Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:36

Loretta schreef:
Emmaa_ schreef:
Er zijn ook veel mensen die zijn hyperinflatie van de economie (werkloosheidcijfers zijn op dit moment laag etc)

Dat van die lage werkloosheidscijfers is iets heel goeds. Ik snap ook niet wat daar tegen kan zijn.

Uiteraard is daar niets op tegen, maar het is wel iets te simplistisch om het zo te stellen.
Trump heeft de staatschuld enorm doen oplopen en dat in een tijd van enorme economische groei! De vraag is dus wat er van over blijft als er logischerwijs weer wat bezuinigd moet worden.
Daarbij komt dat je goed moet kijken naar wat de cijfers nou daadwerkelijk zeggen. Wat voor banen zijn dit? Zijn het allemaal onderbetaalde part-time flutbaantjes? Veel mensen in de VS moeten twee of drie banen erop na houden om rond te komen.

Ik moet sowieso altijd een beetje lachen als de hele economie, de wereldvrede en de banenmarkt als een soort van verdienste aan de Amerikaanse president wordt gehangen :+ Hij heeft echt wel veel invloed, maar zoveel nou ook weer niet.

Het kromme aan de VS is dat als je mensen vraagt naar hun standpunten over bepaalde zaken, dat dat compleet niet overeen komt met wat er uiteindelijk qua politiek gebeurd. Bijv. Iets van 80% is voor het verbeteren van de situatie met de zorgverzekeringen, daar is enorme consensus over. Zie je alleen niet terug in de politiek.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:39

Bovendien heeft Trump ook echt een hoop werk van de administratie voor hem geërfd en loopt hij er de eer mee te strijken. Beetje het ultieme voorbeeld van correlatie is niet hetzelfde als causaliteit.

Maatregelen hebben altijd een paar jaar nodig om écht effect te hebben.

Dat is een beetje als “De maan draait rond de aarde! Dat is omdat ik zo’n goede president ben”

Daarbij is nu met de corona de werkloosheid juist extréém hoog.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 06-11-20 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:39

Als er gefraudeerd zou zijn door de Dems hadden ze echt de senaat wel meegenomen.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:48

Rinske schreef:
Als er gefraudeerd zou zijn door de Dems hadden ze echt de senaat wel meegenomen.

Eerlijk, ik denk dat het waarschijnlijker is dat de republikeinen hebben gefraudeerd. Als er iemand op de planeet is die heel goed kan beschuldigen en vervolgens zelf doen is het Trump :')

f4bjheu

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:51

Iets met rusland hahaha

moet wel zeggen dat ik de andere shift mensen van cnn een stuk leuker vindt (die van vannochtend/hun nacht)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:54

Loretta schreef:
Emmaa_ schreef:
Er zijn ook veel mensen die zijn hyperinflatie van de economie (werkloosheidcijfers zijn op dit moment laag etc)
Dat van die lage werkloosheidscijfers is iets heel goeds. Ik snap ook niet wat daar tegen kan zijn.

Statistieken valt heel veel in te freubelen. 1 uur werk/week is al niet werkeloos, deeltijd baan die niet genoeg is om van rond te komen en geen ziektekostenverzekering (vandaar enkel deeltijd werk te vinden voor velen trouwens) is ook niet werkeloos, al 3 of 6? maanden op zoek? valt ook buiten de statistiekpost werkeloos. Dat zegt niks over of er genoeg inkomen te verdienen valt om de basisdingen te kunnen betalen, enkel dat er maar een klein percentage geheel geen betaald werk heeft. Zou je goed gaan rekenen en kijken wie er meer uren wil/nodig heeft, dan kom je op minimaal het dubbele uit.

Hyperinflatie : zolang de dollar wereldhandelsmunt is/was exporteerd de VS een groot deel van die inflatie, met het verschuiven van die positie naar andere munten, kan/zal zeker een deel van die inflatie terug naar Amerika komen met alle gevolgen van dien.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:59

Even totaal iets anders; weet iemand wat er in Alaska aan de hand is? :+ Ik weet dat die sowieso rood zijn, maar zijn ze daar vastgevroren ofzo?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:03

SinneJ schreef:
Even totaal iets anders; weet iemand wat er in Alaska aan de hand is? :+ Ik weet dat die sowieso rood zijn, maar zijn ze daar vastgevroren ofzo?

