Ik zoek mensen die aktie willen voeren tegen bloot op TV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hahaatje

Re: Ik zoek mensen die aktie willen voeren tegen bloot op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:32

Ik snap het juist prima. Wat ik NIET snap is dat jij je alleen maar druk maakt over bloot op TV en de gevolgen daarvan voor de maatschappij, geweld vind je dus blijkbaar geen probleem.
Die kerel die iemands keel afsnijdt omdat hij dat op TV heeft gezien, dat kan dan wel??

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:34

Hahaatje schreef:
Ik snap het juist prima. Wat ik NIET snap is dat jij je alleen maar druk maakt over bloot op TV en de gevolgen daarvan voor de maatschappij, geweld vind je dus blijkbaar geen probleem.
Die kerel die iemands keel afsnijdt omdat hij dat op TV heeft gezien, dat kan dan wel??

Nee! MAar daar wordt veel meer aan gedaan dan aan te veel bloot op tv. Daarbij worden films met zoveel geweld veel later uitgezonden.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:36

Aan bloot in videoclips wordt dan ook wat aangedaan, die worden ook later uitgezonden.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:44

dan gaat dit echt een welles/nietes discussie worden...

Een selectie uit de TV gids van vandaag:
09.00 uur(!!!): Miami Vice (drugsdealers die elkaar kapot schieten, enjoy your breakfast!)
17.35 uur: KRO Detectives (gaat per aflevering toch minimaal 1 persoon dood door moord)
18.00 uur: Murder, she wrote (zie hierboven)
en dan vanaf 21.00 uur: Baantjer, Law & Order, CSI (toch wel vroeg voor moord en doodslag).
(bron: www.tvgids.nl, zoekactie: geweld)

Bloot is meestal niet voor 22.00 uur te zien, de enkele hip-hop video met halfnaakte grieten daargelaten (al letten MTV en TMF er echt wel op deze clips niet te vroeg uit te zenden)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:46

En in reclame's dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:48

milo schreef:
vrouw die naakt over het voetbalveld heenrent, en alle mannen joelen en juichen en lachen.
dan zie je haar backstage, met twee mannen die haar dwingen alles uit te trekken en het veld op te rennen. ze huilt en smeekt: 'no, no...'

Ehm, dit begrijp ik niet helemaal... (Ik heb het niet gezien, misschien dat ik het daarom niet begrijp.)
Een vrouw rent naakt over een voetbalveld en wordt daarna gedwongen alles uit te trekken Verward
Had ze nou wel of niet niks aan toen ze over dat veld rende?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:49

Hahaatje schreef:
Begrijp me niet verkeerd, van mij hoeft al dat bloot op TV ook niet, maar worden we nou echt slechter van die beelden op TV terwijl half Nederland 's avonds in de slaapkamer precies hetzelfde doet...???

Ik vind hetgeen mijn vent en ik 's avonds in de slaapkamer doen toch net wat anders dan hetgeen op tv te zien is. Wij hebben seks omdat we elkaar al vier jaar doodgraag zien en veel van elkaar houden, we hebben respect voor elkaar en nee is nee en 'au dit doet pijn' is een ander standje opzoeken of stoppen.
Ik vind het idd zorgelijk als een 14-jarige(?) leerling op 'mijn' school er geen kwaad in ziet om een medeleerlinge bij haar borsten te grijpen in ruil voor een krat bier, want 'daar steekt toch geen kwaad in'. Dat vind ik meer vergelijkbaar met die tv-beelden dan wat ik uitspook in de slaapkamer.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:49

Marreke schreef:
milo schreef:
vrouw die naakt over het voetbalveld heenrent, en alle mannen joelen en juichen en lachen.
dan zie je haar backstage, met twee mannen die haar dwingen alles uit te trekken en het veld op te rennen. ze huilt en smeekt: 'no, no...'

