Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:09

Krips schreef:
Ja, de radicaliserende islam is gevaarlijk. Maar dat zeg je eigenlijk al door het radicaliserende islam te noemen. Dat is een beetje het natte regen idee.. De radicaliserende christenen zijn ook gevaarlijk, net als de radicaliserende milieu-activisten enz enz

En die zodra die de maatschappij gaan bedreigen moeten ze ook aangepakt worden. Met name de radicale milieu activisten.

Electra63

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:11

Wat mij betreft wordt alles aangepakt wat radicaal is.
Links of rechts, geen onderscheid.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:26

Dan is weer de discussie: wat is radicaal?

Ik ben een beetje moe, had net in de auto iets in mijn hoofd over de discussie en CDA en nu weet ik het niet zo goed meer :roll:

Oja, mijn mening: door het CDA zo te versplinteren en er mensen zo tegen Wilders zijn, maken ze naar mijn mening toch echt de discussie dood en zichzelf als partij ongeloofwaardig (imo ongeloofwaardiger dan met Wilders in zee gaan of in elk geval onderhandelen zoals Verhagen doet).

Er is een probleem met de huidige integratie en alles. Er is een PVV. Ik vind nog steeds dat zo Wilders wegzetten, de discussie over de Islam en immigratie en integratie doodgemaakt wordt of in elk geval een heel beladen onderwerp wordt zo. Een beetje als je er niet voor bent, dan ben je ertegen.

Ten eerste, zo gooi je olie op Wilders zijn vuurtje vind ik.
Ten tweede, CDA hoeft van mij nu of later niet ineens aan te komen zetten met oplossingen voor immigratieproblemen o.i.d. want ik neem ze toch niet meer serieus.

Edit: ik lees het nieuws even bij. Ik bedoel dat als ze zich hadden of zullen laten leiden door de ex prominente stuurlui die aan wal staan en 1 Klink in de kabel.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 06:35

Over de discussie dood maken en jezelf ongeloofwaardig maken gesproken. Nicolletje, heb je toevallig de brief gelezen waarin Klink schreef waarom hij de onderhandelingen niet meer zag zitten? En dan vooral het gedeelte waarin staat hoe Wilders zich wrsl. gaat opstellen als dat akkoord binnen is. Maar goed, de onderhandelingen gaan vandaag weer verder las ik...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 07:33

Ann schreef:
Over de discussie dood maken en jezelf ongeloofwaardig maken gesproken. Nicolletje, heb je toevallig de brief gelezen waarin Klink schreef waarom hij de onderhandelingen niet meer zag zitten? En dan vooral het gedeelte waarin staat hoe Wilders zich wrsl. gaat opstellen als dat akkoord binnen is. Maar goed, de onderhandelingen gaan vandaag weer verder las ik...

Waarschijnlijk is een veronderstelling. Zowel Wilders, Verhagen en Rutte zeggen alle drie niets te herkennen in de brief van Klink.
Ik veronderstel eerder dat de heer Klink misschien ( net zoals Wilders dat dagelijks heeft ) een kleine bedreiging in zijn oor gefluitserd heeft gekregen. Want in het verleden heeft hij wel degelijk kritische uitspraken gedaan over de Islam dus hij erkend de problematiek die er is wel.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 07:56

We gaan kijken wat er gaat gebeuren. Want het is inderdaad een veronderstelling. Ik kan me er alleen wel iets bij voorstellen gezien de eerdere uitspraken/ houding van Wilders. Maar mocht hij zich op zo'n manier profileren, kan deze formatie nooit van lange duur zijn lijkt me.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:01

Weer een leuke stunt van Wilders,.... hij accepteert geen mening van een ander over hem.... Hmmm,... vind dat toch weer een beetje raar... Hij is toch voor vrijheid van meningsuiting??

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 08:06

Is Klinkklare onzin.

Als Rutte, Verhagen en Wilders zeggen dat het niet waar is, dan moet je wel hele goede redenen hebben om degene die geen bevestiging van anderen heeft, wel te geloven!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:09

jantergouw schreef:
Is Klinkklare onzin.

Als Rutte, Verhagen en Wilders zeggen dat het niet waar is, dan moet je wel hele goede redenen hebben om degene die geen bevestiging van anderen heeft, wel te geloven!
Ach ja, natuurlijk is het zo simpel uit te leggen.
Gelukkig zijn er nog heel veel mensen in staat om ff verder te denken dan bovenstaande.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 08:10

yarrah schreef:
Weer een leuke stunt van Wilders,.... hij accepteert geen mening van een ander over hem.... Hmmm,... vind dat toch weer een beetje raar... Hij is toch voor vrijheid van meningsuiting??

Ik geloof niet dat de mening het probleem was, alswel het feit dat er gelekt was uit de besprekingen. Dat is not done, en daarmee is Klink onhoudbaar geworden als onderhandelaar,want niet te vertrouwen. Hij had namelijk stilte beloofd, waar de rest zich wel aan gehouden heeft.
Het was niets meer of minder dan een machtspel en dat heeft Verhagen gewonnen. Logisch, want veruit het grootste deel van de achterban wil dit kabinet. Wat wel blijkt uit die brief is dat er toch heel wat punten door Wilders binnengehaald gaan worden op gebied van immigratie en integratie. Ik had ook niet anders verwacht. ;-)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:12

jantergouw schreef:
Is Klinkklare onzin.

ben jij altijd zo goedgelovig?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 08:19

Electra63 schreef:
jantergouw schreef:
Is Klinkklare onzin.

ben jij altijd zo goedgelovig?

