ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:32

Lusitana schreef:
Ik heb trouwens geen idee waar die absurde theorie vandaan komt van die man die haar gedood zou hebben en meegenomen?

Het is een onderzoekslijn die gevolgd werd, omdat de politie klaarblijkelijk de mogelijkheid dat Jane Tanner de ontvoerder heeft gezien niet direct afwees
Maar het is niet logisch omdat - zoals de McCanns dat zelf zeggen, een ontvoerder die haar gedood zou hebben het lichaampje zou hebben laten liggen - een dode Mattie is niet zoveel waard in het pedofielencircuit. De theorie moet dan in combinatie worden gezien met de sporen die de PJ doet vermoeden dat Maddie in het appartement is overleden.

Natuurlijk kan het ook nog zo zijn dat Jane Tanner wel iemand heeft gezien die een dode Mattie meenam. Als getuigenissen niet kloppen over de checks etc. waarover de Tapas 9 aan de tand zullen worden gevoeld, kan het Gerry zelf of 1 van de vrienden zijn die haar heeft verborgen.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:54

Nu op RTL een stukje over Maddy ....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:32

Babootje, wie heeft gezegd dat het onderzocht wordt, ik heb daar nooit iets van mee gekregen in een betrouwbare krant?
Ik zie nu bv op msn nieuws (waar ik niet kan reageren, om een of andere mysterieuze reden) dat het uit de Publico komt, van alle kranten. Jeeminee, sorry dat ik het zeg hoor, ik houd hier even een paar vloeken in, maar als nederlandstalig nieuws nou echt niks beters heeft dan dingen over nemen uit de Daily Mail die het uit die Publico heeft....Ik wordt daar gewoon even niet goed van.
Geen wonder dat men in het buitenland rare ideeën krijgt over de politie en de hele zaak.
En dan doen ze in engeland weer alsof de Publico heel Portugal en de PJ vertegenwoordigd ofzo.
Overigens kan ik het zelf niet vinden in de Publico?

*edit, gevonden op 25 november
Citaat:
De PJ geeft toe dat er een kans is dat Madeleine McCann in het appartement gedood is door een indringer die haar daarna meenam en heeft verborgen. Deze these wordt ondersteund door de getuigenis van een vriendin van het stel, die beweert op de avond van 3 mei op de weg bij het complex van de Ocean Club een man gezien te hebben die een kind droeg.

(Meer staat er niet)

"Er is een kans" Ja, er is een kans op van alles. Dat men zo'n bericht als nieuws brengt, niet te geloven.
Dit kan zomaar een antwoord zijn op een vraag van een journalist als :"Denken jullie dat er een kans is dat ze gedood is door een indringer die haar meegenomen heeft?" Dan is het antwoord natuurlijk ja.
Gaaf stukje journalistiek weer. Rolleyes
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 27-11-07 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:48

Babootje schreef:
Natuurlijk kan het ook nog zo zijn dat Jane Tanner wel iemand heeft gezien die een dode Mattie meenam. Als getuigenissen niet kloppen over de checks etc. waarover de Tapas 9 aan de tand zullen worden gevoeld, kan het Gerry zelf of 1 van de vrienden zijn die haar heeft verborgen.

Ja, dat kan heel goed en is zelfs best waarschijnlijk, het lijkje was immers wel weg voordat politie arriveerde, maar dan niet Gerry, die stond immers op dat moment met die producer te praten, tenzij dat ook gelogen is, wat heel goed mogelijk is, want het blijft het meest vreemde dat die mensen dus zo dicht bij elkaar waren en alleen Jane dan iemand ziet.
In elk geval is de manier van dragen die ze beschreef wel logisher voor een dood kind, dan een levend kind, dat je inderdaad eerder tegen de schouder laat leunen....
Ze kan dus gelijk hebben maar daarmee eigenlijk haar vrienden verraden zonder het te weten.... Tong uitsteken
En vandaar dat ze de omgeving weer afstruinen op sporen... Ze moet ergens tijdelijk gelegen hebben om dan later weer vervoerd te zijn in die auto, wat zo goed als vast staat.

