wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:33

Jade15 schreef:
Waaruit blijkt dat? Volgens mij wordt er wel degelijk onderzoek gedaan naar opvoedmethoden in verschillende culturen. WAt ik altijd begrepen heb, is dat een Marokkaanse moeder niet zoveel te vertellen heeft over marokkaanse zoontjes, die worden behandelt als een soort godjes en denk dat dat niet zo goed is om opgevoed te worden met weinig grenzen.

Ik ken geen onderzoeken waarin gezocht is naar een causaal verband tussen bepaalde factoren en criminaliteit. Jij wel?
En de moeder is juist de spil van het gezin bij Marrokaanse gezinnen... En voeden ze aardig streng op..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:33

jantergouw schreef:
Dat is niet eerlijk, maar gebeurt iedere dag in onze maatschappij.

En dus moeten we het maar gedogen en nog meer uit de hand laten lopen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:34

jantergouw schreef:
Dan vind jij toch ook dat Erdogan geen premier van Turkije zou mogen zijn? Die heeft zelfs gevangenisstraf gehad vanwege terrorisme tegen de Turkse staat! Dat lijkt me een ernstigere daad dan die waar Wilders van beschuldigd wordt.

We hebben het nu toch over Nederland?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:35

Heino schreef:
jantergouw schreef:
Geen rechter zal hem schuldig durven verklaren

Is dat niet krom?
En zegt het niet al iets dat een partijleider in een strafproces verwikkeld is??? Geeft toch aan dat er iets niet helemaal lekker zit, toch?

Turkije zou dan geen eens aanspraak mogen maken op het lid worden van de Europese Gemeenschap daar hun premier zelfs al veroordeeld is en daadwerkelijk in de gevangenis gezeten heeft. Wat doen we met Suriname en Italië? Daar hebben de leiders ook processen aan hun broek hangen.

RoodZonnetje

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:35

Zie mijn bovenstaande post, we hebben het over Nederland.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:36

zipje71 schreef:
CtjeLief schreef:
Ik kan me heel goed voorstellen dat er veel mensen nadenken over 'vertrekken'.. Zeker moslims.. Zoals velen weten hier werk ik voor een anti discirminatie bureau en geef training/voorlichtingen. Ik heb sinds de hele verkiezingsperiode nogal wat reacties gehoord vanuit de moslimgemeenschap, die me ook persoonlijk raakten. Allochtonen die met een schuin oog aangekeken worden zodra de discussie 'Wilders' op gang komt, mensen die zich steeds ongemakkelijker voelen, niet langer welkom.. Veel mensen zijn hier zeer emotioneel onder, en dat vind ik heel begrijpelijk..

Maar dat geldt dan toch zeker voor de goed opgeleide Moslim met baan en opleiding. Die kunnen overal terecht. De mensen die dat niet hebben zitten hier veel beter dan in welk Europees land dan ook. En dat geldt ook voor autochtonen.

Daar gaat het niet echt om he in dit verhaal ;)

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:36

Ik ken überhaupt weinig onderzoeken moet ik je bekennen. Ken wel Marokkanen waar het zo ging als ik hierboven beschreef. Waarvan ik 20 jaar geleden afvroeg wat er van zo'n kind terecht moest komen. Nu weet ik inmiddels van deze kinderen dat er tot nu toe inderdaad weinig van is terechtgekomen.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:38

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:38

Jade15 schreef:
Ik ken überhaupt weinig onderzoeken moet ik je bekennen. Ken wel Marokkanen waar het zo ging als ik hierboven beschreef. Waarvan ik 20 jaar geleden afvroeg wat er van zo'n kind terecht moest komen. Nu weet ik inmiddels van deze kinderen dat er tot nu toe inderdaad weinig van is terechtgekomen.

