Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:29

Maar LM

In die sporthal vliegen geen bommen rond de oren.
In thuisland hongeren mensen uit. Hier niet.
Dan ben je echt ondankbaar als je in hongerstaking gaat.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:32

Dat lijkt mij ook mooi LM, maar schijnbaar denken wij te simpel en is dit onmogelijk. Vooral omdat de stromen te groot zijn en er niet genoeg middelen zijn om dit te reguleren.
Absurd dat vluchtelingen die het vertikken om zichzelf te identificeren, zo de straat op mogen.

Ik vind het in deze erg zuur dat de goede weer de dupe zijn van de slechte. Want de daadwerkelijke en ook dankbare vluchtelingen moeten gewoon geholpen worden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:41

Maar dat is typisch Nederland of blijkbaar Europa.

Geen papieren. Kom maar binnen.
Vechten. Aah aai over de bol ze hebben het zo moeilijk.
Verkrachten, doofpot dat waren geen asielzoekers.
Iemand invalide slaan staat er in het artikel. Maar niets staat hen in de weg er verblijfsvergunning te krijgen.
Dat is toch idioot.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 21-01-16 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:41

In Heesch worden de bewoners steeds bozer. De bijeenkomst van vanavond zit vol voor wat betreft de inschrijvingen, dus hebben vele mensen het bericht ontvangen er niet bij te mogen zijn en hun reactie maar naar de gemeente moeten mailen.
Dat kunnen ze gewoon niet maken, dan maar een extra voorlichtingsavond inlassen.

Baksteen door de ruit bij het gemeentehuis, kogelbrief en wederom oproepen om in elk geval a.s. maandag bij de hoorzitting te gaan demonstreren. Alleen is de toon nu een stuk anders dan de oproep van afgelopen maandag voor een "vreedzame" demonstratie.

Blue_Eyes

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:50

Ja, want de 'vreedzame' demonstratie waartoe opgeroepen werd is ook zo vreedzaam verlopen... Kogelbrief en baksteen door de ruit kan echt niet. Wat je er ook van vindt, het doet mij toch geloven dat we met al onze beschaafdheid toch als Nederlands volk niet zo veel beschaafder zijn dan de onbeschaafde asielzoekers...

Het zal wel verkeerd aankomen omdat Tofik Dibi ook niet echt Nederlands klinkt, maar iemand liet me dit filmpje zien en daar kan ik eigenlijk wel in meegaan. Niet helemaal, hij trekt wel wat conclusies die ik niet kan trekken, maar hij heeft best wel een punt hier en daar.
http://dutchturks.nl/tofik-dibi-zegt-wa ... te-zeggen/

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:55

Is die opmerking 'het doet mij toch geloven dat we met al onze beschaafdheid toch als Nederlands volk niet zo veel beschaafder zijn dan de onbeschaafde asielzoekers... ' niet net bagatelliserend als alle asielzoekers zijn verkrachters?

Gisteren is er in Zwolle(?) een bijeenkomst geweest waarbij een keer gejoeld werd en toen werd er door een spreker uit datzelfde publiek gezegd daar kan ik niets mee, dit lossen we op met argumenten. Er volgde een luid applaus uit de zaal.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:57

geerke schreef:
mijn schoonzus is 60 jaar geleden geemigreerd naar Amerika....het is niet zo slecht daar volgens haar.

http://www.npo.nl/zondag-met-lubach/17- ... RO_3075839

Maar wat dat betreft... Mijn tante woont al 60 jaar in Nederland en het is niet zo slecht volgens haar :) Dus we staan weer quitte.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:58

Sammie schreef:
Is die opmerking 'het doet mij toch geloven dat we met al onze beschaafdheid toch als Nederlands volk niet zo veel beschaafder zijn dan de onbeschaafde asielzoekers... ' niet net bagatelliserend als alle asielzoekers zijn verkrachters?