Wat de PJ echt allemaal denkt en doet is gelukkig echt wel geheim.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:54

Lusitana schreef:
Babootje, wie heeft gezegd dat het onderzocht wordt, ik heb daar nooit iets van mee gekregen in een betrouwbare krant?

Nee hoor, Daily Mail roept het (waar die het vandaan heeft weet ik niet) en dan nemen een heleboel Britse kranten het over.
Ik heb het eigenlijk alleen maar aangehaald, omdat hiermee zo duidelijk wordt dat de Britse pers alles maar aangrijpt om de aandacht van de McCanns zelf af te leiden.
Maar het zou best een onderzoeksrichting kunnen zijn geweest in het begin. Het is alleen een volkomen onlogisch verhaal want Maddie zou toch minimaal een paar uur dood in het appartement moeten hebben gelegen, wil er een lijklucht waarneembaar zijn. Kan niet als ze meteen weggenomen is.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 22:05

Nee precies. Blijft dat Jane wel iemand gezien kan hebben met een dode Maddie die al een uurtje of wat in het appartement lag, want dat was toch al later op de avond?
Het kan dat - want ze zeggen "hoe konden ze rustig eten als ze net een kind hadden gedood" - ze niet eens zo snel wisten dat ze dood was. Ze hebben immers gekeken of ze sliep, en zo vanuit de deur is er echt geen verschil tussen een dood of slapend kind.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 22:06

elllis schreef:
Nu op RTL een stukje over Maddy ....

En? Brits, Portugees, Nederlands, wat vond je ervan?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 23:19

Lusitana schreef:
Nee precies. Blijft dat Jane wel iemand gezien kan hebben met een dode Maddie die al een uurtje of wat in het appartement lag, want dat was toch al later op de avond?
Het kan dat - want ze zeggen "hoe konden ze rustig eten als ze net een kind hadden gedood" - ze niet eens zo snel wisten dat ze dood was. Ze hebben immers gekeken of ze sliep, en zo vanuit de deur is er echt geen verschil tussen een dood of slapend kind.

Volgens mij was dat om half 10. Volgens eigen zeggen ging hij zelf om 21.10 kijken. Maar stel dat hij al eerder wist dat Maddie dood was. Bijvoorbeeld om half 8 al. Stel dat Maddie een te grote dosis slaapmiddel van Kate gekregen heeft. Ik denk gewoon echt dat ze eerder is overleden en dat ze later uit het appartement is gehaald en verborgen. Dat zou de lijklucht verklaren.
Je weet ook niet of de regisseur zelf precies weet hoe laat hij met Gerry heeft gesproken. Ga jij precies op je horloge kijken als je iemand tegenkomt en staat te praten? Misschien heb je alleen Gerry's woord daarvoor en dan is dit ook niets waard.
Feit blijft dat Jane Tanner dus een man heeft gezien die een bungelend kind droeg en ik denk dat dat best waar zou kunnen zijn. Dat Gerry en de bevriende regisseur hem niet hebben gezien, komt misschien omdat ze daar dus op iets andere tijd stonden dan Gerry zegt.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 01:04

ik ben het nu aan het kijken,

Maar het blijft iets raars,

half 8 kids slapen,
ouders nog een drankje en dan naar de tapasbar ( rond half 9)
9 uur Garry gaat kijken,alles slaapt,
Komt op de terugweg tennisleraar tegen en praten een aantal min met elkaar,
om 9.15 gaat jane Tanner naar haar kids en zien een man lopen met dikke jas en broek, met kind die pyama aan heeft,
Vriend kijkt om half 10 ziet 2ling maar Maddy niet, maar alles stil dus is niet naar binnen gegaan, slaapkamerdeur stond open.

