'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Re: 'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:41

Yvonniej schreef:
Mariska_28 schreef:

Ik zat er al tijden op te wachtten. Zoals hij met extreem giftige slangen omging, en met krokodillen, was het echt een kwestie van tijd. Had alleen echt verwacht dat het 1 van die 2 zou zijn geweest, en niet zo iets als dit. Sneu voor zijn kinderen en vrouw. Maarja ik vind het toch wel een geval van "eigen schuld" toch?

er zijn nog meer mensen die 'gevaarlijke' beroepen uitoefenen.
Voor iemand die bijvoorbeeld brandweerman of een ander gevaar uitoefend roep je toch ook niet "eigen schuld"

nee idd.
zijn er maar weinig die hem nadoen idd.
en dit werk zou misschien net zo belangrijk zijn als wat een bouwvakker doet.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:53

Een tijd geleden had ik het er nog met mijn vriend over...dat dit soort dingen nooit je hele leven lang goed konden gaan, en dat we eigenlijk wel verwacht hadden dat nu hij een gezin had hij toch iets minder risico's zou gaan nemen...tenminste...dat zouden wij doen....

Heb toen ook een intervieuw met zijn vrouw gezien waarin ze haar ook vroegen hoe zij er nou over dacht....maar zo was hij nou eenmaal en dat wist ze vantevoren.
Zij deed ook nog weleens wat dingen mee...hoop dat ze daar nu ook mee stopt voor hun kids beide ouders niet meer hebben.

Zoals gezegd: licht voorspelbaar, maar wel heel erg voor zijn vrouw en kinderen en best jammer dat het zo moest gebeuren.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 00:33

je weet dat het een risico werk is.
maar hoe sommigen reageren gaat me gewoon te ver.
zoals verdiende loon.
slaat nergens op

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 00:56

ja, maar zijn vrouw houd net zo van dieren als hij!
dus ik weet zeker dat ze snapt dat hij er nooit mee op kon houden!

Steve Irwin hield gewoon van die gevaarlijke beesten!
Net zoals wij van ons paard en honden houden, hield hij van de slangen en krokodillen!

Hij is volgensmij ongelooflijk gelukkig gestorven tijdens hetgene wat hij het liefst deed!

ik kan me nog herinneren in een interview.. Dat hij het afschuwelijk vond om dood te kunnen gaan aan een of andere ziekte.. en als hij zijn dood mocht kiezen dat hij tijdens zijn werk zou sterven..
Daar had hij toch veel kansen zijn om dood te gaan, aangezien zij zelf wist hoe gevaarlijk het kon zijn..

Niet dat hij wilde dat dat zou gebeuren.. maar toch..

Ik heb ongelooflijk veel respect voor Steve! Ik zou het echt niet durven wat hij allemaal gedaan heeft..
En zeker met al die passie die hij voor zijn werk had! Hij was een heel erg gelukkig mens! Dat weet ik zeker!!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 01:00

chitra schreef:

Net zoals wij van ons paard en honden houden, hield hij van de slangen en krokodillen!

Hij is volgensmij ongelooflijk gelukkig gestorven tijdens hetgene wat hij het liefst deed!

ik kan me nog herinneren in een interview.. Dat hij het afschuwelijk vond om dood te kunnen gaan aan een of andere ziekte.. en als hij zijn dood mocht kiezen dat hij tijdens zijn werk zou sterven aangezien daar veel kansen zijn om dood te gaan..
Niet dat hij het snel zou willen natuurlijk, maar hij vond dat wel de ideale manier!

idd.
ben blij dat hij op zijn prettigste manier is gestorven.
dan dat hij aan een ziekte is gestorven.

vraagje, wie neemt zijn dierentuin eigenlijk over?
zijn vrouw, of zijn vader

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 02:27

Steve Irwin krijgt een staats begravenis als zijn familie dit wilt.

