hallal hypotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: hallal hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:11

Nou ik wil ook wel een rentevrije hypotheek Clown , denk toch dat ook zij rente betalen over hun schuld, maar dan wordt het anders genoemd.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:13

Het wordt gewoon anders genoemd, een andere constructie. En het staat open voor iedereen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:17

Cowboy55 schreef:
EDIT: IDEE!!! Ortho-Hypo: hypotheek voor mensen met Grieks-Orthodox geloof. Toelatingseis: moet Griekse gesprekken uit 'My Big Fat Greek Wedding' snappen zonder ondertiteling..... Haha!

Weet je dat Grieken die film dus helemaal niet snapte. Veel was er gewoon normaal. Het moment dat die vader zijn familie voorstelt: ''Dit is Nick, dat is Nick, dat is ook Nick en om niet te vergeten Nick'' Haha!
Veel mensen heten Nikos/Nikolas, dus dat was gewoon een allerdaagse 'ik stel mijn familie voor dag' Tong uitsteken

Eniewee. Ik ben maar wat blij dat NL verschillende culturen kent. Stel je voor dat er alleen NL'ders in NL zouden wonen.... Saaie boel Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:25

IndianLady schreef:
In Dordrecht zijn de politieagenten BANG voor de allochtonen (ik noem geen bevolkingsgroep) Dat vind ik dus nergens op slaan. Ze laten ze lopen omdat ze bang zijn voor de consequenties.

De politie is hier gewoon ronduit slecht. Ik weet nog dat ik kabaal hoorde naast het gymnasium aan de Oranjelaan. Bleken er twee mensen op het schoolplein te zitten die elkaar aan het uitschelden waren. Geloof dat 3 bewoners de politie hebben gebeld, maar ze kwamen pas na 1u opdagen Rolleyes
Kun je nagaan. Wij wonen in één van Dordt's beste buurten (zeggen ze) Clown

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:31

@Schimmelig: Jouw betoog over je schoonvader heeft niet veel te maken met de situatie van de meeste allochtonen. Als ik naar de cijfers mbt uitkeringen kijk, zijn ze niet allemaal 60 uur aan het werk hoor. Tijd zat lijkt me om een taal te leren Ja
En laten we het dan niet over de jongere generatie hebben, die het maar wat interessant vind om in hun eigen taal te blijven praten onderling, als er andere mensen bij zijn. En dan net zo hard dat je het kan horen, maar toch niet kan verstaan...
Waar komt die taalachterstand op scholen eigenlijk vandaan bij jongeren?

Een collega van mij komt uit italie, werkt ook 40 uur in de week, en gaat gewoon naar Nederlandse les. Spreekt met een zwaar accent, maar verder prima nederlands. Oh ja, ze is hier pas 2 jaar.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:43

Cer schreef:
@Schimmelig: Jouw betoog over je schoonvader heeft niet veel te maken met de situatie van de meeste allochtonen. Als ik naar de cijfers mbt uitkeringen kijk, zijn ze niet allemaal 60 uur aan het werk hoor. Tijd zat lijkt me om een taal te leren Ja
En laten we het dan niet over de jongere generatie hebben, die het maar wat interessant vind om in hun eigen taal te blijven praten onderling, als er andere mensen bij zijn. En dan net zo hard dat je het kan horen, maar toch niet kan verstaan...
Waar komt die taalachterstand op scholen eigenlijk vandaan bij jongeren?

Een collega van mij komt uit italie, werkt ook 40 uur in de week, en gaat gewoon naar Nederlandse les. Spreekt met een zwaar accent, maar verder prima nederlands. Oh ja, ze is hier pas 2 jaar.

