Einde van de wereld op 10/9 door zwarte gaten na oerknal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Einde van de wereld op 10/9 door zwarte gaten na oerknal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:10

Yessy schreef:
Als ze zo goed als de lichtsnelheid willen halen, moeten ze dan toch nog even 1000x versnellen. 300000/27, dat is echt bizar veel rondjes per seconde die zo'n ding aflegt!

Yep, en als je ze dan gaat laten botsen krijg je een miljoen botsingen per seconde. Clown

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:11

klinkt voor mij allemaal erg onzinnig, aangezien ik niet in de oerknal geloof Clown
zoveel geld dat ze eraan uitgeven, en schijnbaar ook zo serieus daarin geloven enzo! Bloos!

en dan nog, wat schieten ze ermee op als ze straks weten hoe het 1 seconde na een theoretische oerknal zou zijn geweest op aarde?
kijken of er weer dinosauriërs gaan ontstaan? Cheese!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:12

Clinnn_ schreef:
love_bichke schreef:
mss is het aangezet, maar eer die protonen de lichtsnelheid hebben bereikt zijn we ook weer wat verder hé?
maakt mij niets uit wanneer het gebeurt, geloof niet en een zwart gat dat de aarde zal opslokken Tong uitsteken
lichtsnelheid = 300.000 km/s geloof ik

die 300 000 klopt maar ik denk dat het meter per seconde is,
meter, seconde, gram,.. zijn de standaardmaten om iets uit te drukken Lachen.

nop, das echt km/s. Anders kan het licht nooit in 8 min van de zon naar de aarde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:12

Dus hij staat al aan?

Ik leef nog hoor.
Vind het wel opvallen dat het nu opeens 21 september is ipv 10 september. Net als die superstorm. Die kwam ook steeds later Clown

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:14

Ja maar die superstorm was de weg kwijt..
Dat is toch overduidelijk Clown

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:14

Oke, en dan worden we opgeslokt door een zwart gat......maar wie vertelt me dan waar we terecht komen? In een andere dimensie? Achter de maan? Voorbij het heelal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:19

iepsel schreef:
Oke, en dan worden we opgeslokt door een zwart gat......maar wie vertelt me dan waar we terecht komen? In een andere dimensie? Achter de maan? Voorbij het heelal?

Ik denk bij de marsmannetjes.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:20

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:21

Nouja, het kán nog. De dag duurt nog zo'n 12.45 uur:P

@bizzybijtje: Geweldige ava heb jij Haha!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:22

Citaat:
GENÈVE - De grootste deeltjesversneller ter wereld, die woensdag proefdraait in Genève, is volstrekt ongevaarlijk. Dat stelt het Kernfysisch Versneller Instituut (KVI) in Groningen.

Wetenschappers proberen meer te weten te komen over het heelal, vlak na de oerknal. Deze 'big bang' is veertien miljard jaar geleden. In de versneller moeten protonen met de snelheid van licht op elkaar botsen. Daarbij ontstaan elementen, die ook vrijkwamen bij het ontstaan van het heelal.

Critici vrezen dat er zwarte gaten ontstaan, die kunnen leiden tot de ondergang van de wereld. Volgens het KVI is die kans te verwaarlozen en is het onderzoek in Genève juist van groot belang om meer te weten te komen over het ontstaan van het heelal.

Aldus RTV-Noord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:24

He verdraaid... ik had me er zo op verheugd om ineens weggeslokt te worden door een groot zwart gat Verdrietig

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:26

Hij is dus aan!

First beam in the LHC - accelerating science
Geneva, 10 September 2008. The first beam in the Large Hadron Collider at CERN1 was successfully steered around the full 27 kilometres of the world’s most powerful particle accelerator at 10h28 this morning. This historic event marks a key moment in the transition from over two decades of preparation to a new era of scientific discovery.

“It’s a fantastic moment,” said LHC project leader Lyn Evans, “we can now look forward to a new era of understanding about the origins and evolution of the universe.”

Starting up a major new particle accelerator takes much more than flipping a switch. Thousands of individual elements have to work in harmony, timings have to be synchronized to under a billionth of a second, and beams finer than a human hair have to be brought into head-on collision. Today’s success puts a tick next to the first of those steps, and over the next few weeks, as the LHC’s operators gain experience and confidence with the new machine, the machine’s acceleration systems will be brought into play, and the beams will be brought into collision to allow the research programme to begin.

Once colliding beams have been established, there will be a period of measurement and calibration for the LHC’s four major experiments, and new results could start to appear in around a year. Experiments at the LHC will allow physicists to complete a journey that started with Newton's description of gravity. Gravity acts on mass, but so far science is unable to explain the mechanism that generates mass. Experiments at the LHC will provide the answer. LHC experiments will also try to probe the mysterious dark matter of the universe – visible matter seems to account for just 5% of what must exist, while about a quarter is believed to be dark matter. They will investigate the reason for nature's preference for matter over antimatter, and they will probe matter as it existed at the very beginning of time.

