Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:Het rapport van de commissie Remkes dat morgen openbaar had moeten worden over stikstof, bevat een serie opmerkingen dat de luchtvaart ook mee mag doen met stikstofreductie.
... en ook 'dat de luchtvaart toch meer stikstof produceerde "dan wij dachten"'.
(Er is vreugde in de hemel als de zondaar zich bekeert. "Maar ik ben de hemel niet" en roep regelmatig 'had dat nou niet eerder gekund?!')
juval schreef:er zijn weer nieuwe acties aangekondigd. publieksvriendelijk, bij supermarkten onze producten verkopen voor de prijs die we er voor krijgen (op of onder de kostprijs dus). Voor bewustwording van de consumenten. Op zich wel goed, maar ik vrees dat het weinig gaat uithalen.
weinig consumenten zullen in de supermarkt gaan vragen of ze meer mogen betalen denk ik.
Dinopino schreef:1.Boeren weg uit Nederland prima manier om een ontwikkelinigsland te worden. Dan kunnen we het voedsel onbetaalbaar uit het buitenland halen. Ik zou zeggen ga maar vast groente verbouwen in je tuintje.
2. Over de vervuiling die de boeren nu opeens zo erg doen, zou ik zeggen wie heeft er voor gezorgd dat de boeren 6 maal gif moeten spuiten, wie heeft er voor gezorgd dat de boeren moesten schaal vergroten, wie??? Denk je echt dat dat de boeren waren??? dat dat hun keus is. Realiseer je je dan niet dat terwijl onze bevolking is gegroeid het aantal boeren steeds minder word???? Degene die dit denken hoe lang zitten zij al in de agrarische wereld. Hoeveel boerderijen zijn er al mee gestopt. Ja prima idee laat de boeren naar het buitenland gaan, de artsen gaan ook al naar het buitenland. Prima oplossing.
Dinopino schreef:Het lukt de media en de partij voor dieren prima de boeren in een slecht ligt te zetten. Ze slaan daarbij gemakshalve even over dat de manier van boeren door de staat en eu wordt voorgeschreven. En doen ze al die investeringen en die belachelijke hoeveelheid administratie mogen ze nu als zondebok voor de stikstof dienen. En die cijfers worden heel handig zo gepresenteerd dat wij onze mening even via het journaal en de krantenbericht en internet natuurlijk kunnen maken. Conclusie de boeren zijn de grootste vervuilers, wij arme consumenten hebben daar totaal niets mee te maken. Laat alle boeren verdwijnen zodat we ons straks echt geen steak meer kunnen veroorloven. En of dat vlees uit die andere landen wel zo veilig is en of die beesten het daar beter hebben is niet interessant.
Dinopino schreef:1.Boeren weg uit Nederland prima manier om een ontwikkelinigsland te worden. Dan kunnen we het voedsel onbetaalbaar uit het buitenland halen. Ik zou zeggen ga maar vast groente verbouwen in je tuintje.
Citaat:Over de vervuiling die de boeren nu opeens zo erg doen, zou ik zeggen wie heeft er voor gezorgd dat de boeren 6 maal gif moeten spuiten
Citaat:(...) dat de manier van boeren door de staat en eu wordt voorgeschreven.
Citaat:En mogen ze nu als zondebok voor de stikstof dienen.
Tiepfoudt schreef:Alweer een duurzaamheidsproject georganiseerd door boeren, één van de zovelen.
https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2020/ ... rboeren-af
Je zou bijna denken dat de sector duurzaamheid hoog op de agenda heeft staan
Tiepfoudt schreef:Ja, precies. Gisteren op het nieuws: Nederlanders pakken voor het eerst vaker het vliegtuig voor hun vakantie, dan de auto...
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~be355943/
Vanuit pure nieuwsgierigheid een vraag aan de tegenstanders van de intensieve veehouderij in dit topic: Waar komt het hooi voor jullie geliefde viervoeters vandaan? Ik voer bijvoorbeeld het hooi dat van onze eigen monocultuur-weiden komt. Komt jullie hooi van Nederlandse kruidenrijke graslanden waar de bloemetjes en de bijtjes floreren?
bigone schreef:Mijn hooi komt uit natuurgrasland, zonder mest en allerlei toevoegingen. Puur natuur.
Zachte sanering heeft blijkbaar effect, al meer varkenshouders die zich gemeld hebben dan dat er geld is .
bigone schreef:Mijn hooi komt uit natuurgrasland, zonder mest en allerlei toevoegingen. Puur natuur.
Zachte sanering heeft blijkbaar effect, al meer varkenshouders die zich gemeld hebben dan dat er geld is .
juval schreef:wat bedoel je met allerlei toevoegingen?
tuurlijk heeft de zachte sanering effect. boeren staan met de rug tegen de muur, bedrijven zijn onverkoopbaar gemaakt, weinig keus.. wat mij betreft is er niet veel zachts aan.