Ehm, dit begrijp ik niet helemaal... (Ik heb het niet gezien, misschien dat ik het daarom niet begrijp.)
Een vrouw rent naakt over een voetbalveld en wordt daarna gedwongen alles uit te trekken Verward
Had ze nou wel of niet niks aan toen ze over dat veld rende?

Ze had niks aan toen ze over het veld rende, de reden daarvan zie je pas daarna is de reclame Knipoog. Het is niet chronologisch.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:50

urselin schreef:
Aan bloot in videoclips wordt dan ook wat aangedaan, die worden ook later uitgezonden.

Klopt, voor 22 uur of 23 uur zit er een miniscuul stukje stof of een kwastje over een tepel ipv dat het all the way is afgezien van een G-string.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:55

Urielle schreef:
urselin schreef:

Klopt, voor 22 uur of 23 uur zit er een miniscuul stukje stof of een kwastje over een tepel ipv dat het all the way is afgezien van een G-string.

Beetje overdreven. The box, mtv en tmf kijk ik vaak zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:56

milo schreef:
dan komt er een tekst die zegt dat duizenden vrouwen met het WK in duitsland de prostitutie in gedwongen worden.

Volgens mij zegt dit genoeg!
Triester moet het toch niet worden?
In dit topic gaat het om sexueel opgedrongen beelden die vele mensen blijkbaar gedwongen de TV doen uitzetten, omdat het zo aanwezig is en velen de gevolgen weten die hette weeg kan brengen, het gaat niet om geweld of de zeehondjes die doodgeknuppelt worden, daar wordt óók genoeg aandacht aan besteeds.

Wie zijn wij om te oordelen hierover? Als ik het zo lees is het een maatschappelijk probleem, wat gezien mag worden,
ikd acht eerlijk gezegt dat het allemaal wel meeviel.

Hahaatje schreef:
Als dat het geval is moeten we ook maar meteen actie voeren tegen alle films op TV waar geweld in voorkomt, toch...???

Ok dit verdiend zijn aandacht, en dat zal het ook ongetwijfeld krijgen in de media, maar daar gaat het in dit topic niet om.
Urielle schreef:
Ik wil gewoon Friends kunnen kijken zonder die flauwekul er tussendoor en ik vind het idioot dat je jezelf buiten de maatschappij moet plaatsen om te kunnen ontkomen aan seksueel getinte beelden.

Kan ik mij helemaal mee vinden.

Hahaatje schreef:
je kunt 'm gewoon uitzetten en dan ben je er van af.

Waarom moet ik hem uitzetten? Kan dat niet anders geregeld worden?
Ook zenders als TMF zijn er mee bezig hoor.
Ik heb laatst op TV een stukje gezien waarin een opperhoofd van TMF of MTV aangaf dat 'de invloed op de maatschappij nader onderzocht zou worden' of zoiets. Dit was overigens voordat dit topic gestart was, anders had ik wel naam, zender, datum enz. gegeven.

Marreke schreef:
Ook zenders als TMF zijn er mee bezig hoor.
Ik heb laatst op TV Ja een stukje gezien waarin een opperhoofd van TMF of MTV aangaf dat 'de invloed op de maatschappij nader onderzocht zou worden' of zoiets. Dit was overigens voordat dit topic gestart was, anders had ik wel naam, zender, datum enz. gegeven.

Dit hoor ik graag, het staat dus niet stil goed te lezen dat er ogen open zijn gegaan!
Dit onderstreept imo wel dat er een serieus probleem gaande is.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:58

Urielle schreef:
Hahaatje schreef:
Begrijp me niet verkeerd, van mij hoeft al dat bloot op TV ook niet, maar worden we nou echt slechter van die beelden op TV terwijl half Nederland 's avonds in de slaapkamer precies hetzelfde doet...???

