Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah

Re: Meneer Wilders is zelf knetter gek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:40

Ik vind ook dat Nederland veel te veel geld steeks in nutteloze inburgeringscursussen. Mensen moeten daar echt de raarste dingen over Nederland leren die ikzelf nog niet eens weet.
En door dit soort nutteloze maatregelen is er weinig geld meer voor echte problemen. Zoals de zorg en de file problemen. Ik vind het echt belachelijk dat we nu weer meer belasting moeten betalen en dat rekening rijden lost ook helemaal niks op. Als je met de auto moet, dan moet je eenmaal met de auto.
En het is allemaal al zo duur!

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:44

Chubby schreef:
NL weet geen prioriteiten te stellen. Ik vergelijk dit met de USA, die dolgraag oorlog voert in gebieden vér buiten hun grondgebied maar vergeet hoeveel armoede er is binnen de landsgrenzen..

Helemaal mee eens, dát is hier het probleem en niet de 'buitenlanders'. Altijd maar anderen de schuld geven van de problemen, maar niet naar jezelf kijken - dat is de nederlandse cultuur.

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:48

runningkawa schreef:
Princess_ schreef:
Maar in marokko waar dat over gaat is de islam een staatsgodsdienst. Dus dan is het imo logisch dat er meer moskeeen zijn dan andere geloofs gebouwen.

Gaat me om het aantal inwoners per moskee.
Daar moet misschien wel 1000 mensen naar 1 moskee, terwijl hier maar 100 mensen er heen gaan...en er een stad verder alweer een moskee bij komt.

Alsof alle kerken zo vol zitten hier in NL, en trouwens net zo goed dat je verschillende kerken hebt met verschillende geloofsovertuigingen, geld dat ook voor moskeeen natuurlijk.
En dan nog de verschillende talen van moslims....niet alleen in Marokko of Turkije zijn moslims.
Laatst bijgewerkt door Mea op 20-09-07 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:50

Wilders heeft meer op het programma staan dan buitenlander, alleen haalt de media dat niet graag aan.
Zoals geld dat naar ontwikkelingshulp gaat, maar nederland zou nederland niet zijn als hij daar niet meer aan zou uitgeven dan het gemiddelde land in de EU.
Dingen als kunst, waarom moet daar überhaupt geld naartoe?
Is dat zo belangrijk? Hoort bij mij als luxe en een land niet meer weet wat hij met zijn geld moet doen om daar wat aan te gaan geven. Niet aan de orde nu.

Dan gaan ze in de moskeen toch gewoon nederlands prediken...is het voor iedereen gelijk in het land waar nederlands toch echt de voertaal (hoort) te zijn.
Leren ze het ook meteen beter Lachen

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:53

runningkawa schreef:
Wilders heeft meer op het programma staan dan buitenlander, alleen haalt de media dat niet graag aan.
Zoals geld dat naar ontwikkelingshulp gaat, maar nederland zou nederland niet zijn als hij daar niet meer aan zou uitgeven dan het gemiddelde land in de EU.
Dingen als kunst, waarom moet daar überhaupt geld naartoe?
Is dat zo belangrijk? Hoort bij mij als luxe en een land niet meer weet wat hij met zijn geld moet doen om daar wat aan te gaan geven. Niet aan de orde nu.

Dan gaan ze in de moskeen toch gewoon nederlands prediken...is het voor iedereen gelijk in het land waar nederlands toch echt de voertaal (hoort) te zijn.
Leren ze het ook meteen beter Lachen

Dat gebeurt ook heus wel in het Nederlands hoor, zeker nooit in een Moskee geweest??? En net aslof elke buitenlander slecht Nederlands spreekt. Wacht maar tot wij Nederlanders eens uit ons land moeten vluchten, dan piepen we wel anders...
Laatst bijgewerkt door Mea op 20-09-07 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:54

Waarom hebben ze dan last van de verschillende talen?
Nederlands is Nederlands

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:58

Je kunt nog zoveel doen voor mensen, ze blijven zélf verantwoordelijk. En dat vinden zowel allochtonen als Nederlanders erg moeilijk.

Er zouden 1 miljoen (!) analfabeten zijn in NL, onvoorstelbaar eigenlijk. Maar waarom zijn die mensen analfabeet? Er worden toch zát cursussen gegeven? We hebben toch een leerplicht sinds 1901?!

Waarom zitten veel mensen thuis aan de keukentafel te wachten tot ze geholpen worden? Waarom niet zelf initiatief nemen als je wijk verloedert? Waarom niet zelf je buren aanspreken om contact te leggen?

