Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:41

Ik heb ook begrepen (maar nogmaals, ik let maar half op bij politieke zaken) dat niet iedereen (ook politici) zo blij waren met ayaan.... want ze zorgde voor onrust en strijd tussen de partijen. Ze zou ongefundeerde uitspraken doen, en nu helemaal want ze heeft het niet zo zwaar gehad als ze zelf gezegd heeft. Dus haar eerdere uitspraken blijven niet echt overeind... Dan zou je denken dat 'men' dan denkt 'nou, opgeruimt staat netjes'. Maar nee, dat denken ze dan weer niet.

En Femke moet niet zo zielig doen....

Dat het asielbeleid op de schop moet, dat is zeker. Maar daarvoor moeten eerst wel wat mensen wakkergeschud worden. Misschien is dit een goede aanleiding??

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:43

Daphnezz schreef:
Misschien een beetje fout dit te plaatsen. Ik vind dat Femke het helemaal goed ziet, en ben het helemaal met haar eens. Misschien makkelijk omdat ze oppositie is.

Femke heeft de meeste boter op haar hoofd van allemaal ...........
Die rijdt met de meest milieuvervuilende ouwe Mercedes van de gehele tweede kamer.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 18:11

Millieuvervuilende oude mercedessen betalen geen wegenbelasting! Bij onze overburen hebben ze 2 van die oude diesel zuipschuiten, maar goed, dat is allemaal off topic.

En dat Ayaan onrust en strijd veroorzaakt? Prima toch, we keken toch al jaren toe hoe vrouwen in islamitsche landen werde 0nderdrukt, horen, zien en zwijgen...
AHA( mooie afkorting, bedankt) houdt de heren en dames op het pluche tenminste een beetje wakker.
En nogmaals ( ik geloof voor de 3e keer) AHA is geen economische asielzoeker!!!!!! Ze is op de vlucht gegaan voor haar eigen familie en een regime dat niets doet tegen gedwongen huwelijken!

jaantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:43

Waar ik mij het meeste aan erger is dat Verdonk zo wordt aangevallen.
Zij voert de wet uit.
Het is namelijk niet Verdonk die heeft staan liegen.
Na het debat van dinsdagavond ben ik schijtziek van de politiek.
Had er al geen hoge pet meer van op maar nu is het wel helemaal over.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:52

amondi schreef:
Millieuvervuilende oude mercedessen betalen geen wegenbelasting! Bij onze overburen hebben ze 2 van die oude diesel zuipschuiten, maar goed, dat is allemaal off topic.

En dat Ayaan onrust en strijd veroorzaakt? Prima toch, we keken toch al jaren toe hoe vrouwen in islamitsche landen werde 0nderdrukt, horen, zien en zwijgen...
AHA( mooie afkorting, bedankt) houdt de heren en dames op het pluche tenminste een beetje wakker.
En nogmaals ( ik geloof voor de 3e keer) AHA is geen economische asielzoeker!!!!!! Ze is op de vlucht gegaan voor haar eigen familie en een regime dat niets doet tegen gedwongen huwelijken!

Hmm, volgens Zembla is dat dus helemaal niet waar.
En dat is nou juist waar ik me zo enorm aan irriteer.
Als je geen vluchteling bent, doe dan ook niet alsof.

jeanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:25

amondi schreef:

Niets meer aan toe te voegen

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:32

In Netwerk nu Balkenende in een interview waarin hij ook over de kwestie-Ayaan spreekt

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:40

op nederland 3 een documentaire over het schrikbewind van minister Verdonk.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:42

amondi schreef:

Ik vind dat gezeik op Verdonk ook zooooooooo overdreven.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 20:54

MissJ schreef:
amondi schreef:

Ik vind dat gezeik op Verdonk ook zooooooooo overdreven.

Nou ik eigenlijk niet ze heeft al die tijd haar gang kunnen gaan, logisch dat nu eens wat dingen op een rijtje gezet worden.

Overigens als ze ondanks alles toch lijsttrekker voor de VVD wordt zal dat niet zoveel impact hebben als men nu denkt.
Ze is heel veel op de tv dus trekt nu heel veel niet nadenkende stemmers.
Maar volgend jaar is ze gewoon een van de 5 wanabee Pims die allemaal hetzelfde roepen.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 18-05-06 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:54

Ik heb ook nog nooit eerder problemen met haar beleid gehad.
Nu dus ook niet.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 21:02

MissJ schreef:
Ik heb ook nog nooit eerder problemen met haar beleid gehad.
Nu dus ook niet.

Jij bent ook geen Fries meisje dat al 7 jaar met een vluchteling samenwoond 2 kinderen heeft en te horen gekregen heeft dat je man en je 2 kinderen het land uitmoeten
om maar iets te noemen

of een Iraaks gezin dat gevlucht is wegens politiek gevaar en waarbij niemand de getuigenissen wilde vertalen dus ze konden terug de dood tegemoet

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:03

Klotp, dat ben ik idd niet.
Ok, ik ben het niet eens met de trage werkwijze van de IND, maar dat ligt niet aan Verdonk, dat is helaas al sinds jaar en dag een probleem.
Problemen die ook deels veroorzaakt wordt door allerlei gelukszoekers die het verpesten voor de echte vluchtelingen.
Maar hier heerst nu een beetje een sfeertje alsof Nederland weet ik wat voor walgelijk land is, terwijl wij imo heel goed zijn voor vluchtelingen.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 21:07

MissJ schreef:
Maar hier heerst nu een beetje een sfeertje alsof Nederland weet ik wat voor walgelijk land is, terwijl wij imo heel goed zijn voor vluchtelingen.

