Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 14:31

pien_2010

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 14:35

Je link werkt niet Babootje in mijn woon land.
Cer, prins Bernard was lid van de Hitler Jugend. En trouwens onze koning deugt ook, ook al heeft hij een pilsje gedronken met Poetin en staat op de foto.
Ik ga naar de kapper en heb dus vandaag geen tijd meer voor dit topic.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 14:44

Het is ook te zwart wit om te zeggen. Kaag heeft alleen maar goed of kaag heeft alleen maar slecht gedaan.
D66 heeft toch wel laten zien behoorlijk neo liberaal te zijn op economisch gebied. Terwijl ze op cultureel gebied behoorlijk progesief zijn.

Bij de verkiezingen zocht iemand een soort Groen rechtse partij. Nou, die bestaat al lang, dat is D66.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 14:51

pien_2010 schreef:
EW is een conservatief liberaal tijdschrift die Kaag veels te links vindt.

Inmiddels ook echt niet liberaal meer, alleen maar conservatief.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 14:55

Ik ben geen fan van Kaag maar feit is wel dat ze de schatkist met een positief saldo achterlaat .
Die vrouw is veel te groot voor Nederland , spreekt zes talen waaronder Arabisch , Frans en heel eerlijk? Ik denk dat ze de beste minister president zou zijn die we nooit zullen hebben.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 14:57

pien_2010 schreef:
Cer, prins Bernard was lid van de Hitler Jugend. En trouwens onze koning deugt ook, ook al heeft hij een pilsje gedronken met Poetin en staat op de foto.

Hoe heet dat ookalweer, als je als argument aandraagt "ja maar hij.. "?
Het gaat toch niet over Bernard of Alexander, dat was de vraag niet..

Nogmaals, het werd hier in het topic gevraagd hoet het kan dat.. dus het is ook niet mijn persoonlijke mening, dat wil ik nogmaals benadrukken :)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 14:58

BigOne schreef:
Ik ben geen fan van Kaag maar feit is wel dat ze de schatkist met een positief saldo achterlaat .
Die vrouw is veel te groot voor Nederland , spreekt zes talen waaronder Arabisch , Frans en heel eerlijk? Ik denk dat ze de beste minister president zou zijn die we nooit zullen hebben.

De beste op internationaal gebied zeker. Alleen wordt het binnenland vervolgens vaak vergeten. Dat was ook het probleem met Rutte.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 15:04

Vind het heel fijn voor haar en haar fam. dat ze deze post krijgt, heb nooit zo begrepen waarom ze de leider van D66 werd, en min. van Financien,
Daar kan ze - op deze post - voor het land van haar man en kinderen veel meer direct doen, denk ik, als ik college tour nog eens terug beluister.

Lees net dat Jetten haar taken als minister van Financien gaat over nemen

Formeel neemt D66-leider en klimaatminister Rob Jetten de taken van Sigrid Kaag als minister van Financiën waar tot een opvolger is gevonden. Hij wordt ook vicepremier. Het werk op Financiën wordt in de praktijk gedaan door staatssecretaris van Financiën Marnix van Rij, maakte premier Mark Rutte duidelijk.
Laatst bijgewerkt door mce op 27-12-23 15:49, in het totaal 2 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 15:04

Cer schreef:
pien_2010 schreef:

Hoe heet dat ookalweer, als je als argument aandraagt "ja maar hij.. "?
Het gaat toch niet over Bernard of Alexander, dat was de vraag niet..

Nogmaals, het werd hier in het topic gevraagd hoet het kan dat.. dus het is ook niet mijn persoonlijke mening, dat wil ik nogmaals benadrukken :)

Cer ik geef info op info op info.
Jij geeft nul reactie op al die info (Loretta ea posten ook inhoudelijk) maar blijft maar komen met vraag op vraag op vraag.
Dat geeft bij mij een vermoeid gevoel in de discussie (en dat is niet de eerste keer bij jou) en dat gevraag ervaar ik als te gemakkelijk vragen, negatief woord is zuigen, in plaats van eens echt de antwoorden te lezen en daar inhoudelijk een reactie op te geven. Op het beantwoorden van jouw vragen is namelijk de best op gedaan, weet je!

En dan voldoet niet "ik vraag want heb me er niet in verdiept". Juist daarom ga ik en ook anderen zo de diepte in met mijn antwoorden.

Loretta, tuurlijk is niemand alleen maar goed of slecht. Eens.

En nu ga ik echt weg.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 15:05

BigOne schreef:

Ik hoopte het zo, dat ze MP zou worden. Maar helaas...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 15:11

pien_2010 schreef:
Jij geeft nul reactie op al die info (Loretta ea posten ook inhoudelijk) maar blijft maar komen met vraag op vraag op vraag.

Klopt, die keren dat ik om onderbouwing vraag komt er ook NUL reactie :')
Ik zie dat wel vaker hier in dit topic.

