Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:22

hm..

ik heb niet alle berichten gelezen, veel te veel.

maar ik heb het idee dat ze de hond zoveel mogelijk bij de baby weg hebben gehouden, wat je niet moet doen.

wij hebben onze hond bij de geboorte van mn broertje metteen er bij gehaald en laten likken enz..

hij ging de wieg bewaken en was helemaal gek op baby's enz

als je de hond helemaal buiten sluit word het heel moeilijk, natuurlijk schuift hij een plaatsje op maar dat betekent nog niet dat hij niks met de baby te maken mag hebben, dan worden ze pas jaloers en krijg je dit resultaat

de vorige hond is nu al 9 jaar overleden, en de hond die we nu hebben heeft niks geen contact gehad met baby's en kleine kinderen en is ook niet met hun te vertrouwen.

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:23

Precies...je moet ze erbij betrekken...

Desiree

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:27

Sorane schreef:
Desiree jij wil alleen maar het goede van de hond zien. In jouw ogen is de mens het kwade en de hond heilig!
WAKE UP!!!!!!! Wordt eens realistisch mens

Ik nooit een hond gehad? Hmm toch eens met de foto's van mijn herder naar een dierenarts om te vragen wat voor beest dat dan was. Aangezien ik hem altijd voor hond aangezien heb.
Hij had trouwens wel alle hondse kenmerken:
- vier poten
- kwispel staat
- mooie snuit
- zacht vachtje
- hij at pedigree
- en ook niet onbelangrijk hij blafte

Aangezien ik nooit een hond heb gehad volgens jou, mag jij me uitleggen wat dat dan voor beest is geweest.

Zeg wil jij eens even een beetje dimmen!!!!!
Ik stel hier gewoon een paar terechte vragen en jij begint weer meteen tegen mij te sodemieteren zoals je in elke topic doet als het om honden gaat. Ik kan natuurlijk tegen jou ook beginnen met uitvaren als "ALS HET OM EEN HOND Gaat heeft hij het bij jou ALTIJD gedaan want jij bent een hondenhater!!!"
MAar dat doe ik toch ook niet?

Er zijn hier meer mensen die vragen stellen, maar ik schijn dat speciaal van jou niet te mogen. Doe eens effe kalm, MENS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:29

Doe eens even gezond!! Denk om je hart!

Jij bent de gene die hier puur onredelijk is als het om honden gaat.

Waar haal jij in GODSNAAM vandaan dat ik een hondenhater ben?!

Ik vind dat een beschuldiging die je wel even terug mag nemen!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:31

[quote="hns"]Ik zou iedereen eens aan raden om 'living with wolves' te gaan kijken op animel planet.
Ieder dier is anders en heeft een ander karakter.
Net zoals wij mensen heb je mensen die kindvriendelijk zijn en de ander weer niet.
Te concluderen dat kindvriendelijke honden niet bestaan is pure onzin.
Er bijt een hond in de zoveel tijd en daar worden er meteen al levensgevaarlijke beesten van gemaakt.
Een haai valt aan in de zoveel tijd en meteen zijn ze al levensgevaarlijk.
Een marokkaan vermoord iemand en meteen zijn alle marokkanen slecht.
Is het zo of is het zo?

bij sorane is het zo dat als een hond iets doet, honden onbetrouwbaar zijn. Als een marokkaan iets doet, mag je daar niets van zeggen want dan zeg ze dat " niet alle marokkanen" zo zijn. Ik ben niet de enige die het is opgevallen dat jij een hondenhater bent Sorane. Dit is al een keer eerder gezegd in andere topics. Ook door andere mensen. Misschien zijn er personen hier die zich dat nog herinneren.

En denk jij nu maar liever aan jouw hart, en maak je over het mijne nu maar niet druk.

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:32

Om dr nou een honden hater te noemen vind ik erg ver gaan. Ze kijkt gewoon objectief naar de zaak

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:33

Rustig aan dames,...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:33

Ik vind die beschuldiging ronduit schandalig!!
Mijn dieren hebben het altijd goed bij mij gehad. Zo ook mijn hond!!! Hij is 18 jaar geworden en overleden door een ziekte!