Ik denk dat als je een klein beetje tussen regels door kunt lezen, dat wel meevalt. Je ziet ook al dat ik 'we' gebruik, terwijl het mij persoonlijk toch wel duidelijk lijkt dat ik mezelf niet tot 'de onbeschaafden' reken. Je weet volgens mij ook uit mijn vorige reacties hoe ik over asielzoekers (en hun beschaafdheid) denk. Je zou daaruit moeten kunnen afleiden wat de bedoeling achter deze post is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:03

Nou nee dat doet ik dus niet.. En dat 'moet' ook niet Als men hier constant zit te hameren over nuance en niet alle vluchtelingen op een hoop gooien, moet je die nuance ook andersom toepassen.. Wel een heel Nederlands volk over een kam scheren, maar bij de asielzoekers moet je vooral individueel gaan kijken. Die vlieger gaat niet op! Want als je dát uit jouw post MOET afleiden MOET je ook in andere posts afleiden dat niet letterlijk alle asielzoekers worden bedoeld. Maar zodra iemand die nuance niet toepast (bij asielzoekers) worden er gelijk tig posts aan besteed dat niet elke asielzoeker hetzelfde is.. Gelijke monniken gelijke kappen.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 21-01-16 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:04

Afgelopen maandag was wel degelijk de overgrote meerderheid alleen aan het demonstreren met fluitjes en spandoeken. Een kleine groep mensen maakte een andere keuze en ik ben bang dat deze groep a.s. maandag groter zal zijn.

De frustraties zijn nu door een verkeerde houding van de gemeente veel verder opgelopen. Een anderhalve week tussen de aankondiging en de hoorzitting en dan zeggen dat er geen tijd en ruimte is om iedereen kans te geven bij een voorlichtingsbijeenkomst aanwezig te kunnen zijn. Tja...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:05

Er staat niet dat je dat MOET afleiden, maar dat je dat MOET KUNNEN afleiden. Maar deze reactie zegt genoeg, dus laat maar. Ik zal het voortaan maar weer puntje voor puntje uitleggen. Dacht ik toch even dat dat niet nodig was en ik gewoon op mijn eigen manier kon praten...
Helaas heb ik daar nu geen tijd voor, ik ga weer aan het werk. :evaw:

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:08

Sammie schreef:
Gisteren is er in Zwolle(?) een bijeenkomst geweest waarbij een keer gejoeld werd en toen werd er door een spreker uit datzelfde publiek gezegd daar kan ik niets mee, dit lossen we op met argumenten. Er volgde een luid applaus uit de zaal.
En dan nu afwachten of deze houding zo blijft als blijkt dat er niets met de argumenten van de tegenstanders gedaan gaat worden.
Maar het zou erg mooi zijn als het op deze manier ook kan werken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:17

Blue_Eyes schreef:
Dacht ik toch even dat dat niet nodig was en ik gewoon op mijn eigen manier kon praten...

Dat denken er hier wel meer te kunnen doen, maar toch worden ze met regelmaat aangevallen dat ze iedereen over een kam scheren. Dan is het toch logisch dat je dat andersom ook niet zo moet doen. Nogmaals.. Nederlanders wel bagatelliseren, maar bij vluchtelingen moet je alles wikken en wegen? Nee die vlieger gaat bij mij niet op.. Het is het één of het ander.. Ik snap je dondersgoed en als iemand zegt asielzoekers kunnen zich niet aanpassen, asielzoekers kijken anders naar vrouwen snap ik ook heel goed dat daar ook mensen tussen zitten die zich wel aanpassen en dat de poster daarvan dus automatisch diegenen bedoeld die dat niet doen. Maar als een dergelijke opmerking geplaatst wordt springen er diversen hier er gelijk boven op, want dat mag je niet zeggen of dat betreft maar een kleine minderheid.. Nou dan mag je imo ook niet het hele Nederlandse volk als wellicht toch niet zo beschaafd neer zetten, omdat een kleine minderheid zich niet kan beheersen.. Zo simpel zit het in elkaar.