Het geeft de situatie van de 1e generatie allochtonen in NL goed aan. Het verschil is dat hij zijn eigen 'imperiumpje' heeft opgebouwd en dat hebben er gewoon niet veel. Van de eerste generatie hebben ze allemaal hard gewerkt naar mijn weten, want daar kwamen ze tenslotte in de eerste instantie voor.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:43

Het gaat toch ook niet om de 1ste generatie?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:47

Cer: ik heb soms het idee dat niemand precies weet waar het over gaat. De ene keer worden asielzoekers genoemd, de andere keer gaat het over de 2e generatie. Dat wordt nogal eens door elkaar genoemd.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:48

Cer schreef:
Het gaat toch ook niet om de 1ste generatie?

Als mensen 'zeuren' over het feit dat de allochtonen de taal niet machtig zijn, gaat het meestal om de eerste generatie. De kinderen daarvan spreken wel goed Nederlands, want deze zijn naar een Nederlandse scho(o)l(en) geweest.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:00

Shadow0 schreef:
Cer: ik heb soms het idee dat niemand precies weet waar het over gaat. De ene keer worden asielzoekers genoemd, de andere keer gaat het over de 2e generatie. Dat wordt nogal eens door elkaar genoemd.

Of 'buitenlanders', die vooral 'op moeten zouten als het ze hier niet bevalt'. Clown

Moslim en allochtoon worden ook regelmatig als synoniem gebruikt. Dan heb je het ook niet begrepen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:03

wat ik me nu dus direct afvraag (zonder de vorige 15 pagina's doorgelezen te hebben )

die mensen hebben dus ook geen bank rekening (daar je op iedere rekening rente krijgt..) of storten ze dat dan retour de bank als gift aan ..abn bv ???

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:06

@nickyu: er werd hier al een voorbeeld aangehaald, van mensen die de verkregen rente aan een goed doel schonken. Misschien dat er meer moslims dat doen? Of misschien zijn er al wel (betaal) rekeningen waarop je geen rente krijgt ( wie weet, heb werkelijk geen idee ).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:10

Schimmelig schreef:
Als mensen 'zeuren' over het feit dat de allochtonen de taal niet machtig zijn, gaat het meestal om de eerste generatie. De kinderen daarvan spreken wel goed Nederlands, want deze zijn naar een Nederlandse scho(o)l(en) geweest.

Mij bekruipt het idee dat wanneer het over taalachterstand op scholen gaat dat het dan niet gaat over 50+ers.... Clown

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:11

Er zijn nog maar weinig banken waar je rente krijgt op je betaalrekening (DSB misschien nog ?). Debetrente wel als je niet oppast. Haha!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:13

Hebben ze dan hun spaarcenten in een ouwe sok, of sparen ze niet...? Oh, of ze laten het op de betaalrekening staan, dat kan ook natuurlijk

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:18

Ook Mozes en Jezus vonden rente trouwens 'not done'. Haha!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:31

Ja als we de bijbel moeten 'geloven' Cool

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 08:30

Bealy schreef:
Er zijn nog maar weinig banken waar je rente krijgt op je betaalrekening (DSB misschien nog ?). Debetrente wel als je niet oppast. Haha!

Precies. Rente op een betaalrekening is al lang verleden tijd.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 09:11

Moniek schreef:
er zijn zoveel mensen die zeggen je moet respect hebben voor hun traditie's en geloof hun levenswijze.
nee sorry heb ik niet.
Ik heb geen respect voor een geloof waar mensenrechten worden overtreden.
Daarom kan ik er erg moelijk mee omgaan en dan aanpassingen goed keuren.

Dus dan heb je voor geen enkel geloof respect???