Geloof jij altijd de eenling?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 08:22

janderegelaa schreef:
Ann schreef:

Waarschijnlijk is een veronderstelling. Zowel Wilders, Verhagen en Rutte zeggen alle drie niets te herkennen in de brief van Klink.
Ik veronderstel eerder dat de heer Klink misschien ( net zoals Wilders dat dagelijks heeft ) een kleine bedreiging in zijn oor gefluitserd heeft gekregen. Want in het verleden heeft hij wel degelijk kritische uitspraken gedaan over de Islam dus hij erkend de problematiek die er is wel.

jazeker, Klink is de leerling van Hirsch Ballin, wat weer een leerling is van Lubbers.
Die koppejan heeft van de week lekker zitten dineren en drinken met Weisglas, dan weten we wel wat er gebeurd is. ;-)
De achterban wil dit, en ook Klink houdt dit niet tegen. Die zal een andere baan moeten gaan zoeken, want die is onhoudbaar geworden voor de club.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:25

Nee, ik geloof (letterljk en figuurlijk) nl. niet zoveel.
Niemand weet wat er achter de gesloten deuren wordt besproken. Maar om nu te zeggen: als Wilders, Rutte en Verhagen zeggen dat het niet zo is, dus dat geloof ik :z
Zij hebben allemaal een eigen belang. En ik geloof, dat het belang niet de waarheid is.
Dit alles betekent wel, dat als er een kabinet komt van VVD/CDA en PVV, dit niet erg stabiel zal zijn met zo'n krappe meerderheid en verdeeldheid binnen de CDA.
Ik heb begrepen, dat er ook wel wat verdeeldheid is binnen de VVD, alleen houden zij het nu nog binnenkamers.
We zullen zien, als dit kabinet er komt, dan zal het de termijn van 4 jaar niet volhouden.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 08:28

Ik kan je vertellen, uit hele betrouwbare bron, dat er binnen de VVD maar één vraag is momenteel, en dat is of ze verder moeten gaan met het CDA.
Wat ik begrepen heb gaat dat vandaag beslist worden. Intern is er niemand tegen dit kabinet, alleen wat buitenstaanders als Weisglas en Verhoeven. Maar die tellen niet, want hebben geen enkele functie binnen de VVD. Hun tijd is geweest.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:31

Alsof ze een andere keus hebben dan verder gaan met het CDA. Welke partij zou dan voor een meerderheid kunnen zorgen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:32

Natuurlijk heb jij een betrouwbare bron.....
Jij gelooft dat alle VVD-kamerleden blij zijn met Wilders?
Hun grote concurrent op rechts en ex-lid?
Nee, ze hebben een hoop afgekeken van Geert, immers de VVD heeft pas stemmen gewonnen, toen Rutte ook ineens ging roepen over de islam.
Om de macht te grijpen, accepteert de VVD op dit moment de PVV, maar ook dat blijft geen vier jaar goed gaan.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:33

Ik sluit me helemaal bij Electra63 aan. :)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:36

kwestie van tijd voordat de boel klapt :) Dus iedereen kan zich druk maken wat ie wil, maar we weten allemaal dat dit nooit gaat werken, ze zullen het wellicht gaan proberen maar Wilders zal de boel uiteindelijk laten klappen.. Ik maak me totaal geen zorgen meer..

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:37

En ik denk dat Wilders dat op zo'n manier gaat doen dat het hém kiezers gaat kosten. Zijn ongenuanceerdheid gaat tegen hem werken in deze imo.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:38

absoluut Ann..

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 09:01

Wat moet het leven moeilijk zijn op links. Van de ene dooie mus naar de andere. :')

Echt vermakelijk. I'm having the time of my life met alle hoop die steeds weer vervliegt over het mislukken van Wilders en de PVV.

Mijn voorspelling: In de komende peiling zal hij weer zetels winnen.
Nederland heeft genoeg van het multi-culti experiment, en geen politicus die daar wat aan veranderen kan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:07

Ik heb geen moeilijk leven hoor jan, maak je geen zorgen om mij.
Maar als jij the time of your life hebt, terwijl er al 3 maanden niet geregeerd wordt en er zat problemen zijn in Nederland, buiten de immigratie......... dan denk ik, dat jij een goede volgeling bent van de PVV. Jullie vinden het heerlijk, dat het een zooitje is in het land, en zijn niet uit op een goede samenleving in dit land. Want je kan tegen multi-culti zijn, maar wake-up...... Nederland is al voor een groot gedeelte multi-culti en daar zal je mee moeten leren leven.
Immers al dit "buitenlanders" met een kleurtje/ander geloof/andere cultuur, sommigen wonen hier al tientallen jaren, hebben werk, schoolgaande kinderen enz. en die gaan echt niet weg.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:09

Electra63 schreef:
Maar als jij the time of your life hebt, terwijl er al 3 maanden niet geregeerd wordt en er zat problemen zijn in Nederland, buiten de immigratie......... dan denk ik, dat jij een goede volgeling bent van de PVV. Jullie vinden het heerlijk, dat het een zooitje is in het land, en zijn niet uit op een goede samenleving in dit land. Want je kan tegen multi-culti zijn, maar wake-up...... Nederland is al voor een groot gedeelte multi-culti en daar zal je mee moeten leren leven.
Immers al dit "buitenlanders" met een kleurtje/ander geloof/andere cultuur, sommigen wonen hier al tientallen jaren, hebben werk, schoolgaande kinderen enz. en die gaan echt niet weg.

Amen.. _/-\o_

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 10:01

Electra63 schreef:

Daar heb je het helemaal fout. Ik wil eerst de kraan dicht, dan komt het dweilen vanzelf een keer.
Eerst de grenzen op minimale stand. Daar begint alles mee.

Wilders en Rutte zijn inmiddels gerust gesteld door Verhagen en hebben weer vertrouwen in de goede afloop. Dat is niet voor niks! ;-)