Grit schreef:
En dan nu afwachten of deze houding zo blijft als blijkt dat er niets met de argumenten van de tegenstanders gedaan gaat worden.
Maar het zou erg mooi zijn als het op deze manier ook kan werken.
De gemeenteraad zou zich nu gaan buigen over de beslissing. Wat die beslissing wordt is dan wel afwachten. Ik hoop zelf dan weer dat men vooral luistert naar de argumenten van kleinere groepen. Daarvan is ook gewoon bekend dat die mensen beter integreren. Waarom het COA dan toch weer voor het geld gaat en alleen grote groepen wil huisvesten :x

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:31

[quote="bruintje123"]In rosmalen zijn de ondankbare in hongerstaking.
Misschien eens een filmpje van de voedsel bank laten zien zodat ze beseffen dat niet iedereen het zo luxe heeft als dat ze denken.[/quoteja of de hongersnood in Syrie zelf? Daar zijn ze toch ook voor gevlucht?

Wanneer worden we wakker?

Las dat zwitserland alles boven de waarde van 1000 euro incl kontanten afneemt en dat dat ook in de deelstaten van duitsland alles boven de 300e wordt afgenomen..dat vluchtelingen het niet beter mogen hebben dan de uitkeringsrechtigen...
Dat tassen worden onderzocht dat er goed gescreend wordt...
Wanneer gaan we dat in Nederland doen?
Dat mag vast niet in ons links denkende landje...
Volgens mij is er nog nooit zoveel ellende geweest met vluchtelingen in alle tijd als nu...
wat een noten op de zang...
Dat typeert voor mij weer de gedachtegang van een moslim naar een christenhond..schande gewoon..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:34

Ik snap nog steefs niet waarom het platte land volgedouwd moet wirden..die 2 culturen zijn als dag en nacht..
De grote steden zijn gewend aan multiculureel het plattekand niet en wil dat ook niet...hier komt onwijs veel ellende uit voort..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:40

Tcm62 schreef:
Las dat zwitserland alles boven de waarde van 1000 euro incl kontanten afneemt en dat dat ook in de deelstaten van duitsland alles boven de 300e wordt afgenomen..dat vluchtelingen het niet beter mogen hebben dan de uitkeringsrechtigen...

Dat tassen worden onderzocht vind ik een goed plan, maar al hun geld 'afnemen' vind ik niet echt nodig. Daar ben je als land zelf ook niet beter mee, want dan weet je zeker dat ze onderaan die ladder staan. Screenen wordt hier al gedaan.. daarom duurt het ook zo lang.
Wat je wel kan regelen is dat een ieder die zelf geld heeft (en dat hebben mensen die 7000 euro niet geleend geld hebben voor een overtocht) ook zelf voor opvang betaald. Maar ik zie hier gelijk een probleem in hoe dat te controleren. In Zwitserland net zo. Hoe controleren ze dat iemand een bankrekening en een internationale bankpas heeft. Dan moet je toch al in zijn geheel weten wie die persoon is en dan weet je wellicht ook al of die persoon mag blijven..

Bovendien zijn ze niet gek, hé. Als hun paspoort weggooien om onduidelijk te maken waar ze vandaan komen, zorgen ze er ook wel voor dat eventueel geld niet te traceren is :) (en ik denk zelf dat die groep echt in minderheid is. Mensen die op die manier vluchten doen dat vaak om de armoede en uitzichtloosheid te ontvluchten. Dan heb je geen zak met geld bij je)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 21-01-16 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:46

Citaat:

Tcm62, want jouw idee van een ideale samenleving is een politiestaat waar we allerlei grondrechten gewoon overboord zetten? En zolang we maar niet helemaal zo barbaars zijn dat we hoofden afhakken zitten we aan de goede kant en mag niemand er wat van zeggen?

Jeetje... ik dacht dat als mensen het hadden over die normen en waarden die we uit de Verlichting hadden meegekregen, het ging om hele andere dingen. :=

Ik snap niet waarom mensen zich zo druk maken om de islamisering. Het verpesten van de maatschappij en onze uitgangspunten lukt zo te lezen prima op eigen kracht.

