Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:44

LiannePuthzy schreef:
Seleenntjee schreef:
Sammie, ik heb ook meeste dingen meegelezen maar heb daar ook niks over gelezen. Zag het in een ander topic staan.
welk topic?

Op FZ werd dat gezegd, maar ik denk idd dat het misschien een aanname was omdat er iemand aangaf iemand te kennen via de paardensport. :)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:45

Deijs schreef:
Volgens mij werd er alleen maar gespeculeerd dat er zoveel mensen op Bokt zijn dat er vast wel 1 tussen zat in het vliegtuig.

Het wil dus niet zeggen dat het zo is.

^ :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:45

Salsa schreef:
Timmermans doet het super. Rutte trouwens ook. Terwijl ik geen Rutte fan ben.

Opvallend wel dat bepaalde anti Europa politici zich nu heel stil houden. Altijd voorop als er wat te zeuren valt maar bij echte belangrijke crisis. .......niks

Dat zei ik gisteren ook al tegen mijn man, dat we Wilders nog niet hebben gehoord, terwijl hij normaal altijd met zijn waffel vooraan staat..

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:46

Excuces, dan heb ik het verkeerd begrepen!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:47

Relaxed schreef:
Salsa schreef:

Opvallend wel dat bepaalde anti Europa politici zich nu heel stil houden. Altijd voorop als er wat te zeuren valt maar bij echte belangrijke crisis. .......niks

Dat zei ik gisteren ook al tegen mijn man, dat we Wilders nog niet hebben gehoord, terwijl hij normaal altijd met zijn waffel vooraan staat..

Zie dat hij op twitter wel een mening gezet heeft. Want aan hem dacht ik ook meteen inderdaad. Misschien is het ook maar beter zo, denk ook niet dat de nabestaanden behoefte hebben aan zijn mening op TV....

Anoniem

Relaxed schreef:
Salsa schreef:

Gelukkig houdt de rest van t kabinet gewoon zn waffel. Hier valt toch niets zinnigs over te zeggen?
Rutte informeert het volk en Timmermans treedt op namens Nederland.
Alle andere politici zouden hier wat mij betreft nu geen (inhoudelijke) uitspraken over mogen doen. Veel te emotioneel beladen en niet hun taak.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-07-14 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

TV, radio blijft ook hier uit. Ben die ellende van die laatste dagen een beetje moe aan het worden....

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:48

Relaxed schreef:
Salsa schreef:

Vind t geen verrassing, ben ook blij dat tie zn waffel houd op het moment. Over de hoofden van deze mensen wordt (gelukkig) geen politiek gevoerd op het moment.

Anoniem

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:48

Idd Nils, ik ben ook blij dat de politiek nu eensgezind is :j

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:49

Het 2e toestel met 24 slachtoffers is nu ook onderweg. Dit toestel van de australische luchtmacht is ook rond 1600 in eindhoven.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:50

Relaxed schreef:
Idd Nils, ik ben ook blij dat de politiek nu eensgezind is :j

Eensgezind in stilte, de enige juiste politiek vandaag.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:50

Jeroen Akkermans twittert net: Op het station v Torez staat een verzegelde wagon met bagage vd slachoffers.

Al zijn het in de ogen van velen 'maar' spullen, het zijn wel persoonlijke spullen, tastbare herinneringen aan de slachtoffers. Fijn om te lezen dat er toch op de een of andere manier met respect mee wordt omgegaan.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:52

Absoluut mee eens hoor Nils.

Alleen oa Samson en Pechthold hebben nog medeleven en ondersteuning gegeven. Als mens niet zozeer als politicus.

Ook wilders vertegenwoordigd (helaas) ook een grote groep mensen.

Maar idd hoor mis zijn grote waffel zeker niet. Opvallend vind ik het wel.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:53

De dom in utrecht zal vanmiddag de grootste klok luiden.
Citaat:
In de Domtoren in Utrecht zal woensdagmiddag 5 minuten lang de omfloerste rouwklok worden geluid. Deze Salvator (De Verlosser) is met 8227 kilo de zwaarste klok in de toren en heeft een doorsnede van ruim 2 meter.

De Salvator moet met de hand worden geluid. Daarvoor zijn vrijwilligers van het Utrechtse Klokkenluiders Gilde opgeroepen. Zij verpakken de klepel van de klok in een leren foedraal, zodat het klokgelui een doffe klank heeft. Voor het luiden speelt de stadsbeiaardier rouwmuziek vanaf de toren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:54

Salsa schreef:
Absoluut mee eens hoor Nils.