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:04

@runningkawa:
Omdat het toch ook leuk is om in je eigen taal te kunnen spreken met andere moskee gangers? Ook zijn sommige gebruiken in de moskee cultuursgebonden, is toch fijner om bij je eigen cultuur te zijn?
Als vergelijking: Er zijn toch Nederlandse cafe's in Spanje? Waarom? Niet voor de Spanjaarden, maar omdat de Nederlandse toerist het gewoon leuk vind om op z'n nederlands te kunnen kroegen en ouwehoeren. En waarom worden er dan in ieder stadje één of zelfs meer van dat soort cafeetjes gemaakt? Omdat de ene een Jordaans cultuur heeft en de ander wat anders enz.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:09

heeft m.i. niets met cultuur te maken, maar met "er is geld mee te verdienen"..

Mea schreef:
En waarom worden er dan in ieder stadje één of zelfs meer van dat soort cafeetjes gemaakt? Omdat de ene een Jordaans cultuur heeft en de ander wat anders enz.

Overigens, Wilders zou met iets gematigder taalgebruik veel zieltjes kunnen winnen. Met dit soort extreme meningen schrikt hij veel mensen af..

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:12

Sorry dat ik het zeg, maar wat een dikke onzin wordt hier nu allemaal verkondigd!

Teveel moskeeën?

Criminele Moslims?

Geen integratie?

Moslims doen niet hun best?

De Islam neemt Nederland over?

What?! Mag ik daar even op reageren met de volgende vragen:

Wel eens gehoord van vrijheid van godsdienst?
Zo ja; dan weet je ook dat moskeeën er mogen zijn, net zo goed als allerhande christelijke kerken en tempels en wat al niet meer. Ik ben geen christen, en ik zeur toch ook niet over klokkengelui op zondagochtend?
Zo niet; verhuis dan lekker naar een land waar geen godsdienstvrijheid is. In Nederland hebben we hier namelijk voor gekozen (en terecht!)

Geloof je nu echt dat religie crimineel gedrag bepaalt?
Zo ja; laat me je uit de droom helpen, dat is namelijk niet zo. Geen enkel geloof praat criminaliteit goed, en de Islam OOK niet! Kan je denken "ja, maar..." Nee echt niet! Er zijn andere factoren voor criminaliteit, maar die zijn wat ingewikkelder te begrijpen. Toch is het de moeite waard om je erin te verdiepen!
Zo nee; zeg dan ook niet dat "Moslims crimineel zijn," want die uitspraak snijdt geen hout! Moslims zijn Moslims, criminelen zijn criminelen, en er is geen verband! Ik zie je denken, maar nee, echt niet.

Weet je eigenlijk wel wat integratie betekent?
Zo ja; dan weet je ook dat het overgrote deel nieuwkomers heel netjes integreert. En dat de nieuwe generaties ook geïntegreerd zijn! Die kunnen namelijk bijna niet anders.
Zo nee; integratie betekent dat je deels de Nederlandse cultuur overneemt en deels je eigen cultuur behoudt. Dat wil dus zeggen dat allochtonen die Nederlands spreken, naar Nederlandse scholen gaan, in Nederlandse winkels winkelen, met Nederlandse buren praten, met Nederlandse wetten en regelgevingen te maken hebben, en tegelijkertijd hun eigen kledingsstijl hebben, thuis hun eigen taal spreken, hun eigen eten koken en hun eigen religie beoefenen, méér dan redelijk geïntegreerd zijn! Moet jij eens proberen om een allochtoon te vinden die niet aan bovenstaande voldoet en dus niet geïntegreerd is. Valt tegen hoor!

Geloof je nu echt dat religie je motivatie en doorzettingsvermogen bepaalt?
Zo ja; da's fout! Motivatie en doorzettingsvermogen is persoonlijk en wordt bepaalt door de mogelijkheden en kansen die je hebt in je leven. En daar komt geen heilig boek aan te pas.
Zo nee; inderdaad, en daarom is de uitspraak "Moslims doen niet hun best" dus ook volkomen nutteloos.

Heb je enig idee wat het percentage Moslims in Nederland is? En waar ben je nu eigenlijk bang voor? Dat Balkenende van de troon wordt gestoten door "een Moslim" en dat jij voortaan arabisch moet praten en een hoofddoek moet dragen? GET REAL!

