Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re: Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:52

Amen, alex....

echter vind ik dat bokt nu ook al redelijk op zijn kop stond/staat Knipoog

alex66 schreef:
lees dit topic en vervang het woord homo door neger en heel bokt staat op zijn kop.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:53

snowdon schreef:
Dat weet ik.. maar dat is toch ook absurd? God = God. (als hij bestaat, maar zij geloven daar in) Hoe kan hij nu meerdere meningen er op na houden? Of... als verschillende geloven hem anders interpreteren, dan is er toch niet 1 waarheid? En waarom zou 1 van die interpretaties dan DE waarheid zijn?
*ok, moeilijk te verwoorden, maar t is allemaal ook zo vaag*
Hihi,leuk dat ik dit mag uitleggen. Althans ik ga het proberen.

God (als hij bestaat) zelf houdt er geen meerdere meningen op na. Tenminste daar ga ik maar van uit. Het is de mens zelf die al die verschillende meningen er op na houdt en dat is al bij het samenstellen van de bijbel begonnen. Vervolgens ging de ene groep het Eerste Testament aanhouden en een andere groep het Tweede Testament aanhouden, daar kwam ook weer oneenigheid over en zo kreeg je luthor, katholieken, protestanten, zwaar gereformeerd en al die andere stromingen. Zelfs de islam toont overeenkomsten met de bijbel ook qua geschiedenis. Het is de mens zelf die van 'hun geloof' de enige waarheid maakt, dit kan door overtuiging zijn, maar ook omdat je niet beter weet (indoctrine).
En vooral het laatste punt is zeer gevaarlijk, want op het moment dat mensen overtuigd raken van hun geloof, waarbij de rest die dat niet geloof tslecht, evil en uitgeroeid moeten worden stopt de vrije keuze en gaat de mens zélf voor God spelen en van welke stromingen God het meest benaderd (en elke stroming zal zeggen dat die van hun dat doet) dat zal nooit de bedoeling zijn geweest van God. De overeenkomst tussen de verschillende geloven is vaak de liefde naar uzelf,, de medemens en naar God toe. Die eerste 2 punten vind ik het belangrijkste. Heb u naasten lief, voor diegene die in God geloven ook die 3de.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:54

Ik zal weer eens even proberen te reageren en uit te leggen hoe ik het zie.

Ten eerste vind de bijbel het het belangrijkst dat je God liefhebt boven alles, én je naaste als jezelf. Dat zou dus betekenen dat je niet mag oordelen, wat ik dus ook probeer. Bij een discussie als deze echter, staat er in de Bijbel dat homoseksualiteit niet is wat God bedoeld heeft. Zet je dat hier neer, oordeel je dan over mensen? Ik vind van niet, het doet niks af aan de persoon zelf Lachen , ik hoop in ieder geval alleen maar dat ik geen mensen gekwetst heb, want zo heb ik het absoluut niet bedoeld!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:55

alex66 schreef:
wat mij in dit topic zo opvalt is dat het blijkbaar mag om holebi`s te dicrimineeren.

lees dit topic en vervang het woord homo door neger en heel bokt staat op zijn kop.

nou zullen er mensen zijn die zeggen over negers staat niets in de bijbel, maar dat is maar hoe je die bijbel leest
slavenhandelaren wisten ook genoeg uit de bijbel te halen om hun praktijkenb goed te praten.

de mensen die zich hier verstoppen achter de bijbel en het woord van god zouden zich eens af moeten vragen waarom een door mensen geschreven boek hen het recht geeft om mij en mijn mede holebi`s te discrimineeren.

Hier zou ik dus ''amen'' op willen antwoorden Afgod

Het is een zonde om te moorden te roddelen en nog veel meer, maar het is geen zonde om te discrimineren?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:56

@ Sunrise: Als je dat hier neer zet, omdat je zelf ook zo denkt... ja dan oordeel je over mensen Lachen

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:56

Oordeel over de mensen als je hier neer zet hoe de bijbel erover denkt?

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:57

snowdon schreef:
En dus is het een mening van veel christenen dat holebi's een zonde begaan, zo goed dan?

Maar staat "Leviticus" dan niet in jullie bijbelteksten, Veirl? Hoe gaan jullie dan om met dergelijke teksten, negeren 'jullie' die? Of zijn 'jullie' van mening dat die schrijver God verkeerd interpreteerde?