Zijn dierentuin blijft gewoon doorgaan, ik denk dat zijn vrouw dit overneemt.

In de krant stond een stukje wat ik wel erg goed vond.
Als je mensen vraagt wie is John Howard (minister president) weten ze niet wie het is maar zeg je Steve Irwin dan weten ze allemaal wie het is.

Hier een aantal quotes van Steve

Yeah, for some reason parrots have to bite me. That's their job. I don't know why that is. They've nearly torn my nose off. I've had some really bad parrot bites."

"Crikey means gee whiz, wow!"

"Crikey, mate. You're far safer dealing with crocodiles and western diamondback rattlesnakes than the executives and the producers and all those sharks in the big MGM building."

"Because when they strike it can be that quick that if they're within range, you're dead, you're dead in your tracks. And his head weighs more than my body so it's WHACK!"

"I bled a lot. I got hit across the face. We couldn't film for seven days. I got hit, whacked, underwater, across the face. I finished the shot, got into the boat and blood started coming out."

"I get called an adrenaline junkie every other minute, and I'm just fine with that."

"I have no fear of losing my life – if I have to save a koala or a crocodile or a kangaroo or a snake, mate, I will save it."

"I mean, these are all just little pink bits here (pointing at his arm) and are just curing up now. I've been recently filming a nine-and-a-half-foot female crocodile I had to catch. Oh, man, she bit me up! That was a mistake."

"But I put my life on the line to save animals."

"Every cent we earn from Crocodile Hunter goes straight back into conservation. Every single cent."

"Herein lies our problem. If we level that much land to grow rice and whatever, then no other animal could live there except for some insect pest species. Which is very unfortunate."

"I am optimistic globally. So many scientists are working frantically on the reparation of our planet."

"I believe our biggest issue is the same biggest issue that the whole world is facing, and that's habitat destruction."

"I believe that education is all about being excited about something. Seeing passion and enthusiasm helps push an educational message."

"I sincerely believe that there's room for cutting down trees for forestry and grazing, so as we all get to eat. Everyone has to compromise."

"My belief is that what comes across on the television is a capture of my enthusiasm and my passion for wildlife."

"My dad taught me from my youngest childhood memories through these connections with Aboriginal and tribal people that you must always protect people's sacred status, regardless of the pest."

"No, snakes are no problem. I'd go to any country, anywhere, any snakes, not a problem."

"See, I've always seen Jacques Cousteau as a hero, mate. He's a legend – like my dad, just a legend. And so what he did for conservation in the '60s through the '70s was just phenomenal."

"Sharks, I've been self-trained as well, and crocodiles, naturally. I've been catching them since I was nine. No problem."

"Since I was a boy, from this house, I was out rescuing crocodiles and snakes. My mum and dad were very passionate about that and, I was lucky enough to go along."

"So fear helps me from making mistakes, but I make lot of mistakes."

"The only animals I'm not comfortable withare parrots, but I'm learning as I go. I'm getting better and better at 'em. I really am."

"Yeah, for some reason parrots have to bite me. That's their job. I don't know why that is. They've nearly torn my nose off. I've had some really bad parrot bites."

"When I talk to the camera, mate, it's not like I'm talking to the camera, I'm talking to you because I want to whip you around and plunk you right there with me."

"Where I live if someone gives you a hug it's from the heart."

"You know, I'm Australian, and we have got the worst sense of humour. We are cruel to each other."

Vriendjes zijn? Stephen Robert Irwin
22 februari 1962 - 4 september 2006 Vriendjes zijn?
Afbeelding

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 03:07

Leuke spontane man, een zeer ervaren man, uitdagingen waren hem nooit teveel. Keek altijd graag naar zijn programma's! Sneu voor zijn vrouw, kids en andere familie maar hij is gelukkig wel in het harnas gestorven Ach gut

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 05:55

Cheveyo schreef:
Leuke spontane man, een zeer ervaren man, uitdagingen waren hem nooit teveel. Keek altijd graag naar zijn programma's! Sneu voor zijn vrouw, kids en andere familie maar hij is gelukkig wel in het harnas gestorven Ach gut

Helemaal mee eens Vriendjes zijn?