En tegen 10% moslims staan inmiddels al heel wat meer dan 10% mensen die onze maatschappij alvast op voorhand kapot willen maken, en die hebben ook nog eens veel meer macht en invloed. Wat is nou het echte gevaar?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:04

Naiviteit is het gevaar.
Als je nu al ziet wat dat zogenaamde kleine percentage met onze maatschappij doet, lijkt me dat genoeg zeggen.
Voor die tijd ging het aardig en nu is het keer op keer gezeik en het gevoel van veiligheid wordt steeds minder.
Ook als je kijkt wat het kleine gedeelte marokkanen hier aan richt - hoe groot het percentage is dat gewoon criminelen zijn. Daar hoef ik er niet meer van.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:14

bruintje123 schreef:
Maar LM

In die sporthal vliegen geen bommen rond de oren.
In thuisland hongeren mensen uit. Hier niet.
Dan ben je echt ondankbaar als je in hongerstaking gaat.

Waarom draai je dit direct weer richting de vluchteling? Waar zeg ik dat het voor de vluchteling vervelend is?
De demonstranten geven aan: te veel. En dat snap ik. Ik snap dat je als omwonende niet op 500 vluchtelingen zit te wachten. Maar dat is niet hun keuze, en dat kan je hun dus imo niet aanrekenen

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:29

Shadow jij vind het dus kunnen dat een rijke vluchteling alles gratis krijgt en zijn vermogen mag veiligstellen..en iets meer politiestaat mag er wel komen ja..

Jij en ik zullen daar geen last van hebben maar de lieden uit landen waar een scheet al bestraft wordt is hier hun losgeslagen moraal een walhalla...wat straffen...vingerwijzing met in de schaduw een linkse rakker die meteen op de vingers tikt dat de snielige raddraaier geen blaam mag treffen..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:37

Tcm62 schreef:
Shadow jij vind het dus kunnen dat een rijke vluchteling alles gratis krijgt en zijn vermogen mag veiligstellen..en iets meer politiestaat mag er wel komen ja..

Jij en ik zullen daar geen last van hebben maar de lieden uit landen waar een scheet al bestraft wordt is hier hun losgeslagen moraal een walhalla...wat straffen...vingerwijzing met in de schaduw een linkse rakker die meteen op de vingers tikt dat de snielige raddraaier geen blaam mag treffen..

het is ietwat moeilijk controleren wat een asielzoeker bezit....alles ligt daar in puin.
Ik vind wel dat ze een bepaald bedrag mogen houden van het geld wat ze bij zich hebben.(Een klein bedrag,zeg 500 euro)De rest inleveren,ze gaan voorlopig alleen maar erg veel geld kosten.

Bij een Nederlander met een bijstandsuitkering word er ook naar bezit gekeken

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:47

De schuld voor grote AZC's ligt niet bij het COA (uitvoeringsinstantie) maar bij onze regering die vriendjes wil blijven met het deel van de bevolking die vindt dat er maar zo min mogelijk geld moet worden uitgegeven aan de opvang van vluchtelingen (verplicht door verdrag van Genève).
Kleine opvanglocaties kosten naar verhouding veel meer dan grote.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:50

Maar dat is toch krom? Hier in de gemeente was van de week gedoe omdat statushouders een huis toegewezen kregen dat voor €10.000 gemeubileerd werd. Dan denk ik: wat is er mis met de kringloop?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:54

LadyMadonna schreef:
Maar dat is toch krom? Hier in de gemeente was van de week gedoe omdat statushouders een huis toegewezen kregen dat voor €10.000 gemeubileerd werd. Dan denk ik: wat is er mis met de kringloop?

dat snap ik dus ook niet,die mensen worden naar mijn idee voorgetrokken,en dat maakt iedereen zo kwaad.Dat achterlijke knuffel/pamper beleid van onze regering.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:02

Bij die dure inrichting is het misschien leuk om te kijken wie er nou echt van profiteert. Wellicht niet eens degene die in het huis komt (nieuwe meubels zijn leuk, maar heel veel maakt het niet uit), maar vooral de leverancier van de meubels heeft een gouden deal gesloten. Follow the money: wellicht zitten er hier bestuurders en zakenlieden a la Piet van Pol en Jos van Rey goeie deals te sluiten. Zij het geld, de vluchtelingen de negatieve publiciteit: winwin.

Richt je verontwaardiging op de juiste partijen. Incompetent en corrupt bestuur is een probleem, maar niet een vluchtelingenprobleem.