9.45 of 10.00 kate gaat kijken, slaapkamerdeur open , en het tocht , volgens haar klopte er iets niet,
maddy weg, 3 keer huis onderzocht en gaat terug, kwart over 10 politie komt nie terwijl ze wel hadden gebelt,
10.40 politie zegt nu net gebelt te zijn,
Twins liggen al die tijd nog gewoon op bed en politie dacht toen al aan een Verdoving/slaapmiddel.

Begint weer, ga ff kijken.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 01:08

Op SBS is een stuk over Maddie..

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 01:09

Gerry & Kate zijn zelf aan het woord.. En een oudere dame met kort blond haar, oma?

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 01:21

Nou, een docu van een uur.
Ik weet echt niet meer wat ik er nou van moet denken.
Ik vond Kate wel "vrolijk" vertellen over de gebeurtenissen. Beetje te goed gehumeurd, ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen. Misschien snapt iemand die er ook naar gekeken heeft wat ik bedoel.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 01:22

Heel veel dingen helaas niet gehoord, maar de docu is natuurlijk niet vandaag gemaakt. Een beetje pro McCann feestje vond ik t wel. Niks nieuws dus...
Ze vertelden bv wel van het Britse ingevlogen hondenteam, maar niet van de lijklucht die ze hebben ontdekt in het appartement. And so on..
Het feit dat er echt geen enkele aanwijzing is voor kidnapping behalve het verhaal van Tanner (die overigens Gerry en vriend had gezien, was me ff ontschoten). Als G+K het hebben gedaan, kan ik me ook echt niet bedenken hoe. Enfin zullen we binnenkort een ontknoping krijgen??

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 01:24

meelen schreef:
Ik vond Kate wel "vrolijk" vertellen over de gebeurtenissen. Beetje te goed gehumeurd, ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen. Misschien snapt iemand die er ook naar gekeken heeft wat ik bedoel.

ik heb het ook gekeken.
ik snap helemaal wat je bedoeld.ze vertelde het allemaal wat te makkelijk leek het wel.
als ik ouder zou zijn en dit gebeurde zou ik er niet zo makkelijk en nuchter over kunnen praten als zij.
je weet zo langzamerhand niet meer wat je moet geloven en wat niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 01:25

meelen schreef:

Ja dat vond ik nu ook... Dat was echt maar een week of zo na de verdwijning van Maddie.
Ze lachte echt omdat Gerry zich een soort van verslikte in zijn verdriet of zo iets. Toen hij onderweg was om posters te plakken. Ik vond dat lachen echt absurd.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 01:27

Weke docu was dat en waar hebben jullie dat gezien? Nu staat nl de herhaling van RTL op van eerder deze avond, maar nog niets gehoord?

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 01:28

Wat ik ook een beetje vreemd vond, is dat die vriend de evt. plekken waar de zogenaamde kidnapper zou kunnen hebben gestaan, aan het filmen is t.o. het appartement samen met Gerry. Ik bedoel....met welk doel hebben ze dat dan gedaan?
Laatst bijgewerkt door meelen op 28-11-07 01:31, in het totaal 1 keer bewerkt

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 01:29

Kimberley77 schreef:
Weke docu was dat en waar hebben jullie dat gezien? Nu staat nl de herhaling van RTL op van eerder deze avond, maar nog niets gehoord?

die was daarnet op SBS6 (ik had zondag of zo al gemeld dat die zou komen)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 01:34

die docu is volgens mij vooral om hun uit het kwade daglicht te stellen zodat de media zich weer kan richten op de ontvoering.

de Deal werd weer gezegt ( 2 jaar cel als kate bekend?)
werden als verdachte gezien en vertrokken toen naar huis.
volgens politie komt kate kil en koel over, familie vind dat normaal, omdat je als je vol tranen voor de camara staat je verhaal niet normaal kan doen.

Gerry en kate hadden iets van 1 uur om alles te regelen, Gerry als de om 9 uur echt erheen is gegaan minder dan een uur. ( als maggy idd overleden is in dat appartement.)