“The LHC is a discovery machine,” said CERN Director General Robert Aymar, “its research programme has the potential to change our view of the Universe profoundly, continuing a tradition of human curiosity that’s as old as mankind itself.”

Tributes have been coming in from laboratories around the world that have contributed to today’s success.

“The completion of the LHC marks the start of a revolution in particle physics,” said Pier Oddone, Director of the US Fermilab. “We commend CERN and its member countries for creating the foundation for many nations to come together in this magnificent enterprise. We appreciate the support that DOE and NSF have provided throughout the LHC's construction. We in the US are proud to have contributed to the accelerator and detectors at the LHC, together with thousands of colleagues around the world with whom we share this quest.”

“I congratulate you on the start-up of the Large Hadron Collider,” said Atsuto Suzuki, Director of Japan’s KEK laboratory, “This is a historical moment.”

“It has been a fascinating and rewarding experience for us,” said Vinod C. Sahni, Director of India’s Raja Ramanna Centre for Advanced Technology, “I extend our best wishes to CERN for a productive run with the LHC machine in the years to come.”

“As some might say: ‘One short trip for a proton, but one giant leap for mankind!’ TRIUMF, and indeed all of Canada, is delighted to bear witness to this amazing feat,” said Nigel S. Lockyer, Director of Canada’s TRIUMF laboratory. “Everyone has been involved but CERN is to be especially congratulated for bringing the world together to embark on such an incredible adventure.”

In a visit to CERN shortly before the LHC’s start-up United Nations Secretary General, Ban Ki-moon said: “I am very honored to visit CERN, an invaluable scientific institution and a shining example what international community can achieve through joint efforts and contribution. I convey my deepest admiration to all the scientists and wish them all the success for their research for peaceful development of scientific progress.”
1 CERN, the European Organization for Nuclear Research, is the world's leading laboratory for particle physics. It has its headquarters in Geneva. At present, its Member States are Austria, Belgium, Bulgaria, the Czech Republic, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Italy, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Slovakia, Spain, Sweden, Switzerland and the United Kingdom. India, Israel, Japan, the Russian Federation, the United States of America, Turkey, the European Commission and UNESCO have Observer status.
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 10-09-08 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:27

Ahw Ach gut
Misschien heeft een van die aliens wel een hele grote mond en worden we alsnog opgeslokt.. door een ander soort zwart gat, maar het gaat om het idee toch? Vork

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:42

Zal Centraal Beheer Achmea hier slim op ingespeeld hebben met hun nieuwe reclame??? Dan is die reclame vanaf nu idd de meest hilarische reclame in tijden Haha!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:53

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:54

Wanneer gaan we nou dood?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:57

voorlopig nog niet dus

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:57

Marigold schreef:
klinkt voor mij allemaal erg onzinnig, aangezien ik niet in de oerknal geloof Clown

Waarom geloof je niet in de oerknal?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:01

Nou en nou maar wachten tot de aliens komen. Haha!

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:03

MandyR schreef:
voorlopig nog niet dus

Nee ik moet maar even bij gaan lezen denk ik Tong uitsteken Ik heb nog niks van die gaten gemerkt iig.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:13

iepsel schreef:

Als het goed is zijn er 11 dimensies dus je kan nog kiezen ook denk ik Huilen van het lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:16

Ik kom even binnenvallen, maar is dit niet het soort machine dat Dan Brown beschrijft in dat ene boek?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:19

iepsel schreef:

Het is mij gister uitgelegd door een professor, even kijken wat ik er nog van weet... Wij leven in een universum, maar je hebt ook nog de theorie van het multiversum, dat betekent dat er meerdere universums aanwezig zijn. Het zou dus zo maar kunnen dat er ver weg nog een aarde is, een kopie van ons al dan niet op dezelfde tijdlijn, of eerder of later (bijv dat ze nog in de oertijd zijn daar of juist in de toekomst).

Een zwart gat wordt aangetrokken door de zwaartekracht en zal dus naar het midden van de aarde gaan, en van binnenuit de aarde opslokken.

Wat er daar is weet niemand, wij kennen ook maar 6 dimensies, maar het zou kunnen dat er nog wel 4000 0000 dimensies zijn, wij kunnen ze ons alleen niet voorstellen. In principe is een zwart gat een enorme draaikolk, dus we overleven het niet, maar er zijn ook theorieën dat er in de zwarte gaten dus dimensies zijn die wij niet kennen.

Hij heeft nog veel meer uitgelegd, maar dit was het wel zo'n beetje. En er worden al langere tijd in Amerika experimenten gedaan met zwarte gaten. Het is dus veel waarschijnlijker dat we met een paar jaar al worden opgeslokt door een zwart gat dan dat er eind september een oerknal komt die ons verwoest.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:21

Oké en wat zijn dat voor experimenten?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:22

Ik weet er niet alles van. Ik weet alleen dat die experimenten gedaan worden door een ster te vormen die sterft oid. De ruimte zit ook vol met zwarte gaten, en het is niets nieuws