Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Kijk nog eens de documentaire van The Settlers en zeg dan nog eens dat arabieren/moslims dezelfde rechten hebben als Joden.
Popstra schreef:Electra63 schreef:Inderdaad heb je in Nederland en België ook mensen die buitenlanders eruit willen hebben.
Maar nu komen er christelijke Amerikanen en die zetten wat caravans aan de rand van Breda.
De caravans worden vervangen door huizen. Dan komen er Amerikaanse militairen en als ik dan naar Breda centrum wil, dan moet ik mij iedere x legitimeren, omlopen, bepaalde straten niet in enz.
En stukje bij beetje worden steeds meer huizen gebouwd door Amerikanen in en om Breda en moeten de inwoners van Breda naar Tilburg verhuizen.
En dan zeggen die Amerikanen: we willen al die Nederlanders weg uit Breda en uit Noord-Brabant en uiteindelijk uit Nederland.
Zo is Israel ontstaan. Die Weiss zegt dat ook zelf in die aflevering.
Stel joodse hippies die stukje bij beetje ongestoord landjepik doen en dan een zooi kinderen ter wereld brengen om de bevolkings groei daar te helpen. Zelf nog niet bestaande dorpen al namen geven..
Bizar eigenlijk.
FiveSports schreef:Om mijn punt te bewijzen:
https://dit.eo.nl/kijk-en-luister/VPWON ... oor-israel
Check vanaf 42min, Andries Knevel zegt hier letterlijk dat er geen sancties moeten komen als hij zelf ook er overtuigd van is dat het een genocide is…. Kan iemand zich dit voorstellen dat er mensen zijn die ook zou zouden denken als het over een ander land dan Israël zou gaan???
bulck schreef:De 'Joden' (De Israeli bedoel je), die mogen evenmin in Gaza of zone A op de Westbank. Doen ze dat wel, dan komen ze veelal niet levend terug(ongeacht of je dan een moslim/jood of newsflash journalist bent van buiten die gebieden).
De Westbank is betwist gebied, maar volgens internationaal recht nog steeds Israel. Dat in tegenstelling tot Gaza waar Israel wel officieel afstand van genomen heeft in 2005, maar door het uitblijven van het onafhankelijk verklaren van en door de PA (Hamas), ze nu ook dat vluchtelingenkamp moeten onderhouden en blijven voorzien (paradoxaal wetende dat het een haard is van haat aan de staat en het westen in zijn geheel, door het verkozen en nog steeds ongewijzigd beleid sinds 2007) Wat eigenlijk absurd is en dat heel goed aangeeft dat dit geen conflict is over grond en dat juist de PA vooral profiteert op het volk en we daar als het Westen gewoon die impasse hebben laten ontstaan, wat vroeg of laat wel moest escaleren. Waar stonden de mensenrechtenorganisaties toen? Ze zagen het en keken ernaar.
Citaat:Je loopt hier continu te liegen om je gelijk te halen. Ik begin me af te vragen of je mss zelfs betaald bent, je lijkt heel erg op een hasbara propagandiste. Jammer dat leugens niet genoeg zijn om iemand te bannen hier
hwn schreef:bulck schreef:De 'Joden' (De Israeli bedoel je), die mogen evenmin in Gaza of zone A op de Westbank. Doen ze dat wel, dan komen ze veelal niet levend terug(ongeacht of je dan een moslim/jood of newsflash journalist bent van buiten die gebieden).
De Westbank is betwist gebied, maar volgens internationaal recht nog steeds Israel. Dat in tegenstelling tot Gaza waar Israel wel officieel afstand van genomen heeft in 2005, maar door het uitblijven van het onafhankelijk verklaren van en door de PA (Hamas), ze nu ook dat vluchtelingenkamp moeten onderhouden en blijven voorzien (paradoxaal wetende dat het een haard is van haat aan de staat en het westen in zijn geheel, door het verkozen en nog steeds ongewijzigd beleid sinds 2007) Wat eigenlijk absurd is en dat heel goed aangeeft dat dit geen conflict is over grond en dat juist de PA vooral profiteert op het volk en we daar als het Westen gewoon die impasse hebben laten ontstaan, wat vroeg of laat wel moest escaleren. Waar stonden de mensenrechtenorganisaties toen? Ze zagen het en keken ernaar.
Je loopt hier continu te liegen om je gelijk te halen. Ik begin me af te vragen of je mss zelfs betaald bent, je lijkt heel erg op een hasbara propagandiste. Jammer dat leugens niet genoeg zijn om iemand te bannen hier.
Ten eerste heb ik onlangs nog een verklaring gelezen van een in de VS geboren jood die naar Israël verhuisd was. Hij is - na meer met Palestijnen in contact te komen - naar de West Bank verhuisd, terwijl iedereen hem waarschuwde dat hij zou vermoord worden. Hij wordt bedreigd... door kolonisten, niet door de Palestijnen.
Het ICJ heeft uitspraak gedaan dat Gaza, de West Bank en de Golanhoogtes bezet gebied zijn. Er is ook een VN-resolutie die stelt dat tegen september 2025 de bezette gebieden moeten ontruimd zijn door Israël.
Dit is heel duidelijk wel een conflict over grond. De enige religieuze extremisten hier zijn de zionisten, maar de Israëlische propagandamachine heeft de westerse wereld wijsgemaakt dat dit om jihadisten gaat, terwijl men heel hard probeert de Palestijnse christenen dood te zwijgen. Denk maar aan het overlijden van paus Franciscus: in de Arabische wereld werd hij verheerlijkt om zijn steun aan de Palestijnen, terwijl dat in de westerse media hoogstens een heel kleine kanttekening was.