Obesitas en bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Obesitas en bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 12:56

Nouks schreef:
katiavl schreef:
Het is gewoon simpelweg moeilijk om voorstelling te maken hoe het voelt om dik te zijn. Je kan er iets bij voorstellen maar dat komt nooit dicht bij de werkelijke gedachten. En dan praten mensen gewoon makkelijker

Is hetzelfde met voorstellen van te dun, ziek, noem maar op

Nogmaals: het is niet zo dat ik totaal geen reden tot oordelen heb omdat ik niet weet hoe het is. Maar als je gelezen had, had je dat geweten.

Als jij goed gelezen had, en minder aangevallen voelde zag je dat dit algemeen was Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:56

Dan nog hoeft het niet de waarheid te zijn. Als ik zie hoe je hier je vastbijt in het onderwerp met je alwetende opmerkingen, kan ik me voorstellen dat mensen IRL helemaal geen zin hebben om met jou over dit onderwerp te praten en zich er met een dergelijke opmerking vanaf maken.
Je hebt veel te makkelijk praten, je weet zelf niet wat het is om twintig kilo te zwaar te zijn. Ik ben zelf meer dan twintig kilo te zwaar geweest en denk maar niet dat dat leuk is!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:56

Zet het er dan even bij, dat het 10 v/d 10 mensen zijn die tegen JOU praten. Want zoals je het letterlijk op hebt geschreven, stel je gewoon dat over 10 v/d 10 dikke mensen over de hele wereld dat zo zeggen... Knipoog
Wij kunnen niet ruiken dat jij 10 v/d 10 mensen uit jouw ervaring bedoelt.... Wij zien alleen dat jij 10 v/d 10 dikke mensen aanwijst en daar geen verdere specificaties op maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:57

snap niet dat die mensen er nog iets over zeggen tegen jou.... zou wel opassen...
!0 van de 10... raar...want de rest van ons kent dat helemaal niet om zich heen..alleen jij...apart

Verdr blijf jij oordelen dat pogingen niet goed zijn.

Ik heb ook wel eens als iemand zevert over pijn of over moe zijn dat ik denk...je weet niet wat moe zijn is...ga gewoon door, zeikerd....
Alleen zeg ik dat niet, omdat ik weet dat mijn grens daarin veel hoger is dan bij een ander...
Je mag en kunt niet oordelen daarover voor een ander.
Die geeft wellicht al helemaal zijn uiterste daarin
en is het helemaal geen poging of aanstellen oid

Zie dat maar eens in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:58

Hypofocus: dat stond er Knipoog

Misschien niet in die post, maar wel in de 1e post waar ik dat zei (die dus weer niet goed gelezen is).

suleidinges (moeilijke naam): NOGMAALS, ik HEB wel recht van spreken en ik WEET wel hoe dat is.

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:58

Citaat:
Chiqa

Mpepers, waarom heb ik dat gevoel dan niet bij Nouks? Als ik zie hoe snel jij reageerd op haar vraag ik em af of je wel écht heb gelezen wat ze schijft?
Mpepers, waarom heb ik dat gevoel dan niet bij Nouks? Als ik zie hoe snel jij reageerd op haar vraag ik em af of je wel écht heb gelezen wat ze schijft?

Waarom jij dat gevoel niet hebt, dat weet ik natuurlijk ook niet. De reden die je daarvoor zou kunnen geven is ook niet relevant omdat ik daar toch niet over kan oordelen...
Net zo goed dat jij niet kan oordelen vanaf daar of ik wel of niet de posts van Nouks lees.
(Wat ik trouwens wel doe, al ben ik soms al wat aan het schrijven en zie pas daarna een nieuwe post)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:59

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik ook even raar opkijk als ik een dik gezin bij de mac ontzettend veel fastfood zie wegkauwen. Maar dan meer van: arme kids... die hebben geen keuze. Tuurlijk ben ik dan aan het oordelen en dan denk ik ook bij mijzelf: je had ook een maaltijdsalade kunnen nemen... en het goede voorbeeld kunnen geven aan die kids.