Edit; en Wilders heeft het bij bovenstaande vragen consequent fout. Maar goed, vrijheid van meningsuiting he... Zou toch fijn zijn dat hij wist waarover hij het heeft, voordat hij gaat lopen blaten.
Laatst bijgewerkt door Ronja op 20-09-07 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:12

tsja, het is heel makkelijk om te roepen dat alle criminele buitenlanders eruit moeten, maar voor het gemak wordt even vergeten dat dit voor 90 % toch echt in nederland geboren mensen zijn.. Dus wat nou 'terug naar hun eigen land', Nederland is net zo goed hun land als dat van jou en mij..

Wat niet betekent dat je het dan maar moet negeren, helaas krijgen we nu de rekening gepresenteerd van 30 jaar wanbeleid op het gebied van integratie. je moet ook niet vergeten dat er inmiddels al veel goede dingen zijn gebeurd om het op te lossen, maar dat je niet kunt verwachten dat problemen die er 30 jaar over hebben gedaan om zo groot te worden ineens in een jaar of 5 opgelost zijn. Bovendien kost dat gewoon geld, en dat willen de meeste mensen weer niet en krijg je er scheve gezichten door 'dat al dat geld naar die buitenlanders gaat'. Tsja, problemen oplossen die door de eigen overheid zijn gecreeerd kost nu eenmaal geld. Nederland moet gewoon eens stoppen met het softe criminaliteitsbeleid in het algemeen, geldend voor welke afkomst dan ook.

Bovendien is er ook een emancipatiegolf gaande onder 'allochtonen' (wat ik een waardeloze term vind om een volstrekt diffuse groep te benomen, qua afkomst, sociaal-economische positie en opleidingsniveau). De allochtone jongeren van nu zijn veel bewuster met hun ontwikkeling bezig, doen het vaak goed op school (de meiden iig) en maken echt een inhaalslag.

Helaas is er ook een grote groep waarbij dit niet het geval is, maar dit heeft veel meer te maken met de sociaal-economische positie van deze groep dan met afkomst- wel is afkomst nog een complicerende factor hierin, wat het voor hun tov de "nederlandse schoffies" om het zo maar eens te noemen, extra lastig maakt. Is geen excuus, maar verklaart wel iets. Wel vind ik dat de Marokkaanse gemeenschap veel sterker moet optreden naar hun jeugd, maar daar moeten ze dan wel weer de mogelijkheid voor krijgen en dat willen de meeste nederlanders niet, want dan krijgen ze inspraak en lopen we zo allemaal in een boerka Rolleyes Het meer nemen van eigen verantwoordelijkheid door deze groep zou heel belangrijk zijn, maar is erg, erg moeilijk door dus die 30 jaar van wanbeleid en slechte integratie. Dit soort processen kosten gewoon enorm veel tijd.

Het is in ieder geval goed dat er figuren als Wilders zijn om het debat gaande te houden. Persoonlijk zou ik nooit op hem stemmen omdat ik hem veel te conservatief vind, maar er moet af en toe iemand eens de knuppel in het hoenderhok gooien. Alleen jammer dat hij het op zo'n goedkope manier doet door enorm in te spelen op de onderbuikgevoelens van de vaak minder slimme mensen die niet in staat zijn om de boel in een breder perspectief te zien.
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 20-09-07 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:13

Mea schreef:
@runningkawa:
Omdat het toch ook leuk is om in je eigen taal te kunnen spreken met andere moskee gangers? Ook zijn sommige gebruiken in de moskee cultuursgebonden, is toch fijner om bij je eigen cultuur te zijn?
Als vergelijking: Er zijn toch Nederlandse cafe's in Spanje? Waarom? Niet voor de Spanjaarden, maar omdat de Nederlandse toerist het gewoon leuk vind om op z'n nederlands te kunnen kroegen en ouwehoeren. En waarom worden er dan in ieder stadje één of zelfs meer van dat soort cafeetjes gemaakt? Omdat de ene een Jordaans cultuur heeft en de ander wat anders enz.

Maar die cafe's worden betaald door de iegenaar zelf, niet door gemeentes.
Die cafe's zijn vaak ook geen nieuwe gebouwen, maar gewoon overgekocht.
Wij krijgen bij wijze van nog geen vergunning voor een dakkapel want dat past niet in het straatbeeld, maar ff verder op komt er weer een fata morgana bijgebouwd Lachen
Niet betaald door de mensen zelf....

Ik betaal belasting daarvoor en dat wil ik niet
Ik wil dat geld naar de zorg, dan heeft Piet en achmed er wat aan, niet alleen Achmed

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:15

@ Kjoetie: inderdaad Afgod

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:17

Citaat:
Alleen jammer dat hij het op zo'n goedkope manier doet door enorm in te spelen op de onderbuikgevoelens van de vaak minder slimme mensen die niet in staat zijn om de boel in een breder perspectief te zien.

