en weer een pitbull... en een hert

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Re: en weer een pitbull... en een hert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:49

tuurlijkw el hond hoort het hek niet te slopen

GabberGill

Anoniem

En eerder was het gewoon en zou jou hond het ook doen???

Je veranderd ook met de wind zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:50

Zullen we daar eens een mailtje heen doen, vragen of ze wel weten waar ze hun honden aan verkopen Haha!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:51

@Dancie: waarom heb je gekozen voor een dergelijke hond? Niet aanvallend bedoeld, daar ben ik oprecht nieuwsgierig naar.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:51

ja ik DENK dfat mijne het zou doen gewoon gat onder hek door proberen te graven of door een stuk hek heen te gaan als mijne dat ziet

Rk we hebben contact met die mensen en ze zien hem geregeld

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:52

voor de benodigde waakzaamheid we wonen niet in een prettige buurt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:54

Dus dan heb je die hond toch aangeschaft omdat je weet dat hij afschrikt en dat hij toch een erg aanvallend karakter heeft.
Maar ter afschrikking hoef je toch niet zo'n ras te kopen?
Bij mij is ingebroken op kantoor. Nu ligt Balou 's nachts in het kantoor, knappe jongen die nog probeert binnen te komen.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:55

Ik denk dat het karakter van een hond wordt gevormd door de baas. De baas heeft totaal de invloed over de hond. Deze hond had niet los mogen lopen inderdaad, daar ben ik het mee eens, ik ben het alleen niet eens dat jullie iedere pitt bull over 1 kamp scheren. De pitt bull is niet het probleem de eigenaren zijn het probleem, deze veroorzaken het of voorkomen het niet. Ik vindt wanneer je zo'n hond hebt dat je gewoon goed op moet letten maar hetzelfde moet je doen met een duitse herder want dat slaat nergens op. Er wordt iedere keer maar weer gezegd dat het aan de pitt bull of aan het ras ligt maar dat is helemaal niet waar. De pit bull is aantrekkelijk voor verkeerde mensen die er op een verkeerde manier mee omgaan. Ik ben vel tegen het fokverbod, dit doordat ik het prachtige honden vindt en ze kunnen nog super lief en goed opgevoed zijn.

Mijn hond zou zoiets nooit doen ook uit instinct niet, dit weet ik doordat ik hem heb opgevoed en door en door ken. Hij rent er volgens mij nog liever voor weg.

Maar sommige situeaties moet je zien te vermijden met een hond die je niet goed kent of als je weet dat je hond daar vel op reageerd. De hond was hier niet fout het hert ook niet, de baasjes van de hond die hebben het fout gedaan, niet omdat het een pitt bull was maar omdat een hond was met een sterk instinct. Dat hadden de eigenaren moeten weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:02

Binckydenice, jij maakt een hele grote fout. Je onderschat het instinct van je hond en je onderschat wat hij zou kunnen doen. Minstens net zo gevaarlijk!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:03

nee hoor het zijn mooie honden hebben consequente hand nodig daarom loop ik er alleen smiddags ofzo in de buurt mee daar kent hij alles en iedereen en is er niks aan de hand.

verder letten we echt wel op hoor van mij part krijgt hij een muilkorf om dat is alleen maar veilig hoor ik vind het niet zielig voor mijn hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:07

Dan begin maar om die vandaag om te doen....

idd Faye

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:08

hij zal hem vandaag niet nodig hebben

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:10

Als hij alles en iedereen kent is er niks aan de hand. Er knuffelen kinderen met hem. Hij is aangeschaft om te waken. Hij moet worden gecastreerd omdat hij te dominant is. Waar zit nou toch die tegenstrijdigheid?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:10

Dancie schreef:
een bull terrier is ook een Dog achtige

Huilen van het lachen

Verder wil ik er hier even op wijzen dat er geen Pitbulls met FCI stamboom bestaan en dat dit soort honden absoluut verboden zijn (sinds 1993) in Nederland.
Ook alle honden zonder FCI stamboom die vwb uiterlijk lijken op Pitbulls zijn verboden, dus ook kruisingen American Stafford Shire terriers bijvoorbeeld.
Door zo'n hond zonder FCI papieren aan te schaffen werk je mee aan het zinloos afmaken van honden!!!!

