Doodvonnis tegen Saddam Hussein voltrokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Re: Doodvonnis tegen Saddam Hussein voltrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 03:37

Ik ga ook slapen.. Knipoog trusten allemaal!! Knipoog Kusje

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 03:37

Gaaaap Slaap lekker allemaal.
Ik ga ook zo slapen.
Ga eerst met mijn man nog even galgje spelen. Haha!
Doei! Welterusten.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 03:38

flyinglady schreef:
Gaaaap Slaap lekker allemaal.
Ik ga ook zo slapen.
Ga eerst met mijn man nog even galgje spelen. Haha!
Doei! Welterusten.

Hihi laat je hem heel? Tong uitsteken Clown

Trust..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 03:39

Ben hier eigelijk tegen.

Het gaat om het principe:

Iemand pesten maakt je niet mooier.
Iemand ophangen of doden maakt de pijn niet zachter.

Plus dat hij nu als martelaar gezien word. En dat is ook niet echt positief.Is de situatie nu beter ? Denk het niet...
Al eens afgevraagd hoeveel de vs gedood had. Is hij in vergelijking toch niks. Maar toch blijven zij de helden die de moordenaar gepakt heeft.

Straffen verdiend hij zeker, vind alleen dit niet de juiste manier.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 03:49

Moderatoropmerking:
Een vriendelijk verzoek om ontopic te blijven, als jullie opfftopic willen gaan en flauwe grapjes willen maken dan kunnen jullie in de huiskamer terecht.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 04:54

katiavl schreef:

Nee, maar dan hadden ze hem levenslang moeten pesten? Straffen moet, maar wat is dan de juiste manier?

katiavl schreef:

Nou ja, zelfde vraag als hierboven dus Clown
Je kunt hem wel in een cel zetten levenslang, maar ik vraag me af of het dan voor aanhangers niet heel interessant zou worden om hem hoe dan ook weer vrij te krijgen.

Ik ben wel voor de doodstraf, zeker in zulke gevallen, als is AANGETOOND dat iemand andermans leven heeft genomen, in dit geval veel meer dan 1 leven heeft genomen.

Zoals ik een aantal pagina's terug ook al zei: ik vind dit een zéér milde dood! En ik zou ervoor tekenen, dat meen ik oprecht!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 10:23

Nu weet ik weer waarom ik niet meer discussieer in dit soort topics op bokt, wat een kleuterschool is het hier geworden zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 10:53

Ik hoef geen genoegdoening van de dood van deze man, maar hij is wel volgens de iraakse wetgeving berecht en daar hoort ophanging bij, punt uit. De Irakezen die onder hem hebben geleden,hebben dus wel genoegdoening bij de doodsstraf met ophanging en daar gaat het om. Het is niet belangrijk wat wij vinden, omdat wij ons slappe systeem gewend zijn en alles zielig vinden, die slechte jeugd doet het m nl altijd weer goed. Het is belangrijk wat de iraakse wetgeving heeft besloten en Sadam was ooit de wetgeving, dus hij is volgens zijn eigen wetgeving berecht Vork Knipoog en dat steekt.

Dan vergeten we nog dat hij nu bij zijn geliefde Allah is en beloond wordt in het paradijs. Dus idd in dat geval had hij beter kunnen blijven leven, maar dat is een andere insteek.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:38

Karl66 schreef:
Een vriendelijk verzoek om ontopic te blijven, als jullie opfftopic willen gaan en flauwe grapjes willen maken dan kunnen jullie in de huiskamer terecht.

volgens mij zijn we gewoon on toppic gebleven. Beetje mostert na de maaltijd ook dit weer. Sorry hoor maar ik wordt vaak erg moe van jullie zg ingrijpen waar nodig...... het is nl niet nodig hier! We hebben niets gedaan om jou in te laten grijpen! Laat mensen toch gewoon eens zeg.
Laatst bijgewerkt door ShirleyA op 31-12-06 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:39

SuperPepeijn schreef:
Nu weet ik weer waarom ik niet meer discussieer in dit soort topics op bokt, wat een kleuterschool is het hier geworden zeg.

Ehhhhhh wat doe je hier dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:41

Beetje humor haalt de druk van de ketel, vond het wel grappig gevonden de dubbelzinnigheden.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:41

ShirleyA schreef:
Karl66 schreef:

volgens mij zijn we gewoon on toppic gebleven. Beetje mostert na de maaltijd ook dit weer. Sorry hoor maar ik wordt vaak erg moe van jullie zg ingrijpen waar nodig...... het is nl niet nodig hier! We hebben niets gedaan om jou in te laten grijpen! Laat mensen toch gewoon eens zeg.

Jawel, dit is een serieus onderwerp en sommige mensen vonden het nogal lollig en dachten dat ze grappig waren. Knipoog

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:56

yousra schreef:
Jawel, dit is een serieus onderwerp en sommige mensen vonden het nogal lollig en dachten dat ze grappig waren. Knipoog

Het was ook grappig en t ging over de ophanging dus t bleef on toppic. En mijn hemel zeg kan er dan niet gelachen worden hier? Ik vind dat die modjes te vaak en te snel in willen grijpen; wordt ik dood moe van. En wederom heel onnodig hier. Vooral omdat iedereen had aangegeven te gaan slapen. Misschien kwam die lollige toon wel juist omdat het een beladen zaak ik....
Ik zag er geen kwaad in en vind t mierenn*uken om dat wel te doen.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:56

russel schreef:
Beetje humor haalt de druk van de ketel, vond het wel grappig gevonden de dubbelzinnigheden.

