Boerkini

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Boerkini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:43

Nessah schreef:
En ik geloof "gewoon" in god. Op mijn eigen manier.. Ik leef naar de 10 geboden, waarvan ik vind dat je een goed mens bent..
Wel een gezellige boel in de hel dan, als meer dan de helft van de wereldbevolking daar zit Huilen van het lachen

joh toch leuk kunnen we daar zelfs een gezellig bokt clubje vormen. Clown

Sorry maar echt, wat is het nut dan dat je mensen gaat uitsluiten. Klinkt meer als mensen bang te maken zodat ze gaan aansluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:44

Whiz schreef:
Ik doe er nog een scheppie op... Ik denk dat er geen ''hemel'' is! Bloos! En als er al een hemel was.. zou hij zo anders zijn als de wereld waar we nu zitten? Ik bedoel het moet wel heel groot zijn als je alleen maar bij gelijkgestemden terecht kon komen!

Nou Whiz het zou nog wel eens zo kunnen zijn dat het heel erg leeg is in die hemel. Iedereen zegt altijd wel dat ze zo vroom zijn, maar de schijnheiligen zitten altijd nog vooraan in de kerk. Als er een hemel is dan hoop ik dat hij wel degelijk heel erg anders is dan deze wereld.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:45

Knoffer schreef:
Er kunnen uiteraard verschillende redenen voor zijn. (Begrijp me niet verkeerd, ik wil daarmee dus niet zeggen dat ik denk dat het meestal uit dwang o.i.d. is.) In Iran vind ik het dus heel kwalijk dat het verplicht is, dat vind ik werkelijk belachelijk, maar wij hebben ook een hele tijd gedaan voordat vrouwen bijv. uberhaupt kiesrecht kregen. Ik vind het sowieso kwalijk als kerk en staat niet gescheiden zijn.

De rest daar ga ik niet meer op in.. wat we denken er klaarblijkend anders over.. en het topic gaat niet over mij ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik de niet meer met jou over mij ga praten.. Wat je kunt er vanuit gaan dat ik er exact het zelfde overdenk maar dan andersom!

Verder! Is de grootste partij in Nederland ook een christelijke partij! En doen wij hier alles ook vanuit een christelijk oogpunt.

Mijn ''schoonmoeder'' trekt in alle discussies over andere culturen.. dat wij een calvinistisch land zijn hier en dat we van daaruit ook onze normen en waarden opstellen! Wij zijn dan wel iets moderner.. maar ook hier zijn we nog niet op dat punt waarbij we alle geloofsachtergronden los laten!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:48

katiavl schreef:
Sorry maar echt, wat is het nut dan dat je mensen gaat uitsluiten. Klinkt meer als mensen bang te maken zodat ze gaan aansluiten.

Dat is nu precies wat het is Katja!
Als je mensen niet kunt winnen voor je doel met liefde, dan doe je het met angst. Hiervoor zijn genoeg voorbeelden in de geschiedenis te vinden lijkt mij zo.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:51

Schimmelig schreef:
katiavl schreef:

Dat is nu precies wat het is Katja!
Als je mensen niet kunt winnen voor je doel met liefde, dan doe je het met angst. Hiervoor zijn genoeg voorbeelden in de geschiedenis te vinden lijkt mij zo.

Inderdaad, Kijk maar naar het verleden van boeddhisme en heden. Waarom denk je dat de heilige schriften verdwenen zijn of beelden ontploft zijn. Maar goed mischien zijn deze mensen dan geen islamieten, maar iedereen die vecht voor een geloof behoort tot dat geloof voor mij.

Geef mij maar reincarnatie, alhoewel klinkt wel gezellig in hel. Maar goed ik ben al een aap, een chinese man en een bij geweest (niet zeker maar vrij overtuigt Clown Tong uitsteken )

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:51

Schimmelig schreef:
Whiz schreef:
Die heb ik gelezen.. vond em... nogal.. mwoah!

Heel goed Whiz! Ik vind het een heerlijk boek zelf, omdat je een open mind houdt.
En uhm, de andere 6 delen dan? Rock-on, dudes!

Uh nee.. wist ook niet dat die er waren eigenlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:52

Dan is het toch wel heel jammer dat er uit naam van Allah zoveel wreedheid wordt gepredikt. Een ongelovige wordt ook niet met vriendelijkheid benaderd.

