Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_T

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 12:29

En Canada

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 12:30

To be fair, ik ben wel benieuwd hoeveel mister mandarin nog kan uitvreten voordat hij écht wordt teruggefloten door andere landen.

En op dit moment weet ik niet of ik daar naar uitkijk of dat ik het intens vrees.
Misschien wel alletwee naast elkaar.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 12:44

F_T schreef:
To be fair, ik ben wel benieuwd hoeveel mister mandarin nog kan uitvreten voordat hij écht wordt teruggefloten door andere landen.

En op dit moment weet ik niet of ik daar naar uitkijk of dat ik het intens vrees.
Misschien wel alletwee naast elkaar.

Of in zijn eigen land? Kan hij niet afgezet (impeachment?) worden? (Sorry normaal stille meelezer)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 12:48

Afzetten kan maar dan krijg je Vance en die is nog dubbel zo gevaarlijk, redelijk dom figuur die door Peter Thiel ( palantir en een zeer racistische radicaal rechtse zuid afrikaan) op deze plek werd gezet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 12:52

F_T schreef:
En Canada

Idd, maar dat probleem gaat mogelijk nog niet vanaf komende zomer spelen, maar eind van dit jaar/begin 2027.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 12:54

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 14:30

wat valt er in Colombia te halen dan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 15:10

Cocaïne ;)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 15:58

Colombia heeft heel veel waardevolle delfstoffen (en mijnen), zoals olie en gas, zilver, ijzer, platinum, nikkel, koper, uranium en smaragden.

Overigens geldt dat ook voor Venezuela, naast enorme hoeveelheden olie hebben zij o.m. goud, bauxiet, ijzererts, diamanten en aardgas.

Ik blijf me verbazen over het weinige officiële commentaar op de hebberigheid van Trump en co. Wat hij nu doet zit heel erg in de richting van kolonisatie.
.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 16:10

En er is ook geen andere optie om trump van deze plek te krijgen en dat er weer verkiezingen komen?

Waarom roept niemand hem tot stoppen? Kan de VN niets doen? China of Poetin? Al zullen die laatste 2 wel bang zijn dat er dan iemand hen tot stoppen maant.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 16:20

Er is niks anders dan amerika met genoeg afdwingcapaciteit om te zorgen dat landen zich aan de regels houden...

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 16:28

Hevonen schreef:
Colombia heeft heel veel waardevolle delfstoffen (en mijnen), zoals olie en gas, zilver, ijzer, platinum, nikkel, koper, uranium en smaragden.

Overigens geldt dat ook voor Venezuela, naast enorme hoeveelheden olie hebben zij o.m. goud, bauxiet, ijzererts, diamanten en aardgas.

Ik blijf me verbazen over het weinige officiële commentaar op de hebberigheid van Trump en co. Wat hij nu doet zit heel erg in de richting van kolonisatie.
.

Niet in de richting van, gewoon voluit.

Zit de Amerikanen natuurlijk ook wel een beetje in het bloed, de hele ontstaansgeschiedenis van de huidige USA is er op gebasseerd :x

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 16:35

Er speelt duidelijk nog iets anders mee: de invloed van de chinezen die bijv Venezuela van leningen hebben voorzien, welke terug betaald worden door o.a. de levering van olie. Amerika is panisch van de chinese invloed in midden Amerika. Zeg maar hun achtertuin.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 05-01-26 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 16:55

DubbelFun schreef:
Cocaïne ;)

Daar gaat het de sinaasappel niet om. Maar ik was ff niet op de hoogte van alle delfstoffen die ze hebben, dat is dus de clou voor hem

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 16:57

friezenfan2 schreef:
En er is ook geen andere optie om trump van deze plek te krijgen en dat er weer verkiezingen komen?

Waarom roept niemand hem tot stoppen? Kan de VN niets doen? China of Poetin? Al zullen die laatste 2 wel bang zijn dat er dan iemand hen tot stoppen maant.