Dus ik zie ook niet meer dat ik ergens echt op in hoef te gaan..
ik vind dat namelijk ook zeer vermoeiend.

Citaat:
dat gevraag ervaar ik als te gemakkelijk vragen, negatief woord is zuigen, in plaats van eens echt de antwoorden te lezen en daar inhoudelijk een reactie op te geven.

ja in tegengestelling tot het roeptoeteren en stemmingmaken en dergelijke wat ik hier lees :j
Er wordt op mij ook niet serieus gereageerd, sterker nog, laatst werd weer gesuggereerd dat ik anti marokkaan zou zijn. En dan verwacht men van míj dat ik nog ergens serieus de moeite voor ga nemen..
waarom zou ik?
De meningen zijn toch al klaar..
(en ik geef OVERAL links bij, dat kan je ook niet van iedereen hier zeggen, en dan nóg zou het niet inhoudelijk zijn.. echt, hou op met me :') )

Sterker nog, zelfs als ik nadrukkelijk zeg dat ik geen mening heb, is het niet goed.. :D
Ik laat het topic ook weer links (hahahahaha) liggen :j het is net een vliegveld hier, even aankondigen dat je gaat :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 15:17

wellicht had Kaag beter in het plaatje van VVD gepast, en had ze dan meer kans gehad om MP te worden. Maar ik denk dat deze nieuwe functie beter bij haar past. Veel succes gewenst in ieder geval! Mooi visitekaartje voor NL ook.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 16:11

BigOne schreef:

Ik blijf dat moeilijk vinden - ze had er echt prima gestaan als een Nederlandse Birgitte Nyborg (Borgen / tv-serie) maar... waarom gebeurde het nou niet? Ik weet daarin niet of het gebrek aan lef was van Kaag om dat uit te spelen, of dat het gewoon echt niet mogelijk was.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 16:57

Hoezo waren er geen schandalen bij Kaag? Zijn we allemaal collectief het schandaal vergeten wat ze had met de stichting waar ze haar financiën onder had gebracht? Waar ze zelf de regels voor bedacht had maar zichzelf niet aan kon houden. :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 17:07

Loretta schreef:
BigOne schreef:

De beste op internationaal gebied zeker. Alleen wordt het binnenland vervolgens vaak vergeten. Dat was ook het probleem met Rutte.

Denk je? Het is ook wel de realiteit van de dag dat we de wereld steeds meer met elkaar verbonden is op steeds complexere wijze. Ik denk dat de internationale banden zeer belangrijk zijn. Nl kan niet een of ander vreemd oord worden met aparte regels. Internationale relaties worden steeds belangrijker. De afgelopen 200 jaar zijn de veranderingen enorm snel gegaan en dat zal zo blijven. We zijn geen kneuterig landje met een hek eromheen, misschien waren we dat ooit metaforisch gezien. Maar dat worden we niet meer.

Op nationaal niveau zijn er dingen stil blijven liggen maar ik betwijfel of dat komt door de aandacht naar internationale betrekkingen. Ik denk eerder dat het met het bestaande sentiment naar populistische thema’s te maken heeft. Daarnaast ben ik het niet eens met de visie van de VVD (logisch, de laatste 3 verkiezingen ook niet op gestemd). Maar dat betekent niet dat ze niets hebben uitgevoerd

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 17:30

Elisa2 schreef:
Hoezo waren er geen schandalen bij Kaag? Zijn we allemaal collectief het schandaal vergeten wat ze had met de stichting waar ze haar financiën onder had gebracht? Waar ze zelf de regels voor bedacht had maar zichzelf niet aan kon houden. :+

Dat lag een stuk genuanceerder dan de populistische manier waarop jij het nu brengt.

AvalancheJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 17:35

Je kunt ook nooit alles goed doen. Kaag heeft in mijn ogen haar werk heel goed gedaan, met lange termijnvisie, iets wat niet veel voorkomt. Ik vind het knap. Er zal altijd wat blijven liggen, met deze complexe zaken.
Elisa2 schreef:

Wat wil je met dit soort posts bereiken exact?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 17:36

Benzz schreef:
Elisa2 schreef:

Dat lag een stuk genuanceerder dan de populistische manier waarop jij het nu brengt.

Weet je, voor politici en Bokkers geldt: hij/zij die zonder zonden is werpt de eerste steen. Niemand is volmaakt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 17:38

Hoezo mogen fouten ineens niet benoemd worden?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 17:38

Stukje zelfreflectie :+

Want nu liggen zaken ineens wel genuanceerd en bij andere ministers niet. Net hoe het uit komt.. vind het opvallend.

Ik hou niet van meten met twee maten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 17:59

Die UBO gegevens waren niet correct beschreven en daardoor was het onduidelijk dat Kaag, belanghebbende was. Ook de notaris is hier de fout ingegaan.

