Proefdieren of gedetineerden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

Re: Proefdieren of gedetineerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:20

runningkawa schreef:
Als schijn zou bedriegen, keken mensen wel uit
Nu geven ze er geen donder om om er te zitten, de meeste zitten er namelijk vaker dan 1x

Dat heeft vaak ook zijn redenen. Niet omdat ze het er zo fijn vinden, maar omdat ze buiten de cel niets meer hebben.. daar wel eens aan gedacht?

Hoe vaak kom je een ex-gedetineerde tegen die weer volledig mee doet in de maatschappij? Niet, ze krijgen de kans niet.

Al heb je gezeten voor een autodiefstal toen je 16 was... op je 35e kan je nog steeds niet meedraaien in het kantoorleven.

Vuilnisman als je geluk hebt (overigens geen negatieve uitspraak over dit beroep Lachen ), maar het is makkelijker om terug te vallen in het oude patroon... een straatleven waar niemand je aankijkt als ex-gedetineerde... maar als persoon Lachen

Plus het feit dat er nog mensen zijn die jou liever dood dan levend zien in de wereld buiten de gevangenismuren!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:21

runningkawa schreef:
Nee in sommige gevangenissen zijn naai kamertjes, want stel je voor dat ze enkele maanden niet mogen sexen met hun vrouw

En er zijn recreatie en fitnes zalen
daar waar wij heel wat per maand voor dokken mogen hun zo gebruik van maken

Dus niks punt Lachen

Naaikamertjes is niet voor de zwaar gedetineerden hoor Clown En dat is meer fabel dan feit Knipoog

Recreatie en Fitness moeten ze verdienen!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:23

Mee eens; wie zijn billen brandt moet idd op blaren zitten.

Daar gaat een ieder wel mee accoord, denk ik, al blijft het lastig welke mate van straf, want de meningen zullen daarbij verschillend.

Vind NL persoonlijk te soft en slordig, zeker als je ziet hoeveel TBS-ers er al kunnen ontsnappen, schandalig. Enorme werkdruk daar, misschien personeelstekort, er klopt in ieder geval geen hout van.

Voor de bokkers die tegen zijn- goed. geenk waad met kwaad vergelden. Gaat het zo echter goed dan?
Wat als jouw kind wordt vermoord? Denk je dan echt dat je niet een enorme agressie jegens die persoon opbouwt en het persoon eigenhandig een koppie kleiner zou maken?

Vrijheid. Vrjiheid?.. Voor wie? met hoeveel stoffen in de atmosfeer komen we nu al niet in aanraking warvan we geen weet hebben?

Wat is vrijeheid?

En de anti-bokkers hier? Wat willen jullie dan? Dieren blijven inzetten? moeten die zich dan maar odnerwerpen omdat wij hebben besloten dat wij belangerijker zijn? Schiet mij maar lek, hoor, elke crimineel is er een te veel. Dood hoeft niet maar laat ze ergens nuttig voor ingezet worden, zijn het geen proeven, dan maar iets anders!

Als we zo lekker tolerant blijven (en intussen worden proeven gewoon doorgezet met onschuldige dieren, en och, wat is NL toch soft als ik dit topic doorlees, zo slecht hebben ze het niet, nee hoor- voor de wetenschap mag alles wijken), blijven we maar moeite hebben met het feit dat criminelen over hun eigen leven mogen beslissen..
En intussen lopen er nog teveel rond op straat, worden er nog steeds teveel mensen zomaar op straat vermoord...

Dat vind ik krom.

Kom dan ook met een zinnig alternatief, anti-bokkers!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:25

Iemand die op zijn zestiende een auto heeft gestolen, vind ik niet kunnen, maar ik zou die wel een kans willen geven misschien (is het trouwens niet zo dat je strafblad verdwijnt als je meerderjarig wordt?). Maar iemand die bijv. een kindje heeft weggenomen. haar heeft misbruikt en daarna vermoord, heeft het echt nog veel te goed in cellen zoals wij ze kennen.

Anoniem

Verdienen, 1 dag lief zijn?

Wat is er mis met in de tuinbouw werken (vragen ze niet naar je verleden hoor)
Of idd vuilnisman en zo zijn er erg veel beroepen
Nee, dan moet je smorgens om 6 uit je nest..dat is teveel gevraagt
Elke dag optijd komen, anders wordt je eruit geflikkerd
En dan is crimineel zijn makkelijker, ben je iegen baas op eigen tijden.
Niet alles gaan verromanticeren

Ik werk zelf in de tuinbouw
En jaren terug was er een project, stichting begeleid werken, van die jongeren die niet wilde maar steun nodig hadden...zal me er niet over uitwijden, maar die willen niet, gewoon niet!
Kansen genoeg, maar als je ze niet pakt, houd het op.

detour

Cassidy schreef:
detour schreef:
Als tests iets goeds teweeg brengen kunnen qua onderzoek voor de volksgezondheid vind ik dat zo gek nog niet.
Ik zou echter neit kunnen bedenken wat voor test, al heb ik echt geen kaas gegeten van het type test en de gevolgen er van.