Ik vind hetgeen mijn vent en ik 's avonds in de slaapkamer doen toch net wat anders dan hetgeen op tv te zien is. Wij hebben seks omdat we elkaar al vier jaar doodgraag zien en veel van elkaar houden, we hebben respect voor elkaar en nee is nee en 'au dit doet pijn' is een ander standje opzoeken of stoppen.
Ik vind het idd zorgelijk als een 14-jarige(?) leerling op 'mijn' school er geen kwaad in ziet om een medeleerlinge bij haar borsten te grijpen in ruil voor een krat bier, want 'daar steekt toch geen kwaad in'. Dat vind ik meer vergelijkbaar met die tv-beelden dan wat ik uitspook in de slaapkamer.

Maar een andere 14-jarige leerling ziet er waarschijnlijk ook geen kwaad in iemand in zijn gezicht te meppen terwijl zijn vriendje dit filmt met zijn mobieltje omdat ze op televisie de nieuwste rage hebben gezien: happy slapping. Dat is mijn punt!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:00

Dat is ook een groot probleem (wat overigens ook binnen het onderwijs gesignaleerd wordt...) maar niet het probleem waar DIT topic over gaat.
Als je een petitie voor me hebt om te tekenen zodat er minder geweld op tv komt teken ik ook met alle plezier. Ik vind de kinderprogramma's ook een heel stuk anders dan toen ik nog mini was, en heb binnenkort een kleine dus het heeft zeker mijn aandacht.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:13

Zoveel mensen, zoveel ideeën. We zullen het nooit met elkaar eens worden maar gelukkig leven we in een land waar je nog wel een eigen mening mag hebben en een pittige discussie op zijn tijd is ook wel eens leuk. Ik heb mijn eigen standpunt duidelijk gemaakt, gezegd wat ik wilde zeggen en idd, dit topic ging over bloot op TV en niet over geweld en andere zaken...

Succes met de eventuele actie, ik ga me weer even met andere topics "bemoeien"
Doei, doei

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:35

Hahaatje schreef:
Desiree schreef:
Maar weet je dat al dat vrouwennaakt op tv ook tot (seksueel) geweld kan leiden? Want vrouwen zijn immers maar stukken vee. Zo worden ze tenminste afgebeeld. Krijg je dat ook nog er bij.

Dat is misschien jouw perceptie (en die van vele anderen blijkbaar, als ik dit topic lees). Ik voel dat niet zo. Ik heb dus ook niet het idee dat bloot op TV lijdt tot seksueel geweld in het echte leven en dat heb ik dus wel met films en programma's waar geweld in voorkomt. Programma's als Jackass, Dirty Sanchez, etc. (die ook gewoon overdag worden uitgezonden op MTV), hoeveel kinderen (én volwassenen) denken niet dat het lollig is dat thuis na te doen.?!

Ik krijg het je gewoon niet uitgelegd he. Ik probeer je al de hele tijd duidelijk te maken dat jij, ik of een andere vrouw nu juist een potentieel slachtoffer zijn van die perceptie!

En misschien moet je eens een topic openen over geweld op tv?

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:36

Je hoeft niks uit te leggen, wij verschillen hierin gewoon van mening. Dat is toch niet verboden??
En een topic over geweld op TV..., mmmm, tja, misschien dat ik dat ooit nog eens doe, maar niet nu. Ik besteed mijn tijd nu liever aan belangrijker zaken... En dat ga ik nu dus ook doen... dus signing off......

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:39

Hahaatje schreef:
...en een pittige discussie op zijn tijd is ook wel eens leuk. Ik heb mijn eigen standpunt duidelijk gemaakt, gezegd wat ik wilde zeggen...

Persoonlijk vind ik dat discussies pas echt interessant worden als je niet alleen je eigen standpunt uitdraagt maar ook juist het standpunt van de ander probeert te begrijpen.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:47

Natuurlijk denk ik dat het belangrijk is dat mensen elkaar aantrekkelijk vinden en ik ben niet tegen bloot op de tv. Maar uiterlijk en materialisme is zo idioot belangrijk in de samenleving, momenteel.

