Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Woon je bij mij in de buurt, dan is er wellicht een match
Anders ziet het er triest voor je uit hoor... gaat niks worden
Tssssk...mensen die paardrijden en een kroket lusten![]()
moniekk schreef:ik zal eens wat vertellen, ik heb wel eens tijdens het paardrijden een broodje kroket gegeten
Marigold schreef:ik vind dat nogal grof hoor,
maakt het jullie dan echt niet uit hoe er met die dieren wordt omgegaan om je kroket te kunnen produceren?
zijn jullie dan paardrijd-liefhebbers, ipv paarden-liefhebbers?
het is echt niet nodig om zo stoer te doen hoor, boeren willen vaak ook het beste voor hun vee, en zorgen er goed voor.
net als wij met paarden.
en nu we weten wat voor gruwelijks er in amerika en mexico gebeurd, geeft dat lijkt mij toch wel aanleiding tot nadenken!
hoe het daar gaat, dat moeten we toch niet willen met z'n allen??
maakt het jullie dan echt niet uit hoe er met die dieren wordt omgegaan om je kroket te kunnen produceren?
het is echt niet nodig om zo stoer te doen hoor, boeren willen vaak ook het beste voor hun vee, en zorgen er goed voor.
net als wij met paarden.
en nu we weten wat voor gruwelijks er in amerika en mexico gebeurd, geeft dat lijkt mij toch wel aanleiding tot nadenken!
runningkawa schreef:Natuurlijk is het erg wat er in die landen gebeurd. Voor mij de reden als ik bij de slager een stukje vlees koop dat ik alleen maar Nederlands vlees wil. (ook groenten en fruit)
Dit omdat het in Nl gewoon goed geregeld is.
Ik heb door de tijd heem verschillende varkens bedrijven van binnen gezien en die dieren zijn niet zielig.
Ja ze zitten in een hok.
Maar een konijn, vogel, hamster?
Bij hoeveel mensen zitten die niet in hun hokje zonder aandacht? Of aandacht van kinderen die er lomp mee omgaan.Of met 30 graden in de volle zon...maar dat mag allemaal wel.... levenslang...maar owee als het woordje dood op de proppen komt...dan is he ineens zielig
net als wij met paarden.
Midasje schreef:runningkawa schreef:Natuurlijk is het erg wat er in die landen gebeurd. Voor mij de reden als ik bij de slager een stukje vlees koop dat ik alleen maar Nederlands vlees wil. (ook groenten en fruit)
Ik heb door de tijd heem verschillende varkens bedrijven van binnen gezien en die dieren zijn niet zielig.
Ja ze zitten in een hok.
Bij hoeveel mensen zitten die niet in hun hokje zonder aandacht? Of aandacht van kinderen die er lomp mee omgaan.Of met 30 graden in de volle zon...maar dat mag allemaal wel.... levenslang...maar owee als het woordje dood op de proppen komt...dan is he ineens zielig
Het ging niet zozeer meer over dood maar hoe er met slachtvee wordt omgegaan.
Omdat het toch maar slachtvee is
Midasje schreef:runningkawa schreef:Natuurlijk is het erg wat er in die landen gebeurd. Voor mij de reden als ik bij de slager een stukje vlees koop dat ik alleen maar Nederlands vlees wil. (ook groenten en fruit)
Ja ze zitten in een hok.
Het ging niet zozeer meer over dood maar hoe er met slachtvee wordt omgegaan.
Omdat het toch maar slachtvee is
runningkawa schreef:Ook nederlands transport is niet zielig.
Ja ze staan met meerdere samen, dicht bij elkaar.
Maar dat is juist fijner dan los.
Een jomg paard kun je bijv ook het beste laden in een 2 paards trailer met tussenschot.
Dan heeft hij wat steun in de bochten als hij wil.
Zet je die in een 2 paardstrailer zonder tussen schot is stil blijven staan vaak moeilijker.
Varkens idem dito.
Ze hebben zo steun aan elkaar.
Anders zouden ze in een bocht met wat pech gewoon op en neer rollen
runningkawa schreef:Maar is dat nederlands transport?
Of uitgevoerd door een buitenlands transport bedrijf?
runningkawa schreef:Maar is dat nederlands transport?
Of uitgevoerd door een buitenlands transport bedrijf?
Ninx schreef:Beste mensen,
ik heb een ban omdat ik Mloei onheus bejegend zou hebben.
Wellicht had ik in mijn hand moeten bijten, of tot 1000 moeten tellen voordat ik haar van repliek diende.
Anyway, het maakt duidelijk dat dit onderwerp me raakt. En dat de zorgvuldig gekozen woorden van Mloei om de 'vega's' op de kast te jagen hun doel niet gemist hebben.
Ik hoop dat jullie de discussie voortzetten en er allemaal iets van leren.... ik heb er iig weer genoeg van opgestoken!
Groetekes en tot later!
Ninx
Ninx schreef:Beste mensen,
ik heb een ban omdat ik Mloei onheus bejegend zou hebben.
Wellicht had ik in mijn hand moeten bijten, of tot 1000 moeten tellen voordat ik haar van repliek diende.
Anyway, het maakt duidelijk dat dit onderwerp me raakt. En dat de zorgvuldig gekozen woorden van Mloei om de 'vega's' op de kast te jagen hun doel niet gemist hebben.
Ik hoop dat jullie de discussie voortzetten en er allemaal iets van leren.... ik heb er iig weer genoeg van opgestoken!
Groetekes en tot later!
Ninx