Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:06

Worden alle slachtoffers trouwens overgebracht naar Nederland? En vertrekken ze daarna allemaal naar hun land van herkomst?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:07

Op het NOS-nieuws zei Gertjan Dennekamp zojuist dat het goed mogelijk is dat van sommige slachtoffers niets teruggevonden wordt. Vooral op de plek waar de motoren van het vliegtuig terecht zijn gekomen is het zo heet geweest dat alles in de omgeving verbrand is. Ik schrijf dit nu heel 'nuchter' op, niet te veel over nadenken maar.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:09

Lijkt me overigens ook geen fijn gevoel om als piloot zo'n vracht te hebben. Hoop dat ze snel in NL zijn!

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:09

Rowdine schreef:
Worden alle slachtoffers trouwens overgebracht naar Nederland? En vertrekken ze daarna allemaal naar hun land van herkomst?

Alle stoffelijke overschotten worden naar Nederland overgebracht voor identificatie. Nadien worden zij thuis gebracht waar dit thuis ook is.
Laatst bijgewerkt door Blanket op 23-07-14 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:10

Karin schreef:
Op het NOS-nieuws zei Gertjan Dennekamp zojuist dat het goed mogelijk is dat van sommige slachtoffers niets teruggevonden wordt. Vooral op de plek waar de motoren van het vliegtuig terecht zijn gekomen is het zo heet geweest dat alles in de omgeving verbrand is. Ik schrijf dit nu heel 'nuchter' op, niet te veel over nadenken maar.

Wat verschrikkelijk voor de nabestaande.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:10

Relaxed schreef:
Salsa schreef:
Timmermans doet het super. Rutte trouwens ook. Terwijl ik geen Rutte fan ben.

Opvallend wel dat bepaalde anti Europa politici zich nu heel stil houden. Altijd voorop als er wat te zeuren valt maar bij echte belangrijke crisis. .......niks

Dat zei ik gisteren ook al tegen mijn man, dat we Wilders nog niet hebben gehoord, terwijl hij normaal altijd met zijn waffel vooraan staat..

Wilders hoor je vaak alleen heel duidelijk als haantje de voorste wanneer het gaat om dingen als vluchtelingen,asiel zoekers, moslims of zwarte piet.. Dat zie je maar weer. Misschien maar beter ook, ik zit niet bepaald op zijn ongezouten woorden te wachten met dit onderwerp.

Timmermans heb ik díep respect voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:11

Nessah schreef:
Relaxed schreef:

Dat zei ik gisteren ook al tegen mijn man, dat we Wilders nog niet hebben gehoord, terwijl hij normaal altijd met zijn waffel vooraan staat..

Wilders hoor je vaak alleen heel duidelijk als haantje de voorste wanneer het gaat om dingen als vluchtelingen,asiel zoekers, moslims of zwarte piet.. Dat zie je maar weer. Misschien maar beter ook, ik zit niet bepaald op zijn ongezouten woorden te wachten met dit onderwerp.

Zo vermoeiend dat dit hier nu weer besproken gaat worden. Hoewel ie af en toe ene grote en ongezouten mening heeft, staan in zn partij programma ook normale dingen.
Dit lijkt me echt niet de plek om Wilders te gaan bespreken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-07-14 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:11

Ik ga om 16:00 zeker een minuut stil zijn. Voor alle slachtoffers, ondanks dat ik ze niet ken.

Tegelijk sta ik dan stil bij mijn zus die morgen jarig zou zijn. En bij mijn ouders, die haar als hun dierbaarste bezit verloren zijn. Voor hun is het een extra lastige dag zo.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:14

Vanochtend ceremonie gekeken, me daarna losgerukt van al het nieuws, nu aan het werk voor mijn vrijwilligersbaan, bezig met teksten op de website, die gaan over projecten inzake rouwverwerking. Hoe bizar... Maar het laat je zowiezo niet los toch. Ik vind het 'mooi' dat dit de nationale dag van rouw is en ik baal dat ik geen vlag halfstok kan ophangen. Toch eens dat regelen op mijn huis... (met Koninginnedag daar nooit zo'n behoefte aan gehad, nooit gerealiseerd dat er ook andere momenten kunnen zijn).
Laatst bijgewerkt door stefje op 23-07-14 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:14

Cyella schreef:
Lijkt me overigens ook geen fijn gevoel om als piloot zo'n vracht te hebben. Hoop dat ze snel in NL zijn!