Na onderzoek van RTL is dit naar boven gekomen. Het was een blunder, geen schandaal waarbij een rechter etc bij te pas moet komen daar moedwillig door de minister fraude zou zijn gepleegd.

Citaat:
Het ministerie van Financiën laat verder weten dat de verantwoordelijkheid van een juiste registratie ligt bij Kaags stichting, en niet bij Kaag zelf. "De stichting moet zorgen dat de UBO-gegevens te allen tijde juist en volledig zijn ingeschreven."

Het was pikant daar Kaag minister van Financiën is en dus een blunder van haar stichting waar ze zelf waarschijnlijk geen weet van had .

Normaal wordt de stichting met dit soort foute registratie gewaarschuwd door de Belastingdienst en na controle en niet oplossen van de juiste registratie volgt pas een boete die op kan lopen tot een maximum van €22.500.

Dus niemand vergoelijkt iets. Dom is dom, cq nalatig is nalatig.

Cer vervelend dat je weg bent gegaan en zo voelt als het gaat over het lezen van je posts door Bokkers.
Normaliter als ik in discussie ben met een bokker lees ik die posts extra zorgvuldig en reageer ik erop. Eens zijn hoeft niet met elkaar.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 18:13

Dit stuk over Kaag carrière in Nederland

https://nos.nl/artikel/2502927-kaag-had ... -opgelucht

Citaat:
Kaag wordt al jaren zwaar beveiligd en heeft te maken met een constante stroom aan beledigingen, intimidatie en bedreigingen aan haar adres. Een van de dieptepunten was dat een man met een fakkel verscheen voor de deur van haar privéadres. "Ik voelde me onveiliger dan toen ik nog in oorlogsgebieden woonde", verklaarde Kaag daarover.

Met dank aan het fijne lieve Nederland . Enfin fijn dat ze kan vertrekken naar een omgeving waar haar kwaliteiten wel gewaardeerd worden en ze met haar gezin bedreiging loos kan wonen.

Je in Nederland onveiliger voelen als in het oorlogsgebied is natuurlijk verschrikkelijk.

Teveel mensen worden bedreigd en beveiligd in Nederland. Dat gaat dus niet echt goed, durf ik toch wel verdrietig te stellen!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 18:20

Loretta schreef:
Het is ook te zwart wit om te zeggen. Kaag heeft alleen maar goed of kaag heeft alleen maar slecht gedaan.
D66 heeft toch wel laten zien behoorlijk neo liberaal te zijn op economisch gebied. Terwijl ze op cultureel gebied behoorlijk progesief zijn.

Bij de verkiezingen zocht iemand een soort Groen rechtse partij. Nou, die bestaat al lang, dat is D66.

Dat was ik. Uiteindelijk ook weer voor D66 gegaan. Maar alsnog zijn zij nog niet het GroenRechtse dat ik zoek.

Vorige verkiezingen ook op D66 gestemd. Niet op Kaag trouwens. Zij is voor mijn gevoel te ongrijpbaar waardoor ik geen gevoel bij haar leiderschap kon vormen.

(overigens: Alle politici blijven ook mensen. Hoe over sommige politici hier en voornamelijk elders gepraat wordt: doe even lief. Of kies zelf voor een politieke carrière als je het zelf zo goed weet)

AvalancheJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 18:21

Er is echt werkelijk niemand die zegt dat fouten niet benoemd mogen worden.

Elisa2 schreef:
Stukje zelfreflectie :+

Want nu liggen zaken ineens wel genuanceerd en bij andere ministers niet. Net hoe het uit komt.. vind het opvallend.

Ik hou niet van meten met twee maten.

ja vooral.

Alsof de fouten van Kaag niet breed uitgemeten zijn, alsof ze niet volledig door het slijk is gehaald.
Daar komt hier de reactie op dat ze haar werk gewoon heel goed heeft gedaan. Hoezo meten met 2 maten, je lokt zelf die reactie uit. Jij bent de enige hier die nogal ongenuanceerd is hierover in mijn ogen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 18:22

het enige wat ik daar nog over wil zeggen is dat Nederland best nog een prima land is, en er in Nederland echt nog wel leuke mensen wonen. het wordt door een kleine groep verpest (och waar kennen we dat toch van, niet generaliseren toch)

Je zal maar in een oorlogsgebied wonen en niet in een villa, maar in een huis wat in puin ligt.. en dat je geen kant op kunt met het risico dat er een bom op je huis valt..zonder de AH thuisboodschappen

jeezes, een fakkel voor je huis vergelijken met een oorlogsgebied.. ik weet het niet hoor, ik vind daar wel wat van..

En, ik 'voel' niet hoe berichten overkomen, het staat er gewoon letterlijk..heeft niks met gevoel te maken. Een onderbouwing met getallen komt er gewoon niet, dat is ook niet een 'gevoel' wat ik krijg :+