Gorilla ontsnapt in Blijdorp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renza

Re: Gorilla ontsnapt in Blijdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:48

En misschien heeft die vrouw ook wel geen honden/andere dieren en heeft ze eigenlijk helemaal niks met dieren waardoor ze niet weet dat tanden ontbloten bij dieren wat anders betekent dan bij mensen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:48

corine1981 schreef:
Calanddra schreef:
Niet iedereen zal dat weten, maar ik mag aannemen als je als apenliefhebber al jaren met apen "in contact" staat je zoiets wel weet.

Bokito beukt ook tegen het glas in haar richting, als ze dat niet eens als agressie opvat? Verward

Ze dacht dat ie graag naar haar toe wilde wsl Lips are sealed Om ECHTE kusjes te geven Bloos Vingers aflikken

ja dat zal het zijn ROFL

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:49

Renza schreef:
En misschien heeft die vrouw ook wel geen honden/andere dieren en heeft ze eigenlijk helemaal niks met dieren waardoor ze niet weet dat tanden ontbloten bij dieren wat anders betekent dan bij mensen.

Nee ok dat zou best kunnen Lachen Maar het lijkt me toch als je al jarenlang met apen bezig bent, naja bezig laten we het op "contact maken" houden, dat je je toch wel een beetje verdiept in zo'n dier?

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:49

corine1981 schreef:
Calanddra schreef:
Faye, mag ik vragen hoe jij er zo zeker van kan zijn dat die vrouw haar schadevergoeding krijgt en dat ze volledig vrijgesproken wordt? Ben ik best benieuwd naar, want blijkbaar ben je erg zeker van je zaak.

Je formuleert jouw mening alsof die wet is en dat het ook zo zal gebeuren... vandaar deze vraag.

WSL om de doodsimpele reden dat er in de wet staat dat een eigenaar ten alle tijden verantwoordelijk is voor zijn dier. Dus voor de schade die hij aanricht.
Geldt ook voor je paardje, hond etc...

Dus als er 's nachts iemand langs jouw weiland loopt en even jouw paard misbruikt, een trap van het paard krijgt en daardoor uit zijn broek scheurt ben jij verantwoordelijk voor deze aangerichte schade? Dat staat tenslotte in de wet...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:50

Als ik het filmpje bekijk weet ik een ding zeker: Deze vrouw deed het niet om te treiteren. Ze gelooft dat ze een prima contact heeft en er alles van af weet.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:50

Calanddra schreef:
Renza schreef:

Nee ok dat zou best kunnen Lachen Maar het lijkt me toch als je al jarenlang met apen bezig bent, naja bezig laten we het op "contact maken" houden, dat je je toch wel een beetje verdiept in zo'n dier?

Dat zou jij doen en dat zou ik doen, maar deze vrouw heeft dat duidelijk niet gedaan, dus zo vanzelfsprekend is dat blijkbaar niet Lachen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:52

Daar kan ik alleen maar op zeggen (hoe cru het ook klinkt) dat zij en de mensen die erbij waren dan oerdom zijn...

Welk normaal nadenkend mens kan de reacties van Bokito in het filmpje nou als positief opvatten? Verward

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:54

Iemand die gewoon helemaal niks met dieren heeft en het gedrag nogal vermenselijkt Lachen hoef je niet eens echt oerdom voor te zijn.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:55

Ja, ik kan er ook niet bij, tanden ontbloten, trommelen op de borst in haar richting. Komt op mij niet gezellig over hoor... Jammer dat zulke mensen die er kennelijk geen verstand van hebben zich dan voordoen als 'kenner'. 'ja hoor, hij wil contact maken'

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:56

Ik geloof ook niet dat ze hem bewust heeft getreiterd, maar ze heeft het wel gedaan, met de gevolgen van dien. Wat ik wel geloof is dat haar gedrag een aanleiding was voor zijn uitbraak, natuurlijk waren er ook andere factoren die niet echt meehielpen (vervelende jongeren, andere apen verhuisd) maar haar gedrag zal ook zeker een rol hebben gespeeld.

En ondanks dat ze het onbewust deed, vind ik toch dat ze deels schuldig is. Hoop alleen wel dat ze hiervan leert. Uit haar uitspraak "Hij is en blijft mijn lieveling" ben ik bang dat als ze weer beter is het gewoon weer opnieuw begint. Ze ziet gewoon niet in dat wat ze deed fout was, al zou dat wel moeten, zeker na dit voorval.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:56

Renza schreef:
Iemand die gewoon helemaal niks met dieren heeft en het gedrag nogal vermenselijkt Lachen hoef je niet eens echt oerdom voor te zijn.

Hoe kan ze niks met dieren hebben als ze hem al jarenlang "stalkt"?

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:58

Ik bedoel meer dat ze zelf wel geen dieren zal hebben en tsja, ze ziet 'm alleen vanachter glas / brede sloot, is er van overtuigd dat hij haar lief vindt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:59

Renza schreef:
Hoeveel mensen hebben niet al jaren paarden/honden/andere dieren terwijl ze daar ook niks vanaf weten? En dan is de aap niet eens van deze vrouw en ziet ze hem enkel achter glas / met een brede sloot er tussen.