Ik had een heel lang antwoord maar die is dus weg?

Maar goed: ik vind het een goede vraag. Ik lees deze bijbelteksten liever niet nee, ik heb het er moeilijk mee dat zoiets in de bijbel staat en ik vraag me ook af waarom het er in staat.
Negeren doe ik dus niet, maar ik lees ze liever niet nee.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:57

Veirl schreef:
snowdon schreef:
En dus is het een mening van veel christenen dat holebi's een zonde begaan, zo goed dan?

Maar staat "Leviticus" dan niet in jullie bijbelteksten, Veirl? Hoe gaan jullie dan om met dergelijke teksten, negeren 'jullie' die? Of zijn 'jullie' van mening dat die schrijver God verkeerd interpreteerde?

Ik had een heel lang antwoord maar die is dus weg?

Maar goed: ik vind het een goede vraag. Ik lees deze bijbelteksten liever niet nee, ik heb het er moeilijk mee dat zoiets in de bijbel staat en ik vraag me ook af waarom het er in staat.

Dus je stopt ze in de doofpot. Knipoog

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:58

Sunrise_ schreef:

Wel als je zelf ook zo denkt/gelooft.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:58

Sunrise_ schreef:

Het is toch waar jullie in geloven, jullie gaan er mee ''akkoord'' dat dergelijke uitspraken vaak behoorlijk letterlijk geinterpeteerd worden, dus ja dan oordeel je Ja

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:59

Tellie schreef:

Nee, anders zou ik hier toch ook niet aan mee doen? Het is voor mij geen taboe.
Ik heb veel discussies over homoseksualiteit. Met ongelovigen en gelovigen. Op school, op msn, op bokt ( Huilen van het lachen )... Dus ik kan niet echt zeggen dat ik ze in de doofpot stop. Want dat ik ze niet graag lees, wil niet zeggen dat ik het maar vergeet.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:00

Veirl schreef:
Ik lees deze bijbelteksten liever niet nee, ik heb het er moeilijk mee dat zoiets in de bijbel staat en ik vraag me ook af waarom het er in staat.

Vind je het dan gek dat we zoiets te zot voor woorden vinden en niet serieus kunnen nemen?

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:00

Veirl schreef:
Tellie schreef:

Nee, anders zou ik hier toch ook niet aan mee doen? Het is voor mij geen taboe.
Ik heb veel discussies over homoseksualiteit. Met ongelovigen en gelovigen. Op school, op msn, op bokt ( Huilen van het lachen )... Dus ik kan niet echt zeggen dat ik ze in de doofpot stop. Want dat ik ze niet graag lees, wil niet zeggen dat ik het maar vergeet.

Maar het is toch ook een deel van de bijbel? En wat in de bijbel staat is toch de echte waarheid?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:01

Dat je ze niet (wilt) lezen betekend voor mij min of meer dat je niet volledig achter je geloof staat, hoe kun je dan wel achter de rest van de bijbel staan?

Veirl

snowdon schreef:
Veirl schreef:
Ik lees deze bijbelteksten liever niet nee, ik heb het er moeilijk mee dat zoiets in de bijbel staat en ik vraag me ook af waarom het er in staat.

Vind je het dan gek dat we zoiets te zot voor woorden vinden en niet serieus kunnen nemen?

Nee, ik vind het niet gek dat 'jullie' deze teksten kwetsend enz. vinden.

Sunrise_

Ik heb er zelf ook heel lang moeite mee gehad met bijvoorbeeld het feit dat Adam en Eva van de appel aten en dat wij toen zondig waren, dat kon ik ook heel lang niet accepteren.

Ik bedoel dus, dat ik ook vaak moeite heb met bijbelteksten enzo of met sommige dingen uit het geloof, echt waar Ja . We zijn (ik in ieder geval niet) een stelletje zombies die alles zomaar aannemen Vork .
Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 11-07-07 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

alex66

Sunrise_ schreef:
Ik zal weer eens even proberen te reageren en uit te leggen hoe ik het zie.