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 09:18

Citaat:
IndianLady schreef:
En wat moet ik uit hun liedje halen dan? Niet dat ik iets tegen de Vliegende Panters heb, ze zijn geweldig.
Ik kom misschien kort door de bocht, maar ik vind het schandalig dat voor de Moslims alles binnen een zucht en een scheet geregeld kan worden maarvoor de 'gewone' mens niet. Ik werk in de gezondheidszorg en maak daar binnenkort allemaal zeer achterlijke dingen mee. Dat vind ik niet kunnen, laat de regering eerst eens Nederland op orde maken voordat ze de allochtonen hun zin geven. Dit is echt een schoolvoorbeeld maar ik werk me rot maar met mijn salaris kan ik dus lang zal ik leven niet op mezelf wonen. Huurprijzen zijn te hoog, om maar van de koophuizen te zwijgen. En dan zie je 'hun' met dure auto's, nieuwe telefoons, stereo en Home Theatre Dolby Surround Systems lekker thuis zitten.
Sorry hoor daar kan ik echt niet tegen. Ik weet dat je niet alles over 1 kam kan scheren, er zijn heus wel mensen die niet zo uitbundig leven.

[quote=Whiz]
Wat wordt er voor de moslim's binnen een zucht en een luchtje geregeld dan? Wat voor de ''gewone mens'' niet geregeld wordt? En jij maakt daar binnenkort allemaal zeer achterlijke dingen mee??? Wauw.. je bent helderziend???

Aaah je ziet ''hun'' met ''hun'' nieuwe telefoons, stereo's etc etc etc. Je bent dus gewoon jalours. Misschien in je opgekomen dat deze mensen gewoon meer geld verdienen dan jij? Of ben je ook jalours op elke autochtoon die die spullen heeft. Of ben je extra jalours omdat jij vindt dat allochtonen eigenlijk minder zijn dan jij en daarom hebben zij minder recht op dingen?????? Ook al zijn zij gewoon nederlanders?

Citaat:
Ten eerste ben ik niet jaloers. Boos!
Ten 2de werk ik in de thuiszorg als ziekenverzorgende. In Ridderkerk worden straks, of zijn eigenlijk al, collega's van mij ontslagen omdat mijn organisatie niet meer in Ridderkerk huishoudelijk hulp mag geven ivm de wet WMO.
Dat vind ik dus belachelijk. Mensen die 55 jaar geleden juist voor deze organisatie gekozen hebben moeten overstappen naar een andere. Dat maakt dus echt kwaad. Dus ik ben niet helderziend, het gebeurt.

Bovendien geef ik mijn mening, iets wat altijd moeilijk is om te accepteren. Ik vind dus dat mensen van buitenaf teveel mogelijkheden krijgen in tegenstelling tot de autochtone, kon gister niet op het woord komen.
Wij moeten ons aan regeltjes en wetten houden. In Dordrecht zijn de politieagenten BANG voor de allochtonen (ik noem geen bevolkingsgroep) Dat vind ik dus nergens op slaan. Ze laten ze lopen omdat ze bang zijn voor de consequenties.
Wat is er gebeurt met integreren, tuurlijk moskeeen moet kunnen, maar aparte scholen, ziekenhuizen enz. vind ik tever gaan.
We hebben als het goed is de apartheid tijden geleden afgeschaft. Als moslims alles apart willen krijg je dat weer terug.

Met betrekking op je eerste alinea... Wat heeft dat met allochtonen te maken?

Je geeft je mening.. maar deze slaat kant nog wal.. Als je al een punt wilde duidelijk maken dan is deze vooralsnog niet overgekomen.

Iedereen moet zich overigens aan regeltjes en wetten houden. Ik, jij, mijn buurman, iedereen!

Overigens willen moslims niet alles apart. Als dat het idee is wat je krijgt bij dit topic.. dan zou ik je willen adviseren om het topic dan nog maar eens goed door te lezen.

De hypotheek, het ziekenhuis en het halal vlees zijn allemaal ideeen van ondernemers en niet van moslims zelf.. maar goed.. nu vallen we dus in de herhaling.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 09:32

Over moslims gesproken, ik hoorde vanochtend een verontrustend bericht op de radio. In de eerste tien maanden van dit jaar, alleen in Den Haag al 225 gevallen van eerwraak (moord, verkrachting, mishandeling)...

