Reuzenkat van 27 duizend euro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daniella74

Re: Reuzenkat van 27 duizend euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:45

Yamcha schreef:
Nogal ja.
Ik wil niet weten hoeveel de Ashera weegt als ie teveel whiskas heeft gehad... Nagelbijten / Gniffelen

Whiskas????? Zo'n beest eet verse zalm en echte Beluga-kaviaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 00:35

Whahaha Haha!

Tsja, het duurst is meestal niet de aanschaf... Haha!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 07:22

Pluizebolpum schreef:
Tja, daar was ik al bang voor...

Het is de linkse (die ander is Stoffel). Onder normale omstandigheden had hij een normaal postuur maar bij kou of boosheid zwol hij op (als een kogelvis, je ziet het nog een beetje aan de staart, de volledige zwelversie heb ik niet op foto staan, helaas), verder had Mr.Smudge (Muts voor intimi) het loopje van een wasbeer, vandaar. Maar het klinkt spannend, toch? Haha!
http://i213.photobucket.com/albums/cc25 ... MGsenm.jpg

Wat zijn ze leuk!!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 08:12

Haha! die staart

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:03

IKbenEllen schreef:
Haha! die staart

*LOL* En toen was ie niet eens boos...

@Needje: thanx, maar eigenlijk is het 'waren' ze zijn allebei al 1 en 2 jaar dood... Huilen

Maargoed, om nog op de Asheera terug te komen...Wie zegt dat ie vis lust? Misschien houdt ie meer van biefstuk of gevogelte (in dt geval wordt het Jersey Giants kweken voor die mensen... Vingers aflikken ).

Ik las ook laatst een stuk over territoriumdrang bij katten. De meeste katten hebben zich netjes aangepast aan de situatie waar ze in leven en zijn in staat om enige mate van sociaal gedrag te vertonen.
In dat stukje stond een verhaal over een Bengaal (ook zo'n 'halve wilde' toch?) die de kat van de buren terroriseerde omdat die het lef had in 'zijn' territorium te wonen. Het schijnt iig vaker voor te komen bij (semi)wilde katten aangezien die meer puur instinct zouden hebben en katten van oorsprong toch solitair levende dieren zijn...

Ik moest toen toch even aan katje A. denken, en zijn toekomstige 'maatjes'. In hoeverre is het onderzocht of A. overweg kan met andere 'collega' katten? Hij schijnt dan wel lief voor mensen te zijn (dat mag ik hopen met zo'n formaat), maar hoe aardig kan hij overweg met soortgenoten zonder compleet neurotisch te worden (of z'n vriendjes)?
Ik hoop dat die mensen daar wel even bij hebben stil gestaan...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:15

waren. Bloos Sorry! Ach gut

Bij ons loopt een dikke rooie HTK kat die de boel terroriseert. Die jaagt mijn katten zelfs uit mijn tuin! Boos! Boos! Dus of je dat aan het half-wild-zijn kan koppelen weet ik niet. Aangezien dat dier wel enooorm lief is voor mensen.

Dit zijn mijn "gevaarlijke" poekies
Smeagle
Afbeelding
Frodo
Afbeelding

Niet echt angstaanjagende wilde roofdieren zo. Haha!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:18

Ik hoorde vanochtend dat die mensen waarschijnlijk opgelicht zijn door het bedrijf.
Het schijnt geen asheera te zijn maar een savannekat, die veel minder waard zijn.

Ik ben nu helemaal benieuwd hoe het af gaat lopen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:25

@Needje: Nee angstaanjagend zien ze er niet uit...wel heel lief en leuke foto's!

Over dat territorium dwang, het zou bij 'wilde' katten meer voorkomen, neemt niet weg dat 'gewone' katten er ook wat van kunnen. Ik had er vorig jaar eentje in de tuin die zelfs tegen mij tekeer ging! Moet toch een apart gezicht geweest zijn; een mens die tegen een struikje aan het 'blazen' en grommen is...(ik laat me dus niet uitschelden, zelfs niet door een kat!)