Hoe haal je het in je hoofd om mij te beschuldigen van dierenhaat?!
En ik zou het zeer op prijs stellen als je de namen van die anderen hier ook even openbaar maakt. Je bent zo mans om A te zeggen, zeg dan ook B!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:34

lies schreef:
FreiaLover schreef:
De mens staat pas boven de hond als diegene dat afdwingt...
Dus als een baby pasgeboren is, staat die echt nog niet hoger in rang dan een volwassen persoon hoor *die dat afdwingt!*
Want soms domineren honden nog over volwassen mensen, die staan dan blijkbaar niet hoger in rang dan de hond. Laat staan een BABY! Die staat vanzelf onderaan in rang hoor bij een hond!

Als mijn baby die bv. net kan kruipen in de buurt van de hond komt en hij trekt zijn lip op, waarschuw ik de hond op mijn beurt. Hij weet dan snel genoeg dat de baby boven hem staat.

Is dat die Jack uit je profiel??

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:36

Princess_ schreef:
Om dr nou een honden hater te noemen vind ik erg ver gaan. Ze kijkt gewoon objectief naar de zaak

Er is niets zo veranderlijk als objectiviteit

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:37

lies schreef:
Oprtalj schreef:
Sjonge zeg, hoe dom kun je zijn?
Nee, die hond weet dan niet dat de baby boven hem staat, maar hij weet dat JIJ boven hem staat en dat JIJ hem bepaald gedrag t.o.v. de baby verbiedt.

Hoe dan ook, hij blijft van haar af en daar ging het om nietwaar?
Bedankt voor de belediging overigens.

Sorry, dat was inderdaad geen aardige opmerking. Ik raakte alleen even geïrriteerd door de grote hoeveelheid onzin over hondengedrag die hier te lezen is, maar die is zeker niet alleen van jou afkomstig.

Ja, natuurlijk gaat het er om dat jouw hond van je kindje afblijft. Maar wanneer de hond werkelijk door zou hebben dat het kind altijd boven hem staat, dan zou dat inhouden dat hij ook zonder jou erbij veilig met haar zou kunnen samen zijn en ik neem toch aan dat jij ook weet dat dat niet zo is en dat je er altijd bij moet blijven.
Laatst bijgewerkt door Grote_Beer op 09-06-06 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:40

Woow beetje dimmen dames hier!

Vreselijk dat dit gebeurd is! Maar hoe kan die hond in godsnaam bij de baby gekomen zijn?.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:41

Sorane schreef:
Ik vind die beschuldiging ronduit schandalig!!
Mijn dieren hebben het altijd goed bij mij gehad. Zo ook mijn hond!!! Hij is 18 jaar geworden en overleden door een ziekte!

Hoe haal je het in je hoofd om mij te beschuldigen van dierenhaat?!
En ik zou het zeer op prijs stellen als je de namen van die anderen hier ook even openbaar maakt. Je bent zo mans om A te zeggen, zeg dan ook B!

Volgens mij zegt ze juist dat ze die beschuldiging niet doet? Kan aan mij liggen hoor.
Maar als ik zo jouw postings lees dan krijg ik nu ook niet het idee dat je erg hondvriendelijk bent ingesteld. In ieder geval heb je absoluut geen verstand van hondengedrag.

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:42

Precies!

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:42

Omdat iemand haar hond lager in rangorde plaatst dan zichzelf heb je in mijn ogen juist verstand van dieren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:44

Omdat ik het terecht vind dat ze dat beest een spuitje geven? HalloO!!!! hij heeft een kind doodgebeten.

Ik vind niet dat jij daaruit kan opmaken hoe ik tegenover mijn hond ben.
Ik kan je verzekeren dat mijn schat een PRACHTIG leven gehad heeft.
Geen verstand van honden?? Mijn hond was deel van ons gezin, maar wist wel zijn plaats! En dat zonder geweld en MET respect!
Je hond boven een mens plaatsen DAT is pas geen verstand ervan hebben.

Ik ga nu stoppen. Ik ga naar huis. En ik voel me redelijk gekrengt!!!
Ik wou dat mijn hond nog in leven was, dan had ik hem graag aan je laten zien.

Ik hou het hier voorlopig even voor gezien!

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:46

Sorane: je hoeft jezelf niet vrij te pleiten, je hoeft niets te bewijzen. Het is gewoon de natuur die bepaald heeft dat wij ook een rangorde moeten handhaven, anders gaat het fout!