Op de vlucht voor een ongelikte beer? :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:07

Hetzelfde als in Nevada vermoed ik, weinig mensen, grote afstanden, beroerde infrastructuur.

En normaal duurt het daar ook altijd lang, maar omdat het anders veel sneller duidelijk is wie er gewonnen heeft, maakt dat niet uit. De stemmen worden natuurlijk wel geteld, maar de uitslag komt vaak een week nadat al duidelijk is wie in de rest van de staten heeft gewonnen. Tenzij dat 267 om 268 is, en Alaska het verschil moet maken, is die uitslag wat de presidentsverkiezingen betreft vaak een formaliteit.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:07

SinneJ schreef:

Het is daar 10 uur eerder dan hier. Die slapen nu.

Denk ik.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:09

Foaly schreef:
Hetzelfde als in Nevada vermoed ik, weinig mensen, grote afstanden, beroerde infrastructuur.

En normaal duurt het daar ook altijd lang, maar omdat het anders veel sneller duidelijk is wie er gewonnen heeft, maakt dat niet uit. De stemmen worden natuurlijk wel geteld, maar de uitslag komt vaak een week nadat al duidelijk is wie in de rest van de staten heeft gewonnen. Tenzij dat 267 om 268 is, en Alaska het verschil moet maken, is die uitslag wat de presidentsverkiezingen betreft vaak een formaliteit.

Ja het maakt me op zich weinig uit hoor, je kan ze gewoon bij rood tellen, maar ik vroeg het me af.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:10

Ik denk dat ze nog niet allemaal hun Emotional Support Canadian toegewezen hebben gekregen :P

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:12

Wat gebeurt er nu in PA?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:20

Nieuwspaal gaat nu echt helemaal los, geniaal!

"an update is expected any minute.." Ja, dat roepen jullie al een paar uur CNN :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:25

Mariska_28 schreef:

"an update is expected any minute.." Ja, dat roepen jullie al een paar uur CNN :D

Vanuit journalistiek oogpunt, ze verwachten ook echt any minute een update. Maar soms zit je zo lang te wachten. Je wil mensen wel laten weten dat er nieuws aankomt (want dan schakelen ze niet weg, kan jij je zelf voorbereiden etc), maar dat betekent ook dat je soms dit soort fratsen moet uithalen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:26

Wacht, wat?

Afbeelding

Mooie update :=

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:27

SinneJ schreef:
Wacht, wat?

[ [url=m/gDmb9T.png]Afbeelding[/url] ]

:') Prachtig

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:27

SinneJ schreef:
Wacht, wat?

[ [url=m/gDmb9T.png]Afbeelding[/url] ]

100% voor Biden :D

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:29

Stiekem heeft Biden gezegd stem via post zodat Trump dagen lang zijn voorsprong ziet verdampen, en steeds meer ziet dat hij verliezende is

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:31

Mariska_28 schreef:

“George Washington heeft zich omgedraaid in zijn graf”
:')

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:34

Mariska_28 schreef:

En om de nieuwspaalhumor ook nog maar een beetje Nederlands te houden. LOL

https://nieuwspaal.nl/koning-reageert-o ... te-worden/

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:37

Nog een keer, wat gebeurt er in PA, daar zijn ineens 31.000 stemmen weg?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:38

Ik snap de PA update (van de link van de vorige pagina) niet. Van 271K naar 176K stemmen die nog verwerkt moeten worden, maar 0 change en geen verschil in vote differential. Wat betekent dat?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:39

nynke55 schreef:
Nog een keer, wat gebeurt er in PA, daar zijn ineens 31.000 stemmen weg?

The estimated votes remaining values might be off. Consult state websites and officials for the most accurate and up-to-date figures.

Daarom kunnen die waardes wisselen denk ik.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:42

100K stemmen op minder dan 275K? Dan zaten ze er wel heeeeel veel naast met hun inschatting. Lijkt me eerder dat die link niet helemaal klopt/de update niet volledig is.