Ach iedereen oordeelt, als ik weer eens buiten adem ben en moet zetten krijg ik ook het verwijt: oud wijf naar mijn kop Haha!
Dan zeg ik ook: heb je op dit moment helemaal gelijk in, want zo voel ik mij ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:01

runningkawa schreef:
Verdr blijf jij oordelen dat pogingen niet goed zijn.

Nogmaals: ik oordeel over wat men in mijn omgeving met mij bespreekt.

Citaat:
Ik heb ook wel eens als iemand zevert over pijn of over moe zijn dat ik denk...je weet niet wat moe zijn is...ga gewoon door, zeikerd....
Alleen zeg ik dat niet, omdat ik weet dat mijn grens daarin veel hoger is dan bij een ander...
Je mag en kunt niet oordelen daarover voor een ander.
Die geeft wellicht al helemaal zijn uiterste daarin
en is het helemaal geen poging of aanstellen oid

Zie dat maar eens in

Maar ondertussen mag men wel zeggen dat ik geen recht tot spreken heb en niet weet hoe het is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:02

Nouks, als je een naam niet kunt typen kun je altijd nog even copy-pasten maar dat even terzijde.
Verder moet je het niet raar vinden dat mensen niet meer de moeite nemen om jouw posten goed en grondig door te lezen.
Jij wilt alleen maar je gelijk halen op een respectloze manier en komt met cijfers, zoals dat tien van de tien verhaal wat een aantal mensen in dit topic niet boeit.
Verder is het je aardig gelukt om dit topic helemaal naar jouw hand te zetten.
Mocht je niet meer weten waar het in eerste instantie over ging, blader dan even terug naar bladzijde 1, ja?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:03

Nee, jij oordeelt dat jij het halfslachtig vind... en dat staat er ook meerdere malen...
daarna ga je het goed praten als je tegen commentaar krijgt

waar zeg ik dat laatste dan?
Jij zegt dat mensen jou woorden in de mond leggen, jij gaat nu dingen vragen waar ik het helemaal niet over heb gehad... vraag dat dan aan diegene die dat zeggen... Ik kan niet voor hen antwoorden

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:04

Mpepers schreef:
Eens met de theorie dat je alleen zelf wat aan je overgwicht kunt doen. Maar wat een aantal mensen hier alleen doen is beschrijven welke mensen met obesitas dit zeg maar legitiem zijn, (zij doen goede en wilskrachtige pogingen) en welke mensen het niet waard zijn om met mee te leven omdat zij naar hun inzicht alleen maar "halfslachtige pogingen" doen om van hun overgwicht af te raken. Dat zijn waarde-oordelen. En DAAR heb ik moeite mee.

volgens mij is dit meer een aanname. Een stukje negatieviteit lezen in alles wat er staat, ongeacht wat er staat.

Voor mij is het dus zo dat mensen die zwaar zijn, maar zelfrespect hebben, ik daar ook respect voor heb. Mensen die klagen over dik zijn, maar er niks aan doen, dáár heb ik geen respect voor. Die mensen worden geen vrienden van mij. Ik hoef niet met iedereen vrienden te zijn Knipoog en hoef ook niret voor iedereen evenveel respect te hebben. Gaat dus niet over respect tonen! Respectvol naar mij = respectvol terug.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:05

Ow ... mensen.... kunnen we weer even 'to the point' komen in plaats van elkaar verwijten te gaan liggen maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:05

to the point...graag
Maar dit hele topic staat vol verwijten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:06

soleildinges (ja, nu je me hebt gewezen op de mogelijkheid van copypaste blijf ik 't doen),

ik wil niet mijn gelijk halen, ik wil dat men leest wat ik zeg en zo lang men niet leest wat ik zeg en mij dingen in de mond legt, blijf ik mijn punten uitleggen.