Nee, dan heb ik zeker geen respect voor een geloof

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:16

Cer schreef:
Over moslims gesproken, ik hoorde vanochtend een verontrustend bericht op de radio. In de eerste tien maanden van dit jaar, alleen in Den Haag al 225 gevallen van eerwraak (moord, verkrachting, mishandeling)...

Nee, dan heb ik zeker geen respect voor een geloof

Nee, idd, maar is het niet eerder geen respect voor de mentaliteit van die families? Die leven toch nog met hun gedachtengoed in de middeleeuwen? Er zijn toch genoeg ontwikkelde moslims die absoluut niet met hun vrouwen en dochters zo omgaan? Die vinden juist dat hun dochters scholing nodig hebben, zullen heus meekijken met de keuze van de echtgenoot, maar uithuwelijken is toch niet standaard voor moslimgeloof? Dan zitten er ook nog zat stromingen, hoorde laatst iets over Soefi (schrijf ik dat goed?) ook een moslimgeloof, maar vele malen milder, echt een geloof als iemand dat beleid om zeer veel respect voor te hebben, deze mensen hebben nog respectvolle omgangsvormen met elkaar. Nee, niks bot, onbeschoft, onbehouwen, geldwolverige omgangsvorm zoals de zaligmakende christenhollander. Die groep is m.i. nl ook veeeels te groot.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:18

Het is de manier waarop het geloof gebruikt wordt door dat soort mensen om te doen wat ze zelf goed dunken. En het verschrikkelijke ervan is dat er mensen zijn die het okee vinden, omdat er vrijheid moet zijn van geloofsbelijding... En DAT kan ik echt niet begrijpen...Dat mag van mij vele malen harder aangepakt worden dan nu het geval is. Net zoals dat mishandeling zonder excuus harder aangepakt moet worden.
Eigenlijk triest dat het nodig is..

Maar goed, dit gaat niet over een halalhypotheek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:21

Schimmelig schreef:
Cowboy55 schreef:
EDIT: IDEE!!! Ortho-Hypo: hypotheek voor mensen met Grieks-Orthodox geloof. Toelatingseis: moet Griekse gesprekken uit 'My Big Fat Greek Wedding' snappen zonder ondertiteling..... Haha!

Weet je dat Grieken die film dus helemaal niet snapte. Veel was er gewoon normaal. Het moment dat die vader zijn familie voorstelt: ''Dit is Nick, dat is Nick, dat is ook Nick en om niet te vergeten Nick'' Haha!
Veel mensen heten Nikos/Nikolas, dus dat was gewoon een allerdaagse 'ik stel mijn familie voor dag' Tong uitsteken

Eniewee. Ik ben maar wat blij dat NL verschillende culturen kent. Stel je voor dat er alleen NL'ders in NL zouden wonen.... Saaie boel Lachen

O, joh daar ben ik het mee eens, woon in een plattelandsdorp met een niet vreemdelingaccepterende cultuur, dus alles wat niet van hier komt is niet oke en dat zal je merken ook. Hier zie je ook alleen een paar chinezen, jawel van de plaatselijke chinees en dan de turkse gemeenschap die hier in de fabrieken werken en hier speciaal voor naar toe gehaald zijn, maar die houden zich vast aan elkaar, kan ook niet anders met deze mentaliteit. Verder geen andere cultuur en ik kom juist uit een multiculturele omgeving en dat is veel gezelliger.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:13

Whiz schreef:
Moniek schreef:
er zijn zoveel mensen die zeggen je moet respect hebben voor hun traditie's en geloof hun levenswijze.
nee sorry heb ik niet.
Ik heb geen respect voor een geloof waar mensenrechten worden overtreden.
Daarom kan ik er erg moelijk mee omgaan en dan aanpassingen goed keuren.

Dus dan heb je voor geen enkel geloof respect???

Voor zover ik weet niet nee.
Ik kan er gewoon weg niet tegen dat er altijd wel een vorm van onderdrukking in voorkomt en daar walg ik echt van.