Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:06

Morris schreef:
Ik meen ook een vrouw hebben zien liggen, die zwanger leek. Weet iemand hier wat van?

Staat allemaal in het topic beschreven

Polivy

Chiqa schreef:
gekkesies schreef:
Ik denk dat het voor een (professionele) fotograaf vaak ook een soort 'reflex' is op dat knopje te blijven drukken als er iets onverwachts gebeurd.
Voor het maken van die foto's kan ik dan ook nog wel enigzins begrip opbrengen, maar ze vervolgens overal open en bloot te laten zien gaat mij echt te ver.
Ik hoef ze iig niet te zien. :n

Nou dat gaat niet in een reflex hoor, ze krijgen ontzettend veel geld voor dergelijke foto's, ik vind het niet 'erg' dat ze geplaatst worden, open je ogen ze sluiten voor die ellende heeft geen zin.

Man bij Pauw en Witteman zei echt dat het een reflex was.

Dacodaco

Het zijn anders wel juist de foto’s en video’s die ons doen beseffen hoe erg het geweest is. Hoe vaak lees je niet: “ja, toen wist ik niet hoe erg het was, want ik had de beelden nog niet gezien”. Juist de foto’s maken dat een ieder oprecht geschokt is en diep geroerd meeleeft met de nabestaande. Liever zo, dan geen aandacht van de media waardoor er mensen kunnen blijven denken dat het allemaal wel mee viel.

Ik wens allen die aanwezig waren of op enigerwijze betrokken werden bij dit vreselijke drama, veel sterkte. Mijn medeleven gaat uit naar de naasten van de getroffen slachtoffers.

SuzieQ

Iris82 schreef:
Chiqa schreef:
Meen je dat nu? Dat vind ik eigenlijk het minst erge, de onschuldige burgers raakt mij veel meer!
Ongelovelijk!

Bedankt voor jullie antwoord op mijn vraag ik dacht namelijk ergens gehoord te hebben dat de dader zijn kinderen niet meer mocht zien in de naam van de koningin, en als dat echt zo is is het maar goed ook dat hij zijn kinderen nooit meer kan zien.

Chiqa, ik bedoel niet de dader, maar een van de slachtoffers hoor.
Zal niet bespreken hier hoe of wat, maar je mag wel pb-en als je daar behoefte aan hebt.

Dat met in de naam van de koningin is inderdaad verkeerd. Dat was een vergelijking van Geen Stijl van de dader met een andere man (die zijn kinderen niet meer mocht zien)

Bedoel je die man die helemaal vooraan lag?

Polivy

Waarschijnlijk eind volgende week herdenkingsdienst.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:07

dit is net gezegd??

Polivy

Burgemeester spreekt bewondering uit voor hulpverleners, omstanders en de pers.

xDramaQueen

Polivy schreef:
9 slachtoffers nog in ziekenhuis: 2 kinderen, stabiel beiden. 2 vrouwen, waarvan 1 stabiel en waarschijnlijk zondag naar huis, andere ook stabiel. 1 man, stabiel, gaat goed. 2 vrouwen waarvan 1 kritiek, 1 ernstig, maar wel stabiel. 2 mannen, 1 stabiel gaat goed vooruit, 1 kritiek. 2 slachtoffers zijn inmiddels uit ziekenhuis ontslagen en weer thuis.

die andere man is zorgwekkend, die kan dus nog overlijden.. ik hoop het niet..

Polivy

Kermis wordt opgebroken.

Morris

Chiqa schreef:
Morris schreef:
Ik meen ook een vrouw hebben zien liggen, die zwanger leek. Weet iemand hier wat van?

Staat allemaal in het topic beschreven

Grapjas :D , ik zit op mijn werk en ik heb helaas geen tijd om 152 pagina's door te lezen. :+

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:08

Jolliegirl schreef:
dit is net gezegd??

Ik probeer persconferentie weer te geven ja.

RoodZonnetje

Morris schreef:

Misschien ben ik blind, maar ik heb dat niet gezien? Wel gehoord, van Peter van der Vorst

Jolliegirl

Polivy schreef:
Jolliegirl schreef:
dit is net gezegd??

Ik probeer persconferentie weer te geven ja.

Oh oke, heb m net aangezet.
mijn vraag ging over de info van de slachtoffers.

MaaikeMo

Dacodaco schreef:
Het zijn anders wel juist de foto’s en video’s die ons doen beseffen hoe erg het geweest is. Hoe vaak lees je niet: “ja, toen wist ik niet hoe erg het was, want ik had de beelden nog niet gezien”. Juist de foto’s maken dat een ieder oprecht geschokt is en diep geroerd meeleeft met de nabestaande. Liever zo, dan geen aandacht van de media waardoor er mensen kunnen blijven denken dat het allemaal wel mee viel.

