tienus63 schreef:Het zijn waanzinnige beelden. Helemaal in slowmotion af gedraaid.
Het valt me op dat het ouder dier de filmers haar fijn in de gaten heeft.
Iets met "moeder instinct slaapt nooit"?
Het blijven haar/zijn babies hé
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tienus63 schreef:Dat zeggen inwoners van de wolventerritoria tegen de visite.
“Oh we zien helemaal geen wolven hier.”
Maar de wolf heeft jou waarschijnlijk wel gezien, zeggen ze dan.
Of als je hoort dat ze alleen met een honkbalknuppel en grote zaklam de visite ‘s avonds naar de auto begeleiden omdat er een of meerdere paren ogen oplichten aan de andere kant van de oprit.
Ik heb het al vaker gezegd, ik schrik nog steeds hoe goed de schutkleur van een wolf is en hoe gemakkelijk ze verdwijnen in het landschap als zijn ze maar een paar meter bij je vandaan.
Citaat:27 september 2025/Voorthuizen/Gelderland
Zichtmelding 6 wolven

Citaat:Heerde Gelderland
27-09-2025
Vanmiddag
Zichtmelding
3 wolven gezien vanaf parkeerplaats bij bord Zwolse bos Koebergseweg richting Tonnenberg zandkuil.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Geenwolf.com
Lithya schreef:Wat al die wolven betreft ben ik echt blij dat er al grote stukken mais weg zijn. Had iedere keer de gedachte dat wanneer er wolven tussen zouden staan, ik ze te laat zou opmerken.
Citaat:Oudehorne Fryslân
24-09-2025
Verlate zichtmelding
Wolf gezien in weiland aan de Schoterlandse weg, achter Wybrandischool, ging richting Eilewijksreed.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Geenwolf.com

Citaat:Drachten Fryslân
27-09-2025
6.15 uur
zichtmelding
Wolf gezien op de Oude Singel achter de Hoven, liep richting Morra.
#geenwolf
Geenwolf.com
tienus63 schreef:Lithya schreef:Wat al die wolven betreft ben ik echt blij dat er al grote stukken mais weg zijn. Had iedere keer de gedachte dat wanneer er wolven tussen zouden staan, ik ze te laat zou opmerken.
Ik denk dat daardoor de zichtmeldingen toe nemen, maar de aanwezigheid was en is er met en zonder mais op het land.
SusanH schreef:Die stok neem ik zelf mee. Ben hier op mijn stukje Heuvelrug vooralsnog de enige. Maar op de Veluwe wisten mensen wel meteen waarvoor ik hem mee had.
Citaat:28 september 2025/Veluwezoom/Gelderland
Zichtmelding zieke wolf
Op de Veluwezoom is door meerdere mensen een wolf met ernstige schurft gezien.
Deze wolf lijdt en zal het hoogst waarschijnlijk niet overleven.
Humaner zou afschot zijn.
Maar daar denkt de groene khmer niet aan.
Daarnaast is dit uiterst besmettelijk en vormt ook een gevaar voor zijn omgeving.

Citaat:28 september 2025
Afbeeldingen schurft wolven
Dit topic voor de mensen die het verschil niet weten tussen de rui periode van hun eigen huishond en schurft bij een wolf.

Skessa_ schreef:Als die dan de rest van de roedel ook aansteekt ruimt dat lekker op.
En ja heel sneu voor de beesten, maar als afschot niet mag, dan maar op de "natuurlijke" manier.
Of zouden ze hem t liefst nog even willen behandelen met een shampootje?
Citaat:ZEIST Zolang de wolf die gevaarlijk gedrag vertoont voor mensen niet uit de populatie is genomen, blijft het dringende advies gelden om het bos te mijden. Dat antwoord krijgt Jan Bredius (NieuwDemocratischZeist) op de vragen die hij stelde over de veiligheid in de bossen op de Utrechtse Heuvelrug.
mysa schreef:Sluit ik me bij aan, ik verwonder me sowieso regelmatig over de 'selectieve' dierenliefde van sommige mensen. (Niet speciaal hier maar in het algemeen: die faunabescherming die melodramatische verhalen ophangt over wolven, maar het nooit zielig vindt voor hun prooi, mensen die oh zo veel van hun hondje houden maar geen problemen hebben met het eten vlees en zuivel uit de bio-industrie; ik snap dat niet zo goed).