Dus je roept iets waar je de konsekwenties niet van kunt overzien? Dan zou je maar beter je mond kunnen houden, je geeft zelf toe dat je niet weet waar je het over hebt.

Voor de rest sluit ik me helemaal bij Rob aan.

Oh, wat flauw, cassidy.

ik denk gewoon dat er ontzettend veel soorten testen zijn van verschillend kaliber, en dat er veel verschillende test gedaan kunnen worden.

Doe trouwens niet steeds alsof je alle wijsheid in pacht hebt, daar word ik een beetje misselijk van. je haalt contact wetenschappers aan, maar je bent er wel vanaf gestapt omdat je er uiteindelijk neit mee om kon gaan.

Kijk dan ook even kritisch naar jezelf.

Wie overziet de consequenties dan wel? Die mensen zijn er niet hoor, nogmaals: wetenschap faalt soms, is niet zaligmakend!!! Wordt nl uitgevoerd door mensen! helaas.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:31

Ik ben het in zijn geheel met Running Kawa eens.
Het is tegenwoordig toch te belachelijk voor woorden dat als je iemand neer doodsteekt of doodschiet je veroordeeld wordt tot en jaar of 4 Frusty Of kinderverkrachters die naar een jaar of 8 vrijkomen wegens goed gedrag en vervolgens weer gaan wonen in een kindrijke buurt Lips are sealed Nee bedankt.
Dat soort lui horen helemaal nooit meer terug te keren in de maatschappij.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:36

maverick schreef:
Het is tegenwoordig toch te belachelijk voor woorden dat als je iemand neer doodsteekt of doodschiet je veroordeeld wordt tot en jaar of 4 Frusty Of kinderverkrachters die naar een jaar of 8 vrijkomen wegens goed gedrag en vervolgens weer gaan wonen in een kindrijke buurt Lips are sealed Nee bedankt.

Wonen in een kindrijke buurt is niet zo makkelijk hoor voor dergelijke ex-gedetineerden.

En waarom niet terugkeuren? Er zijn ook mensen die met hulp gewoon weer kunnen functioneren in de maatschappij Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:37

Maverick, het vrijlaten wegens goed gedrag vind ik op zich een heel mooi streven, anders zouden alle criminelen met rust gelaten kunnen worden, alleen nog hun natje en hun droogje, verder niks, omdat ze niet te redden zijn..

Was laatst een ex- TBS-er in een interview op t.v., die was wel teruggekeerd, was trouwens wegens roofovervallen, geen verkrachting of moord of i.d., wat ik eerlijk gezegd ook nog heel fout vind hoor- hij gaf zelf aan dat hij KOOS voor het aanpakken van zichzelf, koos, om gebruik te maken van hetgeen ze hem in de kliniek aanboden en dat hij vond dat hijzelf te slap was geweest om zichzelf te verbeteren en er een hoop maatjes in die kliniek ahw zaten te lanterfanten in zijn ogen en niet bereidwillig c.q. gemotiveerd genoeg waren om zich qua gedrag te verbeteren.

Die figuren verpesten het duus voor de mensen die er van geleerd hebben, en dat kleine percentage verdient mijns inziens een tweede kans, al zou er VEEL strakkere en strengere controle moeten worden uitgevoerd en of dat praktisch haalbaar is?..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:39

Elaine schreef:
maverick schreef:

Wonen in een kindrijke buurt is niet zo makkelijk hoor voor dergelijke ex-gedetineerden.

En waarom niet terugkeuren? Er zijn ook mensen die met hulp gewoon weer kunnen functioneren in de maatschappij Lachen

Waarom niet terugkeren? Omdat er veel te veel mensen weer in de fout gaan. En zulke mensen hoef ik niet bij mijn kinderen te hebben. Misschien dat jij dat wel een prettig idee vindt?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:40

detour schreef:
ik denk gewoon dat er ontzettend veel soorten testen zijn van verschillend kaliber, en dat er veel verschillende test gedaan kunnen worden.