Mistic schreef:
Ik hoorde vanochtend dat die mensen waarschijnlijk opgelicht zijn door het bedrijf.
Het schijnt geen asheera te zijn maar een savannekat, die veel minder waard zijn.

Ik ben nu helemaal benieuwd hoe het af gaat lopen.

Dat geeft weer een aparte wending aan het verhaal! Het begint nu een beetje op een soap te lijken...ik blijf wachten op de volgende aflevering!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:30

haha, ik ben ook zo. In mijn tuin zijn mijn katten de baas (na mij. Tong uitsteken) en ik accepteer niet dat een andere kat daar schijt aan heeft.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:32

Ik ben heel benieuwd hoe het afloopt.
Het is allang een soap imo door alle heisa die er omheen s ontstaan.
Instanties die op de hoogte zijn en het goedkeuren en dan ineens besluiten dat ze het niet zeker weten.... pffff.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:44

zou het dan toch een savanah zijn ? Op een kattenforum had ik die commentaar al gelezen. Het zal je maar overkomen, wat een lachwekkend verhaal.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:11

Pluizebolpum schreef:
Over dat territorium dwang, het zou bij 'wilde' katten meer voorkomen, neemt niet weg dat 'gewone' katten er ook wat van kunnen. Ik had er vorig jaar eentje in de tuin die zelfs tegen mij tekeer ging! Moet toch een apart gezicht geweest zijn; een mens die tegen een struikje aan het 'blazen' en grommen is...(ik laat me dus niet uitschelden, zelfs niet door een kat!)

Mijn lieve poeske zou heel de boel terroriseren als ik hem los liet lopen Haha!
Hij is ZEER waaks en houdt niet van vreemden in huis als wij er zelf niet zijn. Als wij er zijn tolereert ie ze, zo lang ze hem met rust laten Knipoog
Voor d'r duvel niet bang Haha!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:19

Pluizebolplum schreef dat het een beetje op een soap begint te lijken, nou als je het aan mij vraagt is dat ook zo!

En als die mensen echt afgezet zijn doordat het een andere soort kat is, wat niet geheel onwaar zou kunnen zijn, klap ik alleen maar in mijn handjes! Ja
Hadden ze maar beter hun huiswerk moeten doen, misschien is dit hun les die ze moeten leren om niet zo egoïstisch in het leven te staan, door zo'n dier te kopen!
Ik vind dat je sowieso al niet goed bij je hoofd bent, om voor zoveel geld een dier aan te schaffen.
(voor degene die het weer uit zijn verband gaan trekken, bedoel ik door de mens gecreeërde dieren die niet natuurlijk kunnen voorkomen, maar gefokt zijn voor de commercie, anders gaat de discussie weer ergens anders heen)

Boontje komt om zijn loontje!
What goes around comes around!
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd!

Maar ach, de media laat ons toch allemaal dingen denken die op het ego ingesteld zijn, dus ik geloof er geen bal van!
Al met al, is het dier de dupe ervan!
Beetje jammer en dat alleen door de onbewustheid van bepaalde mensen!
Knap staaltje werk hoor, echt uitmuntend!
Laatst bijgewerkt door Miska op 25-01-08 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:41

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:57

Miska schreef:
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd!

Hé, das mijn slogan! Haha!
Vorig jaar trouwens voor het eerst geld uitgegeven voor de aanschaf van een kat, 89 euro all-in uit het asiel. Was het trouwens meer dan waard want ik heb al zoveel lol met haar! (ik hoop zij ook met mij...)
Toch zou ik, op zich, geen moeite hebben met de aanschaf van een bepaalde raskat. Uiteraard omdat het plaatje me aanspreekt, maar ook net zo goed (soms juist) het karaktertype van zo'n dier. Dan wel van een goed adres en niet de eerste de beste die ze voor een tientje op de markt gooit!

