Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:16

Ik stem liever op een mafketel zoals Wilders, die daadwerkelijk doorzet, dan op zo'n idioot als Balkende, die zijn eigen zo omhoog likt en totaal nergens voor staat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:17

Kan de pvv niet een fonds openen voor het aanpassen van zijn kapsel? Nagelbijten / Gniffelen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:18

j-p is het prototype van degelijk en daar houden mensen blijkbaar van. Wilders is mij iets te extravagant Haha!

Een leuke, hippe nieuwe premier zou wel een aanwinst zijn! 1tje die wél een echte mening heeft.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-03-08 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Diesel54

xx_Horsiex schreef:
Ik vond het enorm indrukwekkende film voor maar 15 minute. Vooral die onthoofding. Hoe koud en gewetenloos sommige mensne kunnen zijn.

Dat zijn niet 'sommige mensen', dat zijn de mensen die in de Jihad geloven en gehersenspoeldzijn vanaf jongs af aan.
Zij hebben hele andere normen en waarden. Wij vinden bloed, verderf, dood, moord ed eng, bruut, ongeloofwaardig, maar zij vinden het een middel om te gebruiken om hun doel te bereiken. Ze zijn er trots op!

Wij westerse mensen zijn trots op een kindje wat zijn/haar zwemdiploma haald, daar als hun kind kan zeggen dat de joden zwijnen en apen zijn omdat dat zo in de Koran staat...

Nogal een verschil...

sarabande

Broekie schreef:
ik ga er ook niet over in discussie

Dan moet je niet op een discussie forum je mening plaatsen

lesilla

Welshcobfan schreef:
Kan de pvv niet een fonds openen voor het aanpassen van zijn kapsel? Nagelbijten / Gniffelen

het begint echt een eigen leven te beginnen dat kapsel Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:19

Het gaat over de fitna niet over zijn kapsel, vraag me af waarom er nu van alles bij gehaald wordt?

Dat zijn film emoties los gemaakt heeft blijkt wel Haha! Dus niet slecht gedaan van Geertje

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:20

Ik heb alle respect voor geertje hoe hij dit heeft gespeeld! Dat doet niemand hem na! Haha!

Geertje en zijn kapsel... dat is als sinterklaas en zijn mijter Lachen
Het is irrelevant natuurlijk, maar ik kan mensen met een heel slecht kapsel heel moeilijk serieus nemen Haha!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:21

Ik noemde het sommige mensen omdat ik niet wou dat mensen over de term extremistische moslim zouden vallen.

En over Wilders zijn kapsel, jullie zien er ook niet perfect uit, maar mij hoor je ook niet zulke domme dingen er bij halen in een discussie over een film. Kinderachtig hoor.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:23

Broekie, ik ben het helemaal met jou eens!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:23

Welshcobfan schreef:
Ik heb alle respect voor geertje hoe hij dit heeft gespeeld! Dat doet niemand hem na! Haha!

Geertje en zijn kapsel... dat is als sinterklaas en zijn mijter Lachen
Het is irrelevant natuurlijk, maar ik kan mensen met een heel slecht kapsel heel moeilijk serieus nemen :D

Sorry maar dan denk ik dat het meer over jou zegt dan over een type als Geert Wilders Bloos

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:24

Cool, iedereen hapt Haha!

zo doet geert dat dus ook Knipoog

als je provoceert krijg je áltijd aandacht en reactie. (om wat voor dom iets je ook roept)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-03-08 23:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Udella

Vooral de extreme moslims zie je in het filmpje, in nederland zijn er niet zoveel van volgens mij.

Waar ik me wel aan stoor, dat veel moslims (absoluut niet allemaal) zich zoveel hoger voelen dan een vrouw, en het ook een normale zaak vinden om ze te verkrachten etc. Hier in Nederland zie je dat ook heel vaak.

http://www.dumpert.nl/mediabase/34443/5 ... ouwen.html

Hier zie je er een uitgebreid filmpje over, zeker aan te raden om even te kijken..

Met sommige punten van Wilders ben ik het absoluut mee eens, maar dat was al voordat deze film uitkwam.

KiWiKo

Esile schreef:
KiWiKo schreef:
Helemaal mee eens!

Blij dat we eruit zijn Haha!

Tis niet zo moeilijk Lachen gewoon altijd een open vizier hebben, en dan zie je elkaar vanzelf een keer in de ogen Knipoog

Er zijn veel mensen in deze discussie die een andere mening hebben dan ik, maar die wel hele goede punten, sterk onderbouwd weergeven........ en dan kan ik me in die mening ook wel vinden, want het is vaak zo terecht........ Ondanks dat ik denk dat linksaf misschien toch beter is Lachen

Ieder zijn ding, en iedereen in waarde

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:25

katiavl schreef:
Als ik aan islamisering denk waar blonde bink over spreekt denk ik aan een schoolvoorbeeld als iran.
Dat was een land waar de schoonste vrouwen zaten dus vonden leuk om zich te laten zien, en bazige ook welvarend land:Y) maar de armoede van sommige en jalouzie heeft mensen verkeerd laten gebruik maken van de islam. En als je nu ziet naar iran is het verloren glorie van vroeger.
Ik zie niet waar de samenleving verbeterd is, eerder erg achteruit is gegaan

