Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chubby schreef:NL weet geen prioriteiten te stellen. Ik vergelijk dit met de USA, die dolgraag oorlog voert in gebieden vér buiten hun grondgebied maar vergeet hoeveel armoede er is binnen de landsgrenzen..
runningkawa schreef:Princess_ schreef:Maar in marokko waar dat over gaat is de islam een staatsgodsdienst. Dus dan is het imo logisch dat er meer moskeeen zijn dan andere geloofs gebouwen.
Gaat me om het aantal inwoners per moskee.
Daar moet misschien wel 1000 mensen naar 1 moskee, terwijl hier maar 100 mensen er heen gaan...en er een stad verder alweer een moskee bij komt.
runningkawa schreef:Wilders heeft meer op het programma staan dan buitenlander, alleen haalt de media dat niet graag aan.
Zoals geld dat naar ontwikkelingshulp gaat, maar nederland zou nederland niet zijn als hij daar niet meer aan zou uitgeven dan het gemiddelde land in de EU.
Dingen als kunst, waarom moet daar überhaupt geld naartoe?
Is dat zo belangrijk? Hoort bij mij als luxe en een land niet meer weet wat hij met zijn geld moet doen om daar wat aan te gaan geven. Niet aan de orde nu.
Dan gaan ze in de moskeen toch gewoon nederlands prediken...is het voor iedereen gelijk in het land waar nederlands toch echt de voertaal (hoort) te zijn.
Leren ze het ook meteen beter
Mea schreef:En waarom worden er dan in ieder stadje één of zelfs meer van dat soort cafeetjes gemaakt? Omdat de ene een Jordaans cultuur heeft en de ander wat anders enz.
Mea schreef:@runningkawa:
Omdat het toch ook leuk is om in je eigen taal te kunnen spreken met andere moskee gangers? Ook zijn sommige gebruiken in de moskee cultuursgebonden, is toch fijner om bij je eigen cultuur te zijn?
Als vergelijking: Er zijn toch Nederlandse cafe's in Spanje? Waarom? Niet voor de Spanjaarden, maar omdat de Nederlandse toerist het gewoon leuk vind om op z'n nederlands te kunnen kroegen en ouwehoeren. En waarom worden er dan in ieder stadje één of zelfs meer van dat soort cafeetjes gemaakt? Omdat de ene een Jordaans cultuur heeft en de ander wat anders enz.
Citaat:Alleen jammer dat hij het op zo'n goedkope manier doet door enorm in te spelen op de onderbuikgevoelens van de vaak minder slimme mensen die niet in staat zijn om de boel in een breder perspectief te zien.
LittleAnn schreef:Ik ben het op veel punten met hem eens.... kijk als iemand werkelijk niet KAN werken vanwege een handicap vind ik het een ander verhaal, maar zonder paspoort en niet willen werken.... ik werk liever niet om deze mensen van geld te voorzien hoor
Pipo schreef:LittleAnn schreef:Ik ben het op veel punten met hem eens.... kijk als iemand werkelijk niet KAN werken vanwege een handicap vind ik het een ander verhaal, maar zonder paspoort en niet willen werken.... ik werk liever niet om deze mensen van geld te voorzien hoor
Dan moeten ze eerst regelen dat mensen zonder paspoort MOGEN werken!
kjoetie schreef:Helaas is er ook een grote groep waarbij dit niet het geval is, maar dit heeft veel meer te maken met de sociaal-economische positie van deze groep dan met afkomst- wel is afkomst nog een complicerende factor hierin, wat het voor hun tov de "nederlandse schoffies" om het zo maar eens te noemen, extra lastig maakt.
Pipo schreef:Dan moeten ze eerst regelen dat mensen zonder paspoort MOGEN werken!