Met andere woorden jij bent wel erg slim en kijkt erg neer op andere die het met hem eens zijn?
Wat zegt dat over jou? Ook al eens bedacht Lachen
Wie ziet er dan dingen zwart/wit of discriminerend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:18

LittleAnn schreef:
Ik ben het op veel punten met hem eens.... kijk als iemand werkelijk niet KAN werken vanwege een handicap vind ik het een ander verhaal, maar zonder paspoort en niet willen werken.... ik werk liever niet om deze mensen van geld te voorzien hoor Knipoog

Dan moeten ze eerst regelen dat mensen zonder paspoort MOGEN werken!

kjoetie

@ RK: nee dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat er een grote groep mensen is in Nederland die net zo beperkt is in zijn denken als de allochtonen die ze zo bashen. Ik zeg nergens dat ik beter ben of daarop neerkijk, maar het is gewoon een constatering. Hoeveel mensen hebben shownieuws en de Telegraaf niet als hun main view op de wereld?? Of forums als geenstijl en fokt?? Gezellig mekaar napraten maar geen idee hebben waar ze het eigenlijk over hebben, maar vooral lekker boute uitspraken doen. Wie de schoen past trekke hem aan Haha!
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 20-09-07 14:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Maar goed ik was er al een tijdje achter dat die Wilders zo gek als een deur is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:20

Nu denken alllochtonen weer beperkt Haha! Tong uitsteken
Zal je zo ook wel niet bedoelen Haha!

Ze moeten gewoon mensen die vertikken te werken aanpakken
Mensen die crimineel zijn aanpakken en eens ophouden met dat linkse geknuffel...
En aanpakken maakt voor mij het kleurtje niet uit...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:22

Ben het toch op verdacht veel punten met Wilders eens.
Maar ik vind ook dat nederlanders die thuis zitten en wel aan de bak kunnen strenger aangepakt moeten worden.
Ook zij moeten een steentje aan de maatschappij bijdragen.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:22

ik vind de excuus-truusen onder de allochtonen die niet willen werken en zichzelf constant in een slachtofferrol stoppen beperkt denken ja Ja net als de nederlanders die zichzelf zoo zielig vinden omdat de allochtone buurman een taalcursus krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:23

ah zo...ja dat zijn we dan zeker met elkaar eens Ja

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:24

Pipo schreef:
LittleAnn schreef:
Ik ben het op veel punten met hem eens.... kijk als iemand werkelijk niet KAN werken vanwege een handicap vind ik het een ander verhaal, maar zonder paspoort en niet willen werken.... ik werk liever niet om deze mensen van geld te voorzien hoor Knipoog

precies!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:25

Haha! ik probeer alleen de boel een beetje te nuanceren. Er is zeker een groep die de kantjes ervanaf loopt, maar dat zijn zowel buitenlanders als nederlanders en heeft veel meer te maken met sociaal-economische situatie dan met afkomst, maar een andere afkomst maakt het dan wel weer een stukkie moeilijker om je te emanciperen. Zo misschien duidelijker Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:26

met een tewerkstellingsvergunning mag dat ook...
Maar mischien is het wel wat om eerst de mensen die in NL wonen die te verlenen, dan pas aan mensen die wonen buiten nL?
En dan ook voor een langere tijd deze te verstrekken.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:27

kjoetie schreef:
Helaas is er ook een grote groep waarbij dit niet het geval is, maar dit heeft veel meer te maken met de sociaal-economische positie van deze groep dan met afkomst- wel is afkomst nog een complicerende factor hierin, wat het voor hun tov de "nederlandse schoffies" om het zo maar eens te noemen, extra lastig maakt.

Laten we nu eens aannemen dat we het hier juist hebben over deze groep. Want er zijn maar weinig mensen die moeite hebben met mensen die zich wel "aanpassen" aan de Nederlandse samenleving. Gewoon netjes naar school of werk gaan of liever thuis voor de kindjes zorgen, respect hebben voor de geldende normen en waarden in dit land, de taal spreken.

Pipo schreef:

Ik was vorige week stómverbaasd te horen dat een man al 29 jaar in NL woont, illegaal (!), maar wel werkt en officieel woont en zijn kinderen gaan naar school..

Wat is tegenwoordig illegaal?!

Zelfde met dat bericht enkele maanden geleden waarin gevraagd werd aan de gemeenten hun illegalen te téllen.. Hoe kán dat nou met mensen die niet geregisteerd staan?