Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Guetta

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:31

Ik stem GroenLinks.
Omdat ik mezelf in hun standpunten wel terug kan vinden.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:54

_Michelle__ schreef:
Ja inderdaad. Partij voor de dieren is tegen bepaalde facetten in de paardensport.

Waar staat dat precies? In hun verkiezingsprogramma kan ik slechts 1 detail over paarden vinden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:56

Partij VD Dieren:

Recreatief paardrijden

Maatregelen
5.10 Voor de huisvesting van paarden dienen wettelijke regels te worden opgesteld, die tegemoetkomen aan de gedragsbehoeften van de dieren.
5.11 Het verhuren van dieren wordt verboden.
5.12 Er dienen welzijnseisen gesteld te worden aan het gebruik van dieren ten behoeve van evenementen. De handelingen mogen niet strijdig zijn met hun aard en natuurlijk gedrag, mogen hun welzijn en gezondheid niet schaden en geen angst en stress veroorzaken. De dieren mogen geen stimulerende middelen toegediend krijgen en niet worden aangezet tot activiteiten die een gevaar voor hun gezondheid en welzijn opleveren of strijdig zijn met hun eigenwaarde. Door middel van een positieflijst dient vastgesteld te worden welke dieren wel en welke dieren hiervoor niet geschikt zijn.
5.13 Er dient een gedragscode te komen voor de vertoning van realiteitsgetrouwe beelden waarin dieren het slachtoffer worden van mishandeling en vernedering. Er gaat van zulke beelden een slechte signaalfunctie uit.

Zo Penny's..............Zeg maar DAG tegen je huurpony op de MANEGE............ Haha! Haha! Haha!
Ga er maar van uit dat ELKE COMMERCIËLE UITBUITING van dieren verboden wordt.
Dus EXIT FNRS ........... (verhip.......... da's nog niet eens zo gek........) Tong uitsteken

Als het even meezit probeer ik toch mijn hormonen wat in bedwang te houden op 22 november ....... Knipoog

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:00

Daar staat het dus Lachen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:01

Citaat:
Er dienen welzijnseisen gesteld te worden aan het gebruik van dieren ten behoeve van evenementen. De handelingen mogen niet strijdig zijn met hun aard en natuurlijk gedrag, mogen hun welzijn en gezondheid niet schaden en geen angst en stress veroorzaken.

Hoe natuurlijk en onstress vol is een gemiddelde dressuur, spring of menwedstrijd???Ze kunnen dan alles wel maken en afschaffen willen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:09

napie schreef:
Hoe natuurlijk en onstress vol is een gemiddelde dressuur, spring of menwedstrijd???Ze kunnen dan alles wel maken en afschaffen willen

Precies.
Volgens mij valt elke vorm van SPORT met DIEREN onder dit hoofdstuk.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:25

CGJ12 schreef:
Partij VD Dieren:

Recreatief paardrijden

Maatregelen
5.10 Voor de huisvesting van paarden dienen wettelijke regels te worden opgesteld, die tegemoetkomen aan de gedragsbehoeften van de dieren.
5.12 Er dienen welzijnseisen gesteld te worden aan het gebruik van dieren ten behoeve van evenementen. De handelingen mogen niet strijdig zijn met hun aard en natuurlijk gedrag, mogen hun welzijn en gezondheid niet schaden en geen angst en stress veroorzaken. De dieren mogen geen stimulerende middelen toegediend krijgen en niet worden aangezet tot activiteiten die een gevaar voor hun gezondheid en welzijn opleveren of strijdig zijn met hun eigenwaarde. Door middel van een positieflijst dient vastgesteld te worden welke dieren wel en welke dieren hiervoor niet geschikt zijn.

Ok, had ik blijkbaar niet goed gelezen Lachen

5.12 kan je idd terugleiden naar paardensport. Tenzij de 100 meter graseten een onderdeel wordt van een dressuurproef of springwedstrijd is er weinig 'natuurlijk' meer aan en in sommige gevallen stress- en angstvol. Maar dan kan je alle wedstrijden wel gaan afschaffen... Ik ben wel benieuwd naar de positieflijst eigenlijk.