Maar misschien kan iemand uitleggen wat die liefde voor Allah inhoudt, dan alleen die beloning van het paradijs en wat die beloning voor vrouwen inhoudt?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:56

russel schreef:
Ik heb nl ooit een discussie gehad met een Jehova

Dat is erg Tong uitsteken ik heb ook discussies met Jehova's gevoerd, maar dat is zo zinloos Tong uitsteken
Ik denk dat het sowieso zinloos is om over een geloof te dicussieeren. Hoogstwaarschijnlijk kun je elkaar nooit overtuigen, de een gelooft het, de ander niet. Voor de een is het een verrijking, voor de ander een beperking.

Whiz schreef:
De rest daar ga ik niet meer op in.. wat we denken er klaarblijkend anders over.. en het topic gaat niet over mij ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik de niet meer met jou over mij ga praten.. Wat je kunt er vanuit gaan dat ik er exact het zelfde overdenk maar dan andersom!

Dan heb jij echt geen idee wat mijn mening is Knipoog En het gaat helemaal niet om jou, ik zei 1 dingetje over hoe je op mij over kwam en de hel breekt los. Ik vind het belachelijk om galspuuger genoemd te worden en daar mag ik best op in gaan. Maar laten we daar over ophouden, want wij begrijpen elkaar blijkbaar helemaal verkeerd en laat maar Tong uitsteken

Maar waarom ga je er niet inhoudelijk op in? Waarom richtte je die (inhoudelijke) dingen specifiek tegen mij?

Whiz schreef:
Is de grootste partij in Nederland ook een christelijke partij!

Helaas idd.

Whiz schreef:
En doen wij hier alles ook vanuit een christelijk oogpunt.

Mijn ''schoonmoeder'' trekt in alle discussies over andere culturen.. dat wij een calvinistisch land zijn hier en dat we van daaruit ook onze normen en waarden opstellen! Wij zijn dan wel iets moderner.. maar ook hier zijn we nog niet op dat punt waarbij we alle geloofsachtergronden los laten!

Nou, alles is wat overdreven. Maar idd, wij zijn er ook nog niet helemaal los van, maar iig meer dan in Iran en dergelijke landen. Ik kan tenminste op een partij stemmen die niet christelijk is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:59

russel schreef:
Dan is het toch wel heel jammer dat er uit naam van Allah zoveel wreedheid wordt gepredikt. Een ongelovige wordt ook niet met vriendelijkheid benaderd.

Maar misschien kan iemand uitleggen wat die liefde voor Allah inhoudt, dan alleen die beloning van het paradijs en wat die beloning voor vrouwen inhoudt?

Inderdaad, ik kan begrijpen dat er een paar rotte appels tussen zitten waar niet. Maar nu nog op dit moment worden er nog boeddhistische mensen verdreven omdat ze het eiland islamitisch willen maken.
Maar goed als er vanuit word gegaan dat die mensen toch naar hel gaan, hoeveel zijn ze dan waard?

jehova is al even erg, vorige keer stonden ze aan men deur en had gezegd dat ik geen intresse had want ik was boeddhist. Grote shock natuurlijk ik ging naar hel *weeral* Tong uitsteken
Dus ze gaan daar nog moeten vechten in welke juist ik terecht kan

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:04

"jehova-mensen" komen op mij over als opdringerig.. Iets wat volgens het geloof niet mag.. Maar goed, het zal wel..

Extremisten mogen zichzelf geen moslim noemen vind ik, want zij doen alles wat allah verboden heeft en maken er zelf een eigen geloof aan.

Ik heb nog een vraag aan jameyskatje ; Veel moslims vatten een gedeelte uit de koran verkeerd op. Wat versta jij onder de heilige oorlog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:05

Of in Nederland alles vanuit een christelijk oogpunt gebeurd, dat weet ik niet, dan hoop ik maar vanuit het oogpunt van naastenliefde en daar hebben andersdenkende en andersgelovigen alleen maar profijt van.

Zat ik een stukje Jensen te kijken en daar zag ik Rita Verdonk zitten. Ze was nog verontwaardigd dat ze geen hand werd gegeven door die moslimman. Ze vond het recht van gelijkwaardigheid hierdoor geschonden en dat wij velen van onze rechten opgeven om de intergratie een handje te helpen. Dat snap ik dus wel.

Vraag mij dan ook af hoe zij over een boerkini denkt. Hoe zullen die streng gelovingen denken als vrouwelijke politici in gewone kledij hun ambt uitoefenen. Krijgen zij evenveel respect als dat wij moeten geven?

Dan kan ik mij niet voorstellen als ik in bikini rondloop bij het zwembad dat al het mannelijk volk lustgevoelens krijgen Haha! en ik kan mij nl wel voorstellen als er een bloedmooie moslima met een prachtig figuur met een boerkini net het water uitkomt er heel wat mannen toch stiekum wel lustgevoelens krijgen en dat hoeven niet alleen de moslimmannen te zijn.

