Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hahaatje schreef:Ik snap het juist prima. Wat ik NIET snap is dat jij je alleen maar druk maakt over bloot op TV en de gevolgen daarvan voor de maatschappij, geweld vind je dus blijkbaar geen probleem.
Die kerel die iemands keel afsnijdt omdat hij dat op TV heeft gezien, dat kan dan wel??
milo schreef:vrouw die naakt over het voetbalveld heenrent, en alle mannen joelen en juichen en lachen.
dan zie je haar backstage, met twee mannen die haar dwingen alles uit te trekken en het veld op te rennen. ze huilt en smeekt: 'no, no...'
Hahaatje schreef:Begrijp me niet verkeerd, van mij hoeft al dat bloot op TV ook niet, maar worden we nou echt slechter van die beelden op TV terwijl half Nederland 's avonds in de slaapkamer precies hetzelfde doet...???
Marreke schreef:milo schreef:vrouw die naakt over het voetbalveld heenrent, en alle mannen joelen en juichen en lachen.
dan zie je haar backstage, met twee mannen die haar dwingen alles uit te trekken en het veld op te rennen. ze huilt en smeekt: 'no, no...'
Ehm, dit begrijp ik niet helemaal... (Ik heb het niet gezien, misschien dat ik het daarom niet begrijp.)
Een vrouw rent naakt over een voetbalveld en wordt daarna gedwongen alles uit te trekken
Had ze nou wel of niet niks aan toen ze over dat veld rende?
urselin schreef:Aan bloot in videoclips wordt dan ook wat aangedaan, die worden ook later uitgezonden.
Urielle schreef:urselin schreef:Aan bloot in videoclips wordt dan ook wat aangedaan, die worden ook later uitgezonden.
Klopt, voor 22 uur of 23 uur zit er een miniscuul stukje stof of een kwastje over een tepel ipv dat het all the way is afgezien van een G-string.
milo schreef:dan komt er een tekst die zegt dat duizenden vrouwen met het WK in duitsland de prostitutie in gedwongen worden.
Hahaatje schreef:Als dat het geval is moeten we ook maar meteen actie voeren tegen alle films op TV waar geweld in voorkomt, toch...???
Urielle schreef:Ik wil gewoon Friends kunnen kijken zonder die flauwekul er tussendoor en ik vind het idioot dat je jezelf buiten de maatschappij moet plaatsen om te kunnen ontkomen aan seksueel getinte beelden.
Hahaatje schreef:je kunt 'm gewoon uitzetten en dan ben je er van af.
Marreke schreef:Ook zenders als TMF zijn er mee bezig hoor.
Ik heb laatst op TVeen stukje gezien waarin een opperhoofd van TMF of MTV aangaf dat 'de invloed op de maatschappij nader onderzocht zou worden' of zoiets. Dit was overigens voordat dit topic gestart was, anders had ik wel naam, zender, datum enz. gegeven.
Urielle schreef:Hahaatje schreef:Begrijp me niet verkeerd, van mij hoeft al dat bloot op TV ook niet, maar worden we nou echt slechter van die beelden op TV terwijl half Nederland 's avonds in de slaapkamer precies hetzelfde doet...???
Ik vind hetgeen mijn vent en ik 's avonds in de slaapkamer doen toch net wat anders dan hetgeen op tv te zien is. Wij hebben seks omdat we elkaar al vier jaar doodgraag zien en veel van elkaar houden, we hebben respect voor elkaar en nee is nee en 'au dit doet pijn' is een ander standje opzoeken of stoppen.
Ik vind het idd zorgelijk als een 14-jarige(?) leerling op 'mijn' school er geen kwaad in ziet om een medeleerlinge bij haar borsten te grijpen in ruil voor een krat bier, want 'daar steekt toch geen kwaad in'. Dat vind ik meer vergelijkbaar met die tv-beelden dan wat ik uitspook in de slaapkamer.
Hahaatje schreef:Desiree schreef:Maar weet je dat al dat vrouwennaakt op tv ook tot (seksueel) geweld kan leiden? Want vrouwen zijn immers maar stukken vee. Zo worden ze tenminste afgebeeld. Krijg je dat ook nog er bij.
Dat is misschien jouw perceptie (en die van vele anderen blijkbaar, als ik dit topic lees). Ik voel dat niet zo. Ik heb dus ook niet het idee dat bloot op TV lijdt tot seksueel geweld in het echte leven en dat heb ik dus wel met films en programma's waar geweld in voorkomt. Programma's als Jackass, Dirty Sanchez, etc. (die ook gewoon overdag worden uitgezonden op MTV), hoeveel kinderen (én volwassenen) denken niet dat het lollig is dat thuis na te doen.?!
Begrijp me niet verkeerd, van mij hoeft al dat bloot op TV ook niet, maar worden we nou echt slechter van die beelden op TV terwijl half Nederland 's avonds in de slaapkamer precies hetzelfde doet...???
Hahaatje schreef:...en een pittige discussie op zijn tijd is ook wel eens leuk. Ik heb mijn eigen standpunt duidelijk gemaakt, gezegd wat ik wilde zeggen...
Hahaatje schreef:Ik besteed mijn tijd nu liever aan belangrijker zaken... En dat ga ik nu dus ook doen... dus signing off......
Urielle schreef:Hahaatje schreef:Begrijp me niet verkeerd, van mij hoeft al dat bloot op TV ook niet, maar worden we nou echt slechter van die beelden op TV terwijl half Nederland 's avonds in de slaapkamer precies hetzelfde doet...???
Ik vind hetgeen mijn vent en ik 's avonds in de slaapkamer doen toch net wat anders dan hetgeen op tv te zien is. Wij hebben seks omdat we elkaar al vier jaar doodgraag zien en veel van elkaar houden, we hebben respect voor elkaar en nee is nee en 'au dit doet pijn' is een ander standje opzoeken of stoppen.
Ik vind het idd zorgelijk als een 14-jarige(?) leerling op 'mijn' school er geen kwaad in ziet om een medeleerlinge bij haar borsten te grijpen in ruil voor een krat bier, want 'daar steekt toch geen kwaad in'. Dat vind ik meer vergelijkbaar met die tv-beelden dan wat ik uitspook in de slaapkamer.
Hahaatje schreef:Maar een andere 14-jarige leerling ziet er waarschijnlijk ook geen kwaad in iemand in zijn gezicht te meppen terwijl zijn vriendje dit filmt met zijn mobieltje omdat ze op televisie de nieuwste rage hebben gezien: happy slapping. Dat is mijn punt!
russel schreef:Volgens mij is het altijd al zo geweest, idd bij bepaalde leeftijdsgroep.