Mee eens. Er kunnen legio niet relevante tests gedaan worden. En nu ben ik toch echt niet zo teer besnaard dat ik bij het woord "proefdier" en "proefpersoon" een rode waas voor mijn ogen krijg, maar het woord RELEVANT doet er in mijn ogen wel degelijk toe. Niet relevante tests zijn tests die in mijn ogen er niet toe doen. En die niet-relevante testen zijn de reden geweest dat ik er mee gestopt ben. Has ik een medische achtergrond gehad en onderzoek gedaan naar AIDS had het er misschien wel heel anders uitgezien. Maar misschien is dat een nuance die je niet begrijpt?

Ik herinner me het topic dat heel anti-proefdier-bokt op zijn achterste benen liet staan: de dierproef waarbij een proefdier tijdens de proef een veulentje kreeg, en waarbij het uiteindelijk om een begrazingsproject ging. Toch wel leuk om te lezen hoe daar uiteindelijk in is gereageerd Haha!

viewtopic.php?f=2&t=406518&

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:41

detour schreef:
Die figuren verpesten het duus voor de mensen die er van geleerd hebben, en dat kleine percentage verdient mijns inziens een tweede kans, al zou er VEEL strakkere en strengere controle moeten worden uitgevoerd en of dat praktisch haalbaar is?..

Maar het is nu al zo vaak gebleken dat het fout gaat. Iedere keer weer hoor je dat een TBS-er de fout in is gegaan als hij op verlof is. Het kan dus niet. Erg jammer voor degenen die wél willen, maar ik vind het risico werkelijk te groot. Het zal jouw man, kind of moeder maar zijn die vermoord wordt door zo iemand. Maar nee, wij willen gewoon niet leren....gewoon doorgaan zoals we doen, laat ze maar lopen....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:44

Maar wie beslist dan wat wel of niet een relevante test is? Schiet mij maar lek, hoor.
Tuurlijk snap ik je nuance, daarom kaartte ik net ook een agressief virus aan in een van mijn laatste reacties. Maar dan nog lijkt het me erg idealistisch om te denken dat je werk dan misschien nuttiger was geweest; dat hangt dan toch af vand e resultaten, toch? Zou dat bevredigend zijn geweest?..

ga ff naar je topic kijken die je hebt aangekaart. Knipoog

Anoniem

Met je eens diablo
Natuurlijk moet er terug keer zijn in de maatschappij Ja

Maar ik denk dat over de terug keer nu te licht gedacht word en te snel gedaan wordt.
Ik denk dat bepaalde misdrijven gewoon niet in een aanmerking mogen komen voor terugkeer, omdat wat ze gedaan hebben te erg is. En als je dat doet dat je zulke grote kronkel hebt, dat die niet te genezen is. Je hebt ook ziektes buiten je hoofd die niemand kan genezen, denk dat er ook in het brein dingen zitten die niet te genezen zijn...maar blijkbaar mag je dat ook niet hardop zeggen.

Cassidy

Maar wie beslist dat die TBS-er naar huis mag, een aantal dagen vrij mag? Is dat de schuld van de TBS-er of de schuld van de persoon die beslist dat hij naar huis mag?

Overigens: op het moment dat iemand onder curatele staat en begeleiding nodig heeft, hoort iemand achter slot en grendel, en niet met enkelband onder begeleiding op vakantie naar huis.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:46

detour schreef:
Maar wie beslist dan wat wel of niet een relevante test is? Schiet mij maar lek, hoor.
Tuurlijk snap ik je nuance, daarom kaartte ik net ook een agressief virus aan in een van mijn laatste reacties. Maar dan nog lijkt het me erg idealistisch om te denken dat je werk dan misschien nuttiger was geweest; dat hangt dan toch af vand e resultaten, toch? Zou dat bevredigend zijn geweest?..

Eventuele resultaten zouden de aversie tegen het werken met radioactiviteit, en de frustratie van 80 urige werkweken in een ivoren toren tegen minimum loon ook niet bevredigend hebben gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 11-09-07 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:47

Dat is nou precies wat ik bedoel; de manier waarop het wordt uitgevoerd schiet volgens mij tekort in NL; ik blijd er echter achter staan dat mensen een tweede kans verdienen maar als er iemand aan mijns stiefdochter komt denk ik eerlijk gezegd wel, dat ik dat stukkie tolerantie laat vallen en niet voor mezelf insta.. En dan komt generalisatie toch om de hoek kijken...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:49

Diablo schreef:
Waarom niet terugkeren? Omdat er veel te veel mensen weer in de fout gaan. En zulke mensen hoef ik niet bij mijn kinderen te hebben. Misschien dat jij dat wel een prettig idee vindt?

Nee Al heb ik geen kinderen.., maar ik vind niet dat je alle mensen over 1 kam moet scheren.