De ontvoerder zou maar 5 min ofzo gehad moeten hebben,

want om kwart over negen kwam Garry zijn tennisleraar tegen op straat, en op diezelfde tijd zag die Jane Tanner een vent overstraat lopen met kind, in als het goed is pyama.

ook de portugese politie was nog aan het woord en dat vond ik dus wel interesant,
maar goed die zeiden vanalles wat hier ook vooral gezegt was, net zoals de Mccanns

ohja dat detective bureau geloofde nog dat ze 2 dagen na verdwijning nog leefde en met man en vrouw was gezien, die detective heeft dit getipt aan de politie..

alles staat hier al op bokt, maar denk schrijf het maar op,
er werd helaas niks gezegt over de obers die niet gezien hebben dat ze heen en weer liepen voor de kids.

Kate moest in het intervieuw zelfs nog eens lachen om iets doms.

blijf het een rare zaak vinden, en blijf het zeker volgen.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 01:40

marielleaartsen schreef:
want om kwart over negen kwam Garry zijn tennisleraar tegen op straat, en op diezelfde tijd zag die Jane Tanner een vent overstraat lopen met kind, in als het goed is pyama.

Dat zou niet alleen dezelfde dag zijn geweest, maar tegelijkertijd. Ze is ze dus aan de andere kant van de straat voorbij gelopen.
Dan vind ik het trouwens wel vreemd dat die kennis van Gerry of Gerry zelf, die persoon ook niet hebben zien lopen. Eén van die twee heeft toch ook met z'n gezicht die kant op staan praten. (neem ik aan)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 01:45

ja en nee??
bedoel als je druk met elkaar in gesprek bent, en je staat dus niet met je gezicht naar de plek waar die man liep, maar juist naar de andere kant van de straat,(waat Jane liep) zou ik het persoonlijk niet zien, DENK IK...

ik vind het raar dat een ontvoerder vlak erna het gaat doen ( ontvoeren dus)

Hij/zij kan gewoon direkt gesnapt worden als gerry bijvoorbeeld wat had laten liggen ofzo,en terug was gekomen, voor mijn gevoel nemen dat soort lui niet zoveel risico..

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 03:06

Volgensmij is dat deel van het verhaal nu al zo vaak veranderd, dat ze het zelf ook niet meer weten.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:13

PJ komt vandaag aan in de UK.
Overleg met het lab over de DNA en gevonden sporen en de rest is????

Dus of de MCanns terug ondervraagd worden of de Tapas??

Ben heel benieuwd of we de komende dagen wat wijzer worden

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:27

Ik zeg dat die ouders onschuldig zijn.Dat Kate lacht is puur van de stress,je zal je kind maar kwijt zijn.Zo iemand is heel anders dan normaal gesproken,moet ze dan constant lopen janken?Dat meisje is vermoord door iemand anders en ligt ergens bij de rotsen aan zee.Zo zie ik het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:28

meelen schreef:
marielleaartsen schreef:

Dat zou niet alleen dezelfde dag zijn geweest, maar tegelijkertijd. Ze is ze dus aan de andere kant van de straat voorbij gelopen.
Dan vind ik het trouwens wel vreemd dat die kennis van Gerry of Gerry zelf, die persoon ook niet hebben zien lopen. Eén van die twee heeft toch ook met z'n gezicht die kant op staan praten. (neem ik aan)

Omdat zij het niet gezien hebben, is het niet waar? Als je elkaar aankijkt met praten is er altijd maar 1 die het kan zien en laat die het nou net niet gezien hebben, is dikke pech.

Ik heb helaas het programma maar voor de helft gezien, maar dit stukje wel. Kate maakte op mij niet de indruk dat ze schuldig is aan de dood van Maddie en het met leugens verbergt, ik vond haar geknakt van verdriet en vertwijfeling er uit zien, maar dat is mijn idee.