Verder ga ik niet op deze partij stemmen. Maar als ik zou móeten kiezen tussen Wilders en deze, zou ik toch voor de Dieren gaan, ipv de Beesten Haha!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:27

Hahaha wat een partij... vond ze al raar maar dit slaat het toppunt...

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:27

snoetie schreef:
ik stem SP Lachen zij denken veel aan studenten [tja ben student he Tong uitsteken ] en ook aan de mindere in de samenleving, èn ze zijn realistisch!
..

Mischien is het ook slim om te kijken naar de tijd na je studie?! Lachen Wanneer je niet meer zo arm bent.. Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:28

Volgens mij is het verkiezingsprogramma van de PvdD hierboven een beetje uit zijn verband getrokken. Artikel 5.11 over een verbod op het verhuren van dieren staat niet onder 'Recreatief paardrijden', maar onder 'Evenementen en media-opnamen'. Knipoog

Voor het volledige verkiezingsprogramma zie http://www.partijvoordedieren.nl/downlo ... 061001.pdf (en dan specifiek pagina 27).

Citaat:
Sport met dieren
Het probleem van sport met dieren is dat de dieren hierbij vaak in hun gezondheid en welzijn
worden aangetast. Dat geldt in hoge mate voor het hengelen (ten onrechte aangeduid als
hengelsport) dat er op gericht is om vissen met een haak te vangen. Maar ook andere vormen van
sport/hobby kunnen dieren in hun welzijn benadelen door dieronvriendelijke trainingsmethoden,
overbelasting en door vervroegd doden van dieren die bij het teruglopen van hun prestaties
worden afgedankt. Zo verdwalen ten gevolge van de extreme eisen van de duivensport in
Nederland jaarlijks honderdduizenden postduiven tijdens wedvluchten en komen vervolgens in
vogelopvangcentra en in steden terecht, waar opvang en verzorging van deze dieren en hun
nakomelingen gepaard gaat met veel kosten. De Partij voor de Dieren staat wel positief tegenover
behendigheidstraining en spelvormen voor honden, waarbij geen wedstrijdelement of winstbejag
aanwezig is, mits de dieren niet in hun gezondheid en welzijn worden aangetast.

Maatregelen
5.7 Strenge regelgeving dient het welzijn van dieren die in sport en recreatie
worden gebruikt, te waarborgen.
5.8 Lange vluchten met duiven, zeker jonge dieren, worden verboden.
5.9 Er worden geen overnachtingsvluchten voor postduiven georganiseerd.

Recreatief paardrijden

Maatregelen
5.10 Voor de huisvesting van paarden dienen wettelijke regels te worden opgesteld, die
tegemoetkomen aan de gedragsbehoeften van de dieren.

Evenementen en media-opnamen
Dieren worden veelvuldig voor evenementen en media-opnamen (reclamespots, t.v.-programma’s
en films) gebruikt. Het is soms droevig gesteld met de huisvesting en verzorging van de dieren,
met de trainingsmethoden en met de kennis van de mensen die met de dieren moeten werken.

Maatregelen
5.12 Er dienen welzijnseisen gesteld te worden aan het gebruik van dieren ten behoeve
van evenementen. De handelingen mogen niet strijdig zijn met hun aard en
natuurlijk gedrag, mogen hun welzijn en gezondheid niet schaden en geen angst en
stress veroorzaken. De dieren mogen geen stimulerende middelen toegediend
krijgen en niet worden aangezet tot activiteiten die een gevaar voor hun
gezondheid en welzijn opleveren of strijdig zijn met hun eigenwaarde. Door middel
van een positieflijst dient vastgesteld te worden welke dieren wel en welke dieren
hiervoor niet geschikt zijn.
5.13 Er dient een gedragscode te komen voor de vertoning van realiteitsgetrouwe
beelden waarin dieren het slachtoffer worden van mishandeling en vernedering. Er
gaat van zulke beelden een slechte signaalfunctie uit.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:35

Karin schreef:
Volgens mij is het verkiezingsprogramma van de PvdD hierboven een beetje uit zijn verband getrokken. Artikel 5.11 over een verbod op het verhuren van dieren staat niet onder 'Recreatief paardrijden', maar onder 'Evenementen en media-opnamen'. Knipoog

Waarom zou je het verhuren "recreatief" WEL toestaan, maar anders NIET?
Dat is een hele dunne scheidslijn.......

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:37

marloezzke schreef:
Citaat:
Dus de middenklasse moet volgens jou betalen om de lagere klasse evenveel te kunnen geven? Dat is kortzichtig, want hoe komt het dat de ene in een middenklasse zit en de andere in een lagere klasse? Als ik zie wat er in mijn omgeving in de lagere klasse zit (en nee ik heb het niet over mensen die er echt niets aan kunnen doen) dan ga ik er echt mijn zuurverdiende centen niet aan besteden..

hier ben ik het helemaal mee eens!
vandaar dat ik ook nooit pvda of sp zal stemmen

inderdaad helemaal mee eens!!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:38

ik werk fulltime en heb aardig salaris helemaal zelf verdient moet ik dat nou aan de lagere klassen geven omdat die niet kunnen of willen werken

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:40

napie schreef:
Citaat:
Er dienen welzijnseisen gesteld te worden aan het gebruik van dieren ten behoeve van evenementen. De handelingen mogen niet strijdig zijn met hun aard en natuurlijk gedrag, mogen hun welzijn en gezondheid niet schaden en geen angst en stress veroorzaken.

Paard op de trailer?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:40

CGJ12 schreef:
Waarom zou je het verhuren "recreatief" WEL toestaan, maar anders NIET?
Dat is een hele dunne scheidslijn.......

Het is maar net hoe de partij het interpreteert. Het staat alleen wel onder een ander kopje en niet doorlopend opgesomd als in jouw quote. Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:42

inderdaad tita, kijk mensen die echt niet meer kunnen werken, das heel wat anders, maar ik ga echt niet betalen voor dat zooitje wat te lui is om te werken of geen zin hebben. hier hangen er genoeg rond die makkelijk zichzelf in eigen levensbehoefte kunnen voorzien, maar het gewoonweg verotten!! en dan zou ik mijn hobby moeten opgeven voor zulke lui...NO WAY!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:46

tita schreef:
ik werk fulltime en heb aardig salaris helemaal zelf verdient moet ik dat nou aan de lagere klassen geven omdat die niet kunnen of willen werken

Ik vind dat dus ook grote onzin.
Mijn vriend en ik verdienen ook best veel met z,n tweeen en hebben een mooie 2 kapper. Maar daarvoor hebben we ook 4 en 6 jaar opschool gezeten(en nu nog steeds bezig met cursusen enz) Mijn vriend werk 40 uur per week + storingsdiensten en evt overwerk en ik werk 28 uur in de horeca als zelfstandig werkend kok. En we hebben geen kids.
En natuurlijk valt er bij mensen zoals wij het meeste te plukken. Maar wij zijn ook de mensen die de economie het meest draaiende houden.
Ik vind het niet rieel dat mensen die te lui zijn om een baan te zoeken dadelijk maar 100 minder hebben als wij. Dan ga ik toch ook een uitkering aan vragen.
Maar ik vind wel dat bv ouderen die heel hun leven gewerkt hebben(dus geen steuntrekkers) en gehadicapeten die helemaal niet meer kunnen werken gewoon een normaal salaris hebben.
Maar het verschil tussen een uitkering en werken mag van mij nog wel lager zijn. Dat motiveerd de mensen om misschien te gaan werken want thuis zitten loont dan ook niet meer. Of ze moeten gaan zwart werken ofzo maar dat word ook steeds minder volgens mij. Ik zou geen zwartwerker in huis willen hebben waarvan ik weet dat ie een uitkering heeft. Dan betaal ik liever 20€ per uur meer aan een bedrijf

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:57

ninja2 schreef:
tita schreef:
ik werk fulltime Maar het verschil tussen een uitkering en werken mag van mij nog wel lager zijn. Dat motiveerd de mensen om misschien te gaan werken want thuis zitten loont dan ook niet meer.

Spreek jij jezelf altijd zo tegen?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:57

inderdaad ninja2, als wij moeten inleveren voor degene die niet "willen" werken, maak je de uitkering alleen maar aantrekkelijker. zo schuif je het geld op een makkelijke manier in hun handen. waarom zouden ze dan uberhaupt nog moeite gaan doen om te gaan werken? nee hoor, voor mij geen SP!!

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:00

marloezzke schreef:
Citaat:
Dus de middenklasse moet volgens jou betalen om de lagere klasse evenveel te kunnen geven? Dat is kortzichtig, want hoe komt het dat de ene in een middenklasse zit en de andere in een lagere klasse? Als ik zie wat er in mijn omgeving in de lagere klasse zit (en nee ik heb het niet over mensen die er echt niets aan kunnen doen) dan ga ik er echt mijn zuurverdiende centen niet aan besteden..

Typisch geval van de klok horen luiden maar niet precies weten waar de klepel nou eigenlijk hangt.
Binnen de politiek kan je om allerlei diverse redenen geen onderscheid maken tussen de mensen in de lagere klasse waar marloezzke op doelt en de mensen die zich door overmacht in de lagere klassen bevinden. Zou je dit doen, zou je namelijk ook onderscheid moeten maken bij de rijken; die die ervoor gewerkt en gestudeerd heeft, oud geld, loterij gewonnen, toevallig goede erfenis gehad ed....
Iedereen klaagt maar dat de rijken zoveel belasting betalen. Iedereen vergeet daarentegen voor het gemak even dat er ook veel voordelen zijn als je in de hoge belastingsgroep valt;
bijvoorbeeld de hypotheekrenteaftrek.
Iemand in het hoge belastingstarief kan 52% van zijn hypotheekrente aftrekken. Iemand in het lage belastingstarief kan maar 34% hypotheekrente aftrekken. Dit houdt dus in; de rijken, die toch al genoeg geld hebben om een huis te kopen, wordt het alleen maar makkelijker gemaakt, terwijl de "armere" maar zelden in staat zal zijn om een huis te kopen.

Is het reeel dat iemand die slim geboren is meer kansen in de maatschappij heeft dan iemand die "dom" geboren is?
(zelfde geldt, is het reeel dat iemand met een chronische ziekte (waar hij/zij nooit zelf om gevraagd zal hebben), door die stomme pech meer zorgpremie moet betalen, dan die gezonde persoon die zich een ongeluk rookt, drinkt, snuift weet ik veel wat en het geluk heeft nooit ziek te worden?)
Is het reeel dat de (ik zeg maar wat) topman van Nuon net zoveel kinderbijslag krijgt (terwijl er ook al een lompe villa, 3 auto's 4 zeiljachten en twee tennisbanen in het bezit zijn...(bij wijze van)) dan de moeder die is verlaten door haar man, geen alimentatie krijgt, en haar baan moest opzeggen omdat zij geen kinderopvang kan betalen, en dus zelf fulltime voor haar kinderen moet zorgen, en dus in de bijstand zit???
Ik dacht het niet!!!!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:02

CGJ12 schreef:

tita schreef:
ik werk fulltime Maar het verschil tussen een uitkering en werken mag van mij nog wel lager zijn. Dat motiveerd de mensen om misschien te gaan werken want thuis zitten loont dan ook niet meer.

Spreek jij jezelf altijd zo tegen?
[/quote]

Volgens mij heb je nu haal je iets door de war. Ik spreek mezelf niet tegen hoor.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:07

mawaikee schreef:

Citaat:

Typisch geval van de klok horen luiden maar niet precies weten waar de klepel nou eigenlijk hangt.
Binnen de politiek kan je om allerlei diverse redenen geen onderscheid maken tussen de mensen in de lagere klasse waar marloezzke op doelt en de mensen die zich door overmacht in de lagere klassen bevinden. Zou je dit doen, zou je namelijk ook onderscheid moeten maken bij de rijken; die die ervoor gewerkt en gestudeerd heeft, oud geld, loterij gewonnen, toevallig goede erfenis gehad ed....
Iedereen klaagt maar dat de rijken zoveel belasting betalen. Iedereen vergeet daarentegen voor het gemak even dat er ook veel voordelen zijn als je in de hoge belastingsgroep valt;
bijvoorbeeld de hypotheekrenteaftrek.
Iemand in het hoge belastingstarief kan 52% van zijn hypotheekrente aftrekken. Iemand in het lage belastingstarief kan maar 34% hypotheekrente aftrekken. Dit houdt dus in; de rijken, die toch al genoeg geld hebben om een huis te kopen, wordt het alleen maar makkelijker gemaakt, terwijl de "armere" maar zelden in staat zal zijn om een huis te kopen.

Is het reeel dat iemand die slim geboren is meer kansen in de maatschappij heeft dan iemand die "dom" geboren is?
(zelfde geldt, is het reeel dat iemand met een chronische ziekte (waar hij/zij nooit zelf om gevraagd zal hebben), door die stomme pech meer zorgpremie moet betalen, dan die gezonde persoon die zich een ongeluk rookt, drinkt, snuift weet ik veel wat en het geluk heeft nooit ziek te worden?)
Is het reeel dat de (ik zeg maar wat) topman van Nuon net zoveel kinderbijslag krijgt (terwijl er ook al een lompe villa, 3 auto's 4 zeiljachten en twee tennisbanen in het bezit zijn...(bij wijze van)) dan de moeder die is verlaten door haar man, geen alimentatie krijgt, en haar baan moest opzeggen omdat zij geen kinderopvang kan betalen, en dus zelf fulltime voor haar kinderen moet zorgen, en dus in de bijstand zit???
Ik dacht het niet!!!!
[/quote]

Van dat dom zijn ben ik het totaal niet mee eens. Want iemand die niet zo slim is kan ook best wel een vervolgopleiding doen waarmee ie verder kan komen in de wereld.
En je kan ook wel zeggen dat mensen die meer verdienen ook meer belasting voordeel krijgen over hun hypotheek. Maar aan de andere kant krijgen de mindere ook overal een toeslag op. Huur, zorg, school, gemeentelijke lasten enz.

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:07

Ik stem voor Partij voor de Dieren!

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:13

ninja2 schreef:

Van dat dom zijn ben ik het totaal niet mee eens. Want iemand die niet zo slim is kan ook best wel een vervolgopleiding doen waarmee ie verder kan komen in de wereld.
En je kan ook wel zeggen dat mensen die meer verdienen ook meer belasting voordeel krijgen over hun hypotheek. Maar aan de andere kant krijgen de mindere ook overal een toeslag op. Huur, zorg, school, gemeentelijke lasten enz.

Tuurlijk, daar heb je gelijk in, maar laten we eerlijk zijn. Iemand die IVBO heeft gedaan, vervolgens opleiding groen, en nu bij plantsoenendienst gemeente werkt. Die persoon heeft in principe net zo hard gestudeerd als iemand die VWO --> geneeskunde --> chirurg heeft gedaan. Ieder op zijn of haar eigen niveau.
Hoe groot is nu de kans dat de IVBO'er ooit tot de rijkere klasses zal gaan behoren. En hoe groot is de kans dat de chirurg bij de rijkere klasses gaat behoren. Juist ja, dat hoef ik niet toe te lichten.
Dan is het toch niet eerlijk, dat de IVBO'er, die op zijn eigen niveau net zo hard heeft gestudeerd, minder kansen ed krijgen in de maatschappij dan de VWO'er, puur omdat die VWO'er het geluk heeft gehad met een goed stel hersens te zijn geboren?

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:15

En moet de VWO'er die er ook niets aan kan doen dat hij een goed stel hersens heeft gehad daar dan maar de dupe van worden?