Waar gaat dit heen Gelooft er nou niemand in het goede in de mens? Dat er ook mensen zijn die wél willen veranderen, maar de kans niet krijgen door mensen die zo kortzichtig zijn en bij voorbaat al denken dat ze weer de fout in gaan.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:52

Diablo schreef:
detour schreef:

Maar het is nu al zo vaak gebleken dat het fout gaat. Iedere keer weer hoor je dat een TBS-er de fout in is gegaan als hij op verlof is. Het kan dus niet. Erg jammer voor degenen die wél willen, maar ik vind het risico werkelijk te groot. Het zal jouw man, kind of moeder maar zijn die vermoord wordt door zo iemand. Maar nee, wij willen gewoon niet leren....gewoon doorgaan zoals we doen, laat ze maar lopen....

Het jammere is dat we alleen maar horen van de gedetineerden die de fout ingaan en niet van degene die het wel goed in.

Nooit aan gedacht zeker?

Diablo

Cassidy schreef:
Maar wie beslist dat die TBS-er naar huis mag, een aantal dagen vrij mag? Is dat de schuld van de TBS-er of de schuld van de persoon die beslist dat hij naar huis mag?

Overigens: op het moment dat iemand onder curatele staat en begeleiding nodig heeft, hoort iemand achter slot en grendel, en niet met enkelband onder begeleiding op vakantie naar huis.

Maat het wat uit wiens schuld het is? Dat kan me eigenlijk niet zoveel schelen. Ik vind het erg dat zulke mensen zo makkelijk weer op straat komen. Als jij een kind hebt verkracht, of iemand de hersens hebt ingeslagen, hoor je gewoon niet meer thuis in deze maatschappij. Iedereen een tweede kans? Als je dit soort dingen gedaan hebt, heb je wat mij betreft je recht verspeeld. Ik heb er nl. geen behoefte aan om blootgesteld te worden aan het risico dat ik wel eens het volgende slachtoffer zou kunnen zijn.

Anoniem

Wie scheert er hier over 1 kam?
Dat maak jij ervan Lachen

Dat het zoals het nu gaat niet werkt omdat het te vaak fout gaat is gewoon zo.
Dus zullen ze het anders aan moeten pakken.

Maar zoals ik eerder zei, wil je sommige dingen uitvoeren, moet je echt ziek zijn in je bovenkamer. En ja dat is erg voor die persoon dat hij dat heeft moeten krijgen. Maar sommige ziektes zijn niet te genezen...ook niet in de bovenkamer met eeuwig gel*l van een spych. Maar ik heb het idee dat men dat nog steeds niet in wil zien.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:53

Elaine schreef:
Nee Al heb ik geen kinderen.., maar ik vind niet dat je alle mensen over 1 kam moet scheren.

Waar gaat dit heen Gelooft er nou niemand in het goede in de mens? Dat er ook mensen zijn die wél willen veranderen, maar de kans niet krijgen door mensen die zo kortzichtig zijn en bij voorbaat al denken dat ze weer de fout in gaan.

En waarom hoor je in het nieuws alleen van de gevallen waar het fout gaat niet waar het goed gaat.
Puur omdat de mens sensatie belust is.
Waarom staan er op de voorpagina van de paardenkrant tegenwoordig van die rampfotos, dezelfde reden..

Waarom zie je met proefdieren alleen de schrijnende gevallen, en niet zoals Cassidy zei de milde gevallen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:54

Helemaal met je eens Elaine, al denk ik dat elk mens op een gegeven moment het zo zat is dat emoties een rol gaan spelen en dat maakt het zo lastig; agressie en emoties zijn nu eenmaal menselijk en die eingeschappen kunnen kennelijk niet altijd koste wat het kost- onderdrukt worden.
Volgens mij is dat ook een van de drijfveren bij delicten, net als een teveel aan bepaalde hormomen (is zowiezo onderocht en spelt wel degelijk een rol).
Net als dat dat drijfveren zijn van mensen die zeggen: Doodmaken, die rotzakken, weg ermee, opsluiten, voorgoed, geen tweede kans.

Uiteindelijk kan geen mens om dit soort drijfveren heen en worden we er vroeg of laat allemaal mee geconfronteerd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:56

Toch valt gewoon meer dan de helft van de criminelen terug in de oude gewoonte, dus nogal logisch dat je dat ook meer hoort, want het gebeurd simpelweg ook meer

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:57

Elaine schreef:
Het jammere is dat we alleen maar horen van de gedetineerden die de fout ingaan en niet van degene die het wel goed in.

Nooit aan gedacht zeker?

Jawel hoor. Maar ik zie het ook vaak genoeg fout gaan en ik wil gewoon niet het risico lopen dat ik zo'n mafkees 'per ongeluk' tegenkom...