Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:11

als ik door zwanger zou raken (ondanks voorzorgsmaatregelen- maar pil bv is niet altijd betrouwbaar) dan zou ik absoluut een abortus willen, geen enkele twijfel over mogelijk. Ik wil absoluut geen kinderen!

vrouw 35jr

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:14

ik heb zelf n zoon ja ...
ik snap je punt ook wel echt wel.ALLEEN IK vindt gewoon dat er meer mensen na zouden moeten denken voor ze wat doen snap je?? ik ben echt de laatste die zal zeggen laat er maar ongewenste kinderen rondlopen hier maar ik meen t ; als he als iemand maar er op los vrijt zonder bescherming en ze doet t omdat ze t zelf wil vindt ik dat echt zo rot als blijkt dat diegene zwanger is denkt pfff ik moet geen kind en hup abortus ...
sorry dat vindt ik erg..
dat zal niet voor alle gevallen gelden hoor dat geloof ik best (lees trouwens ff mn eerste post ff) en nogmaals bij verkrachting incest e.d. kkan ik t heel goed begrijpen maar NIET bij iemand die weet wat ze doet ..
er zullen altyd uitzonderingen zijn hoor maar in principe ben ik dus tegen,, ZEKER bij mensen die zo makkelijk denken,,,

ik 'ken' iemand heeft 3 kids maar ook 6 abortussen achter de rug waarom?? ow ze had er geen zin in zegt ze ook gewoon zo nou dan wordt ik kwaad...

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:21

ik heb zelf kinderen en ben voor abortus tot 12 weken.
daarna zijn er voldoende opties waardoor je het kindje niet zelf "hoeft" op te voeden.

op dit moment willen wij geen kinderen meer erbij, je moet ze ook kunnen geven wat ze nodig hebben en verdienen.
er is al een hoop gezegd, ik vind het heel goed dat de mogelijkheid er is er zijn zoveel gevallen waarin het ook een stuk beter is voor het kindje!
(hoewel ze door abortus helemaal geen kans krijgen om er zelf iets over te zeggen....maar goed) argh wat een moeilijk onderwerp !
tegen abortus na 12 weken maar ook dan zijn er uitzonderingen....dat is het duidelijkst wat ik er van kan maken!

ik ben een vrouw van 26 en heb 3 kids Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 00:25

ik ben 29 en vrouwelijk... Lachen

Ik ben in principe tegen abortus. In bepaalde gevallen vind ik dat het "gedoogd" moet worden.. als bv. door tests voor de geboorte al blijkt dat een kind zwaar meervoudig gehandicapt zal zijn, en geen "menswaardig bestaan" zal kunnen leiden... ja, dan zou een abortus een "optie" zijn... Tuurlijk, iedereen heeft recht van bestaan, ook zwaar meervoudig gehandicapte baby's/kinderen, maar is de kwaliteit van het leven niet net zo belangrijk?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 00:27

Kwaliteit van leven geldt ook voor de het plaats waar het kind moet opgroeien (daar bedoel ik mee: de basisbehoeften, onderdak, eten drinken, bescherming en vooral: liefde) als je 1 van die dingen niet kunt bieden aan een kind, gaat de kwaliteit van leven ook hard achteruit.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 00:47

vandaag keek ik uit verveling even naar het nieuws,
bleek dat er een kliniek in Spanje was waar abortus tot 7-8 maanden uitgevoerd wordt Frusty

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 08:15

jeps jolienleon dat was hier een paina ofzo terug al geplaats BELACHELIJK VINDT IK dat,,,:( erg triest ook

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 09:57

Vrouw, 19 jaar en geen kinderen

Ik ben voor abortus, MITS het om de "juiste" redenen uitgevoerd wordt. Met juiste redenen bedoel ik na een verkrachtig, incest of als de moeder gewoon echt niet in staat is om voor het kind te zorgen. Ook als het kindje niet levensvatbaar is, of als het zwaar gehandicapt ter wereld zou komen. Dan ben ik zeker voor abortus.
Echter, een meisje dat maar rond eh.. doet zonder voorbehoedsmiddelen en er dus bewust voor het risico kiest, dan vind ik dat je dan ook maar eens de consequenties er voor moet dragen. Zou makkelijk zijn, fijn onbeschermde seks, en is het raak dan laat je het toch gewoon ff weghalen? Dat mag absoluut niet zo zijn.