Het boek "Opvoedingsstijlen in multicultureel Nederland" van Anke van Keulen en Annemiek van Beurden is gebaseerd op diverse onderzoeken naar opvoeding onder oa Marrokanen en Turken :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:39

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:40

Heino schreef:
jantergouw schreef:
Als je dus heel eerlijk bent wordt de PVV vanwege politieke overtuiging ook gediscrimineerd, maar dat schijnt wel acceptabel te zijn voor zijn tegenstanders.

Oh? De PVV wordt uitgesloten van regeren momenteel omdat de partijpunten te veel uit elkaar liggen.

Dat is aantoonbaar onjuist, daar je dat pas weet als je onderhandeld hebt en dat weigeren alle partijen, min de VVD, al bij voorbaat.
De PVV ligt niet verder uit elkaar dan de PVDA en VVD, en toch willen die wel onderhandelen.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:41

Nee dat is niet eerlijk, heb ik ook niet gezegd dat dat eerlijk is toch?

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:42

Jade15 schreef:
Ik zie ze al controleren. Voordat je gebruik mag maken van de voedselbank eerst op de weegschaal, kijken of je mager genoeg bent ofzo?

Ik denk dat een strengere controle lang niet zo moeilijk is. Ga bij de mensen langs en laat ze hun uitkering gestructureerd krijgen, zoals bijv. weekgeld. Dat gebeurd ook bij mensen die in de schuldsanering zitten. Kost wat meer moeite en tijd maar zo komt de hulp bij de mensen die het echt nodig hebben en niet bij mensen die gewoon niet met hun geld kunnen omgaan

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:43

Jade15 schreef:
waarin wordt de PVV benadeelt dan?

Ze worden buitengesloten van onderhandelingen. Dat is in de politieke geschiedenis van Nederland een unicum. Is nog nooit eerder vertoond dat partijen al voor verkiezingen aangegeven hebben niet met een bepaalde partij te willen onderhandelen. Bovendien ook nog heel ondemocratisch.
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 20-06-10 15:07, in het totaal 2 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:43

jantergouw schreef:
Dat is aantoonbaar onjuist, daar je dat pas weet als je onderhandeld hebt en dat weigeren alle partijen, min de VVD, al bij voorbaat.
De PVV ligt niet verder uit elkaar dan de PVDA en VVD, en toch willen die wel onderhandelen.

Mja, omdat je bij onderhandelingen uitgaat van je partijpunten. En wanneer je vrijwel al je partijpunten zo sterk onderhandelbaar inzet vervalt de identiteit van je partij en da's ook weer niet zo handig.
En dat PvdA en VVD even ver uit elkaar liggen als de PVV en VVD ben ik niet met je eens.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:44

Jade15 schreef:
Nee dat is niet eerlijk, heb ik ook niet gezegd dat dat eerlijk is toch?

Tja da's wel wat Wilders doet, en ik dacht dat jij het met hem eens was daarin, sorry als dat niet zo is.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:46

CtjeLief schreef:
Ik kan me heel goed voorstellen dat er veel mensen nadenken over 'vertrekken'.. Zeker moslims.. Zoals velen weten hier werk ik voor een anti discirminatie bureau en geef training/voorlichtingen. Ik heb sinds de hele verkiezingsperiode nogal wat reacties gehoord vanuit de moslimgemeenschap, die me ook persoonlijk raakten. Allochtonen die met een schuin oog aangekeken worden zodra de discussie 'Wilders' op gang komt, mensen die zich steeds ongemakkelijker voelen, niet langer welkom.. Veel mensen zijn hier zeer emotioneel onder, en dat vind ik heel begrijpelijk..

