Ik vind wel dat de man op z'n minst een boete zoniet gevangenisstraf moet krijgen na wat de hond heeft gedaan. Op basis waarvan weet ik niet, ik weet niet of hij wist dat de hond vals was ofzo, als de hond al vals was.
Als iemand me hier volgt.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gitta schreef:
Laten we nu eerlijk blijven tuurlijk had het net zo goed een ander ras kunnen zijn maar eerlijk is eerlijk bepaalde rassen zijn wel wat moelijker te stoppen als ze eenmaal aanvallen . Puur omdat ze geen angst kennen wat ook logisch is omdat ze daar nu eenmaal in het verleden op gefokt zijn . Dus hier ligt de schuld dan ook niet bij het ras maar bij de schade die ze toebrengen in vergelijking met een ander ras.
LimaGentle schreef:hoe weet jij zo zeker dat het om een pitbull ging? het had ook gewoon een stafford kunnen zijn.
mensen weten niet eens wat een pitbull is.
ik heb zelf 2 bullterriers (die totaal NIET op een pit lijken) maar ik word bijna dagelijks aangesproken door mensen dat ik een verboden ras heb..
de bullterrier valt niet eens onder de pitbullwet!!
Ziiggy__ schreef:ik heb z'on verhaal ook gehoord alleen dan in Nederland de hond had een klein kindje gebeten (hoe ernstig het precies was weet ik niet) Hun hond in laten slapen. Bleek later dat er nietjes in zijn oor zaten. Tja vind je het gek dat die hond dan bijt als dat kind hem in zijn oor niet.
Dus het hoeft niet altijd een vorm van agressie te zijn. Ik heb niet heel dit topic doorgelezen dus als de reden van het bijten bekend is sorry
Lest schreef:Nadya schreef:
een pitbull is nooit gefokt op agressie naar mensen toe maar van hond tot hond
daarbij komt dat de pijngrens van een pitbull hoger ligt dan die van bv een golden retriever
dus met andere woorden: een pitbull bijt minder snel dan een golden omdat de pitbull meer kan hebben
Maar als de pitbull bijt heb je wel een heel groot probleem... groter dan de meeste andere hondenrassen. Elke hond wordt vals als hij verkeerd opgevoed wordt, maar een valse pitbull is nou eenmaal gevaarlijker.
Daarnaast wil ik wel eens een onderzoek echt zien wat gehouden is onder verschillende hondenrassen die bijten. Is er gekeken naar de verhoudingen? Of is er gewoon uit het onderzoek gebleken dat er vaker retrievers/labradors bijten dan pitbulls?? Want dat is natuurlijk logisch, op elke straathoek vind je wel een retriever dan is het ook logisch dat er vaker mensen gebeten worden door retrievers dan door pitbulls.
Daarnaast vind ik het wel erg makkelijk om meteen van alles te gaan bedenken wat het kind wel niet bij de hond gedaan zou kunnen hebben zodat de hond vals werd. Of wat de oma allemaal verkeerd heeft gedaan. We kennen het verhaal niet, dus laten we er ook niet vanalles zelf bijverzinnen.
Natasja91 schreef:*verwacht een ondertussen uitgekauwde discussie van tientallen pagina's *
CherokeeChum schreef:Ja, in feite wel,net al de Akita,de Chow,de Tosa,en die Thaise variant,de Staff engels of amerikaans,de Bandoggen, Presa Canaria,Wheaten terrier ,old englishBullterrier,Blue Pauls, Dogo's allemaal honden die heden ten dage nog steeds geknokt worden in het land van oorsprong.....
Zachtblauw schreef:Natasja91 schreef:*verwacht een ondertussen uitgekauwde discussie van tientallen pagina's *
Hahaha, je hebt gelijk!
faye schreef:gipsyboy schreef:het kind zelf zal wel wat gedaan hebben de hond word niet zo geboren hoor of hij moest echt gewoon gestoord zijn in zijn kop maar dan hadden ze daar wel eerder achter gekomen als het kind al 5 is. het kind zal wel vaker bij zijn oma zijn geweest.
het is wel eens eerder gebeurd dat een hond een kind had gebeten en die hond was toen ook afgemaakt maar toen die hond dood was zagen ze toen pas dat de hond meer dan 50 nietjes in zijn oren had.
hond dood voor niks.
echt triest ik vind ligt dus gewoon meestal voor 99% procent aan de ouders.
gewoon niet opletten
Gut dat broodje aap verhaal is ook hardnekkig