Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bonjoy schreef:Dat heb ik ook. Ik heb er ook een trauma aan overgehouden, omdat mijn maltezertje is gegrepen door een Bullterriër, die hem ook écht dood wou hebben.
Verder heb ik niks tegen die honden hoor, ik vind ze best leuk. Ik kom haast iedere dag wel in aanraking met grote honden.
tienus63 schreef:Het maakt niet uit van welk ras die hond is.
Iedere hond die zomaar aanvalt, moet acuut afgemaakt worden.
Wat een flauwekul om eerst uit te zoeken wat voor ras het is.
Dat kunnen ze ook wel bepalen als de hond dood is.
Al was het een teckel of labrador, maakt niet uit.
In een dergelijke situatie moet de eigenaar zijn verantwoordelijkheid nemen.
Poenarie schreef:tienus63 schreef:Het maakt niet uit van welk ras die hond is.
Iedere hond die zomaar aanvalt, moet acuut afgemaakt worden.
Wat een flauwekul om eerst uit te zoeken wat voor ras het is.
Dat kunnen ze ook wel bepalen als de hond dood is.
Al was het een teckel of labrador, maakt niet uit.
In een dergelijke situatie moet de eigenaar zijn verantwoordelijkheid nemen.
Vind ik ook.
Een valse hond is/-en blijft een valse hond, dat maak ik uit zo een actie op.
Bonjoy schreef:Inderdaad
Mijn hondjes zijn Maltezers, en Maltezers staan er bekend om dat ze gelijk hun bekkie los hebben, en heel brutaal zijn. Dus voor degenen die het dom vinden dat ik af en toe Woody oppak, moeten eerst goed weten, wat de aard van een Maltezer is
Bonjoy schreef:Ik snap jou even niet?
eva2 schreef:Optillen maakt de hond nog hoger in rang. Een onzekere hond wordt er alleen maar onzekerder van, een brutele hond alleen maar dominanter.
Nooit oppakken dus, alleen in uiterste noodgevallen!
LimaGentle schreef:Bonjoy schreef:Ik snap jou even niet?
nou.. als je hondje al een grote bek heeft.. en je tilt hem op.. denkt hij elke keer als hij een grote hond tegen komt dat hij zijn grote bek verder op kan zetten omdat jij hem toch wel optilt...
vergelijk het maar met kinderen.. als je een kind niet straf op iets wat niet mag maar hem alleen maar aanmoedigd.. word het gedrag steeds erger
Bonjoy schreef:Inderdaad
Mijn hondjes zijn Maltezers, en Maltezers staan er bekend om dat ze gelijk hun bekkie los hebben, en heel brutaal zijn. Dus voor degenen die het dom vinden dat ik af en toe Woody oppak, moeten eerst goed weten, wat de aard van een Maltezer is
Bonjoy schreef:Ehm sorry? Ik pak mijn hondje nooit op...
Bonjoy schreef:Ehm sorry? Ik pak mijn hondje nooit op...