Ik wens allen die aanwezig waren of op enigerwijze betrokken werden bij dit vreselijke drama, veel sterkte. Mijn medeleven gaat uit naar de naasten van de getroffen slachtoffers.

Is zeker zo.. toen het gebeurde, hoorde je eerst ook: he wat gebeurd er nou? rijd een auto tegen het monument?
daarna: oh het is veel erger..

Maar toen had ik echt nog langer geen idee van hoe erg het was.. met de beelden nu wel..,

Polivy

Starten vandaag, morgen of begin volgende week met intern onderzoek naar gisteren.
Andere onderzoek is nog lopende.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:09

xDramaQueen schreef:
Polivy schreef:
9 slachtoffers nog in ziekenhuis: 2 kinderen, stabiel beiden. 2 vrouwen, waarvan 1 stabiel en waarschijnlijk zondag naar huis, andere ook stabiel. 1 man, stabiel, gaat goed. 2 vrouwen waarvan 1 kritiek, 1 ernstig, maar wel stabiel. 2 mannen, 1 stabiel gaat goed vooruit, 1 kritiek. 2 slachtoffers zijn inmiddels uit ziekenhuis ontslagen en weer thuis.

die andere man is zorgwekkend, die kan dus nog overlijden.. ik hoop het niet..

Dat bedoel ik ja :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:09

Jolliegirl schreef:
Oh oke, heb m net aangezet.
mijn vraag ging over de info van de slachtoffers.

Ja, dat zei de burgemeester.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:10

Ze is overleden Morris.

Polivy schreef:

Als het een reflex was geweest had hij ze ook weer kunnen verwijderen, met dezelfde vaart.
Maar nu staan ze overal, reken maar. En werkt dat nu eenmaal, een persfotograaf verdient hier zijn brood mee.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:11

Chiqa schreef:
Ze is overleden Morris.

Polivy schreef:

Als het een reflex was geweest had hij ze ook weer kunnen verwijderen, met dezelfde vaart.
Maar nu staan ze overal, reken maar. En werkt dat nu eenmaal, een persfotograaf verdient hier zijn brood mee.

Aan dat laatste is niets ergs vind ik. Het is zijn werk.
Maar het nemen van de foto's was echt een reflex.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:12

Een persfotograaf heeft zijn camera neergelegd en is meteen gaan helpen met reanimeren. Dat kan dus ook.

Jolliegirl

Nikka schreef:
Een persfotograaf heeft zijn camera neergelegd en is meteen gaan helpen met reanimeren. Dat kan dus ook.

ook dat is een reflex :)

Morris

Thanx Chiqa.

Ik vond het bijzonder dat de camara's zolang nog door konden draaien. Tja wie denkt als eerste aan een lopende camera, als er tientalle mensen gewond op de grond liggen.
Ik heb toch urenlang alles gevolgd.
Laatst bijgewerkt door Morris op 01-05-09 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Ik geloof wel dat het een reflex is. Bij zo'n schok val je terug op wat je vertrouwd is, in hun geval dus fotograferen.
Een fotograaf zei "Ja ik kan morgen moeilijk op mijn werk aankomen zonder foto's", wat ik heel goed kan begrijpen. Het is je werk, hoe rot het ook is en hoe graag je die foto's ook zou willen verwijderen.

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:13

Die foto's zijn ook realiteit of ze nu afschuwelijk zijn of niet. dat is de krant dat is nooit anders geweest, tuurlijk is t verschrikkelijk voor de familie van de slachtoffers, maar krant is krant en nieuws is nieuws. tis niet anders. alleen idd die namen erbij vind ik wel erg ver gaan,

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:13

Chiqa schreef:
gekkesies schreef:
Ik denk dat het voor een (professionele) fotograaf vaak ook een soort 'reflex' is op dat knopje te blijven drukken als er iets onverwachts gebeurd.
Voor het maken van die foto's kan ik dan ook nog wel enigzins begrip opbrengen, maar ze vervolgens overal open en bloot te laten zien gaat mij echt te ver.
Ik hoef ze iig niet te zien. :n

Nou dat gaat niet in een reflex hoor, ze krijgen ontzettend veel geld voor dergelijke foto's, ik vind het niet 'erg' dat ze geplaatst worden, open je ogen ze sluiten voor die ellende heeft geen zin.

Als er zoiets afschuwelijks gebeurd gaat het er bij mij echt niet in dat die fotograven met zn allen denken "Yes, hier krijg ik dik voor betaald!" :n
En ik kan de realiteit prima onder ogen zien zonder dat ik daar gruwelijke foto's voor nodig heb.