Aan de andere kant.. Je brengt ze wel thuis :) Dus het is imo iig dankbaar werk :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:15

Nessah schreef:

Wat dacht je van; uit Respect niets zeggen of laten horen?
Denk je dat Wilders van beton is?
Vele bekenden zijn stil uit Respect voor de overledenen.
Ze zeggen idd. dat niet álle lichaamsdelen gevonden kunnen worden.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:16

Sammie schreef:
Cyella schreef:

Aan de andere kant.. Je brengt ze wel thuis :) Dus het is imo iig dankbaar werk :)

Kennis van mij staat nu op eindhoven. Die werkt bij defensie en moet daar straks meewerken. Lijkt mij verschrikkelijk.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:17

Bokt logo in diepgrijs en pagina met een rouwrand. Netjes!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:19

Sammie schreef:
Cyella schreef:

Mwah, ik denk dat je er ook wel een beetje voldoening (al is dat een raar woord in deze) eruit kunt halen dat je op deze manier respect kunt betuigen aan diegenen die een naaste verloren hebben.
Dat jij hun vader/moeder/zoon/dochter/familie met respect en eer hebt kunnen begeleiden, dat jij een klein beetje voor ze kunt zorgen op deze manier.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:21

Wanderers schreef:
Overigens: mijn respect voor iedereen die direct betrokken is bij het vervoeren en identificeren; een verdomd zware opgave, ook al kun je op deze manier veel betekenen voor de nabestaanden .... het blijft zwaar ..

Zo denk ik er ook over. Al is het je werk en al kun je veel betekenen, het gaat je vast niet in de koude kleren zitten.

Via Twitter volg ik Olaf Koens. Zijn ooggetuigeverslag van afgelopen zaterdagochtend was schrijnend. Ook Olaf deed zijn werk (was als eerste journalist uit NL ter plekke) en ook hij was verschrikkelijk onder de indruk. In zijn artikel in de Volkskrant laat hij lokale reddingswerkers aan het woord en ook voor hen heb ik respect. Zij hebben er niet om gevraagd dat dit in hun 'achtertuin' zou gebeuren, maar hebben wel 'gewoon' hun werk gedaan.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:23

Ik had graag mijn steentje bijgedragen alleen zit niemand op mijn hulp te wachten of heeft deze nodig. Ergens gelukkig. Ik heb niemand in mijn directe omgeving verloren. Mijn vriendin helaas wel indirect via haar nicht die haar beste vriendin kwijt is geraakt waar ook zij weleens contact mee had op een verjaardag ed

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:24

LovingTweety schreef:
Kennis van mij staat nu op eindhoven. Die werkt bij defensie en moet daar straks meewerken. Lijkt mij verschrikkelijk.

Ik zou het graag doen...

Nsky86

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:25

En ze gaan ook gewoon door he..

Citaat nu.nl
23 juli 2014 13:17
Pro-Russische rebellen zouden vlak bij het rampgebied van vlucht MH17 opnieuw een Oekraïens militair toestel hebben neergeschoten. Dat meldt het Russische persbureau Ria Novosti.Redactie NU.nl

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:28

Vjestagirl schreef:
LovingTweety schreef:

Ik zou het graag doen...

Ik ook, hoe vervelend het ook kan zijn/overkomen. Het lijkt mij fijn om iets bij te kunnen dragen aan het rouwproces van de nabestaanden.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:29

nee dat meen je niet...

Nessah

Nsky86 schreef:

Citaat nu.nl
Pro-Russische rebellen zouden vlak bij het rampgebied van vlucht MH17 opnieuw een Oekraïens militair toestel hebben neergeschoten. Dat meldt het Russische persbureau Ria Novosti.Redactie NU.nl

ik kan het niet vinden op nu.nl?

Ik vind dit wel erg bizar.. http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/383 ... deeld.html

Zitosh

Ik geloof dat een Bokker hier gereageerd had die een lesklant van haar is verloren voor zover ik het nog herinner. Maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen :)

Ik als Belg leef heel erg mee met jullie en al degene op wie deze ramp een enorme impact heeft.. Het moet echt vreselijk zijn om op deze manier een dierbare te verliezen.. Ik hoop dat de nabestaanden zich sterk kunnen houden en ook opluchting ervaren wanneer de slachtoffers eindelijk op hun rustplaats zijn.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:30

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:30

Nessah schreef:
Nsky86 schreef:

Citaat nu.nl

ik kan het niet vinden op nu.nl?

Staat hier in de liveblog:
http://www.nu.nl/buitenland/3830727/liv ... raine.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:31

Waarom geen respect voor Wilders?

Dit is geen gebeurtenis waarbij iedereen moet roepen hoe zeer ze meeleven met alle nabestaanden via Facebook, Twitter or whatever.

Daar kopen de mensen toch niks voor?

Youp van het Hek verwoorde dat afgelopen week perfect.