Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:07

Shadow

Dus als de verzekering zegt bij inbraak zonder sporen en niet vergoeden zeg jij ook. Dat is niet de maatschappij die we willen.

Dan zeggen ze wij ook niet maar omdat jij zo onoplettend was vergoeden we niets.

De mooie wereld bestaat niet.
Zet de roze bril af hoe mooi het dan ook is en stap in de echte wereld.
Leuk. Nee
. Werkelijkheid. Ja.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:08

Shadow0 schreef:
bruintje123 schreef:
Met waarschijnlijk de drugs due de jeugd nu stoer gebruikt.

... niet gehinderd door enige feitenkennis...

Niet gehinderd door roze bril bedoel je?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:10

Shadow0 schreef:
bruintje123 schreef:
Met waarschijnlijk de drugs due de jeugd nu stoer gebruikt.

... niet gehinderd door enige feitenkennis...

Kom Shadow.. een feit is het niet echt wbt van de stelling van bruintje maar de jeugd vindt een pilletje slikken tegenwoordig een stuk normaler dan zo'n 15 jaar terug. Daar is uitgebreid onderzoek (naar het gebruik ervan..) naar gedaan en kijk voor de gein de weerspiegeling op Bokt over het gebruik van een pilletje hier en daar op een feestje..

Of het gebruik van drugs danweer gerelateerd is aan een toenemende date rape of soortgelijke misbruik is een heel ander verhaal. Daar zou ik zo geen onderzoek van weten. Maar dat wil niet zeggen dat er geen relatie wel of niet is.

Paisano

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:24

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat bij deze weer open. We willen jullie vragen de discussie respectvol voort te zetten. Hierbij aandacht voor de Boktregels waarin we wijzen dat berichten die aanzetten tot haat of racisme niet zijn toegestaan op Bokt. Ook verzoeken we ten alle tijden te discussiëren op de bal en niet op de persoon.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:48

En dan hoop ik dat we weer normaal kunnen discussiëren of er een middenweg mogelijk is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:08

Ja voor de discussie, nee voor de mogelijkheid van een middenweg. Kloof tussen de 2 culturen is te groot en de druk vanuit thuislanden om trouw te blijven aan is veel te sterk. Niet veel mensen zullen de keus kunnen maken tussen familie en integratie, want die 2 gaan vaak niet samen. We zeiden vroeger over katholicisme en protestantisme : "2 geloven op 1 kussen daar slaapt de duivel tussen". Als het om relaties tussen deze 2 christelijke stromingen ging. Kloof tussen verlicht christendom en islam is net zo groot in de samenleving.

Paar interessante stukken over integratie, islam, etc. in deze blog : http://louterspunt.blogspot.nl/ maakt mooi helder waarom de hele multiculturele visie geheel mislukt is en ook niet zo te fixen is. Als dat al lukt gaat er generaties overheen en er is nog niet eens een begin die kant op aan de horizon.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:26

Iedereen heeft een andere middenweg.
En die weg lag jaren terug best links maar ik "rij" voortaan steeds meer rechts op die weg.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:29

ik denk dat mijn middenweg de terugweg is....Dit gaat een mega probleem worden,op alle fronten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:44

tamary schreef:
We zeiden vroeger over katholicisme en protestantisme : "2 geloven op 1 kussen daar slaapt de duivel tussen". Als het om relaties tussen deze 2 christelijke stromingen ging.

En nu zijn we een paar jaar later in Nederland en het interesseert geloof ik helemaal niemand meer of je katholiek bent of protestants. Blijkt het toch allemaal te kunen veranderen.

Citaat:
Kloof tussen verlicht christendom en islam is net zo groot in de samenleving.

De kloof die steeds breed uitgelicht wordt gaat volgens mij helemaal niet tussen christendom en islam (immers, juist de christelijke stroming heeft in Nederland nog best een aantal aartsconservatieve uithoeken, waar vrouwen ook alleen maar in voorgeschreven kleding over straat mogen en homo's gewoon nog steeds niet welkom zijn op de werkplek.) De hardst-rechtse mensen zijn ook helemaal geen christen.

Verlicht dan? Nou nee. De ironie is dat juist degene die zich het hardst verzetten al die mooie principes die we over hebben gehouden aan de Verlichting zelf al overboord zetten. Zonder er ook maar 1 moslim voor nodig te hebben. Feiten, rationeel debat, erkenning van grondrechten, trias politica, ze vinden het allemaal maar linksekerk-gezeur.