Maar dat geldt dan toch zeker voor de goed opgeleide Moslim met baan en opleiding. Die kunnen overal terecht. De mensen die dat niet hebben zitten hier veel beter dan in welk Europees land dan ook. En dat geldt ook voor autochtonen.[/quote]

Daar gaat het niet echt om he in dit verhaal ;)[/quote]

Hoe bedoel je dat? Het gaat toch om Moslims die weg willen? In mijn optiek zijn dat de beter opgeleide want die kunnen ook weg.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:46

Heino schreef:
jantergouw schreef:

Mja, omdat je bij onderhandelingen uitgaat van je partijpunten. En wanneer je vrijwel al je partijpunten zo sterk onderhandelbaar inzet vervalt de identiteit van je partij en da's ook weer niet zo handig.
En dat PvdA en VVD even ver uit elkaar liggen als de PVV en VVD ben ik niet met je eens.

Dat zegt Rutte zelf.

Met PVV valt te praten volgens Rutte

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:48

Tja dat kan dat hij dat vindt, ik zie het anders :)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:48

@Zipje.. mijn post gaat over wat het mensen doet.. emotioneel gezien, en dat raakt de hele gemeenschap, niet alleen degenen die weg kunnen, daar gaat het in mijn post helemaal niet om..

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:49

Met de PVV valt wel te praten omdat Geert Wilders heel graag wil regeren, en bereid is veel van zijn Stand- en breekpunten te laten varen.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:50

Megamutsj schreef:
Meer zetels voor PVV na staken onderhandelingen
(Novum) - Als op dit moment verkiezingen zouden worden gehouden, dan zou de PVV de tweede partij van Nederland worden. De partij van Geert Wilders krijgt er Kamer in de nieuwste peiling van Maurice de Hond vier zetels bij vergeleken met de afgelopen verkiezingen in de Tweede Kamer, toen de partij 24 zetels binnensleepte.

Volgens De Hond dankt de partij de extra zetels mede aan het stoppen van de formatieonderhandelingen met de PVV. De VVD en het CDA verliezen er twee en komen uit op respectievelijk 29 en negentien. De PvdA moet het doen met 27 zetels, drie minder dan bij de verkiezingen.

De meningen over het kabinet van voorkeur lopen sterk uiteen tussen VVD-, CDA- en PvdA-kiezers. De VVD- en CDA-kiezers willen geen paars plus, een coalitie van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks. De PvdA-kiezers zien niets in een coalitie van de VVD, PvdA en CDA. De VVD-aanhangers zien hier eveneens niets in.

In totaal 38 procent denkt wel dat paars plus er komt, 54 procent denkt dat er voor eind 2012 weer nieuwe verkiezingen zijn.

Hehe, en als er weer verkiezingen komen blijft mijn stem staan voor de PVV!

Die van mij ook. Net zolang tot dat zooitje in Den Haag eindelijk bakzeil haalt en gaat doen wat normaal is in een democratie. Het maakt me niet eens meer uit wat zijn standpunten zijn, het gaat me om de arrogantie die de kop ingedrukt moet worden.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:50

Dat zegt Rutte zelf.

Met PVV valt te praten volgens Rutte[/quote]

Inderdaad, Rutte vindt niet dat Wilders de Islam discrimineert, hij ziet wel verschillen maar ziet er geen onoverkomelijke problemen in.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:52

CtjeLief schreef:
@Zipje.. mijn post gaat over wat het mensen doet.. emotioneel gezien, en dat raakt de hele gemeenschap, niet alleen degenen die weg kunnen, daar gaat het in mijn post helemaal niet om..

Ok bedoel je dat. Maar mijn reaktie was geen conclusie op jouw post hoor. Die conclusie is geheel voor mijn rekening

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:54

jantergouw schreef:
Die van mij ook. Net zolang tot dat zooitje in Den Haag eindelijk bakzeil haalt en gaat doen wat normaal is in een democratie. Het maakt me niet eens meer uit wat zijn standpunten zijn, het gaat me om de arrogantie die de kop ingedrukt moet worden.

Het is niet ondemocratisch als een partij die 1.5 miljoen stemmen heeft gekregen niet gaat regeren, dan had ie er vijf miljoen moeten krijgen, dan was het ondemocratisch. Acht miljoen mensen zagen het niet zitten met de PVV.