Maar ik vind wel dat de optie tot abortus er gewoon moet zijn. En dan niet zoals in Spanje tot 7-8 maanden, maar echt tot iets van 12 weken inderdaad.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 09:58

jolienleon schreef:
vandaag keek ik uit verveling even naar het nieuws,
bleek dat er een kliniek in Spanje was waar abortus tot 7-8 maanden uitgevoerd wordt Frusty

Ik snap dat niet waarom laten ze zo'n kindje niet gewoon geboren worden?
Je kan het dan toch afstaanvoor adoptie

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 10:08

Welshcobfan schreef:
Kwaliteit van leven geldt ook voor de het plaats waar het kind moet opgroeien (daar bedoel ik mee: de basisbehoeften, onderdak, eten drinken, bescherming en vooral: liefde) als je 1 van die dingen niet kunt bieden aan een kind, gaat de kwaliteit van leven ook hard achteruit.

Maar dan bestaat er altijd nog afstaan voor adoptie... (en dat zou in sommige gevallen ook verplicht moeten worden denk ik...)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 10:19

Verplicht zeker niet.

Maar, ten eerste is het de vraag of er genoeg adoptieouders zijn. Ik heb de cijfers nog steeds niet opgezocht, maar iemand anders zei dat hier niet genoeg van zijn.
Ten tweede dwing je een persoon om een hele zwangerschap met alle risico's en problemen te doorstaan.
Ten derde kan een adoptie ook behoorlijk traumatisch zijn, voor ouder en voor het kind. Adoptie is iets wat al lange tijd gedaan wordt, en de ervaring leert dat het zeker niet onverdeeld positief is.

Ook daar is enige voorzichtigheid dus wel geboden.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 10:22

maar een kindje van 7 of 8 maanden het leven afnemen ben je niet helemaal lekker wel?
Dan kunnen die maand of 2 er ook nog wel bij.
Je kan het doodmaken of met de 7 maanden gewoon geboren laten worden dan is de moeder er ook van af als ze dat zo graag wilt.
Maar je kan niet zeggen ik wil het niet dus dan maak ik het met de 7 of 8 maanden maar dood.
Dat is precies het zelfde met vrouw in beverwijk alleen die kindjes waren al geboren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 10:25

7 maanden vind ik ook ECHT onaanvaardbaar. (En na deze hele discussie vind ik dat na 12 weken ook met de nodige voorzichtigheid geboden is)

Ik reageerde in het algemeen op adoptie als optie, niet alleen bij 7 maanden of meer.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 10:27

Degene die de abortus wil uitvoeren met 7 maanden nog die kan nooit echt menselijk zijn sorry....en degene die t ondergaat ook niet.. spijt me zeer maar das echt verschrikkelijk hoor..

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 10:31

als je het dan over moord hebt dan is dat moord in de hoogste vorm.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 10:33

jah goed maar in nederland is dat niet aan de orde 7 maanden. Hier is het t/m 22 weken? ongeveer. In die 22 weken moet je al ruim en breed een keuze hebben kunnen maken.

Overigens nu op het nieuws. Dat gisteren een babylijkje in het vuil is gevonden. Nou dan zag ik liever dat die moeder abortus had gepleegd dan het kind dumpen bij het vuil!!!!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 10:35

Ik kan me het in sommige gevallen wel voorstellen hoor, zo laat een abortus! Meisjes die uit een streng gelovig gezin komen, niet getrouwd zijn en geen sex mogen hebben voor het huwelijk. Als je er dan zelf heel laat achterkomt, of je familie komt er achter.........
Dan is dit altijd nog "veiliger en prettiger" dan dat mensen zelf gaan proberen een abortus te plegen.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 10:35

22weken is ook al n heel kind!!! maar goed die discussie is de afgelopen pagina's reeds aan de orde geweest... en aangezien ieder een eigen mening en eigen visie heeft kom je daar toch nooit als gelijkwaardig besluit uit .hoogstens kan de persoon die voor dan wel tegen is er meer over nadenken...

fienntjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 10:40

ik vind abortus wel goed, als het gaat over minderjarigen die zwanger geworden zijn.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 10:42

Ik zou zelf NOOIT abortus laten plegen, maar ik vind wel dat je zelf de keus mag hebben. Liefst voor 12 weken, als het dan toch moet, maar dat verhaal over met 7 maanden gaat me veel te ver!!! Dat vind ik niet kunnen!!