Miska schreef:
Al met al, is het dier de dupe ervan!

Dat is het zeker! Ik neem aan dat hij best wel goed verzorgt wordt waar hij nu zit, maar toch. Het beestje wordt nu maar van hot naar her gesleept en moet maar afwachten wat er nu weer met hem gaat gebeuren.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 10:59

waarom hebben die in andere landen dan geen probleem gehad?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:43

Ik heb een reaktie geplaatst op het gastenboek van de kopers. Zeer benieuwd of die blijft staan Knipoog

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:45

Sorry Miska, maar ik krijg een beetje het idee dat je er niet zo goed tegen kan dat sommige mensen iets meer te besteden hebben. Bloos
Er zijn ook mensen die dure paarden kopen, of dure auto's.
Wat ik zo op hun site lees komen ze mij enorm positief over. En hebben ze wel degelijk goed hun best gedaan om alles goed te laten verlopen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:49

Ik sluit me hierbij aan Needje Knipoog

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:36

Als hij toch onverzekerd op schiphol staat, zal ik eens kijken of ik nog een inbrekers pak heb liggen.. Clown

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:39

Afbeelding
alstu!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:43

Verward
Nou doet ie t niet meer....

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:55

Zou het dan ook zo'n kat zijn geweest die toen op de Veluwe als "de panter" die nooit is gevonden werd aangezien Knipoog

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:25

Jemig, het is wel super sneu als blijkt dat ze gewoon ontzettend zijn afgezet. Die verhalen van de links in Redneck zijn niet mis. http://www.messybeast.com/asheras.htm

En op deze site: http://ashera-savannah-cat.blogspot.com/ staat zelfs een oproep van een fokker die beweerd shin-chan gefokt te hebben - als Savannah kat.
Kortom de in beslagname is totaal niet gek, maar dient juist het doel. Om dierenhandelaren op te sporen en te stoppen. Helaas zijn beest en naieve mensen waarschijnlijk de dupe van dit verhaal. Maar ik kan er nog steeds met mijn verstand niet bij dat mensen zo naief kunnen zijn.
Maar goed....eerst maar eens de uitslag en onderzoek van de AID afwachten.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:18

Needje schreef:
Sorry Miska, maar ik krijg een beetje het idee dat je er niet zo goed tegen kan dat sommige mensen iets meer te besteden hebben. Bloos
Er zijn ook mensen die dure paarden kopen, of dure auto's.
Wat ik zo op hun site lees komen ze mij enorm positief over. En hebben ze wel degelijk goed hun best gedaan om alles goed te laten verlopen.

Blijkbaar begrijp jij mijn gedachte erachter niet.
Het gaat er niet om of je iets te besteden hebt of niet, ik heb ook een mooie trailer met zadelkamer gekocht om dat ik dat mooi (en praktisch) vind en het geld er voor had!
Als ik daar minder geld voor had gehad, had ik ook gewoon één gekocht die minder luxe was uitgevoerd, puur omdat ik een trailer nodig ben als ik naar wedstrijden oid wil gaan.
En zoals je eerder deed, trek je conclusies compleet uit zijn verband wat dat betreft.
Daar gaat het mij helemaal niet om.
Maar er zit wel degelijk verschil in, of je eraan mee doet en geld uitgeeft aan mensen die aan Godsheid-waanzin lijden en een dier creeëren wat gewoonweg niet uit natuurlijke selectie ontstaat.
Dat vind ik gewoon heel erg triest!
Dat er mensen zijn die deze dieren voor de commercie gebruiken om er zelf beter van te worden, gaat nogal ver in mijn ogen en de mensen die er grof geld voor neerleggen, zijn wat dat betreft helemaal onbewuste mensen!
En als jij dat inzicht ook niet begrijpen wil, geeft het alleen maar aan dat je ook niet erg bewust bent op dat gebied.