Zo op de manege bij ons hoor ik de meisjes tegen elkaar zeggen dat het niet zoveel uitmaakt hoe een jongen is, als ze maar knap zijn, blokjes en het liefst ook nog centen hebben. Ze zouden daar echt alles voor doen. Ze willen kennelijk graag pronken met wat ze hebben, elkaar aftroeven. Ik kan alleen bedenken dat de oorzaak ligt bij hun onzekerheid. Het is zo oppervlakkig en ik hoop dat ze dat zullen realiseren uiteindelijk, want hoe kan je in hemelsnaam zo gelukkig worden?

Ja, ik geloof wel dat de media deels verantwoordelijk is voor deze visie. Daarmee wekken ze de indruk dat het uiterlijk de weg is naar het geluk. Bloot op tv is prima maar de aandacht mag van mij wel iets genuanceerder worden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:50

Dat is de leeftijd SP. Ook jongens op die leeftijd houden er van met een mooi meisje te showen. Op die leeftijd (die erg kwetsbaar is en beinvloedbaar voor de bovengenoemde zaken) is alles erg oppervlakkig en is uiterlijk super belangrijk.

Maar het is inderdaad zo dat er veel te veel nadruk wordt gelegd op uiterlijk en materialisme. Wat het ook moeilijker maakt voor mensen om gewoon gelukkig te zijn met hetgeen ze hebben.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:54

Leeftijd of een generatieverschil. Aangezien dit toch iets van de laatste tijd is, lijkt het me meer dat laatste, al hoop ik het niet voor ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 23:01

Hahaatje schreef:
Ik besteed mijn tijd nu liever aan belangrijker zaken... En dat ga ik nu dus ook doen... dus signing off......

Dan vraag ik me af wat je wél belangrijk vindt als jij je ogen hiervoor wil sluiten.
Als ik persoonlijk iets onbelangrijk vindt, neem ik geen moeite om mij zo overtuigt mogelijk
uit te drukken, zoals jij nu heb geprobeer te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 23:02

Volgens mij is het altijd al zo geweest, idd bij bepaalde leeftijdsgroep.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 23:04

Urielle schreef:
Hahaatje schreef:

Urielle: dit is mij uit het hart gegrepen, ik had het niet beter kunnen zeggen!!
Hahaatje schreef:
Maar een andere 14-jarige leerling ziet er waarschijnlijk ook geen kwaad in iemand in zijn gezicht te meppen terwijl zijn vriendje dit filmt met zijn mobieltje omdat ze op televisie de nieuwste rage hebben gezien: happy slapping. Dat is mijn punt!

@ Hahaatje: Jouw punt begrijp ik niet:
"ik ben tegen geweld op tv en daarom vind ik sex op tv niet belangrijk om over te praten"
Natuurlijk vind ik dat happy slapping ook walgelijk. Wie niet! Het heeft wat mij betreft alles te maken met die zelfde respectloze houding. Maar we hebben het hier nu over sex/naakt op tv.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 23:06

Superpepeijn: ik sluit me helemaal bij je woorden aan.

En wat ook wel meespeelt is dat er weinig voorbeelden zijn hoe het ook kan. Ik zie in mijn omgeving gelukkig hoe mensen liefdevol met elkaar omgaan en dat is erg prettig. Ik zie ook hoe men in een relatie respectvol met elkaar wil omgaan. Dat je daarin geeft en neemt, grenzen aangeeft en rekening houdt met de ander.

Maar op tv zie je dat veel minder, en op mtv of een programma als 'Temptation Island' zie je dat zeker niet. En als je dat ook van thuis niet meekrijgt, dan besef je misschien niet eens hoeveel moois een relatie kan geven. (En als ik soms hoor mensen thuis meemaken, met vreemdgaan en ruzie, dan vind ik dat zo treurig)
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 10-07-06 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 23:06

russel schreef:
Volgens mij is het altijd al zo geweest, idd bij bepaalde leeftijdsgroep.

Hoe oud ben jij als ik vragen mag?
Vraag me af of je dit uit ervaring spreekt.