Ten eerste vind de bijbel het het belangrijkst dat je God liefhebt boven alles, én je naaste als jezelf. Dat zou dus betekenen dat je niet mag oordelen, wat ik dus ook probeer. Bij een discussie als deze echter, staat er in de Bijbel dat homoseksualiteit niet is wat God bedoeld heeft. Zet je dat hier neer, oordeel je dan over mensen? Ik vind van niet, het doet niks af aan de persoon zelf Lachen , ik hoop in ieder geval alleen maar dat ik geen mensen gekwetst heb, want zo heb ik het absoluut niet bedoeld!

dus omdat jij denkt dat god het zo ziet mag je uit zijn naam met passages uit een door mensen geschreven boek mij pijn doen?
omdat volgens jou dat boek de enige echte waarheid bevat

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:02

sronnie schreef:
Dat je ze niet (wilt) lezen betekend voor mij min of meer dat je niet volledig achter je geloof staat, hoe kun je dan wel achter de rest van de bijbel staan?

Ik lees ze wel, ik lees ze niet graag.
Ik praat er over, ik ben voor mezelf aan het uitzoeken op welke manieren je het op kan vatten.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:02

Mensen, ik ga even eten enzo.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:03

@ alex66: zoals mijn post hierboven, heb ik zelf vaak ook nog veel moeite met dingen uit de bijbel. Ook vind ik het moeilijk om nou precies een grens te trekken tussen oordelen - en de waarheid volgens de bijbel, sorry als ik je (onnodig) gekwetst heb.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:04

Mensen ik ga ook even eten.

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:07

Ik zal het even proberen uit te leggen nogmaals;

Homo's waren niet de bedoeling van God. Hij zegt dat het slecht is inderdaad. Maar God houdt wel van de mensen, allemaal stuk voor stuk. Wat voor achtergrond of wat dan ook.
Hij vind wat ze doen niet Goed.
Dit betekend niet dat wij mogen oordelen, discrimineren of op welke manier ook mensen mogen (hoe zeg je dat?) AFkraken ofzo. Lachen
EN nu heb ik toch weer gereageerd Clown .
Ik kan het verder ook niet goed uitleggen, maar hoop dat jullie dit snappen, begrijpen is natuurlijk een 2e Knipoog .

Wij allemaal (alle gelovigen) hebben confrontaties met de Bijbel/ het geloof. Altijd zijn er dingen wat wij niet kunnen begrijpen enz. Je "groeit" erin om zo maar te zeggen, dingen te snappen.
Ik snap op dit moment ook heel veel dingen niet.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:16

Als het niet de bedoeling is dat wij zo leven, is het dus een zonde dat we wel zo leven...
En worden we vergeleken met andere zondenaren.
Dat is een belediging of zelfs de reinste discriminatie.
Als jullie geloven in dat 'wij' niet de bedoeling van God zijn, dan is dat jullie mening. Ok, jullie geloven dat het een feit is, maar zolang er geen bewijs is... blijft het een mening.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:19

Danielle_ schreef:
Homo's waren niet de bedoeling van God. Hij zegt dat het slecht is inderdaad. Maar God houdt wel van de mensen, allemaal stuk voor stuk. Wat voor achtergrond of wat dan ook.
Hij vind wat ze doen niet Goed.

Maar hoe zit het dan met Gods wil? Die bepaalt toch het pad van de mensen? Of is het dan tóch Satan die de homoseksuelen leidt? Beetje apart dat God in dát geval dan nog van die mensen zou houden Knipoog

Danielle_ schreef:
Dit betekend niet dat wij mogen oordelen, discrimineren of op welke manier ook mensen mogen (hoe zeg je dat?) AFkraken ofzo. Lachen

Maar de meneer waar dit topic over ging moest eerst hetero worden voordat hij zich tot Christen mocht bekeren. Vind ik toch behoorlijke discriminatie Lachen

JeroenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:20

snowdon schreef:
Als het niet de bedoeling is dat wij zo leven, is het dus een zonde dat we wel zo leven...
En worden we vergeleken met andere zondenaren.
Dat is een belediging of zelfs de reinste discriminatie.
Als jullie geloven in dat 'wij' niet de bedoeling van God zijn, dan is dat jullie mening. Ok, jullie geloven dat het een feit is, maar zolang er geen bewijs is... blijft het een mening.

Ik had het niet beter kunnen formuleren.