Kijk voordat je een hond aanschaft even op deze page:
http://www.kennelclub.nl/

Hier staan alle rassen op die erkend zijn in Nederland (rashonden, erkende rassen) en een telefoonnummer wat je kan bellen voor de gegevens van de rasvereniging van het betreffende ras.

Voorkomt een hoop onnodige hondenellende. Knipoog

Als de hond in dit verhaal een pitbull achtige is geweest (kruising of amstaf, Engelse staf, bullterrier zonder papieren) dan was het dus al verboden dat hij verhandelt en aangeschaft werd.
De baas zit dus hoe dan ook vreselijk fout en liep al het risico dat de hond in beslag werd genomen en afgemaakt zelfs zonder dat deze hond gruwelijk in de fout was gegaan.

Dankzij dit soort mensen praten ze nu in Den Haag over een gedragstest voor alle honden boven de 40 cm.
Onbegrijpelijk dat er nog mensen zijn die willen goedpraten dat iemand nog honden aanschaft die sinds 1993 verboden heeft en het feit dat deze hond een hek sloopt en minutenlang in een neus van een hert hangt.

Het zijn dit soort mensen die deze honden (en helaas dan ook de honden die wel op een verstandige manier worden gefokt en waarbij de fokkers wel opletten aan wie ze de pups verkopen) een slechte naam geven.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 11-04-07 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:11

kijk het is in de buurt niks maar hij kan bijv. niet gezellig naar het bos of het strand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:12

Dancie schreef:
hij zal hem vandaag niet nodig hebben

Hoe weet jij dat?
Heb je een glazen bol? Tong uitsteken Clown

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:12

Een bullterrier is ook een dog-achtige? Verward Ik zou als ik jou was eerst jezelf even verdiepen voordat je zomaar dingen neerzet

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:13

voor de rest is het hier voor thuis een perfecte hond iedereen kent hem hij heeft 3 huisjes dat als ze hem zien dat hij een brokje krijgt nou dan lijkt het me geen gevaarlijke hond. Als ik sigaretten ga halen dan mmoet hij mee van die mensen omdat ze hem zo leuk vinden en ze kroelen dan even met hem.

hahahaha neej RK hij is gecastreerd en nog niet klaar en als die terugkomt zal die te duf zijn

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:14

dat had ik verkeerd daar bedoelde ik wat anders mee Knipoog sorry

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:15

wat ik daar bedoelde was dat het een beetje hetzelfde was het is geen betrouwbare hond maar ik uit het verkeerd

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:22

Dancie schreef:
wat ik daar bedoelde was dat het een beetje hetzelfde was het is geen betrouwbare hond maar ik uit het verkeerd

een bullterrier geen betrouwbare hond???
ik kan geen betrouwbaardere hond vinden dan mijn bullterriers..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:22

Er staat een editknop rechtsonder Knipoog

Ik denk niet dat we uit deze discussie komen Lachen Iedereen heeft hier zo zijn eigen mening, ook al lijken we allemaal op 1 lijn te zitten behalve Dancie Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:23

Citaat:
bullterrier zonder papieren

een bullterrier zonder papieren valt niet onder de rad Knipoog
of bedoelde je het als afkorting voor sbt??

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:27

LimaGentle schreef:
een bullterrier zonder papieren valt niet onder de rad Knipoog
of bedoelde je het als afkorting voor sbt??

Als die aan de rasstandaard voldoet niet, daar heb je gelijk in. Knipoog
Maar ik heb er genoeg gezien die verkocht werden als bullterier maar vwb uiterlijk gewoon op een pitbull leken en ook veel te groot waren en niet de specifieke ramsneus hadden.
Ik zou mensen dus niet aanraden om dat risico te nemen.....

Zou ik toch al niet met dit soort rassen, als ergens een goed fokbeleid en verantwoorde fokkers die kijken waar hun pups terecht komen belangrijk is is het wel bij dit soort rassen. Knipoog