Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kyno schreef:Overdrijven is ook een vak.
Sundancer schreef:Kyno schreef:Overdrijven is ook een vak.
Inderdaad.
Yvonnelind schreef:@ Terorita: Familie zei ik; geen ouders...
Lezen is moeilijk. Neven, nichten, broers en zusters zijn óók famillie. Wie wil jij dan naar het 'rustige' afghanistan sturen om de boel weer op te bouwen?
Ja, wat denken jullie nu, dat alle asielzoekers asociaal, crimineel en on- aangepast zijn?? Je hebt het wel over mensen die je terug stuurt naar de hel hoor, niet over beesten. Spaanse windhonden halen we hier wel heen (heb ik niks op tegen overigens, maar even ter vergelijk) en de asielzoekers uit afghanistan kunnen wel weer terug 'want daar is het redelijk rustig', pfff.
Yvonnelind schreef:Wie overdrijft er nu; wel eens in afganistan geweest de afgelopen maanden..?
Citaat:Eén ding is zeker, laten we allemaal maar blij zijn dat we in Nederland geboren zijn en dat wij niet bang hoeven te zijn dat we uitgezet worden, vermoord worden, gediscrimineerd worden, gehaat worden, we definitief van onze kinderen gescheiden worden etc etc.
En nog een prettige kerst allemaal, ik hoop dat er een Anky pad onder de boom ligt, wat vragen jullie, of heb je al aan St Klaas gedaan?
Neem opa en oma dan zelf in huis als je het zo zielig vind, doen ze in 'beschaafde' landen ook .
youngster schreef:Netje schreef:Dus jij weet kennelijk dat alle mensen die hier nu al die tijd al wachten allemaal uit een land komen dat weer veilig is en dat deze mensen dus niet in nood zijn (na 10 jaar in een asielzoekersverblijf zou je dat vanzelf al worden!).
Hoor je mij dat zeggen?? Jij verdraaid mijn woorden.
Ik zeg dat ALS het veilig is. Niet dat ik weet dat het nu veilig is.
Pipo schreef:
De meeste landen zijn na 20/30 jaar nog steeds niet veilig. Moet je dan mensen na 20 jaar maar weer terugsturen?
klomp schreef:rita volgt slechts het beleid op, niks meer niks minder, ik vind het wel goed dat zij haar poot stijf houd
youngster schreef:Pipo schreef:
De meeste landen zijn na 20/30 jaar nog steeds niet veilig. Moet je dan mensen na 20 jaar maar weer terugsturen?
Als de mensen hier ondertussen zich goed hebben aangepast, goed nederlands praten en hun eigen geld verdienen. Nee.
Yvonnelind schreef:Nee, maar de politiek moet er wel voor zorgen dat de rechten van het kind (om maar eens even wat te noemen) niet geschonden worden. En dat gebeurd nu dus op grote schaal en dàt is waar ik heel veel moeite mee heb, in tegen stelling tot anderen blijkbaar...
Ik ken inderdaad mensen die in afganistan geweest zijn, niet echt zo rustig hoor. Veel corruptie; echt een levensgevaarlijk oord.
@Klomp; je weet niet wat je zegt, je geeft alleen al met deze post aan hoe verwend we hier zijn.
terorita schreef:hoe verwend nederlanders zijn,
kijk eens om je heen, hoeveel ellende d'r is,armoede,
mensen in nood, geestelijk lichamelijk.
kapot aan de grond, die hebben dan geen hulp nodig
faye schreef:Dat is idd een ander verhaal.. nooit van dichtbij een scheiding meegemaakt?? Dit wordt soms harder gespeeld dan je durft te denken.
Afgezien van het feit dat het vaak voorkomt dat het voor beide partijen financieel niet op te brengen is om in het huis te blijven wonen. Bovendien is alimentatie niet voor de huur maar voor de verzorging van de kids. Jij kan het gezanik noemen, ik vind het gezanik dat een asielzoeker een huis moet krijgen, en al helemaal gezanik dat het met subsidie moet plus voorzieningen.
Yvonnelind schreef:Asielzoekers mogen niet werken of eigen geld verdienen...
Sundancer schreef:Yvonnelind schreef:Asielzoekers mogen niet werken of eigen geld verdienen...
Euh, jawel hoor? Had vroeger een klasgenootje die gewoon bij de computerwinkel werkte.....sprak ook goed nederlands. Is vorig jaar uit het land gezet met een MBO diploma.
Netje schreef:faye schreef:Dat is idd een ander verhaal.. nooit van dichtbij een scheiding meegemaakt?? Dit wordt soms harder gespeeld dan je durft te denken.
Afgezien van het feit dat het vaak voorkomt dat het voor beide partijen financieel niet op te brengen is om in het huis te blijven wonen. Bovendien is alimentatie niet voor de huur maar voor de verzorging van de kids. Jij kan het gezanik noemen, ik vind het gezanik dat een asielzoeker een huis moet krijgen, en al helemaal gezanik dat het met subsidie moet plus voorzieningen.
Misschien dat beide partijen daar eens vantevoren aan hadden moeten denken. Inderdaad alimentatie is voor de kids, maar ook de vrouw kan alimentatie krijgen hoor en daar kan ze dus de huur van betalen !. En verder kan de vrouw gaan werken (misschien een ideetje). Ik weet precies waar ik over praat want ik heb zelf mijn dochter 10 jaar in mijn eentje opgevoed (nadat mijn ex vertrokken was toen ze 9 maanden was), maar vóórdat ik aan kinderen begon (in mijn geval) had ik eerst ervoor gezorgd, dat wat er ook zou gebeuren ik mijn eigen broek op kon houden.
En dat is wat Rita Verdonk ook zou moeten doen: zorgen dat ze haar zaakjes beter voor elkaar heeft en niet maar star door blijven drammen.