Alleen oa Samson en Pechthold hebben nog medeleven en ondersteuning gegeven. Als mens niet zozeer als politicus.

Ook wilders vertegenwoordigd (helaas) ook een grote groep mensen.

Maar idd hoor mis zijn grote waffel zeker niet. Opvallend vind ik het wel.

Ik snap echt niet wat daaraan opvallend is? Ze zeggen toch allemaal niets inhoudelijks over Europa??
Het gaat hier om een ramp, om slachtoffers en om de emoties die daarbij komen kijken. Dat staat op nummer een.
Voor alle andere zaken is Timmermans de juiste persoon.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:55

Het militaire vliegtuig is nu bijna de grens over van Oekraine!
Zal dan via Polen, Tsjechie of slovenia en dan via Duitsland nederland inkomen.

Edit : En de slachtoffers zijn Oekraine uit!!
Dat is al een opluchting ansich...
Veilige thuiskomst... Voor de nabestaanden...
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 23-07-14 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:57

fijn dat er spullen veilig zijn. toch een stuk verwerking als je de koffer van je dierbare terug krijgt en kan uitpakken.

ik vind het onwerkelijk en erg heftig.

hoop dat de nabestaanden zich gesteund voelen, hun verdriet kunnen verwerken.

en dat we als toeschouwers/getuigen/land-wereld genoten deze mensen en hun families niet vergeten.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:58

Karin schreef:
Jeroen Akkermans twittert net: Op het station v Torez staat een verzegelde wagon met bagage vd slachoffers.

Al zijn het in de ogen van velen 'maar' spullen, het zijn wel persoonlijke spullen, tastbare herinneringen aan de slachtoffers. Fijn om te lezen dat er toch op de een of andere manier met respect mee wordt omgegaan.

Wat fijn dat de spullen opgeruimd zijn en ook naar familie terug gaan..

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:58

Dit vind ik ook een heel mooi symbool.

Citaat:
Vereniging De Hollandsche Molen en het Gilde van Vrijwillige Molenaars hebben alle molenaars in Nederland gevraagd hun molens in de zogenoemde rouwstand te zetten. In Nederland staan nog een kleine 1.200 windmolens.

Als de wieken in de rouwstand staan, is de onderste wiek iets naar rechts verschoven. De wiek staat als het ware iets voorbij de molen en dat symboliseert de rouw: het is voorbij en geweest.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:59

de NL. Hercules is nu in Polen, hij is dat enge land dus eindelijk uit.....

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:59

Rowdine; De VN en EU werken nu nauw samen om alles te regelen en onderzoeken. Nog ff los van de gevolgen die aan deze ramp kleven later. Een voordeel dus van 1 Europa nu iets waar Wilders fel op tegen is. Vandaar mijn reactie.

Maar goed tot zo ver de politiek.

Fijn dat er al spullen zij gearriveerd. Hebben nabestaanden ook iets tastbaar om letterlijk vast te houden

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:00

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:02

Inderdaad fijn gevoel dat ze daar definitief weg zijn

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:03

emotioneel idee dat de slachtoffers vandaag thuis komen in eigen land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:05

Salsa schreef:
Rowdine; De VN en EU werken nu nauw samen om alles te regelen en onderzoeken. Nog ff los van de gevolgen die aan deze ramp kleven later. Een voordeel dus van 1 Europa nu iets waar Wilders fel op tegen is. Vandaar mijn reactie.

Maar goed tot zo ver de politiek.

Fijn dat er al spullen zij gearriveerd. Hebben nabestaanden ook iets tastbaar om letterlijk vast te houden

Ja, maar het lijkt me niet meer dan normaal dat andere politici dan Rutte en Timmermans niet in hun hoedanigheid als politicus reageren maar vanuit de hoedanigheid als mens.
Het zou nogal oneerbiedig zijn als zij nu beginnen over het al dan niet voor of tegen Europa zijn. Ik vind dat hierdoor te weinig credits aan de politici wordt gegeven. Hoewel het soms botte gasten zijn met z'n allen daar in Den Haag, zijn het allemaal mensen met verstand en vooral met gevoel en met emotie. Zo kort na de ramp zal niemand daar met een woord over reppen.