schreef:
_San87_ schreef:

Ik heb vanmiddag een uitleg gepost waarom de sancties wel werken.

https://www.ad.nl/buitenland/inlichting ... ~a97cdc53/

Die link stelt niet dat sancties niet werken. Die link verklaart waarom de geïnterviewde denkt dat Poetin zich er niks van aantrekt. En dat was vanaf het begin duidelijk. Poetin trekt zich alleen iets aan van Poetin. De sancties richten zich niet tegen Poetin maar tegen de oligarchen om Poetin heen. Die moeten er last van krijgen en gaan bewegen.

sureido

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:10

En dat is dus precies wat ik zeg: het haalt niks uit in deze oorlog, maar het raakt wel de burger.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:10

_San87_ schreef:
sureido schreef:
Ik denk ook dat die sancties helemaal niks uithalen, behalve dan voor de gewone burger die nu kan gaan betalen.

Helaas laat de geschiedenis anders zien. En daarbij komt dat je Rusland in de armen van China drijft, dus ze gaan onderling in- en uitvoeren. Het machtsblok wat we tegenover ons krijgen wordt er niet kleiner op.
Helaas…

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:11

sureido schreef:
En dat is dus precies wat ik zeg: het haalt niks uit in deze oorlog, maar het raakt wel de burger.

Je weet wat oligarchen zijn?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:13

Cowboy55 schreef:
sureido schreef:

Ja, die mannen die Putin al jaren waarschuwt om zich voor te bereiden op sancties vanuit NATO?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:14

sureido schreef:

De Russen op een vandaag zijn het daar niet mee eens, want het is een combinatie van: 1. sancties, volgens hen is 2. het moraal erg laag bij grote groepen Russische soldaten, 3. Info verstrekken van wat er werkelijk ad hand is met als doel samen met de aanwezige oppositie en het volk verzet ca omwenteling door 1,2 en 3 samen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:18

sterregoud schreef:
_San87_ schreef:

Helaas laat de geschiedenis anders zien. En daarbij komt dat je Rusland in de armen van China drijft, dus ze gaan onderling in- en uitvoeren. Het machtsblok wat we tegenover ons krijgen wordt er niet kleiner op.
Helaas…

Hoe groot denk jij dat de Russische markt is? Rusland heeft een BBP dat net zo groot is als dat van de BeNeLux, daar kan China echt niet van leven.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:18

pien_2010 schreef:
sureido schreef:

De Russen op een vandaag zijn het daar niet mee eens, want het is een combinatie van: 1. sancties, volgens hen is 2. het moraal erg laag bij grote groepen Russische soldaten, 3. Info verstrekken van wat er werkelijk ad hand is met als doel samen met de aanwezige oppositie en het volk verzet ca omwenteling door 1,2 en 3 samen.

Ik hoop dat dit dan gebeurt voor ze Oekraïne hebben, maar zolang iedereen die ook maar een beetje tegenspreekt van de straat wordt geplukt en verdwijnt voor jaren, ben ik benieuwd hoe dat verzet gaat.

We zullen zien over een poos hoe het af is gelopen met de sancties en of het doel behaald wordt, Oekraïne met rust laten.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:19

Cowboy55 schreef:
sureido schreef:

Ik ben benieuwd naar wat jij denkt dat de rol van de oligarchen gaat zijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:22

Ah, ze sluiten alle McDonald’s filialen ook in Rusland, nu zou ik echt in verzet gaan. :P (geen grapje)

Medewerkers worden voorlopig doorbetaald.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:22

Sunnda schreef:
Cowboy55 schreef:

Euhm, dat lijkt me nogal wiedes, bij hen ligt de (politieke) macht in Rusland. Als zij zich tegen Poetin keren, is hij klaar.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:24

Sunnda schreef:
Cowboy55 schreef:

En ik benieuwd wanneer je gaat reageren op mijn vraag van pagina 149. Tot die tijd zijn sancties van toepassing op je vrees ik……maar je kunt een Poetintje doen en stug doorgaan. :D
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 08-03-22 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Rusland zelf is ook niet echt van het jodendom helaas, poetin moet zijn hand eens in eigen boezem steken.

Hier lees je er wat meer over, vind trouwens alle blogs wel leuk om te lezen. Inkijkje in het mega mega mega (slecht georganiseerde, nauwelijks ontwikkelde) grote land.

http://moederrusland.nl/archief/zion-in-siberie

Karl66

Alleen heeft Putin door die sancties geen jaren. Dat is nou net zijn probleem.

China en Rusland zien VS al jaren als hun grote tegenstrever. Die zijn, als het om macht gaat, allang in elkaars armen gedreven.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:28

_San87_ schreef:
[
Hoe groot denk jij dat de Russische markt is? Rusland heeft een BBP dat net zo groot is als dat van de BeNeLux, daar kan China echt niet van leven.

Wilde net zeggen, als het er echt op aankomt dan kiest China eieren voor zn geld. Want die heeft financieel Europa-US-Canada enz gewoon nodig.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 21:00

Belangrijkste vraag is natuurlijk: als sancties niet werken, wat dan wel?
Accepteren dat Putin Oekraïne inneemt en iedere morgen een gebedje doen dat hij het daarbij laat? En dus accepteren dat alle mensen daar weer onder Russische heerschappij komen?
Of vindt iemand dat de NAVO toch meer moet doen?
Ik vind het allemaal knap ingewikkeld ...

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 21:10

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 21:10

bigone schreef:
China is al bezig om te kijken of ze instappen in Gazprom en wat andere energiemaatschappijen.
Iedereen kan er vanuit gaan dat hier maar één land beter uit komt en dat is China. Afrika hebben ze al in de pocket dus straks Rusland ook.

Natuurlijk! Zoals ik dagen geleden al aangaf gaat China spekkoper zijn. Europa heeft zich uiteindelijk in eigen voet geschoten en de sancties kunnen wellicht ernstig backfieren. Bij de opnening van de olympische spelen kwam Poetin prominent in beeld. Dan is het gewoon logisch dat er allang plannen zijn.
Ik hoop echt dat de paralympiers buiten schot blijven.

China begint pas na de paralympics de kaarten op tafel te gooien. Let maar op.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 21:12

Kendra schreef:
Belangrijkste vraag is natuurlijk: als sancties niet werken, wat dan wel?
Accepteren dat Putin Oekraïne inneemt en iedere morgen een gebedje doen dat hij het daarbij laat? En dus accepteren dat alle mensen daar weer onder Russische heerschappij komen?
Of vindt iemand dat de NAVO toch meer moet doen?
Ik vind het allemaal knap ingewikkeld ...

Het is mega ingewikkeld. En er is vrees ik geen oplossing. De enige is dat Poetin stop. Maar vrijwillig gaat hij dat niet doen. Dus tja, Oekraine opofferen en pleisters plakken? Of volle bak er tegen in? Kiezen uit twee kwade...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 21:15

Daks schreef:
Nepbewijs voor biologische wapens gaat ook rond in Nederland.

https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6 ... -rond.html

Willem Engel verspreidt nieuw nepbewijs.
Viruswaarheid-voorman Willem Engel retweette afgelopen maandag een bericht van het pro-Russische ASB News waarin staat dat er toch nieuw bewijs is dat in Oekraïne, aan de grens met Rusland, wordt gewerkt aan de ontwikkeling van biologische wapens.

ZUCHT……is ie nou ook al Oost-Europa Deskundige? Voor de ouderen onder ons: is Willem Engel de opvolger van Dr. Remco Clavan, Oost-Europa deskundige? _O-