Overigens als je een schotel hebt en wereldzenders kijkt en arabische zenders op zet, dan zie ik beelschone vrouwen, ongesluierd, opgemaakt, naar de laatste mode gekleed, zulke prachtige vrouwen lopen er hier zo maar in het wild. Stel zij gaan hier op bezoek, moeten zij dan een boerkini aan als blijkt dat ze net als anderen met hun geloof bezig zijn? Is dat niet een beetje krom? Daar liggen ze wel aan het zwembad met bikini's. Komen die vrouwen niet in het hiernamaals?

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:07

@Knoffer Nou dat is vaak wel mogelijk.. stemmen op een partij die niet wil regeren vanuit een religeus oogpunt maar er wordt vaak voor gezorgd dat deze niet de macht krijgen..

In iran hebben ze ook een president die niet vanuit een zwaar islamitisch oogpunt denkt en een stuk progressiever is. Alleen er wordt wel voor gezorgd dat de uiteindelijke macht bij de ayatollah's ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:09

Whiz schreef:
@Knoffer Nou dat is vaak wel mogelijk.. stemmen op een partij die niet wil regeren vanuit een religeus oogpunt maar er wordt vaak voor gezorgd dat deze niet de macht krijgen..

In iran hebben ze ook een president die niet vanuit een zwaar islamitisch oogpunt denkt en een stuk progressiever is. Alleen er wordt wel voor gezorgd dat de uiteindelijke macht bij de ayatollah's ligt.

Dat is gewoon een vorm van stromannetje om de wereldpolitiek in de kaart te spelen. Maar goed Iran wordt momenteel ook besproken door de wereldleiders. We gaan het zien. Als echt waar is dat ze kernwapens maken en als echt waar is dat de ayatollah's daar plannen mee hebben, dan wordt het een eng geding.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:11

Dat slaat verder idd nergens op. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat alles eerlijk verloopt, anders heb je er ook niets aan. Ik mag spelen met de lego, maar die staat wel op een plek waar ik niet bij kan. Corruptie en dergelijke is vaak groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:16

Geloof (welk geloof dan ook) is gebaseerd op angst, maar men noemt het liefde. Het zijn boeken door mensen geschreven, het is niet het woord van god, allah of wie dan ook.

Het allermooiste van gelovigen vind ik altijd dat ze van een god vol liefde spreken, maar als je niet gelooft dan laat hij je niet in het paradijs. Dan kan ik alleen maar denken: wat een narcistische lül moet dat zijn Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:17

faye schreef:
Geloof (welk geloof dan ook) is gebaseerd op angst, maar men noemt het liefde. Het zijn boeken door mensen geschreven, het is niet het woord van god, allah of wie dan ook.

Het allermooiste van gelovigen vind ik altijd dat ze van een god vol liefde spreken, maar als je niet gelooft dan laat hij je niet in het paradijs. Dan kan ik alleen maar denken: wat een narcistische lül moet dat zijn Haha!

Haha! Haha! Haha!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:18

faye schreef:

ROFL Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:19

Ter aanvulling: ik geloof wel in een god en spiritualiteit. En ik geloof dat iedereen naar het paradijs gaat of hoe je het ook wil noemen. Want alleen dan kan je van een god vol liefde spreken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-05-07 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:19

russel schreef:
Dat is gewoon een vorm van stromannetje om de wereldpolitiek in de kaart te spelen. Maar goed Iran wordt momenteel ook besproken door de wereldleiders. We gaan het zien. Als echt waar is dat ze kernwapens maken en als echt waar is dat de ayatollah's daar plannen mee hebben, dan wordt het een eng geding.

Dat zal idd eng worden! Want Iran staat heel wat sterker in de schoenen dan Irak.. Dus wat er bij Irak gedaan is zal waarschijnlijk niet lukken bij Iran. Plus dat het halve midden oosten achter Iran staat! Maar goed.. ik vind dan ook weer dat alle landen die kernwapens hebben op de schopstoel moeten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:20

Ik weet niet of ik sommige lieden in het paradijs tegen wil komen, dan is het voor mij geen paradijs meer hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:20

Als je dood bent doet het aardse er niet meer toe. Dat geloof ik oprecht.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:21

faye schreef:
Ter aanvulling: ik geloof wel in een god en spiritualiteit. En ik geloof dat iedereen naar het paradijs gaat of hoe je het ook wil noemen. Want alleen dan kan je van een god vol liefde spreken.

nah ik geloof niet in een god.. Maar spiritualiteit vind ik wat anders. Ik vind dat iedereen op zijn eigen manier een hogere macht mag aanbidden.. Maar ik vind het belachelijk dat we allemaal bepaalde dingen gaan doen omdat een stelletje oude mannen eeuwen geleden een paar boekkies hebben geschreven!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:21

Even een (voor mij en ik hoop ook voor jullie) alles omvattend stukje vooral over dit topic en de inhoud die het heeft gekregen uit het 'Derde gesprek met God' van Neale.