VN is nutteloos, beetje babbelen van schande, onacceptabel, internationaal recht met voeten getreden,
dan misschien een flut resolutie, Usa gebruikt vetorecht en we sudderen weer door.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:15

Dat veto-recht van o.a. de VS en Rusland hadden ze nooit moeten accepteren!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:50

Rubio heeft inmiddels gezegd dat de UN z’n snufferd moet houden, niemand heeft iets over USA te vertellen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:56

-O- oke. Duidelijke taal. Net als de dreiging aan de vice president van venezuela. :x

Oftewel de us van a heeft schijt aan alles en iedereen en lijkt niet te stoppen en hard op weg een dictatuur te worden
Laatst bijgewerkt door karuna op 05-01-26 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 18:00

Dan kan de UN ook wel opgedoekt worden.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 18:01

Nou daar zijn we dan mooi klaar mee.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 18:06

BigOne schreef:
Rubio heeft inmiddels gezegd dat de UN z’n snufferd moet houden, niemand heeft iets over USA te vertellen.

Heb je een bron? Ik kan het niet terugvinden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 18:07

Gezien het veto-recht van de o.a. de USA krijgen de UN toch al niets meer voor elkaar.
Nu de VS het internationale recht zo aan zijn laars lapt moeten ze niet raar op kijken als een andere natie dat zelfde eens bij hun gaat doen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 18:15

friezenfan2 schreef:

CharleyT schreef:
VN is nutteloos, beetje babbelen van schande, onacceptabel, internationaal recht met voeten getreden,
dan misschien een flut resolutie, Usa gebruikt vetorecht en we sudderen weer door.

De "enige" die Trump kan stoppen zijn de Amerikanen zelf. Ofwel het congres. Zodra de Republikeinen geen meerderheid in het congres meer hebben zal het voor Trump een stuk moeilijker zijn om zijn zin door te drukken. Maar ook nu heeft hij het al lastiger omdat ook niet alle Republikeinen nog onvoorwaardelijk achter hem staan. Maar er is nog steeds een harde kern die al dan niet onder druk ja zeggen op alles.
Volgens mij is het wachten dus op de midterms, want een impeachment lost ook niet direct iets op.
Voor de acties in Venezuela moet het congres ook toestemming geven en volgens mij heeft Trump die niet of niet gevraagd.

Ik begin ook meer en meer te geloven dat Trump de verkiezingen heeft gemanipuleerd. Met de Techbro's op zijn hand is dat een goede mogelijkheid. Hij staat er nu zo slecht voor in de poll's maar het zou me niet verbazen kunnen dat de midterms toch in zijn voordeel uitvallen.
Inmiddels is Trump en de mensen achter hem bezig om analoog aan andere dictaturen (bv ook die van Maduro) het systeem aan te passen. Hij wil nog een termijn president kunnen blijven (dat zegt hij doorlopend) wat gezien zijn gezondheid ook niet heel realistisch is. Hij is bezig met het inzetten van een Nationale Garde in de grote steden (waarom zou dat zijn denk je?) Analoog aan Rusland, Venezuela en Iran bouwt hij aan een autocratisch systeem in een enorm tempo. Het wachten op de midterms heeft dus een groot risico in zich.

Ook in het geval van Venezuela zie je dat ook al is de dictator weg, het systeem niet zomaar vervangen is.
Geldt ook voor Iran. En wordt de US een schijndemocratie waarin de elite aan de macht blijft ten koste van het gewone volk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 18:22

Babootje schreef:
Ook in het geval van Venezuela zie je dat ook al is de dictator weg, het systeem niet zomaar vervangen is.
Ik snap ook niet dat al die(gevluchte?) mensen in het buitenland zo blij zijn ?? Nogal kortzichtig lijkt me.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 18:24

Je ziet ook dat Trump het systeem niet wil vervangen. Daarom laat hij de vicepresident ook zitten. Maar die moet wel doen wat hij wil. Ofwel de bodemschatten zijn voor de US.
Voor het volk gaat het niets oplossen.