Dat komt dus ook voor en die interperteren soms ook de bijzonderste dingen over hun eigen dier.
Ze schrijven het dier menselijke eigenschappen toe en soms zelfs hun eigen karakter wordt erin geprojecteerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:59

Het is toch juist mooi dat ze een dier dat haar enorm veel keer bijt, waardoor ze haar vingers moet missen nog steeds haar lieveling noemt? Je kan dat ook opvatten als dat ze hem echt heel leuk vind en hem niks kwalijk neemt. Wie zegt dat ze "vrolijk" door zal gaan?

En stalken? Clown

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:00

dovish schreef:
Ja, ik kan er ook niet bij, tanden ontbloten, trommelen op de borst in haar richting. Komt op mij niet gezellig over hoor... Jammer dat zulke mensen die er kennelijk geen verstand van hebben zich dan voordoen als 'kenner'. 'ja hoor, hij wil contact maken'

dat heeft ie ook gedaan... Clown

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:01

dovish schreef:
kennelijk geen verstand van hebben zich dan voordoen als 'kenner'. 'ja hoor, hij wil contact maken'
Ze doet zich niet voor als kenner: ze gelooft zelf dat ze kenner is. Als je als leek meent dat de tanden ontbloten, lachen is, dan ga je het ook niet meer in de boeken opzoeken. (van internet heeft ze misschien nog wel nooit gebruik gemaakt) Op de borst kloppen ziet ze waarschijnlijk als een uiting van: kijk mij eens stoer zijn etc......

De oppassers die al anderhalf jaar lang haar bijna dagelijks bij Bokito zien, die hadden haar voor moeten lichten en bepaald gedrag moeten verklaren.

Ze wist imo gewoon niet beter.

Dierentuin schiet/schoot dus op méér dan een punt tekort.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:01

Ja, hij is en blijft haar lieveling, wat mooi...
Ik vind het prachtig Frusty Frusty

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:02

Als je 4 a 5x in de week voor zo'n dier zn raamt gaat zitten en zijn aandacht probeert te trekken voor ik weet niet hoeveel jaar (er wordt gezegd dat ze hem al volgt sinds Berlijn, al weet ik dit niet zeker) dan noem ik dat idd stalken.

Ik zeg niet dat ze 'vrolijk' door zal gaan, zeg alleen dat ik bang ben dat het wel zal gebeuren, niemand weet hoe zij erover denkt.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:03

Nee precies, dat weet je niet dus kan je er wel over gaan speculeren, maar ik heb liever dat ze hem haar lieveling noemt dan bijv. gaat eisen dat hij afgemaakt moet worden zoals ik in dit topic gelezen heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:03

Ik maak me meer zorgen over de "ramptouristen"

Precies Renza!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:04

Daarom zeg ik ook niet dát ze het zal doen, maar wel dat ik bang ben dat ze wel doorgaat. Als dit zo het geval is hoop ik wel dat de dierentuin haar meteen even een cursus geeft in apentaal en over hoe ze met ze om moet gaan (of juist niet)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:10

Calanddra schreef:
Daarom zeg ik ook niet dát ze het zal doen, maar wel dat ik bang ben dat ze wel doorgaat. Als dit zo het geval is hoop ik wel dat de dierentuin haar meteen even een cursus geeft in apentaal en over hoe ze met ze om moet gaan (of juist niet)

Ze hoeven haar dit topic maar te laten lezen Haha!

Ik denk ook dat haar de komende weken een hoop duidelijk gaat worden. Ze zal achteraf het heel erg vinden dat wat in haar ogen een goed contact was, in werkelijkheid treiteren was. Lijkt me verschrikkelijk als je daar achter komt.

Maar net als Renza en faye ben ik ook bang dat dit verhaal de echte treiteraars nog meer zal uitdagen om te treiteren, want op de een of andere manier vinden die dat stoer. Verdrietig

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:11

Of het zal ze juist tegenhouden, denk niet dat ze graag een gorilla van 180 kg achter zich aan willen hebben Nagelbijten / Gniffelen

Uit dit voorval blijkt wel weer dat niks onmogelijk is, ondanks dat het verblijf voldeed aan internationale eisen heeft Bokito tóch kunnen ontsnappen. Zeg nooit nooit Knipoog

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:12

RoyalMemory schreef:
Dus als er 's nachts iemand langs jouw weiland loopt en even jouw paard misbruikt, een trap van het paard krijgt en daardoor uit zijn broek scheurt ben jij verantwoordelijk voor deze aangerichte schade? Dat staat tenslotte in de wet...

Het is nog niet anders vrees ik.
Als je iemand op jouw gejatte fiets voorbij rijdt mag je hem ook niet terugpakken, dan ben jij weer de dief.
Zo krom is de Nederlandse wet nu eenmaal.

En dierenmishandeling is nog niet strafbaar in Nederland!!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:13

Wat is er trouwens mis met schrikdraad rondom de verblijven? Of zeg ik nu iets heel raars, dat weerhoudt ze er wellicht van te ver het water in te lopen oid.