Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:op you tube staan anders wel fimpjes over mishandelingen,en die blijven er gewoon op staan....dus ik weet niet over welke beperkingen jij het hebt.....
Citaat:Het dilemma waar Wilders mee worstelt, is dat hij en zijn partij weldegelijk aansprakelijk kunnen zijn voor de schade die zijn film veroorzaakt. Als het ontstaan voor schade zo voorzienbaar is als het kabinet nu beweert, dan moet Wilders dat mee laten wegen bij zijn beslissing de film al dan niet uit te zenden.
Citaat:Protest in Afghanistan tegen film Wilders
MAZAR-I-SHARIF - Circa achthonderd mensen zijn zondag in de noordelijke Afghaanse stad Mazar-i-Sharif de straat opgegaan om te protesteren tegen ,,beledigingen'' aan het adres van de islam door Deense kranten en de anti-Koranfilm van PVV-leider Geert Wilders.
Dat hebben ooggetuigen laten weten. De demonstranten, van wie de meesten scholieren en studenten waren, schreeuwden ,,Dood aan Denemarken'' en ,,Dood aan Nederland''. Zij waren bijeengekomen rondom de belangrijkste tombe van de stad, bekend als de Blauwe Moskee. ,,Niemand heeft het recht onze profeet te beledigen'', riepen de demonstranten.
,,Nederland moet zijn verontschuldigingen aanbieden aan de islamitische wereld en burgers straffen die ons geloof beledigen'', zeiden enkelen. Naar verwachting wordt de film van Wilders in maart in de openbaarheid gebracht.
faye schreef:De islam is op dit moment een gevaar voor de samenleving, een en al geweld en bedreigingen.
Redrumfox schreef:''En weet je, Wilders zou door de bedreigingen en bevestiging vanuit de moslimwereld nog wel eens veel meer stemmen kunnen krijgen. De manier waarop een groot deel van de regering onze fundamenten over boord wil gooien is veel schadelijker.''
Wat betreft de laatste zin ben ik het met je eens. En wat betreft de eerste: ik hoop uit de grond van mijn hart dat je het mis hebt, het idee alleen al dat hij nog langer in de regering zit maakt me doodsbang.
faye schreef:Ik heb inderdaad geen respect voor de islam, maar ook niet voor het christendom of jodendom. Ik vind religie een verwerpelijk iets, de grootste bron voor oorlogen en geweld.
Citaat:Ik zou er toch maar ernstig rekening mee houden. De bedreigingen vanuit de islam zullen mensen over de streep trekken om op hem te stemmen. Zeker gezien de manier waarop de rest van de regering hiermee om gaat. Daarom zei ik al, het gaat niet om Wilders, het grote gevaar zit in de bedreigingen en de rest van onze regering.
faye schreef:Nou qua geweld lopen ze toch wel een jaartje of duizend achter ;