Wat verwacht je dan van me, dat ik zeg "ik gooi de handdoek in de ring zoek het maar uit met deze klotediscussie"? Blijft er weinig discussie over; allemaal mensen die het er over eens zijn dat het moeilijk is iets aan obesitas te doen (wat ik overigens dus niet ontken). En dan? Is 't topic direct doodgebloed en daarnaast ben ik dan geheid direct die zwakkeling die de discussie niet meer aan kon...

Ik weet best waar die discussie over ging, dus daarvoor hoef ik niet terug te bladeren. Maar het is niet alleen mijn schuld dat de discussie is afgedwaald, dat is tevens de schuld van die mensen die mij dingen in de mond leggen die ik helemaal niet zeg. Want dáárdoor dwalen we uiteindelijk af.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:07

dat viel me ook op, pas las ik nog een topic over dat iemand een ''dik'' persoon patat had zien eten..
k vind het diep triest..

en als je zulk soort dingen leest, waarneer je zelf behoorlijk stevig bent, geeft dat een zeer rot gevoel..
als je bijv met een concours een patatje gaat eten, of met vrienden naar de mac gaat.
krijg je vreselijk het gevoel dat anderen denken van jeetje je bent al ''dik'' en gaat dan ook nog patat eten..

en ja ik spreek uit ervaring.. zelf ben ik ook behoorlijk stevig, maar kan er zelf heel weinig aan doen..

er zijn zo veel dingen waardoor je aan komt en er zelf weinig aan kunt doen..
zoals BED of traagwerkende schildklier (als ik het goed heb)

*heeft niet alle pagina's gelzen, dus ik reageer op de beginpost!*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:08

Welshcobfan schreef:
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik ook even raar opkijk als ik een dik gezin bij de mac ontzettend veel fastfood zie wegkauwen. Maar dan meer van: arme kids... die hebben geen keuze. Tuurlijk ben ik dan aan het oordelen en dan denk ik ook bij mijzelf: je had ook een maaltijdsalade kunnen nemen... en het goede voorbeeld kunnen geven aan die kids.

Ach iedereen oordeelt, als ik weer eens buiten adem ben en moet zetten krijg ik ook het verwijt: oud wijf naar mijn kop Haha!
Dan zeg ik ook: heb je op dit moment helemaal gelijk in, want zo voel ik mij ook!

tja, daar kan ik me ook wel weer iets bij voorstellen. Maar mag een dik gezin niet naar de Mac, dan? Je weet niet hoe vaak ze er komen, misschien is het maar eens per jaar.....
Gisteren was ik even met vriendlief naar het motorracen in Assen. Het wemelt daar zoals altijd van de mooie dunne pitspoezen, het lijkt alsof alles boven de maat 38 thuis wordt gelaten.
Enfin, dan loop je daar met je spijkerbroekie maat 42, verder overigens wel heeeel erg mooi gekleed, een ijsje te eten.
Je wilt niet weten wat voor commentaar je krijgt, "moet je die reet zien, eet ze nog ijs ook!!!!" (ik krijg hooguit twee keer per jaar een ijsje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:08

maar jij legt geen dingen in de mond van een ander....
Neem niet zo de "slachtoffer" rol.... Lachen

Je geeft aan alles de schuld aan een ander

de ander leest niet, maar jij zend alles duidelijk uit...
de ander doet halve pogingen
De ander legt woorden in de mond
de ander...

en jijzelf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:09

runningkawa schreef:
waar zeg ik dat laatste dan?
Jij zegt dat mensen jou woorden in de mond leggen, jij gaat nu dingen vragen waar ik het helemaal niet over heb gehad... vraag dat dan aan diegene die dat zeggen... Ik kan niet voor hen antwoorden

Dat laatste zeg je niet, maar ík zie best in dat je daar niet over kunt oordelen. Als geen ander, zelfs. Maar ik oordeel in ieder geval niet over mensen in dit topic (maar over mensen die ik van dichtbij mee heb gemaakt), terwijl mensen in dit topic wel over mij oordelen. Oftewel: laat die andere mensen ook eens inzien dat ze niet over MIJ kunnen oordelen? Knipoog

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:09

Citaat:
superwoman

volgens mij is dit meer een aanname. Een stukje negatieviteit lezen in alles wat er staat, ongeacht wat er staat.

