Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

nps schreef:We hebben de vetste en ongezondste generatie ooit,
nps schreef:Eens. Er wordt echt heel veel vergoed aan vruchtbaarheidsbehandeling, bijvoorbeeld tot 4 IVF pogingen dacht ik.
MarlindeRooz schreef:Ik heb sowieso soms vraagtekens bij de maakbaarheid die we nu van alles verwachten.
Ik ben blij dat de zorg zo goed is, begrijp me niet verkeerd. Maar als die behandelingen kosten wel echt heel veel geld. En steeds meer dingen kunnen behandeld worden. Daardoor wordt alles echt heel erg duur.
Vroeger kon je dan gewoon geen kinderen krijgen. Nu is het zo maakbaar dat er heel veel opties zijn nog. Wat fijn is voor de individuele personen in deze situaties. Maar is het maatschappelijk gewenst dat we steeds verder en verder gaan…
Straks betalen we allemaal honderden euro’s aan zorgverzekering per maand. Net zoals in Amerika kunnen arme mensen zich dan niet goed meer verzekeren.
Een keer kritisch kijken naar de kosten die dit hele stelsel met zich mee brengt lijkt me goed.
Cer schreef:nps schreef:We hebben de vetste en ongezondste generatie ooit,
.. dat is denk nog wel een onderzoek waard.. hoe dat nu zo veranderd is de afgelopen jaren..
Ook als ik zo af en toe lees hoe weinig mensen lijken te kunnen hebben aan overprikkeling etc, en daardoor middelmatig tot slecht kunnen functioneren (waarvan het lijkt dat dat ook erger geworden is). Zorgen we dan echt zo slecht voor onszelf?
zelfs het verschil wasdroger tegen was ophangen wat rekken en strekken is karuna schreef:Apps voor je licht, wasmachine, afstandsbediening hier en daarvoor. Stofzuig robots, grasmaai robots. Afwasmachine. Boodschappen laten bezorgen in plaats van zelf doen. Het beetje beweging dat veel nog hadden is soms nog minder geworden. Dat zal ook niet helpen. Ik sport helaas niet zoveel ivm lichamelijke sjit maar probeer zoveel als kan te bewegen. Al zouden mensen zelf boodschappen doen eens per week of hun gras maaien in de zomer. Het is toch dat beetje meer bewegenzelfs het verschil wasdroger tegen was ophangen wat rekken en strekken is
hoewel ik veel tijd liggend doorbreng ga ik toch iedere dag (tenzij ik echt doodziek ben) een miniblokje om. En er is eigenlijk altijd wel wat te rommelen in of om huis. Stofzuigen, stoffen, afwas, was, vegen enzCer schreef:nps schreef:We hebben de vetste en ongezondste generatie ooit,
.. dat is denk nog wel een onderzoek waard.. hoe dat nu zo veranderd is de afgelopen jaren..
Ook als ik zo af en toe lees hoe weinig mensen lijken te kunnen hebben aan overprikkeling etc, en daardoor middelmatig tot slecht kunnen functioneren (waarvan het lijkt dat dat ook erger geworden is). Zorgen we dan echt zo slecht voor onszelf?
Ladyingreen schreef:karuna schreef:Apps voor je licht, wasmachine, afstandsbediening hier en daarvoor. Stofzuig robots, grasmaai robots. Afwasmachine. Boodschappen laten bezorgen in plaats van zelf doen. Het beetje beweging dat veel nog hadden is soms nog minder geworden. Dat zal ook niet helpen. Ik sport helaas niet zoveel ivm lichamelijke sjit maar probeer zoveel als kan te bewegen. Al zouden mensen zelf boodschappen doen eens per week of hun gras maaien in de zomer. Het is toch dat beetje meer bewegenzelfs het verschil wasdroger tegen was ophangen wat rekken en strekken is
Ik werk altijd vanuit huis en soms denk ik na een dag: ik heb geen stap buiten de deur gezet en in huis ook vrij weinig gedaan. Terwijl ik best sportief ben en hou van wandelen, maar het sluipt er toch in soms.

Ladyingreen schreef:karuna schreef:Apps voor je licht, wasmachine, afstandsbediening hier en daarvoor. Stofzuig robots, grasmaai robots. Afwasmachine. Boodschappen laten bezorgen in plaats van zelf doen. Het beetje beweging dat veel nog hadden is soms nog minder geworden. Dat zal ook niet helpen. Ik sport helaas niet zoveel ivm lichamelijke sjit maar probeer zoveel als kan te bewegen. Al zouden mensen zelf boodschappen doen eens per week of hun gras maaien in de zomer. Het is toch dat beetje meer bewegenzelfs het verschil wasdroger tegen was ophangen wat rekken en strekken is
Ik werk altijd vanuit huis en soms denk ik na een dag: ik heb geen stap buiten de deur gezet en in huis ook vrij weinig gedaan. Terwijl ik best sportief ben en hou van wandelen, maar het sluipt er toch in soms.
nps schreef:Wat ik persoonlijk denk is dat de wereld ook veel complexer is geworden. Dingen zijn moeilijk, je bent veel op jezelf aangewezen en moet veel zelf (digitaal) regelen, de keuze is reuze, en je hebt de hele dag een dikke overload aan info die ontworpen is om je aandacht te trekken.
BigOne schreef:Ik erger me steeds meer aan BBB, van de FvD verwacht je dat ze geen fatsoen hebben en dus gewoon niet opdagen wanneer Zelenskyy spreekt maar BBB is er wel maar blijft zitten en er kon geen applaus af, het is wel een bevriend staatshoofd.