Ik vond hem wel eens te over enthousiast maar dankzij hem is er veel aan natuurbehoud en educatie gedaan.

Hij had echt een grote passie voor de natuur!!!!

Yahoo Isn't she a Beauty!!!!!! Ik hoor het hem nog zeggen.....

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 06:59

Las het op internet.
Echt heel erg jammer; vond zijn programma altijd erg leuk om te zien, misschien wel alleen al door zijn enthousiasme...
Echt respect voor die kerel.
Inderdaad, het eerste wat ik dacht, gelukkig is hij op zo'n manier gestorven, in de natuur, door de natuur. Misschien maakt dat het wel een heel klein ietsje pietsje beetje draagzamer voor zijn gezin en familie..

Sneu, heel sneu..

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 08:26

Vind het nog steeds bizar dat hij is gestorven.
Vooral zijn enthousiasme met dieren ga ik ontzettend missen.
Hij wist het zo leuk te brengen.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 08:46

chitra schreef:

Jawel, en ik heb ook zeker respect voor de manier waarop hij met dieren omging en wat hij allemaal deed.
Keek ook als ik tijd had naar zijn programma en tsja afentoe denk je dan weleens ik wou dat ik zijn lef had want je leeft iig optimaal als je doet wat je leuk vind.

Maar ik spreek ook een heleboel paardengekken die na de geboorte van kind of kinderen niet zomaar even op de gekken stappen zoals ze daarvoor deden, dat ze voorzichtiger werden.
Maar misschien telt dat alleen voor ons vrouwen Bloos

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 09:10

Mariska_28 schreef:
Op mijn scheurkalender stond laatst:

"Als het je tijd nog niet is, kan zelfs een dokter je niet doden."

Dit is gewoon zo toevallig allemaal, alsof het gewoon zijn tijd nu was...

Dat zei ik hier gister thuis ook nog. Het waren zoveel toevalligheden, misschien was het gewoon zijn tijd om te gaan. Maar nogmaals dat betekent niet dat het z'n eigen schuld of iets dergelijks was. Zulke opmerkingen vind ik echt benedenmaats. (dan bedoel ik niet jou Mariska)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 09:13

Yvonniej schreef:
Mariska_28 schreef:

Ik zat er al tijden op te wachtten. Zoals hij met extreem giftige slangen omging, en met krokodillen, was het echt een kwestie van tijd. Had alleen echt verwacht dat het 1 van die 2 zou zijn geweest, en niet zo iets als dit. Sneu voor zijn kinderen en vrouw. Maarja ik vind het toch wel een geval van "eigen schuld" toch?

er zijn nog meer mensen die 'gevaarlijke' beroepen uitoefenen.
Voor iemand die bijvoorbeeld brandweerman of een ander gevaar uitoefend roep je toch ook niet "eigen schuld"

Wel als die brandweerman onnodige risico`s nam en bijvoorbeeld zonder brandwerend pak een gebouw probeert in te gaan (expres).

Net als onderstaande foto. Dit is het opzoeken van gevaar. Er zijn vele veiligere manieren om een slang vast te houden, maar hij deed het perse zo... levensgevaarlijk en om niets! Er is geen enkele reden om het zo te doen.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 09:19

Een slang heeft hoogtevrees en zal dus niet gauw wat doen als je hem zo optilt. Steve wist echt wel wat ie deed.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 09:23

[***] schreef:
Een slang heeft hoogtevrees en zal dus niet gauw wat doen als je hem zo optilt. Steve wist echt wel wat ie deed.