Ik ben 36, heb een prachtige dochter van ruim anderhalf, heb dus een zwangerschap meegemaakt en het zijn al heel snel echte mensjes. Het blijft moord, of je het nou met 8 weken of met 6 maanden doet. Maar soms zijn er omstandigheden dat je beter abortus kan plegen. Maar dan wel heel vroeg in de zwangerschap, tenzij het kind zware afwijkingen heeft ofzo. Daar kan ik me ook nog iets bij voorstellen, al moet dat vreselijk zijn om over te beslissen.

En babylijkjes in de afval: die ouders mogen ze van mij opsporen en levenslang opsluiten en de sleutel weggooien. En dan heb ik me nog zacht uitgedrukt. Boos!

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 10:47

Het termijn waarop nog abortus gepleegd mag worden staat niet voor niets. Als je contact opneemt met een kliniek, krijg je eerst een gesprek, je wordt daarna naar huis gestuurd om er nog eens goed over na te denken. Je bent dus zo aan de grens waarop het nog mag. Je denkt toch niet als je de kliniek binnenloopt het direct wordt uitgevoerd? Het is geen schoenenzaak!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:12

tuurlijk is t geen schoenen zaak nee..beetje rare vergelijking ook

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:17

Nadya schreef:
En babylijkjes in de afval: die ouders mogen ze van mij opsporen en levenslang opsluiten en de sleutel weggooien. En dan heb ik me nog zacht uitgedrukt. Boos!

Hoe afschuwelijk die situatie ook is, ik denk niet dat jij een oordeel kunt vellen over deze situatie.
Je weet in wat voor een toestand moeder verkeerd
Je weet niet eens of het kind dood of levend ter wereld is gekomen!

Meestal gaan er achter zulke situaties hele ernstige menselijke drama's schuil.

Is dat niet het geval, dan is jou 'straf' gepast, maar dat kun je niet zomaar roepen.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:19

Ik geef alleen maar aan dat de weken zo voorbij zijn gevlogen, eer je erachter komt dat je zwanger bent, zijn er misschien al een week of 4 a 5 overheen. Uiteraard ga je dan bedenken wat je moet doen, dit doe je ook niet in 1 dag. Als je dan besluit dat je abortus wilt plegen, moet je eerst een afspraak maken, je krijgt een gesprek, je wordt naar huis gestuurd om er nogmaal over na te denken, en dan pas wordt het uitgevoerd. Weken vliegen dan voorbij. Het is niet zo dat je naar binnenloopt en dat je dan direct geholpen wordt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:22

Ik snap die opmerking van Vanessa24 ook niet helemaal, maar goed.

Ik las trouwens iemand hier die beweert dat een foetus geen last zou hebben van een abortus? Eh???
Als het tot 22 weken mag, kan ik je vertellen dat ik een pretecho destijds heb laten maken van mijn dochter rond 20 weken en dat het gewoon een levend mensje is. Kun je nagaan, wat je daarmee doet als je het dan nog weg laat halen!!! Vreselijk!!

Ik ben voor vrije keus, hoor, mits er zware omstandigheden zijn (incest, verkrachting, misvormd e.d.) en er goed over nagedacht is. Maar heel eerlijk gezegd, vind ik 22 weken echt te laat. Ik ken iemand in mijn naaste omgeving die ooit voor die keuze stond en het gelukkig al heel vroeg heeft gedaan. En nog heeft ze daar vaak haar gedachtes over, het is niet bepaald een makkelijke keus geweest.