De vraag van Neale aan God was:
Waarom hebben wij niet aan u geluisterd? Waarom hebben wij uw grootste belofte niet geloofd?

God antwoordde Neale....
Omdat jullie niet in staat zijn in de goedheid van God te geloven. Als je niet in mijn goedheid kunt geloven, doe het dan met gewone, eenvoudige logica.
De reden waarom Ik je niet hoef te vergeven, is dat je Mij niet kunt beledigen, en dat Ik niet kan worden verwond of vernietigd.
Jullie beelden je in dat je Mij beledigen of verwonden kunt. Wat een illusie! Wat een prachtige obsessie!
Je kunt mij niet verwonden. Ik kan niet gekwetst worden. Ik ben de onkwetsbare. En hij of zij die niet gekwetst kan worden, kan en zal niemand anders kwetsen.
Nu begrijp je de logica van de waarheid dat Ik niet veroordeel, dat ik niet straf en dat ik geen vergelding zoek. Ik heb daar geen behoefte aan, want ik ben op geen enkele manier beledigd of verwond en kan dat ook niet zijn.
Datzelfde geldt voor jou. En voor alle anderen, ookal beelden jullie je in dat je wel gekwetst en vernietigd kan worden en dat jullie dat ook zijn.
Omdat jullie menen gekrenkt te zijn zoeken jullie wraak. Omdat je pijn ervaart, wil je dat een ander pijn ervaart, bij wijze van vergelding. Maar hoe kun je daar nou mee rechtvaardigen dat je een ander krenkt? Omdat (jullie denken dat) iemand anders je pijn gedaan heeft, vinden jullie het goed en terecht om die ander pijn te laten lijden? Wat jij vindt dat mensen niet mogen doen, mag jij wel doen, als je het maar rechtvaardigen kunt?
Dat is krankzinnig. En wat je in je gekte over het hoofd ziet, is dat iedere mens die een ander pijn bezorgt, daar voor zichzelf een rechtvaardiging voor heeft. Alles wat die persoon doet, wordt door die persoon zelf begrepen als een juiste handeling, in het licht van wat hij zoekt en verlangt.
Jij vindt dat wat hij zoekt en verlangt fout is. Maar hij vindt dat niet.
Je kunt het met zijn wereldbeeld oneens zijn, met zijn morele en ethische uitgangspunten, met zijn theologische inzichten, je kunt zijn besluiten, keuzes en handelingen afwijzen, maar hij keurt ze goed op de grond van zijn eigen waarden.
Je noemt zijn waarden 'fout', maar wie zegt dat jouw waarden 'goed' zijn? Jij alleen.
Jouw waarden zijn goed omdat jij zegt dat ze dat zijn. En dat zou misschien nog wel gaan, als je je er tenminste aan hield, maar jij verandert zelf ook voordurend van gedachten over wat je 'goed' of 'fout' vindt. Individueel veranderen jullie steeds van gedachten, en als maatschappij in zijn geheel ook.
Wat in jullie maatschappij nog maar een paar deccenia geleden 'goed' gevonden werd, vinden jullie nu 'fout'. Wat jullie nog niet zo lang geleden 'fout' vonden, heet nu 'goed' te zijn.
Wie kan beweren te weten hoe alles in elkaar steekt? Hoe kun je een spel volgens de regels spelen als die steeds veranderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:22

Whiz schreef:
russel schreef:

Dat zal idd eng worden! Want Iran staat heel wat sterker in de schoenen dan Irak.. Dus wat er bij Irak gedaan is zal waarschijnlijk niet lukken bij Iran. Plus dat het halve midden oosten achter Iran staat! Maar goed.. ik vind dan ook weer dat alle landen die kernwapens hebben op de schopstoel moeten!

Je kunt zeggen wat je wil, maar ik ben best bang voor het feit als fanatieke moslims samen gaan spannen wereldwijd en in de aanval gaan. Er is eigenlijk maar heel weinig nodig om een vonk in het olievat over te laten springen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:24

@Schimmelig: Mooi stuk, ik kan me hier wel in vinden. Komt dit uit dat boek waarover je het had?