Oke, op die fiets..
Ik denk ook niet dat wij er objectief over kunnen oordelen of zo'n samenleving achteruit is gegaan of niet. Wij (als 'Westerlingen') hebben namelijk bepaalde ideeen en denkbeelden over hoe een ideale samenleving eruit zou moeten zien. Dit hoeft niet te betekenen dat andere landen dit net zo zien. Dus ja, vanuit onze beleving ben ik het met je eens dat Iran misschien achteruit is gegaan. Maar denk toch dat je het niet zo zwart-wit kunt stellen en dat er vele nuances in zitten..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:25

Heb nu al een kwartier een waarschuwing ervoor staan Clown
Zo kom ik ook niet verder Tong uitsteken

Sowieso met Mistral94 eens, de meeste mensen snappen Wilders gewoon niet.
Netals met dat de moslims die in Nederland wonen eigenlijk al de Koran half verscheurd moeten hebben: hij bedoeld daarmee dat ze zoch aan de nederlandse wetten houden, dus de slechte dingen eruit halen.

Ekelien had je dat ook bij Pim? Clown Die had namelijk geen kapsel Knipoog Nagelbijten / Gniffelen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:26

Het zou zo maar kunnen dat Geertje precies het tegenovergestelde heeft bereikt dat wat hij beoogde, namelijk een beter dialoog tussen de verschillende groeperingen.
De film is zon anticlimax dat de meeste mensen iets hebben van hemel hebben we ons daar nu zo druk over gemaakt.

15 minuten martelende Amerikaanse soldaten maakt niet dat je heel Amerika verafschuwt, hoogstends het huidige regiem maar dat doet 90% van de Amerikanen ook om maar een voorbeeld te geven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:27

jaaa kale mensen zijn nog erger! Haha!

Maar een apart kapsel is politiek gezien erg slim, dan val je op. Misschien een zeer bewuste keus van geert om te beginnen met aandacht trekken

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:29

Welshcobfan schreef:
jaaa kale mensen zijn nog erger! Haha!

Maar een apart kapsel is politiek gezien erg slim, dan val je op. Misschien een zeer bewuste keus van geert om te beginnen met aandacht trekken

*vind dit om de een of andere reden erg lachwekkend Huilen van het lachen*

Maar weet je wat het is, ik heb het idee dat het wel mee valt *klopt het gelijk af*.
Ben hem niet dankbaar voor deze actie, want dat er zulke extremisten zijn wisten we allang, worden we regelmatig mee dood gegooit op het nieuws.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:29

Ik heb hem gezien, en ik vind sommige dingen toch schokkend, hoe radicaal sommige moslims zijn vind ik wel beangstigend.

Maar ik ken verschillende mensen die islamitisch zijn, en ik mag ze graag, ze hebben nog nooit geprobeerd me neer te schieten of iets dergelijks dus ik denk absoluut niet dat élke moslim zo is. Lachen

Maar ik denk wel dat dit soort mensen die zo denken wel een bedreiging kunnen vormen, maar dit betekend niet dat wij nu alle moslims moeten verbannen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:30

Ik hoop dat HET dialoog eindelijk eens op gang komt........... JP loopt er al jaren omheen te draaien

MISTRAL94

sarabande schreef:
Het zou zo maar kunnen dat Geertje precies het tegenovergestelde heeft bereikt dat wat hij beoogde, namelijk een beter dialoog tussen de verschillende groeperingen.
De film is zon anticlimax dat de meeste mensen iets hebben van hemel hebben we ons daar nu zo druk over gemaakt.

15 minuten martelende Amerikaanse soldaten maakt niet dat je heel Amerika verafschuwt, hoogstends het huidige regiem maar dat doet 90% van de Amerikanen ook om maar een voorbeeld te geven.

Mwah ik wist dat de islam extreme kanten had maar ik heb met mijn oren lopen klapperen bij het horen van bepaalde stukjes. Of jonge kinderen die dingen roepen als joden zijn zwijnen. Kijk dat zij er zo over denken vind ik prima, ik bedoel de wereld kun je toch niet verbeteren en dit is een punt wat je ook nooit kunt veranderen. Maar niet hier in nederland, moskeen schieten als paddestoelen de grond uit, ik vind dat behoorlijk verontrustend. Maar dit roep ik al jaren en moet zeggen dat mijn mening na deze film dus niet veranderd is! Overigens lijden de goede moslims onder de slechte maar dat is altijd al zo geweest.

alex66

net de film gezien

ik was al op de hoogte van alles wat er werd vertoond al is het wel weer even slikken als je alles achter elkaar ziet.

vooral de uitspraken van de imam`s en moslims in nederland over eerwraak en homo`s

maar gelukkig is geert wel netjes binnen de wet gebleven en kan niemand de film verbieden Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:31

KiWiKo schreef:
Ik hoop dat HET dialoog eindelijk eens op gang komt........... JP loopt er al jaren omheen te draaien

Bush eruit, j-p eruit (of een goede trap onder zijn hol Duivel ) en dan kan het eindelijk eens gezellig worden Lachen

Ik snap niet waarom mensen zo terughoudend zijn om aan HET dialoog te beginnen. Het is zo jammer dat het nog niet op gang is, echt een gemis!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:35

Ik heb hem ook afgekeken, tussendoor ook het nieuws geluistert over de reacties. Ik ben aan de ene kant blij dat het meevalt, aan de andere kant voel ik me toch een stukje onveiliger hier in Nederland sinds al die ophef over die film. Ik vrees toch dat er een reactie op gaat komen.