nps schreef:@journee - vind jij nog steeds dat een artikel wat Timmermans als niet schuldig benoemt, per definitie niet te vertrouwen is? Daar ging het eigenlijk over. Ik heb je linkjes wel gelezen, maar jij lijkt vooral te cherrypicken om je gevoel dat ie toch wel schuldig is, want waar rook is is vuur, en kamerledenstellen ook vragen te bevestigen.
Ik ben blij dat jij de vraag stelt, want daar kom je verder mee dan het doen van aannames en dan laat ik even buiten beschouwing dat je vraag zelf een aanname bevat.
Het is mij in elk geval wel duidelijk dat wij een andere visie hebben over 'waar het over gaat'. 
Ten eerste vind ik het onverstandig om welk bericht dan ook, zonder verder onderzoek of onderbouwing, volledig als waarheid aan te nemen. Betreft de heer Timmermans lijkt het mij echter zeker niet onwaarschijnlijk dat hij persoonlijk onschuldig is. Ik heb in eerdere discussies ook aangegeven dat hij op mij overkomt als een hele nette integere man. Daaruit voortvloeiende kun je concluderen dat ik een artikel wat de onschuld van de heer Timmermans bepleit ook zeker niet afschrijft als onwaarheid.
De aanklacht die is gedaan moet je in mijn optiek ook niet zien als een aanklacht tegen de heer Timmermans in persoon, maar als aanklacht tegen de persoon die in functie was als een voorzitter van de Europese Commissie.
Bij de greendeal was de heer Timmermans een eind verantwoordelijke en vice-voorzitter van de Europese Commissie. Dat betekent, dat ook als jezelf niets verkeerd doet of hebt gedaan, dit misschien niet eveneens geldt voor de mensen die met jou samenwerken of onder jouw toezicht staan. Als boegbeeld van een bedrijf of organisatie ben jij helaas degene die verantwoordelijk wordt gehouden, omdat ervan uit wordt gegaan dat je in die positie van alles op de hoogte bent.
Ik geloof zeker niet dat eventuele problemen met NGO's specifieke aan Groene lobby te linken is. Maar de de rekeningkamer zegt dat er problemen zijn met transparantie bij alle NGO's in het algemeen. Dus ik zou ook niet met zekerheid durven zeggen dat er specifiek bij Groene NGO's geen problemen zijn. Dat zou ik een naïeve gedachte vinden.
Dat er bepaalde problemen door vragen en aantijgingen aan het licht komen zie ik niet als iets slechts, omdat bestaande problemen die voorheen genegeerd werden hierdoor worden aangepakt. In dat verband hanteer ik dus wel de instelling: waar rook is, is vuur. En of dat een heel klein vlammetje betreft of een groot vuur, weet je dus pas na onderzoek.
Voor de heer Timmermans is zo'n aanklacht natuurlijk vervelend, maar juist hij als persoon pleit ook voor onderzoek en transparantie, dus ik verwacht dat hij ook liever een onderzoek ondergaat zodat zijn onschuld (en naar ik hoop ook die van de commissie) ook duidelijk bewezen is, dan dat hij en de commissie het onderwerp blijven van speculatie.