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:47

Welshcobfan schreef:
Omdat iemand haar hond lager in rangorde plaatst dan zichzelf heb je in mijn ogen juist verstand van dieren!

Kennis van hondengedrag omvat meer dan alleen maar rangorde. Die theorie is overigens ook omstreden. Iemand die het heeft over 'honden die gewoon vals zijn, heeft zich er echt niet bijster goed in verdiept.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:48

Sorane schreef:
Je hond boven een mens plaatsen DAT is pas geen verstand ervan hebben.

En wie zegt dan dat je dat moet doen?

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:49

Ik zou altijd heel goed uitkijken met dieren en kinderen. Het blijven dieren hoe goed je ze ook op wilt voeden.

Veel baasjes zijn trouwens ook niet al te betrouwbaar als het op hun huisdier aankomt. Bijna altijd zeggen ze dat "hij nooit iets doet", "prima met kinderen kan" etc. Wat mij opvalt is dat met name mensen die geen kinderen hebben hun huisdier gaan zien als een soort kind.

Verder moet een dier zijn plaats kennen. In veel gezinnen staat hij gelijk aan de mens wat natuurlijk nooit zo hoort te zijn. Als mens behoor je boven een hond te staan en niet ernaast (ook van toepassing op andere dieren). Wat mij betreft horen dieren niet in bed (getver!), netjes opgevoed en hun eigen plaats te kennen (op de grond/in de mand of 1 aparte hoek/bank etc).

Onlangs een voorval bij de supermarkt. Iemand was gaan winkelen en had 2! grote buldogs los voor de supermarkt gelaten. De beesten kwamen zittend tot de knie van een volwassen mens. Er onstond veel commotie onder het publiek. Mensen konden de supermarkt niet meer in of uit (zaten echt voor de ingang en buldogs zien er niet vriendelijk uit). De eigenaar is vervolgens opgeroepen en weggestuurd. Hoe haalt iemand dat ook in zijn hoofd!

Een hond die mensen bijt (klein of groot) behoort richting dierenarts. Als slachtoffer zou ik ook meteen een procedure starten.

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:49

Welshcobfan schreef:
Sorane: je hoeft jezelf niet vrij te pleiten, je hoeft niets te bewijzen. Het is gewoon de natuur die bepaald heeft dat wij ook een rangorde moeten handhaven, anders gaat het fout!

Was de mens maar iets minder nadrukkelijk aanwezig in de "natuur"...dan zou het er een stuk beter uitzien.

En waren mensen maar iets verdraagzamer, zoals bijvoorbeeld honden!!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:53

Citaat:
De hond is lager dan de baby, lager dan de mens, en krijgt een rotschop als hij bij de baby in de kamer wil, want dat is verboden terrein

Amen!

Nogal een dierenliefhebber! Het kan best zijn dat je hond een prachtig leven heeft gehad.
Maar ik vind je nogal kortzichtig. Je kunt niet van een hond verwachten dat hij denkt als een mens. Je moet je bedenken dat je een gedomesticeerde wolf in huis neemt. Hij heeft nog steeds zijn instincten, ookal zijn ze niet meer zo sterk...nou ja, hetzelfde verhaaltje dat ik in dit topic al 3x heb opgehangen....

Maar om een hond een rotschop te verkopen als hij de babykamer in wil? DENK FF NA!!!

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:53

@ manie daar heb je ook wel gelijk in maar om de rangorde te bepalen bij honden word er eerst flink gevochten... dus het is pas verdraagzaam na alle ellende om de zoveel tijd

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:54

flowerxxx schreef:

Een hond die mensen bijt (klein of groot) behoort richting dierenarts. Als slachtoffer zou ik ook meteen een procedure starten.

hier ben ik het niet helemaal mee eens.als je nu bijvoorbeeld met je hond loopt.er komt een groep jongens aan die geeft jou hond een schop,die hond voelt zich aangevallen,verdedigd zich en puur uit verdediging bijt hij.
dan mogen die jongens ongestrafd verder lopen,en de hond moet dus een spuitje krijgen?

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:55

manie schreef:

Was de mens maar iets minder nadrukkelijk aanwezig in de "natuur"...dan zou het er een stuk beter uitzien.

En waren mensen maar iets verdraagzamer, zoals bijvoorbeeld honden!!

Daar sluit ik me helemaal bij aan!