Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
corine1981 schreef:Calanddra schreef:Niet iedereen zal dat weten, maar ik mag aannemen als je als apenliefhebber al jaren met apen "in contact" staat je zoiets wel weet.
Bokito beukt ook tegen het glas in haar richting, als ze dat niet eens als agressie opvat?
Ze dacht dat ie graag naar haar toe wilde wslOm ECHTE kusjes te geven
![]()
Renza schreef:En misschien heeft die vrouw ook wel geen honden/andere dieren en heeft ze eigenlijk helemaal niks met dieren waardoor ze niet weet dat tanden ontbloten bij dieren wat anders betekent dan bij mensen.
corine1981 schreef:Calanddra schreef:Faye, mag ik vragen hoe jij er zo zeker van kan zijn dat die vrouw haar schadevergoeding krijgt en dat ze volledig vrijgesproken wordt? Ben ik best benieuwd naar, want blijkbaar ben je erg zeker van je zaak.
Je formuleert jouw mening alsof die wet is en dat het ook zo zal gebeuren... vandaar deze vraag.
WSL om de doodsimpele reden dat er in de wet staat dat een eigenaar ten alle tijden verantwoordelijk is voor zijn dier. Dus voor de schade die hij aanricht.
Geldt ook voor je paardje, hond etc...
Calanddra schreef:Renza schreef:En misschien heeft die vrouw ook wel geen honden/andere dieren en heeft ze eigenlijk helemaal niks met dieren waardoor ze niet weet dat tanden ontbloten bij dieren wat anders betekent dan bij mensen.
Nee ok dat zou best kunnenMaar het lijkt me toch als je al jarenlang met apen bezig bent, naja bezig laten we het op "contact maken" houden, dat je je toch wel een beetje verdiept in zo'n dier?
Renza schreef:Iemand die gewoon helemaal niks met dieren heeft en het gedrag nogal vermenselijkthoef je niet eens echt oerdom voor te zijn.
Renza schreef:Hoeveel mensen hebben niet al jaren paarden/honden/andere dieren terwijl ze daar ook niks vanaf weten? En dan is de aap niet eens van deze vrouw en ziet ze hem enkel achter glas / met een brede sloot er tussen.
dovish schreef:Ja, ik kan er ook niet bij, tanden ontbloten, trommelen op de borst in haar richting. Komt op mij niet gezellig over hoor... Jammer dat zulke mensen die er kennelijk geen verstand van hebben zich dan voordoen als 'kenner'. 'ja hoor, hij wil contact maken'
dovish schreef:Ze doet zich niet voor als kenner: ze gelooft zelf dat ze kenner is. Als je als leek meent dat de tanden ontbloten, lachen is, dan ga je het ook niet meer in de boeken opzoeken. (van internet heeft ze misschien nog wel nooit gebruik gemaakt) Op de borst kloppen ziet ze waarschijnlijk als een uiting van: kijk mij eens stoer zijn etc......kennelijk geen verstand van hebben zich dan voordoen als 'kenner'. 'ja hoor, hij wil contact maken'
Calanddra schreef:Daarom zeg ik ook niet dát ze het zal doen, maar wel dat ik bang ben dat ze wel doorgaat. Als dit zo het geval is hoop ik wel dat de dierentuin haar meteen even een cursus geeft in apentaal en over hoe ze met ze om moet gaan (of juist niet)
RoyalMemory schreef:Dus als er 's nachts iemand langs jouw weiland loopt en even jouw paard misbruikt, een trap van het paard krijgt en daardoor uit zijn broek scheurt ben jij verantwoordelijk voor deze aangerichte schade? Dat staat tenslotte in de wet...