Dat bedoel ik. Het is soms wel nodig om even die druk er af te halen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:37

Quellian schreef:
katiavl schreef:

Nee, maar dan hadden ze hem levenslang moeten pesten? Straffen moet, maar wat is dan de juiste manier?

katiavl schreef:

Nou ja, zelfde vraag als hierboven dus Clown
Je kunt hem wel in een cel zetten levenslang, maar ik vraag me af of het dan voor aanhangers niet heel interessant zou worden om hem hoe dan ook weer vrij te krijgen.

Ik ben wel voor de doodstraf, zeker in zulke gevallen, als is AANGETOOND dat iemand andermans leven heeft genomen, in dit geval veel meer dan 1 leven heeft genomen.

Zoals ik een aantal pagina's terug ook al zei: ik vind dit een zéér milde dood! En ik zou ervoor tekenen, dat meen ik oprecht!

Maar wat maakt diegene dan beter dan een moordenaar als hij beslist een leven te ontnemen.

En wat is hiermee veranderd. Wraakgevoel is weg, maar het verdriet?
Is de situatie daar nu oprecht beter.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:41

Rissjuh17 schreef:
Zo ik zie net ff wat op tv.. Bloos Zetten een paar van die militairen Krijg de Klere Taliban op een soort raketbom Clown Dát is pas grof Tong uitsteken Bloempje1 Kusje

Weet je wat een vreselijke figuren dat zijn van de Taliban?
Maar volgens mij bedoelde je het ook als geintje;)

Ik heb ooit een documentaire gezien over de Taliban.
Als we het dan toch over de Middeleeuwen hebben zo nu en dan....

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:47

katiavl schreef:
Maar wat maakt diegene dan beter dan een moordenaar als hij beslist een leven te ontnemen.

Het is niet de zaak of de doodstraf wel of niet goed is (zijn al andere toppics over)
Maar ik denk dat het zeker een stukje verdriet weg neemt... als je gister de beelden zag van mensen die hier in NL wonen en gevlucht zijn voor Sadam, kon je duidelijk de opluchting zien. Alleen al daarom is zijn dood goed. Die mensen voelen dat hij gestraft is en dat helpt hun hoop ik een klein beetje.
De situatie daar zal idd niet echt beter worden nog maar miss ooit.... En ook daar was er veel opluchting om zijn dood. Dat is niet voor niets en zijn dood maakt hun minder angstig. Lijkt mij een groot goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:51

katiavl schreef:

Misschien dat nabestaanden van de slachtoffers kunnen beginnen met het verwerken van het verdriet, nu dat wraakgevoel weg is?

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:04

Ik had hem liever zien wegrotten in een cel dan dit.. Nu is ie bij allah en kan ie krijgen wat ie wil hebben .. Als ie in een cel zat had ie moeten lijden . dit duurt 30 seconden en klaar is kees.. Om het zomaar te zeggen ..

Hij komt er veel te makkelijk van af maar aan de andere kant ben ik ook wel weer blij dat ie dood is en mensen eindelijk kunnen beginnen met hun verwerkingsproces ..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:06

Anique_Vaandrig schreef:
katiavl schreef:

Misschien dat nabestaanden van de slachtoffers kunnen beginnen met het verwerken van het verdriet, nu dat wraakgevoel weg is?

Is al lang bewezen dat wraak gevoel, geen pijngevoel stilt.

Verder discussieer ik niet tegen de doodstraf. Maar tegen de doodstraf van saddam. Denk wel dat dit toegelaten is in dit topic.
Verder word hij nu gezien als martelaar voor zijn gevolg. Denk je dat dit positief is.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:11

Ik heb dat filmpje op Google gezien dat hij wordt gehangen, ik moet zeggen dat ik het er helemaal niet erg uit vind zien eigenlijk.

Gelukkig is die man er niet meer. Knipoog

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:20

Ik denk dat t voor iedereen anders is of wraak je pijn wat verzacht of niet, lijkt me niet dat dat te bewijzen valt.
En hij werd al gezien als martelaar alleen nu is hij een dode martelaar. Ik blijf denken dat voor veel mensen dit t begin is van een nieuw leven, een leven zonder angst en een leven waarin nu plaats is voor t verwerken van hun verdriet.
En haat... dat zullen die mensen altijd wel blijven voelen, daar zijn het mensen voor.
Verder schreef je dit:
en dat lijkt mij duidelijk niet de vraag hier het mag duidelijk zijn dat niemwnd zich met een massa moordenaar kan vergelijken. Diegene die hem die strop hebben omgedaan zullen nooit op hun geweten hebebn wat Saddam zelf heeft staan op zijn naam. En daardoor blijft Saddam altijd de slechtste van het stel.
De doodstraf zelf blijft een moeilijke zaak (al ben ik in bp gevallen voor) en die vraag zal niet op te lossen zijn. Er zijn altijd goede argumenten voor en tegen.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:21

_Nicky schreef:
Ik heb dat filmpje op Google gezien dat hij wordt gehangen, ik moet zeggen dat ik het er helemaal niet erg uit vind zien eigenlijk.

Gelukkig is die man er niet meer. Knipoog

Mij doet t ook niets. Ik ben alleen maar blij voor al die mensen die nu van hem af zijn.

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:22

ik vond dit echt walgelijk. ik vind namelijk dat je als je zo iemand vermoord je net zo slecht bent als hij. ik snap uberhaupt niet waarom dit zo op tv uitgezonden moest worden. ik weet wel dat als ik kinderen had gehad ik ze niet bij de tv in de buurt had laten komen. vond de filmpjes echt te erg............

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:26

Ik hoorde op het nieuws dat het volledige filmpje al op internet is.. iemand al gevonden???