Een slang hoogtevrees... dacht het niet. Ze zien zo slecht dat ze niet eens zien hoe hoog ze zitten. Ze doen alles op geur. En ik heb zelf 4 slangen, dus heb me er wel in verdiept.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 09:25

hmzzzz arme boomslangen, in constante vrees Haha! Haha! Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 09:31

een slang met hoogtevreess..... vandaar die ratel natuurlijk, dan bibbert hij van angst.....

nou moet je hem niet belangrijker maken dan dat hij is, zijn programma's gingen vooral over zijn eigen egoo en wat hij allemaal al niet durfde te doen( met een baby onder zijn arm geklemt een krokodil voeren...)

En dan nog... stel dat het waar is en dat een slang bang is als je hem zo vast pakt.... waar is dan het respect voor die slang opeens gebleven?
Laatst bijgewerkt door Frantic op 05-09-06 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 09:37

Vind t een triest verhaal ,zo jong nog en een gezin achter latend Verward
Vond t een super spontane kerel ,jammer dat hij niet langer heeft kunnen genieten van zn leven Vriendjes zijn?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 09:54

amondi schreef:
nou moet je hem niet belangrijker maken dan dat hij is, zijn programma's gingen vooral over zijn eigen egoo en wat hij allemaal al niet durfde te doen( met een baby onder zijn arm geklemt een krokodil voeren...)

Dat gedoe met die baby is niet eens voor een programma gefilmd, maar door omstanders, dus dat klopt niet.

Verder vind ik het van weinig lef getuigen om iemand pas na zijn dood te gaan bekritiseren, had dan een paar weken geleden een topic hier over gemaakt. Beetje laf vind ik dit.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 09:57

Cayenne schreef:
Dat gedoe met die baby is niet eens voor een programma gefilmd, maar door omstanders, dus dat klopt niet.

Nou dan stond die omstander bij Steve in het hok, want daarvanuit was het gefilmt (het stuk wat ik gezien heb).

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 09:57

Waarom? toen was hij voor mij echt onbelangrijk! en die baby: het gaat erom dat hij dat dus wel deed! en idd, hij zal er best ziek van geweest zijn dat een ander dat filmde.... kreeg hij geen royalties!

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:02

Beetje jammer dat iedereen nu kritiek moet leveren op zijn werkwijze, zeker gezien het feit dat hij in zijn eentje meer voor natuurbehoud en dieren heeft gedaan dan menig ander.
Ik ben al heel lang fan van zijn programma's en vind het vreselijk jammer dat er nu geen nieuwe meer zullen komen.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:06

amondi schreef:
Waarom? toen was hij voor mij echt onbelangrijk! en die baby: het gaat erom dat hij dat dus wel deed! en idd, hij zal er best ziek van geweest zijn dat een ander dat filmde.... kreeg hij geen royalties!

Zo lekkere poedersuiker opmerking hoor.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:06

picobello schreef:
Beetje jammer dat iedereen nu kritiek moet leveren op zijn werkwijze, zeker gezien het feit dat hij in zijn eentje meer voor natuurbehoud en dieren heeft gedaan dan menig ander.
Ik ben al heel lang fan van zijn programma's en vind het vreselijk jammer dat er nu geen nieuwe meer zullen komen.

Helemaal mee eens!
Hij heeft zoveel gedaan voor de flora en fauna en dan gaan mensen hem nog steeds wijzen op zijn fouten.
Hij heeft een prachtig leven gehad waar hij trots op mag zijn.
In mijn ogen was hij een beetje de Oprah van de dieren.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:07

Er was vanmorgen een special over Steve op CNN. Ik zag het toevallig toen ik aan het zappen was. Was een mooi programma.
Ging over hem en later ook over het risico dat die natuurfilmers in het algemeen (soms) nemen om programma's te maken die het (grote) publiek aanspreken. Er is nl al eerder iemand overleden tijdens het filmen van dieren. Een filmer van Grizzlyberen. Die kwam een keer te dichtbij...