Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Poohbeer schreef:Welshcobfan schreef:Die hond van die man is nu inderdaad niet meer geschikt als blindegeleidehond en dat is best triest... omdat het een te groot risico vormt.
Dat heb ik gemist. Waarom is hij nu ongeschikt? Is hij meer gewond dan alleen een oor?
Nikki__ schreef:de hond kan dan alsnog zijn werk niet goed meer doen. Moet je voorstellen dat hij langs een staff moet wat hij niet meer durft. Dan kan hij dus niet goed zijn werk meer verrichten.
Adil18 schreef:Poohbeer schreef:Zou wel heel erg zijn als een hond een keer ruzie heeft gehad hij gelijk afgekeurd kan worden, dan was het in mijn ogen niet een bijzonder stabiel karakter. Van een keer ruzie krijgt niemand wat.
Wow, jij stelt wel eisen zeg!![]()
Dus als een Rottweiler jou echt eens even goed te pakken neemt en jij daarna bang bent voor Rottweilers (of misschien zelfs wel alle honden), mag ik dan stellen dat jij geen bijzonder stabiel karakter hebt?
Nikki__ schreef:de hond kan dan alsnog zijn werk niet goed meer doen. Moet je voorstellen dat hij langs een staff moet wat hij niet meer durft. Dan kan hij dus niet goed zijn werk meer verrichten.
Lante schreef:Dan zijn we het in ieder geval met elkaar eens dat het triest is voor de blinde man...
En poohbeer, je snap echt niks van een het werk van een hulphond. Je kunt geen risico's nemen. De hond is niet meer geschikt als hulphond, helaas. Je kunt er niet meer op vertrouwen.
Poohbeer schreef:Nikki__ schreef:de hond kan dan alsnog zijn werk niet goed meer doen. Moet je voorstellen dat hij langs een staff moet wat hij niet meer durft. Dan kan hij dus niet goed zijn werk meer verrichten.
Zijn wij mensen niet degene die alles ophangen aan nu durft hij niet meer langs een staff??
Als wij een keer ruzie hebben kijken we toch ook niet uit voor de hele menselijke gemeenschap? Al gebeurd ook dat soms wel, ik bedoel het hier even voor de meest voorkomende situatie.
Zou mooie boel zijn, dan zou mijn duitse herder niet meer langs jack russels durven, golden retrievers en niet meer langs cocker spaniels durven nu....
Nikki__ schreef:Soms zie je alleen dat de hond daarna ander gedrag gaat vertonen.
Het kan zelfs zo erg zijn dat de hond angst krijgt waardoor hij dus de gene wordt die de honden aan valt.
En dit is vaak niet alleen op te lossen door hem maar bij een paar bijvoorbeeld herders te doen.
Nikki__ schreef:Helaas heb ik het dus wel met 1 van mijn honden. Die is gerepen door een herder toen ze jonger was, en rent nu piepend van angst weg als ze een herdershond ziet.
Lante schreef:Ik bek je niet af, maar je moet wel even nadenken, het zijn honden met een functie. Je kunt die honden nu niet meer 100% vertrouwen. Hij zou nu niet meer door de selectie komen die hij voorafgaand aan zijn training heeft gehad.
Nikki__ schreef:Helaas heb ik het dus wel met 1 van mijn honden. Die is gerepen door een herder toen ze jonger was, en rent nu piepend van angst weg als ze een herdershond ziet.
Poohbeer schreef:Nikki__ schreef:Helaas heb ik het dus wel met 1 van mijn honden. Die is gerepen door een herder toen ze jonger was, en rent nu piepend van angst weg als ze een herdershond ziet.
Soms heb je idd daarmee ontzettende pech, maar heel vaak is de reactie van eigenaar bij de eerstevolgende herder heel erg belangrijk op hoe zo'n hond zich hersteld ten opzichte van herders.
Heb geen idee hoe het in jou situatie is dus daar zal je mij niet over horen.
Nikki__ schreef:Maar dat is waar jouw teckel voor getraind is. Zoiezo neem ik dat bericht niet echt serieus omdat ze er nog atijd Tekkel in zeggen