Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:49

Het ergste vind ik nog van die foto's van die man waarvan je nu weet dat ie dood was. :=

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:50

Rienn schreef:
Dat je de foto's maakt vind ik al geen fijn idee, maar dat je ze zo in de krant plaats vind ik gewoon walgelijk! Hoeveel respect heb je dan voor die mensen?!

Totaal geen respect.. Maarja, het is toch het onderwerp van de dag, misschien wel van de week. En aangezien iedere krant er over schrijft, willen ze wel 'opvallen' met hun 'spectaculaire' foto's.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:53

Unoo schreef:
Rienn schreef:
Dat je de foto's maakt vind ik al geen fijn idee, maar dat je ze zo in de krant plaats vind ik gewoon walgelijk! Hoeveel respect heb je dan voor die mensen?!

Totaal geen respect.. Maarja, het is toch het onderwerp van de dag, misschien wel van de week. En aangezien iedere krant er over schrijft, willen ze wel 'opvallen' met hun 'spectaculaire' foto's.

Prima dat ze er over schijven, dat is heel logisch! Maar die foto's! Vreselijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:53

Iris82 schreef:
Het ergste vind ik nog van die foto's van die man waarvan je nu weet dat ie dood was. :=

Meen je dat nu? Dat vind ik eigenlijk het minst erge, de onschuldige burgers raakt mij veel meer!
Ongelovelijk!

Bedankt voor jullie antwoord op mijn vraag ik dacht namelijk ergens gehoord te hebben dat de dader zijn kinderen niet meer mocht zien in de naam van de koningin, en als dat echt zo is is het maar goed ook dat hij zijn kinderen nooit meer kan zien.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:55

Ik stond wel even raar te kijken dat vanmorgen sommige foto's zo in de krant stonden.. Moet toch verschrikkelijk zijn voor familie/nabestaanden als je zo je dierbare ziet..

Is hij nog overleden ook :\

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:56

Chiqa schreef:
Meen je dat nu? Dat vind ik eigenlijk het minst erge, de onschuldige burgers raakt mij veel meer!
Ongelovelijk!

Bedankt voor jullie antwoord op mijn vraag ik dacht namelijk ergens gehoord te hebben dat de dader zijn kinderen niet meer mocht zien in de naam van de koningin, en als dat echt zo is is het maar goed ook dat hij zijn kinderen nooit meer kan zien.

Chiqa, ik bedoel niet de dader, maar een van de slachtoffers hoor.
Zal niet bespreken hier hoe of wat, maar je mag wel pb-en als je daar behoefte aan hebt.

Dat met in de naam van de koningin is inderdaad verkeerd. Dat was een vergelijking van Geen Stijl van de dader met een andere man (die zijn kinderen niet meer mocht zien)

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:57

Unoo schreef:
Rienn schreef:

Prima dat ze er over schijven, dat is heel logisch! Maar die foto's! Vreselijk![/quote]

Dat ze er over schrijven is heel begrijpelijk, ik zocht vanochtend ook meteen naar de krant. Je wilt toch weten of er al nieuws over is, maar dan die gruwelijke foto's. Gewoon respectloos.

NuggT

Chiqa schreef:
Iris82 schreef:

Ongelovelijk!

Ik denk dat Iris die man op straat bedoelde, waarvan je nu weet dat ie al dood was.
En denk dat jij de dader bedoeld?

Aranel

Het hele land is er ook echt wel mee bezig, mijn vader werkt bij de lokale krant en daar zijn enorm veel klachten binnengekomen over de festiviteiten die gisteren gewoon doorgingen hier, tot in de nacht. En álle kranten waren hier vanmorgen uitverkocht!!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:58

Het was allemaal ook wel erg bizar. En er was zoveel pers aanwezig voor een leuk feest wat omsloeg in een drama. Ik weet het niet hoor, maar als ik fotograaf was geweest, had ik er vast ook wel foto's van gemaakt (als ik had geconstateerd dat er hulp genoeg voor handen was). Dat is wat die mensen doen, hun broodwinning, ik vind sommige foto's ook wel ver gaan. Maar dat is hetzelfde als met verslaglegging over oorlogen, natuurrampen en dergelijke.
Ik zou niet weten hoe het voor nabestaanden en familie is om je overleden dierbare zo op de voorkant van een krant te zien. Waarschijnlijk leef je in een waas en krijg je weinig van dit soort dingen mee.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:00

Nu persconferentie, volgens de spits
Laatst bijgewerkt door Polivy op 01-05-09 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Dat is dan een misverstand Iris, ik kon het al niet begrijpen. De foto's van de mensen die overleden zijn en zo op straat liggen zijn idd verschrikkelijk. Kan het ook nog niet bevatten hoor dat één zo'n simpele zoveel ellende kan veroorzaken en er helaas nog zelf tussenuitpiept ook.
Ik hoop dat ze bij zijn huiszoeking nog wat bewijsmaterialen vinden voor een eventueel motief.