Citaat:
waarom de hele multiculturele visie geheel mislukt is en ook niet zo te fixen is. Als dat al lukt gaat er generaties overheen en er is nog niet eens een begin die kant op aan de horizon.

Misschien is het ook gewoon wel geestelijke luiheid om te denken dat een puinhoop die we als mensheid van de wereld hebben gemaakt (ja, wij als mensheid als geheel) in een kwartiertje opgelost zou moeten zijn. Dan is het probleem dus niet dat we onverenigbare normen-en-waarden hebben, maar vooral dat we geen zin hebben moeite te doen voor die normen-en-waarden en we alles liever op een presenteerblaadje aangereikt willen krijgen.

(Daar valt wat voor te zeggen. Onze samenleving is best prettig, en daar zijn heel wat revolutionairen voor gestorven, er hebben heel wat mensen voor gestreden, er zijn heel wat mensen die risico hebben genomen. Die zo geroemde homo- en vrouwenrechten? Die waren er 60 jaar geleden nog niet. Dat soort dingen kosten inspanning. Maar nu ineens willen wij geen moeite meer doen om ons er echt voor in te zetten?)

Doe mij maar idealisten. Die hebben in de loop van de geschiedenis immers al heel wat bewerkstelligd - het kan gewoon, onze geschiedenis toont het ruim aan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:00

In Amerika zijn er ook verschillende culturen,afgezien van de negerhaat gaat dat prima.Bedenk wel dat al die verschillende culturen tegelijkertijd daar kwamen,nadat de blanke de oorspronkelijke bewoners.de indianen vermoord hadden.En de paar die er nog overbleven in reservaten had gestopt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:32

geerke schreef:
In Amerika zijn er ook verschillende culturen,afgezien van de negerhaat gaat dat prima.

Nou nee, niet echt. Amerika scoort op allerlei punten ongeveer als een ontwikkelingsland, met een gigantisch hoge criminaliteit (waaronder ook heel veel moorden) veel discriminatie (en niet slechts van mensen met een zwarte huidskleur, maar ook de haat richting mensen met een Latijns-Amerikaanse achtergrond en moslims is flink), en heel conservatieve stromingen waarbij bv abortussen zo taboe zijn dat ze zelfs niet meer uitgevoerd kunnen worden als het medisch noodzakelijk is.

Veel mensen leven in armoede, hebben geen goede toegang tot gezondheidszorg... nee Amerika is bij uitstek GEEN voorbeeld van hoe het ook kan.

Citaat:
Bedenk wel dat al die verschillende culturen tegelijkertijd daar kwamen

Zelfs dat niet. Er zijn allemaal stromingen te ontdekken, en bijna alle latere groepen zijn uitgebuit en gediscrimineerd totdat er een nieuwe groep was om nog harder buiten te sluiten of te haten. Maar dat leidt wel min of meer tot de problemen die er ook nu nog zijn in Amerika: er zit heel weinig bestendigheid onder.

Ik denk eigenlijk dat we in Europa veel meer verscheidenheid herbergen, en op een veel kleiner grondgebied. Ook niet altijd even ideaal, maar Amerika is op ongeveer elke menselijke maatstaf slechter af dan Europa (en zeker West-Europa.)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:34

mijn schoonzus is 60 jaar geleden geemigreerd naar Amerika....het is niet zo slecht daar volgens haar.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:45

Vergeet niet dat in Amerika de verschillen per regio enorm groot zijn. Je ziet nog steeds grote verschillen tussen north en south..

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 08:03

Zag ook een documantaire en dat ging over de scholen "daar." Je ziet gewoon de "rassen"naar elkaar toe trekken. Helemaal geen eenheid. Ze accepteren elkaar, maar er zijn duidelijk ongeschreven regels waar iedereen zich aan moet houden.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:50

Amerika is een enorm groot land, dat valt niet zo makkelijk ge besturen met al die Staten die ook hun eigen wetten en regels hebben.
Door het wapen recht krijg je een grotere criminaliteit....het tresspassing idee alleen al...
Geen goed voorbeeld.

Maar wat Amerika wel heeft, iedereen voelt zich Amerikaan.

In Europa en zeker in Nederland, iemand is alleen Nederlander als ze er wat te halen valt, verder blijven ze zich Turk of Marrokaan of Surinamer voelen en bij elke verkeerde blik gillen ze discriminatie..tja als je je wil onderscheiden, dan voel je je bij het minste geringste gediscrimineerd.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:54

geerke schreef:
ik denk dat mijn middenweg de terugweg is....Dit gaat een mega probleem worden,op alle fronten

Zeker, en ik denk dat de Islamisering van Europa nu aan het beginnen is, alleen zijn we zo naif dat we dat nog niet door hebben...

Het eerste wat er in mij op kwam toen ik de documentaire over Abutaleb zag, dat hij 20 keer per dag van zich zelf moest bidden, dat elke keer als hij met ons christenen en ongelovigen heulde, tot Allah moest bidden voor vergiffenis....het meest grappige vond ik dat zijn dochters verkering met een niet moslim hebben en dat dat iets is wat hem gruwelijk dears zit...hoezo geintergreerd....de eerste pion zit al op zijn plaats.....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:58

Over welke documentaire heb je het?

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:08

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:13

Dan ga ik die vanavond eens bekijken :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:17

In rosmalen zijn de ondankbare in hongerstaking.
Misschien eens een filmpje van de voedsel bank laten zien zodat ze beseffen dat niet iedereen het zo luxe heeft als dat ze denken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:23

Er heeft zich ook al iemand in de fik gezet.. :(

Volgens mij hebben de meesten echt het idee gehad ff naar Nederland/Duitsland/enz met bootje, krijg een vergunning, een huis en ik kan weer verder met mijn leven. Zit je daar dik zes maanden in een tentenkamp..

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:24

Ze willen duidelijkheid. Deze locatie in tenten zou tijdelijk zijn en lijkt nu met een jaar verlengd te worden, omdat de vaste locaties vol zitten.
Daar zitten voor 100% mannen. Ik hoop toch echt niet dat Heesch dan de "doorschuiflocatie" voor ze wordt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:25

Naar mijn idee moet er meer controle komen op wie er binnen komt, en waarom. Dan direct het kaf van het koren scheiden.
Geef ze, voor mijn part in het Arabisch, direct een boekje met uitleg hoe het werkt in Nederland. Kan of wil je je daar niet naar gedragen? Prima, maar dan is er hier geen plaats voor jou.
Zorg dat de asielprocedure sneller gaat dan hij nu is. Zorg dat kinderen direct scholing kunnen krijgen.
Pak raddraaiers aan, zowel vluchteling als Nederlander die gaat rellen op bijeenkomsten.
Vind het vooral spijtig dat vluchtelingen aangekeken worden op dingen die een overheid of gemeente beslist.
Dat ze met 500 in een sporthal midden in een woonwijk worden geplaatst kunnen de vluchtelingen imo niks aan doen. Dat is niet hun beslissing.

Dit bedoel ik met zoeken naar een middenweg, ipv alleen maar opsommen welke slechte dingen er gebeuren....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:28

Sammie schreef:
Er heeft zich ook al iemand in de fik gezet.. :(

Volgens mij hebben de meesten echt het idee gehad ff naar Nederland/Duitsland/enz met bootje, krijg een vergunning, een huis en ik kan weer verder met mijn leven. Zit je daar dik zes maanden in een tentenkamp..

Die denken inderdaad dat wij hier wel even duizenden huizen klaar hebben staan.
Gemeubileerd en wel waar ze zo in kunnen.

Heel realistisch gedacht ook als je met duizenden de grens over komt.

Maar duidelijkheid mag er zijn.
Het vliegtuig naar huis wordt gratis aangeboden en aub nooit meer terug komen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:29

Asielprocedure en tijdelijke moet zeker sneller :j Verder is het bizar dat je dik 3 jaar of langer moet wachten tot je iets weet. In zo'n tentenkamp met honderden andere mensen. Of dit nu positief of negatief nieuws is. Als je weet dat er Marokkanen en andere mensen meeliften op deze groep.. Niet over nadenken direct een enkeltje terug!

Het is trouwens erg jammer dat het COA niet wil luisteren naar de oproep om kleinere groepen te huisvesten. Ik snap dat niet.. Veel Nederlanders geven dát als commentaar, vragen om kleinere groepen, het is ook beter voor de integratie en toch willen ze daar nog niet aan.. Terwijl die grote getto's vaak voor veel problemen zorgen.