Voor mij is het dus zo dat mensen die zwaar zijn, maar zelfrespect hebben, ik daar ook respect voor heb. Mensen die klagen over dik zijn, maar er niks aan doen, dáár heb ik geen respect voor. Die mensen worden geen vrienden van mij. Ik hoef niet met iedereen vrienden te zijn en hoef ook niret voor iedereen evenveel respect te hebben. Gaat dus niet over respect tonen! Respectvol naar mij = respectvol terug.

Eens met je allerlaatste zin, met dit verschil:
Ik heb graag respect voor alle mensen. En ook voor alle redenen waarom ze misschien wel of niet zijn zoals ze zijn.
Alweer: Dat is waar ik in mijn allereerste post over viel.
[

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:11

Zeg Nouks (ik ga even offtopic) Alleen al het feit dat je niet eens de moeite neemt om een naam correct te posten, getuigt van hoe respectvol jij in elkaar zit.

Anoniem

en die mensen om jou heen zeggen je helemaal alle in en outs over hun dik zijn....

sure...

Anoniem

runningkawa schreef:
maar jij legt geen dingen in de mond van een ander....
Neem niet zo de "slachtoffer" rol.... Lachen

Je geeft aan alles de schuld aan een ander

de ander leest niet, maar jij zend alles duidelijk uit...
de ander doet halve pogingen
De ander legt woorden in de mond
de ander...

en jijzelf?

Zie nagelbijtvoorbeeld.

En verder: jij kent mij toch ook niet? Ik beweer zelf helemaal niet perfect te zijn. Integendeel. Wat wil je weten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:12

suleilitha schreef:
Zeg [***] (ik ga even offtopic) Alleen al het feit dat je niet eens de moeite neemt om een naam correct te posten, getuigt van hoe respectvol jij in elkaar zit.

Heb je er zelf naar gemaakt door totaal geen respect te tonen naar mij als persoon, terwijl ik hier op z'n minst nog niemand persoonlijk aanspreek.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:13

Zo, kom ik heel even tussendoor. Ik heb zelf jarenlang eetstoornissen gehad. Weliswaar de verdunnende vorm, maar daardoor heb ik in de klinieken ook te maken gehad met hele dikke meiden met Binge Eating Disorder en obesitas. Vreselijk lieve vrouwen, die helemaal met zichzelf, het eten en vaak ook de wereld om hen heen in de knoop lagen.

Ik vind het schandalig dat mensen zo oordelen en veroordelen, als ze de achtergrond niet kennen. Ja, ook ik erger me aan mensen die echt niet op hun eetpatroon letten en hun kinderen te dik laten worden. Maar dat is toch weer iets anders, als mensen die psychische problemen hebben. En over een maatje 42 zal ik helemaal niks zeggen, dat is nog lang geen obesitas. Knipoog

Ik vind dat iedereen zijn lijf goed moet verzorgen, maar sommige mensen kunnen dat om bepaalde redenen niet. Die hebben dus hulp nodig. Heb ik ook gehad, jarenlang ben ik het gevecht aangegaan. Ik ben ook zwaar allergisch voor grove opmerkingen hierover (zowel de anorexia kant als de obesitas kant). Maar mensen zijn zo goed in veroordelen, als het ook maar ietsje afwijkt van het gemiddelde. Heel jammer, maar ik vrees dat het altijd zo zal blijven.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:14

runningkawa schreef:
en die mensen om jou heen zeggen je helemaal alle in en outs over hun dik zijn....

sure...

Nee hoor, helemaal niet alle ins en outs, helemaal niet helemaal. Met een aantal overgewichtmensen heb ik het er überhaupt niet over, omdat dat ook totaal geen issue is in een vriendschap, zakelijke relatie, wat dan ook. Maar als ze het er wel over hebben is dat voornamelijk JUIST omdat ik ze altijd met respect behandel.