Iris82 schreef:
Dat met in de naam van de koningin is inderdaad verkeerd. Dat was een vergelijking van Geen Stijl van de dader met een andere man (die zijn kinderen niet meer mocht zien)

Mooi verwarrend dan zulke tegenstrijdige berichten ik dacht namelijk dat dát de reden was waarom hij een aanslag pleegde op het koningshuis.
Maar dat is dus niet zo.

xDramaQueen

jumpgirl schreef:
Wat ik me bedacht.... zou misschien iemand van het 6e zintuig niet meer uit deze zaak kunnen halen???

en dan? dan is het nog steeds niet de waarheid maar speculatie, want niets bewijst dat zij gelijk hebben, de enige die alles weet is de persoon die vanacht is overleden, dus niet iemand met het 6de zintuig en ik vind het dus ook best nutteloos om die erbij te halen maar dat is mijn mening

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:01

Nu op RTL en NOS persconferentie Apeldoorn
Laatst bijgewerkt door Polivy op 01-05-09 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:02

Het was ook opzet.
Las net op msn dat de dader is overleden aan zijn verwondingen.
hij bleek het complete draaiboek bij zich te hebben.
Was ook in de war geweest geestelijk ivm ontslag op zn werk etc.

rowo

Ik zit helaas op stage, had graag nog wat nieuws gezien.

gekkesies

Ik denk dat het voor een (professionele) fotograaf vaak ook een soort 'reflex' is op dat knopje te blijven drukken als er iets onverwachts gebeurd.
Voor het maken van die foto's kan ik dan ook nog wel enigzins begrip opbrengen, maar ze vervolgens overal open en bloot te laten zien gaat mij echt te ver.
Ik hoef ze iig niet te zien. :n

Iris82

Ik kan m weer niet volgen, dus als mensen zo vriendelijk willen zijn updates te plaatsen van de persconferentie?

xDramaQueen

Re: Drama in Apeldoorn: 17 gewond, 5 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:03

twee kindjes zijn gelukkig stabiel pff

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:03

Ja ik ben ook wel benieuwd naar die updates.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:04

9 slachtoffers nog in ziekenhuis: 2 kinderen, stabiel beiden. 2 vrouwen, waarvan 1 stabiel en waarschijnlijk zondag naar huis, andere ook stabiel. 1 man, stabiel, gaat goed. 2 vrouwen waarvan 1 kritiek, 1 ernstig, maar wel stabiel. 2 mannen, 1 stabiel gaat goed vooruit, 1 kritiek. 2 slachtoffers zijn inmiddels uit ziekenhuis ontslagen en weer thuis.

Polivy

Re: Drama in Apeldoorn: 17 gewond, 5 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:05

Paleis het Loo heeft bloemen van defilé bij het canadesche monument gelegd. Staat file voor het leggen van bloemen en respect betuigen.

Anoniem

gekkesies schreef:
Ik denk dat het voor een (professionele) fotograaf vaak ook een soort 'reflex' is op dat knopje te blijven drukken als er iets onverwachts gebeurd.
Voor het maken van die foto's kan ik dan ook nog wel enigzins begrip opbrengen, maar ze vervolgens overal open en bloot te laten zien gaat mij echt te ver.
Ik hoef ze iig niet te zien. :n

Nou dat gaat niet in een reflex hoor, ze krijgen ontzettend veel geld voor dergelijke foto's, ik vind het niet 'erg' dat ze geplaatst worden, open je ogen ze sluiten voor die ellende heeft geen zin.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-05-09 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Morris

Ik meen ook een vrouw hebben zien liggen, die zwanger leek. Weet iemand hier wat van?

rowo

Ik las op internet dat er veel hersen en schedelletsel hadden. Hopelijk komen die mensen er goed bovenop.

Gelukkig nog wat goed nieuws over de slachtoffers.

edit: over een zwangere vrouw heb ik idd ook wat op het nieuws gehoord. Maar er is ook een vrouw overleden aan inwendige bloedingen, waar van blijkbaar de buik gewoon steeds boller werd door het bloeden binnenin.
Laatst bijgewerkt door rowo op 01-05-09 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt