Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Michelle__ schreef:Ja inderdaad. Partij voor de dieren is tegen bepaalde facetten in de paardensport.
Citaat:Er dienen welzijnseisen gesteld te worden aan het gebruik van dieren ten behoeve van evenementen. De handelingen mogen niet strijdig zijn met hun aard en natuurlijk gedrag, mogen hun welzijn en gezondheid niet schaden en geen angst en stress veroorzaken.
napie schreef:Hoe natuurlijk en onstress vol is een gemiddelde dressuur, spring of menwedstrijd???Ze kunnen dan alles wel maken en afschaffen willen
CGJ12 schreef:Partij VD Dieren:
Recreatief paardrijden
Maatregelen
5.10 Voor de huisvesting van paarden dienen wettelijke regels te worden opgesteld, die tegemoetkomen aan de gedragsbehoeften van de dieren.
5.11 Het verhuren van dieren wordt verboden.
5.12 Er dienen welzijnseisen gesteld te worden aan het gebruik van dieren ten behoeve van evenementen. De handelingen mogen niet strijdig zijn met hun aard en natuurlijk gedrag, mogen hun welzijn en gezondheid niet schaden en geen angst en stress veroorzaken. De dieren mogen geen stimulerende middelen toegediend krijgen en niet worden aangezet tot activiteiten die een gevaar voor hun gezondheid en welzijn opleveren of strijdig zijn met hun eigenwaarde. Door middel van een positieflijst dient vastgesteld te worden welke dieren wel en welke dieren hiervoor niet geschikt zijn.
snoetie schreef:ik stem SPzij denken veel aan studenten [tja ben student he
] en ook aan de mindere in de samenleving, èn ze zijn realistisch!
..
Citaat:Sport met dieren
Het probleem van sport met dieren is dat de dieren hierbij vaak in hun gezondheid en welzijn
worden aangetast. Dat geldt in hoge mate voor het hengelen (ten onrechte aangeduid als
hengelsport) dat er op gericht is om vissen met een haak te vangen. Maar ook andere vormen van
sport/hobby kunnen dieren in hun welzijn benadelen door dieronvriendelijke trainingsmethoden,
overbelasting en door vervroegd doden van dieren die bij het teruglopen van hun prestaties
worden afgedankt. Zo verdwalen ten gevolge van de extreme eisen van de duivensport in
Nederland jaarlijks honderdduizenden postduiven tijdens wedvluchten en komen vervolgens in
vogelopvangcentra en in steden terecht, waar opvang en verzorging van deze dieren en hun
nakomelingen gepaard gaat met veel kosten. De Partij voor de Dieren staat wel positief tegenover
behendigheidstraining en spelvormen voor honden, waarbij geen wedstrijdelement of winstbejag
aanwezig is, mits de dieren niet in hun gezondheid en welzijn worden aangetast.
Maatregelen
5.7 Strenge regelgeving dient het welzijn van dieren die in sport en recreatie
worden gebruikt, te waarborgen.
5.8 Lange vluchten met duiven, zeker jonge dieren, worden verboden.
5.9 Er worden geen overnachtingsvluchten voor postduiven georganiseerd.
Recreatief paardrijden
Maatregelen
5.10 Voor de huisvesting van paarden dienen wettelijke regels te worden opgesteld, die
tegemoetkomen aan de gedragsbehoeften van de dieren.
Evenementen en media-opnamen
Dieren worden veelvuldig voor evenementen en media-opnamen (reclamespots, t.v.-programma’s
en films) gebruikt. Het is soms droevig gesteld met de huisvesting en verzorging van de dieren,
met de trainingsmethoden en met de kennis van de mensen die met de dieren moeten werken.
Maatregelen
5.11 Het verhuren van dieren wordt verboden.
5.12 Er dienen welzijnseisen gesteld te worden aan het gebruik van dieren ten behoeve
van evenementen. De handelingen mogen niet strijdig zijn met hun aard en
natuurlijk gedrag, mogen hun welzijn en gezondheid niet schaden en geen angst en
stress veroorzaken. De dieren mogen geen stimulerende middelen toegediend
krijgen en niet worden aangezet tot activiteiten die een gevaar voor hun
gezondheid en welzijn opleveren of strijdig zijn met hun eigenwaarde. Door middel
van een positieflijst dient vastgesteld te worden welke dieren wel en welke dieren
hiervoor niet geschikt zijn.
5.13 Er dient een gedragscode te komen voor de vertoning van realiteitsgetrouwe
beelden waarin dieren het slachtoffer worden van mishandeling en vernedering. Er
gaat van zulke beelden een slechte signaalfunctie uit.
Karin schreef:Volgens mij is het verkiezingsprogramma van de PvdD hierboven een beetje uit zijn verband getrokken. Artikel 5.11 over een verbod op het verhuren van dieren staat niet onder 'Recreatief paardrijden', maar onder 'Evenementen en media-opnamen'.
marloezzke schreef:Citaat:Dus de middenklasse moet volgens jou betalen om de lagere klasse evenveel te kunnen geven? Dat is kortzichtig, want hoe komt het dat de ene in een middenklasse zit en de andere in een lagere klasse? Als ik zie wat er in mijn omgeving in de lagere klasse zit (en nee ik heb het niet over mensen die er echt niets aan kunnen doen) dan ga ik er echt mijn zuurverdiende centen niet aan besteden..
hier ben ik het helemaal mee eens!
vandaar dat ik ook nooit pvda of sp zal stemmen
napie schreef:Citaat:Er dienen welzijnseisen gesteld te worden aan het gebruik van dieren ten behoeve van evenementen. De handelingen mogen niet strijdig zijn met hun aard en natuurlijk gedrag, mogen hun welzijn en gezondheid niet schaden en geen angst en stress veroorzaken.
Hoe natuurlijk en onstress vol is een gemiddelde dressuur, spring of menwedstrijd???Ze kunnen dan alles wel maken en afschaffen willen
CGJ12 schreef:Waarom zou je het verhuren "recreatief" WEL toestaan, maar anders NIET?
Dat is een hele dunne scheidslijn.......
tita schreef:ik werk fulltime en heb aardig salaris helemaal zelf verdient moet ik dat nou aan de lagere klassen geven omdat die niet kunnen of willen werken
ninja2 schreef:tita schreef:ik werk fulltime Maar het verschil tussen een uitkering en werken mag van mij nog wel lager zijn. Dat motiveerd de mensen om misschien te gaan werken want thuis zitten loont dan ook niet meer.
marloezzke schreef:Citaat:Dus de middenklasse moet volgens jou betalen om de lagere klasse evenveel te kunnen geven? Dat is kortzichtig, want hoe komt het dat de ene in een middenklasse zit en de andere in een lagere klasse? Als ik zie wat er in mijn omgeving in de lagere klasse zit (en nee ik heb het niet over mensen die er echt niets aan kunnen doen) dan ga ik er echt mijn zuurverdiende centen niet aan besteden..
CGJ12 schreef:
tita schreef:ik werk fulltime Maar het verschil tussen een uitkering en werken mag van mij nog wel lager zijn. Dat motiveerd de mensen om misschien te gaan werken want thuis zitten loont dan ook niet meer.
mawaikee schreef:Citaat:Dus de middenklasse moet volgens jou betalen om de lagere klasse evenveel te kunnen geven? Dat is kortzichtig, want hoe komt het dat de ene in een middenklasse zit en de andere in een lagere klasse? Als ik zie wat er in mijn omgeving in de lagere klasse zit (en nee ik heb het niet over mensen die er echt niets aan kunnen doen) dan ga ik er echt mijn zuurverdiende centen niet aan besteden..
ninja2 schreef:
Van dat dom zijn ben ik het totaal niet mee eens. Want iemand die niet zo slim is kan ook best wel een vervolgopleiding doen waarmee ie verder kan komen in de wereld.
En je kan ook wel zeggen dat mensen die meer verdienen ook meer belasting voordeel krijgen over hun hypotheek. Maar aan de andere kant krijgen de mindere ook overal een toeslag op. Huur, zorg, school, gemeentelijke lasten enz.