Dat zijn we de laatste jaren niet meer, dat is juist zo zorgelijk.
En het gaat zover dat internationale studenten hier bijna niet meer kunnen studeren etc

Door dit beleid zijn we van voorbeeld misschien te tollerant land veranderd in een naar kleingeestig landje, heel jammer

Anoniem

Re: Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:18

Het immigratie- en naturalisatiebeleid van heel veel landen is de laatste jaren enorm verscherpt. Ik denk dat Nederland daar geen uitzondering in is en ook niet kleingeestig is hierin. Van té tolerant naar realistisch misschien?

Zelfs de denktank waar AHA gaat werken is nu bezig over strengere immigratieregels. Blijkbaar is het een wereldwijde trend.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:21

Marreke schreef:
Het immigratie- en naturalisatiebeleid van heel veel landen is de laatste jaren enorm verscherpt. Ik denk dat Nederland daar geen uitzondering in is en ook niet kleingeestig is hierin. Van té tolerant naar realistisch misschien?
Zelfs de denktank waar AHA gaat werken is nu bezig over strengere immigratieregels. Blijkbaar is het een wereldwijde trend.

Denk dat je daar een erg goed punt hebt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:22

Marreke schreef:

En de V.S. zijn al niet makkelijk om binnen te komen ....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 21:24

Marreke schreef:

Dat ben ik met je eens ( alhoewel de denktank waar AHA gaat werken nu niet echt een sociale instelling is) maar het gaat om de inhoud.
In Nederland zij vooral de Marokkanen een groot probleem, ze hebben 30 jaar lang hele families hier naartoe gehaald, de wet op hun manier ingevuld de sociale regels uitgebuit etc etc

We waren te naief en te goed gelovig, maar om dat nu af te reageren op een totale ommekeer waar echte vluchtelingen uit landen waar ze gevaar lopen als ze terug gestuurd worden onder moeten lijden, dat is kortzichtig en gemakkelijk.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 21:26

Fitzroy schreef:
En de V.S. zijn al niet makkelijk om binnen te komen ....

Ach schiet op daar wonen 12 miljoen illigalen zonder wie de hele economie in zou storten, over boter op je hoofd hebben gesproken.

ruiterinrust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:41

In mijn ogen is gewoon een menselijk trekje het grote probleem met betrekking tot het beleid van Verdonk. Bij de vorige verkiezing was een streng immigratiebeleid een van de grote stemmentrekkers, voor politieke partijen. Het was eindelijk "done" om dat ook uit te spreken als politicus. Nu wordt uitgevoerd wat de meerderheid wilde, maar zodra het verhaal bekend wordt achter de uitvoering van de strenge regelgeving wordt ineens de roep om versoepelering groter. Dat vind ik hypocriet al kan k het me uit menselijk oogpunt ook nog wel voorstellen.
Nog erger vind ik de krokodillentranen van de leider van de grootste oppositiepartij, als zij een generaal pardon gewild hadden hadden ze dat voor het einde van paars II moeten bewerkstelligen en dat hebben ze niet gedaan, dan moet je nu ook niet goedkoop willen scoren. Dat is erg ongeloofwaardig.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:45

ruiterinrust schreef:

Nog erger vind ik de krokodillentranen van de leider van de grootste oppositiepartij, als zij een generaal pardon gewild hadden hadden ze dat voor het einde van paars II moeten bewerkstelligen en dat hebben ze niet gedaan, dan moet je nu ook niet goedkoop willen scoren. Dat is erg ongeloofwaardig.

Dat is Wouter Bos, el cheapo!

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 22:10

wha ha ha de VVD stelt alle kiezers die hun stem voor de nieuwe lijsttrekker al schriftelijk of via internet gemaakt hebben in de gelegenheid om hun stem te herzien.
Over el cheapo gesproken

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 22:54

sarabande schreef:
Ach schiet op daar wonen 12 miljoen
illigalen
zonder wie de hele economie in zou storten, over boter op je hoofd hebben gesproken.

Illegaal dus

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 22:54

jaantsje schreef:
Het is namelijk niet Verdonk die heeft staan liegen.

amondi schreef:
Ik las vanochtend ook op teletekst dat minstens 2 mensen onder ede durven te verklaren dat Hirshy Ali het rechtsstreeks aan Verdonk had verteld van haar naam en geboortedatum. Al meer dan een jaar geleden!
Fenke Halsema had dus gewoon gelijk.
http://teletekst.nos.nl/ pagina 103

Niet liegen hè............

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 22:55

amondi schreef:

Hier ben ik het wel mee eens. Ze wil carriere maken en dat is zeker in haar geval in korte tijd gelukt. Had ze nooit kunnen doen als ze bij die neef was gaan zitten. Hoor steeds vaker, "je moet doen wat je wilt". Waarom wij wel en anderen niet??